Olette osa suurta suunnitelmaa, joka sai alkunsa n.13,7 mrd
vuotta sitten. Ette ikinä pysty kumoamaan tuota väitettä, vai pystyttekö, mielenkiinnolla puhtaaseen tieteeseen odotan vasta-argumenttia, koulutustasosta riippumatta.Itse uskon että maailmaa ohjaa "monitahoinen järki", jota ei ainakaan ateisteille koskaan paljasteta, epäuskonsa tähden...
"Kahvijuoja-ateismiapinoille"
21
314
Vastaukset
"Itse uskon että maailmaa ohjaa "monitahoinen järki", jota ei ainakaan ateisteille koskaan paljasteta, epäuskonsa tähden..."
Usko mihin haluat.
Minä olen osa suurta sattumaa ja ihan tyytyväinen siihen.- asiasi
ensin todistaa väitteesi:
"Olette osa suurta suunnitelmaa, joka sai alkunsa n.13,7 mrd vuotta sitten".
Ahaa. Ja missähän tästä "suunnitelmasta" on sitten tarkempaa tietoa, jos kerran väität sellaisen olevan olemassa? >> Ette ikinä pysty kumoamaan tuota väitettä, vai pystyttekö, mielenkiinnolla puhtaaseen tieteeseen odotan vasta-argumenttia, koulutustasosta riippumatta.Itse uskon että maailmaa ohjaa "monitahoinen järki", jota ei ainakaan ateisteille koskaan paljasteta, epäuskonsa tähden...
Niin ?
Mitä pitää todistaa jos sen tuntee itse oikeaksi sielullaan.
No kuvitellaan että ollaan kaikki astronautteja ja koulutuksen siihen käyneitä ennen kuin mennään elokuviin.
Aika on jokaiselle aivan oma käsityksensä, huomaat sen kun ikää tulee lisää, tunnetussa matereiaalisuudessa,kiitos !tuonpuoleinen kirjoitti:
Niin ?
No kuvitellaan että ollaan kaikki astronautteja ja koulutuksen siihen käyneitä ennen kuin mennään elokuviin.
Aika on jokaiselle aivan oma käsityksensä, huomaat sen kun ikää tulee lisää, tunnetussa matereiaalisuudessa,kiitos !>> Mitä pitää todistaa jos sen tuntee itse oikeaksi sielullaan.
- no juu ei
tuonpuoleinen kirjoitti:
Niin ?
Aika on jokaiselle aivan oma käsityksensä, huomaat sen kun ikää tulee lisää, tunnetussa matereiaalisuudessa,kiitos !Relativismi ei ole kovin kiinnostava puheenaihe.
Jos et parempaan pysty, niin eipä ole paljoa puhuttavaa.
Ja sen tyhjän saa muuten aina pyytämättäkin... - hyvähyvä!
Repesin totaalisesti, aivan loistavaa tekstiä!:D Oletko muuten ikinä lukenut Terry Pratchettin kirjoja? Pienet jumalat kannattaa lukea, siinä saa nauraa, aivan mielettömän hauskoja pikku vertauksia uskonnoista, jumalista ja ateismista!
- Thronos
"Itse uskon että maailmaa ohjaa "monitahoinen järki", jota ei ainakaan ateisteille koskaan paljasteta, epäuskonsa tähden..."
Monitahoista järkeä ei siis paljasteta ateisteille koska he eivät usko siihen mutta se on paljastettu sinulle koska uskot siihen. Uskoitko siis jo ennenkuin monitahoinen järki paljastettiin sinulle? Mihin uskoit ennenkuin tiesit mihin uskot?- tuonpuoleinen, ei kirj.
Kyllähän salaisuudet paljastuvat maailmassa ateisteillekin,
jos he hoksaavat alkamaan ajatella "oikealla" lailla, ystävällisesti.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Aika vaikea on ihmisen näyttää todeksi sitä että aivan kaikella olisi aikansa ja paikkansa.
Miten osoittaa suunnitelman olemassaolo yksilön kautta?
