uusiutuvat kihomadot

erittäin

helposti ! Meillä nyt tänä vuonna ollut viisi kertaa matoja! Älkää hyvät ihmiset luottako että lähtevät ekalla lääkekuurilla,eikä ehkä toisellakaan! Meillä ekan kerran siivottiin ja pestiin kaikki paikat,lelut,sängyt,KAIKKI ! Ja hups..niitä tuli taas 3 viikkoa toisen kuurin jälkeen! Pitää seurailla joka ilta taskulampulla lapsen takapuoli,koska jos niitä on ja on vaan,ne on luultavasti pesiytynyt elimistöön mukamas jäädäkseen :( Yksityiseltä lääkäriltä kyselin asiasta ja hän sanoi että on olemassa reseptilääkettä jos esim.Pyrvin ei auta.

Ja siitä että ei ne nyt niin kauheita oo,kyllä täit kauheampia on! Ne jopa liikkuu sohvilla ym,mutta madot ei viihdy ihmisen ulkopuolella yhtään,kuolevat heti,kun ovat vaikka sormen päällä.Kokemus puhuu....
Joo meillä on ollu nyt nuorimman (6v) aikana sekä täit että madot,enkä häpeä asiaa yhtään.Ei voi tarhaan sanoa että olemme flunssassa,jos on matoja!Pakko kertoa jokaiselle rehellisesti,miksi lapsi on poissa hoidosta.Nehän tulee joltain kenen kanssa lapsi on leikkinyt tms. Ei ole häpeä vaikka jotain näitä inhottavia lastentauteja on.Ei niille vaan mahda mitään. Tää on elämää,johon vaan pitää tottua :)

3

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kihis

      Olette käyttäneet hoitoon?
      Näyttäisi siltä, ettei teidän kuuri vaan ole purenut niinkuin pitäisi. Meillä uusi kolme kertaa, sitten hain lääkäriltä reseptin.. johan häipyi! Oli muuten vielä hinnaltaankin huomattavasti edullisempi kuin tuo pyrvin!!!
      Matohan elää toista kuukautta suolistossa ennen kuin tulee ulos.. joten uudesta tartunnasta ei voi puhua jos 3 viikon jälkeen kihisee jälleen.

      Muistutan kuitenkin, ettei ehkä mato elä kauaa, mutta munat säilyvät karuissakin oloissa todella pitkään, jopa 2 kk! Huonepölyssäkin voi olla satoja munia.. Myös munien tahmea pinta takaa sen, että tarttuvat hyvin käsiin josta matka jatkuu helposti suuhun varsinkin pikkulapsilla..

      Minusta kummatkin ovat yhtä epämiellyttäviä.. Eikä sitä ole mukava sanoa, että tällaisia löytyi.. mutta todella vituttaa kun vanhemmat eivät kerro totuutta jotta kaikki tietäisivät varautua! Salailun tuloksena, joka lapsi päiväkodissa kaivaa peppuaan ja tartuttaa vuoronperään eteenpäin. Ainakin sillä tyylillä taataan, ettei kierrettä saada katkaistua! Jotkut ilmeisesti nauttivat todenteolla madoista sisällään, sekä jatkuvasta madotuksesta ja suursiivouksesta! Mutta jos siitä itse nauttii, niin ei se tarkoita että kaikki muut nauttivat..

      • että madot elävät

        päiviäkin kuurin jälkeen???

        Pyrvin-pakkauksessa neuvotaan ett jos ma otat lääkkeet, niin ti sit siivoat. Itse olen kuitenkin nähnyt eläviä matoja peräaukolla vielä torstaina! Eli jos noudattaa orjallisesti Pyrvin-pakkauksen ohjeita, likaantuu puhtaat lakanat jos samana iltana kun ne sänkyyn laitat! Itse vaihdoin lakanat ja pyyhkeet, desinfioinin veskin ja pyyhin pintoja joka päivä perjantaihin asti. Voi kyllä sanoa ettei koskaan ennen tai jälkeen ole ollut niin puhdasta.

        Meillä kans madot uusi noin 6vkon jälkeen eli todennäkösesti lääke ei tappanu kaikkia matoja tai sit sai heti uudenn tartunnan. Ratkaisin asian antamalla lapselle 3 kuuria lääkettä 2 viikon välein. Siitä ajasta on nyt yli puol vuotta eikä sen jälkeen ole ötöjä näkyny. Koulusta tuli n.kk sitten matovaroitus :( Taas alkoi tarkempi syyni, vaikka en ole sitä koskaan unohtanutkaan.

        Pahintahan tässä on just se häpeä ja kertomatta jättäminen... Loiset vaan leviää lapsesta toiseen ja vanhemmat kotona siivoaa siivoamisen jälkeen.

        Itse muuten valitsisin täit sata kertaa mieluimmin kuin madot :/


    • matoja4

      noi perkl madot. nyt neljäs kerta.... täitä jos olisi niin hiukset lähtis eikä olis ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe