Yli 30v seulonnat on kai kolmivaiheisia.
Nyt olen rv 11 5 ja kävin np-ultrassa...niskaturvotusta ei juurikaan ollut. Nyt ihmetyttää se verikoe, että pitikö se ottaa rv 10-12 eli onko nyt liian myöhäistä, kun multa ei ole vielä otettu vai voiko ottaa 12 viikolla? Sitten toinen verikoe on jotain viikolla 14-16?
Miten teillä muilla on otettu noita verikokeita nimenomaan seulontoihin liittyen?
kaksoset ja seulonnat
yli 30v.
2
822
Vastaukset
- veriseulat
Minulle sanottiin ettei veriseulaa oteta kaksoisraskaudesta. Tulos pitäisi jakaa kahdella, eikä se olisi sitten enää luotettava. Kun tämän kerroin sitten neuvolassa, sieltä sanottiin että ottavat näitä kuitenkin välillä "koemielessä". Mikäköhän nyt sitten oikein on käytäntö?
- *viv*
Jos veriseula otetaan, se otetaan koemielessä tutkimuksia varten, mutta luotettavaa tuolosta siitä ei juuri sinun lapsiisi liittyen saada. Eli veriseulalla ikäänkuin vaan tuetaan tieteellistä tutkimusta, mikä ei tietysti ole huono juttu sekään. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743990Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1963275Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle762657Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792398- 1812072
- 781595
- 361576
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392