Vaikkapa se, että miten yksilö käytännössä ohjataan itsenäisesti valitsemaan tsiljoonista valinnoista juuri ne, jotka johtaa lopulta parhaaseen loppu-tulemaan kokonaisuutta palvellen?
Pallothan toki kiertää hetken radoillaan ja aurinko lopulta sammuu sekin ajallaan, mutta pysyykö tietoisuus paikoillaan eli viekö materia mukanaan, vai saako "ne siivet" selkään ja vie kokemukset mennessään? väitettäsi, mutta pystyn kumoamaan tässä vielä mukillisen kahvia enen kuin lähden töihin :)
Kahvinjuoja-ateismiapina - HAHHAHHAA - tuosta tuli oikein hyvälle mielelle. Loistava sutkaus :)Ei mitään uutta alla auringon. Jep, tietenkään mitä tahansa mielivaltaista väitettä ei pystytä kumoamaan. Ei ole tarvekaan. Sen sijaan ne, jotka väitteitä esittävät saavat itse todistaa väitteensä todeksi.
Minäkin voin väittää että sisälläni ei virtaa verta, vaan koko aineenvaihduntani perustuu taikuuteen. Sisälläni asuu tonttuarmeija, joilla on kyky taikoa muiden ihmisten kauniit ajatukset minun elinvoimakseni, ja syön ruokaa vain hämäyksen vuoksi koska en halua että erilaisuuteni paljastuu. Koska tontut sisälläni osaavat taikoa, he taikovat myös ihoni vuotamaan verta, jos saan haavan, ja röntgenkuvani näyttämään siltä että sisäelimeni ovat täysin normaalit. Tämä on väite, jota sinä et voi kumota, mutta se ei tee siitä totta.
Minun pitäisi todistaa itse väitteeni todeksi, mutta en voi tehdä sitä, koska tontut sisälläni tekevät kaikkensa pitääkseen yllä illuusiota siitä että elimistöni on normaali.- bghfj
Niinhän sen on pakko olla, kun kerran SINÄ USKOT niin.
- jeppulista
En koskaan juo kahvia jota inhoan syvästi,
mutta juon kyllä usein teetä.
Enkä ole apina vaan ihan todistetusti ihminen.
Tätä sinä et pysty kumoamaan. "Ette ikinä pysty kumoamaan tuota väitettä, vai pystyttekö, mielenkiinnolla puhtaaseen tieteeseen odotan vasta-argumenttia, koulutustasosta riippumatta.Itse uskon että maailmaa ohjaa "monitahoinen järki", jota ei ainakaan ateisteille koskaan paljasteta, epäuskonsa tähden..."
Minun ei tarvitse kumota sinun väitettäsi, koska sinä et ole sitä mitenkään perustellut. Muista, perusteeton väite voidaan sivuuttaa ilman perusteluja. Kaikenlisäksi, väitteesi sisältää pienen paradoksin - sinä pyydät ateisteja kumoamaan väitteen, jota ateistit eivät voi kumota väitteesi mukaan.- hyvin toimii
Kyllä on kiva kun saadaan näitä turhan vähällä huomiolle jääneitä keskuteluita takaisin esiin? Eikö olekin?
- tosiaan on
hieno juttu :)
- eniropa
hienosti keksi selkeyttää keskustelupalstaa. Bravissimo!
- haluakaan
kumota jokaisen hassuja väitteitä, pikku jumalia ja ties mitä önninkäisiä =) Miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani sellaiseen? Uskokaa ihan mihin vain haluatte.
Ainoa, mihin teidän uskonnoissanne haluan puuttua on se, jos rikotte niiden varjolla ihmisoikeuksia tai halvennatte tai vaarannatte muita. Tällaisen ulkopuolella; nauttikaa elämästänne jumalienne kanssa =) - Atte Ateisti
"Marsin ja Venuksen välillä Aurinkoa kiertää kiinalainen teekannu."
No, yritäpä todistaa pitämättömäksi.
Tuollaiset argumentoinnit ovat rakenteeltaan vastaanpanemattomia. Vaan 6000v ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1417988Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323170Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3892254Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841780Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1501644Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211481- 151248
- 1001239
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371162- 181142