Scanria Oy - huonoja kokemuksia

Melko huonoja kokemuksia kyseisestä yrityksestä. Ensin myyjä soitti ja kyseli, että tilataanko jotain, johon vastasin, että ei tilata. No hetken päästä tuli kuitenkin lasku ja tämän perään vielä karhukirje. Eli ko yritys lähettelee laskuja, vaikka mitään ei ole tilattukaan.
Ilmoita


Ota ensin yhteyttä Scanriaan ja ilmoita, että olet tekemässä aiheettomasta laskutuksesta rikosilmoitusta, jos laskua ei vedetä pois. Pyydä myös kirjalliset sopimuspaperit siitä, että olisit heidän kanssa muka sopimuksen tehnyt tai mahdollisesti tallenteen puhelinmyyntitilanteesta.

On hyvin mahdollista, että tämä riittää, jos ei, niin tee rikosilmoitus poliisille. Voithan tietenkin sanoa suoraan jo tehneesi rikosilmoituksen, niin viesti menee vahvemmin perille.

Ei niitä laskuja pidä maksaa, jos ei mitään sopimusta ole tehtykään.
1 VASTAUS:
siellä vastaillaan hyvin harvakseen,ja jos sattuu (leidi),niin ei saa suun vuoroa.
+Lisää kommentti
Hei, yrittäjä kollegat, oletteko huomanneet, että Suomennumerokeskus, jota kaupataan puhelimitse yrittäjille, on huijausta. Moneen taipuu kaikkien tuntema Scanria oy, joka myy "palveluita" puhelimitse, rakentajatele jne, rahastusta/huijausta. Eli, suomennumerokeskus on Scanria konsernia, tiedoksi, maksatte palvelusta turhaan. Ei mitään hyötyä: Vertaa Fonecta, kauan toiminut valtakunnallinen, hyväksi todettu ja luotettava. Erehdyin maksamaan Suomennumerokeskuksen laskun, eipä ole mitään hyötyä. Nyt tarkkana kun teille soitetaan suomennumerokeskuksesta.
1 VASTAUS:
Puhelinmyyjät soittavat vielä "paikallisesta puhelinluettelosta". Kyse on silti tästä jo aikonaan paljon tutkintapyyntöjä keränneestä www.numerotele.fi-nettihakemistosta. Varokaa tosiaan näitä "puhelinluettelomyyjiä"!
+Lisää kommentti
Reklamaatio sinne yritykselle ja pyydä kopio siitä myyntipuhelun nauhasta. Tuskin tarvitsee tehdö edes rikosilmoitusta, kun kuuntelevat nauhan itse ja toteavat asiakkaan sanoneen ei.
Ilmoita
Sama touhu vaan jatkuu ja nyt niillä on jokin älypuhelin juttukin. Älkää vaan menkö lankaan.
2 VASTAUSTA:
Yrittivät jopa huijata täysin sokeaa ihmistä, vaikka kahdesti nauhalla kiltäydyin asiasta. Maksukehotuksessa oli viitteenä "puh. kesk 16.8.16 X-henkilö". Lisäksi alla oli leima: "Jos maksua ei suoriteta, lähetämme saamisen intrum justitia.lle perittäväksi" Olemmeko oikeusvaltiossa
veikkaan että ko scanria on pelkkä jäävuoren huippu suomessa.sillä on siimat moneen muuhunkin suuntaan,esim rakennusalaan ym.ihmettelen vain ettei näiden vuosien aikana ns oikeusvaltiomme ole ollut kiinnostunut ko yritys ryppäästä,vaan se on saanut levittää lonkeroitaan vapaasti.on sanonta että mitä pitemmälle tauti etenee,sen vaikeampi on sitä voittaa.oisko näin käynyt jo
+Lisää kommentti
Ja jatkuu...Kuuntelivat nauhan myös ja peruuttivat laskun.Kopiota nauhasta eivät suostuneet antamaan.Ihan täyttä kusetusta !!
Ilmoita
Yritysinfoportaali joka toimii samassa osoitteessa Kotkankallionkatu 11 Kuopio lähettää suoraan trattauhkauksella Intrum justitian kautta, Intrum peruutti tratan heti kun ilmoitin tekeväni tutkintapyynnön, rakentajainfoportaalilta pyysin nauhan tilauksesta jonka heidän mukaan 1 osakas olisi tehnyt, ei ole vielä kuulunut.
vuosi sitten Scanaria lähetti Intrumin kautta 2 huomautuksella, pyysin kopiota sopimuksesta tai toimeksiannosta vastasivat e maililla ettei yrityksellämme ole yhtään tilausta tai toimeksiantoa, onneksi olen e mailit säästänyt taidan julkaista ne netissä varoitukseksi muille yrittäjille.
Ilmoita
moni ei ymmärrä miksi suomen viranomaisilta pääsee ns, sormien välistä,tälläisten yritysten tutkimista.herää tietynlainen aavistus ja pelko.
Ilmoita
No, aloittivat jälleen touhunsa. Ovat varmasti saaneet taas hyväuskoisia uhreja huijattua. No eikun reklamoimaan ja tarvittaessa tutkintapyyntö viranomaisille, voi p.@&#.le eikö näitä saa millään kuriin?
Ilmoita
Ihan turhaan rasitatte viranomaisia tutkintapyynnöillä parinsadan euron laskujen takia. Toimi näin kun saat perusteettoman laskun:

Tee asiasta yritykselle välittömästi sähköpostilla tai kirjatulla kirjeellä (tai vaikka molemmilla) reklamaatio, jossa kerrot että lasku on perusteeton ja mitään sopimusta tai kauppaa ei välillänne ole olemassa. Skannaa liitteeksi sinulle lähetetty lasku.

Toista sama kaava, jos saat huomautuslaskun. Laita aina liitteeksi myös edellinen lähettämäsi reklamaatio sekä alkuperäinen kiistetty lasku. Toista sama jokaisen laskun kohdalla. Mikäli laskuun on lisätty huomautusmaksu tai vastaava, muista reklamoida siitä samalla ja kiistää oikeus sekä alkuperäiseen laskuun että siihen lisättyyn huomautusmaksuun. Voit myös mainita, että todistustaakka asiassa on myyjällä, ei sinulla ja että olet valmis viemään asian oikeuteen saakka.

Mikäli yritys laittaa laskun perintään, reklamoi asiasta perintätoimistolle ja kiistä lasku ja kaikki siihen liittyvät kulut. Lähetä perintätoimistoon myös koko yrityksen kanssa käymäsi sähköpostikirjeenvaihto kaikkine aineistoineen. Ole varmuuden vuoksi yhteydessä perintötoimistoon vielä henkilökohtaisesti ja varmista että asia ei etene. Toimi viileän rauhallisesti kaikissa vaiheissa, vaikka koko homma ketuttaisikin.

Perintätoimisto ei löhtökohtaisesti ryhdy perimään riitautettua saatavaa vaan sen kanssa mennään oikeuteen siviiliasiana, mikäli yritys haluaa sen oikeuteen viedä. Ja ei halua, sillä mikäli olet reklamoinut todisteellisesti (kirjallisesti) joka vaiheessa, oikeus on sinun puolellasi ja oikeudenkäyntikulut menevät vastapuolelle. Muista, että sinun on oltava varma, ettei sopimusta ole syntynyt.

Muista myös, että et saa maksaa missään vaiheessa mitään! Ei yritykselle eikä perintötoimistolle. Ei edes euron kustannusta. Jos maksat pienenkin määrän, kiistämiseltä putoaa pohja ja myönnät maksamalla, että katsot olevasi velvollinen johonkin suoritukseen.

Moni pelästyy ihan turhaan, kun saa laskun perintötoimistosta ja maksaa sittenkin laskun. Älä mene siihen lankaan, sillä tähän huijariyritykset juuri pyrkivät.

Tämän jälkeen yritys ei enää taatusti yritä myydä sinulle mitään.

Toki tutkintapyynnönkin voi tehdä, mutta lasku pitää joka kiistää joka tapauksessa huomautusaikana. Pienet petosasiat voivat kestää tutkinnassa todella pitkään ja saman asian saa hoidettua ilman sitäkin.

Olen käynyt vastaavan prosessin onnistuneesti erään ruotsalaisen huijarifirman kanssa parinsadan euron laskusta. Kyse ei siis ole Scanriasta, vaan muusta firmasta.
Ilmoita
Taas Scanria asialla!! Soittivat pojalleni (alle 18 v.) ja möivät kuulemma hakupalvelun. Kari Halonen puhelinmyyjä luojan armosta oli mielestään ollut todella tehokas kun tyrkkäsi laskun tulemaan. Poika oli sanonut että palataan vuoden päästä asiaan kun on lähdössä vaihto-oppilaaksikin vuodeksi. Tämä on kolmas yritys kahden viikon sisällä.
Ilmoita
Saimme juuri heidän molemmista firmoista vastaavasti aiheetta laskut, poliisin mukaan tässä on petoksen perusteet ja aihetta rikosilmoitukseen. Näin tein eilen koskien Scanria Ab ja Suomen Numerokeskus Oy Kuopiosta. Tj Juha Petri Heimonen ja hallituksen pj Jussi Juhani Kuosmanen
löytyy mm Savon Sanomilla toimittajana. Tehkää samoin vastaavasti n 10 vuotta sitten ryhmäkanteella meni vastaava yritystoiminta loppuun.
Ilmoita
Meille tuli scanrian takia kirje suoraan perinnästä, sopimusta ei ole tehty eikä yhtään laskua koskaan tullut. Väittävät että laskuja lähetetty. Pyysin kopiota sopimuksesta ja tiedon että missä sopimus tehty, ei kuulemma merkitystä koska asia jo perinnässä! Mitä tehdä??
1 VASTAUS:
Ilmoitat perintäyhtiölle että riitautat alkuperäisen laskun perusteet aiheettomina, eivät tällöin jatka perintää. Sen jälkeen ilmoitat Scanrialle että asiaa hoitaa asianajajasi- lain mukaan eivät sen jälkeen saa enää olla sinuunkaan yhteydessä. Sitten teet rikosilmoituksen poliisille. Älä vaan maksa! Itse toimin viime viikolla samoin ja hyvityslasku tuli saman tien.
+Lisää kommentti
Samat huijarifirmat soittelevat uudelle yrittäjälle. Oy Scanria Ab ja Suomen Numerokeskus Oy. Ensimmäiseltä tuli 147,35 EUR lasku ja jälkimmäiseltä.110,05 EUR lasku. En maksanut kumpaakaan. Ilmoitin molemmille, että sopimusta ei ole syntynyt ja uhkasin rikosilmoituksella jos eivät peru näitä laskuja. Lähetin reklamaatiot heti saadessani laskut. Ensimmäisen huijarin sp-osoite: scanria@scanria.fi , toisen laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi
Suomen Numerokeskus yritti sinnikkäästi lähettää vielä maksukehoituksen "Jos maksua ei suoriteta, lähetämme saamisen intrum justita:lle perittäväksi", johon olivat lisänneet maksukehotuskuja 7 EUR. Uhkasin edelleen rikosilmoituksella. Tämän jälkeen luovuttivat.
Opetus: Älä maksa. Huijarit vaan hyötyy tästä kun joku kiltisti maksaa.
Itseasiassa tämä on ollut hyvää koulutusta siihen miten toimia puhelinmyyjien kanssa tulevaisuudessa.
1 VASTAUS:
Tänään just annoin Elisan puhelinmyyjän puhua yli 10 minuutin ajan puhelimessa. Mainosti ja myi kanavapakettejansa ja nopeampaa nettiä.

Pälisi ja pälisi, ja luetteli ja luennoi. Pelkät ynähdykset täältä päästä riitti pitämään myyjäsällin innon virkeänä, aina vaan sai uutta vauhtia.

Koska nauhoitin koko keskustelun, laittelen jossain vaiheessa sen Youtubeen kuunneltavaksi.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Scanria Oy - huonoja kokemuksia

Melko huonoja kokemuksia kyseisestä yrityksestä. Ensin myyjä soitti ja kyseli, että tilataanko jotain, johon vastasin, että ei tilata. No hetken päästä tuli kuitenkin lasku ja tämän perään vielä karhukirje. Eli ko yritys lähettelee laskuja, vaikka mitään ei ole tilattukaan.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta