Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaikkien aikojen paras komedia?

Dima

Nyt haetaan kaikkien aikojen parasta komedia elokuvaa....

Oma ehdotukseni on: Nuija ja tosinuija

62

9129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pete

      että Ace Ventura- luonto kutsuu on sellanen leffa et aina nauraa kun kattoo. Ja maininnan saa myös Mies ja alaston ase 1.. tv-sarja oli hyvä ja elokuva mitä parhain.

      • Böö

        mun mielestä scary moviet on kyllä parhaita!!! niissä on huumoria joka kohtauksessa ja samalla kauhua. scary moviet on lisäksi hyvin tehtyjä verrattuna vaikka hymypoikaan...


      • sekopaatti
        Böö kirjoitti:

        mun mielestä scary moviet on kyllä parhaita!!! niissä on huumoria joka kohtauksessa ja samalla kauhua. scary moviet on lisäksi hyvin tehtyjä verrattuna vaikka hymypoikaan...

        et scary moviet on pahait ku ne on otettu kauhu leffoist ja niis saa nauraa kunnol ja ei pelota yhtää. no en mä pahemmin missää muussakaa leffas pelkää.


      • Rami
        Böö kirjoitti:

        mun mielestä scary moviet on kyllä parhaita!!! niissä on huumoria joka kohtauksessa ja samalla kauhua. scary moviet on lisäksi hyvin tehtyjä verrattuna vaikka hymypoikaan...

        Suosikkikomediani on Kesäleski.


      • Kaapo
        Rami kirjoitti:

        Suosikkikomediani on Kesäleski.

        Kesäleski on hyvä. Mutta hitusen parempi on Piukat paikat samalta tekijältä. Ja ohjaaja oli Billy Wilder.


    • jimbo

      se on kyllä vanha klassikko Piukat Paikat.

    • TTT

      Spedeshow!

    • Raquel

      Paras komedia on Homerin ohjaus "Kruunupäitä ja hyviä sydämiä"

    • Friday-Freak

      Mun mielestä paras komedia on Perjantai on pahin! Kävin vähä aika sitten ziikaamassa sen, ja suosittelen muillekin!!! x)

      • jopas

        sinähän sitten paljon elokuvia oletkin nähnyt.. puhumattakaan, että osaisit niitä yhtään kriittisemmin arvioida..


      • Friday-freak
        jopas kirjoitti:

        sinähän sitten paljon elokuvia oletkin nähnyt.. puhumattakaan, että osaisit niitä yhtään kriittisemmin arvioida..

        Pitäiskö kaikkien tykätä just niistä "parhaista" speden leffoista ja muista typeryyksistä!?Ehkä joitakin ei kiinnosta jotkut silmiä kirveltävät mustavalkoset ja muut joissa nauretaan joillekki AIVAN tyhmille jutuille! Jotkut ihmiset maailmassa katsoo vähän parempiakin elokuvia, jotka ei nyt välttämättä oo mitään surkeita ja vanhoja. Koittakaa nyt tajuta että uudet elokuvat voivat olla myös erittäinkin hyviä! Ja hei sinä "paljonpuhunut" jopas; mun arviointeja ei tarvi tulla arvioimaan, kun et itsekkään osannut kriittisemmin arvioida, puhumattakaan siitä tulet vaan haukkumaan toisia leffa-maun perusteella! Ps. Minä olen nähnyt kyllä sen verran elokuvia täs vuosien varrella ettei tartte mulle siitä piruilla kun kävin katsomassa nykyisen lempi leffani; PERJANTAI ON PAHIN!!!


      • anon
        Friday-freak kirjoitti:

        Pitäiskö kaikkien tykätä just niistä "parhaista" speden leffoista ja muista typeryyksistä!?Ehkä joitakin ei kiinnosta jotkut silmiä kirveltävät mustavalkoset ja muut joissa nauretaan joillekki AIVAN tyhmille jutuille! Jotkut ihmiset maailmassa katsoo vähän parempiakin elokuvia, jotka ei nyt välttämättä oo mitään surkeita ja vanhoja. Koittakaa nyt tajuta että uudet elokuvat voivat olla myös erittäinkin hyviä! Ja hei sinä "paljonpuhunut" jopas; mun arviointeja ei tarvi tulla arvioimaan, kun et itsekkään osannut kriittisemmin arvioida, puhumattakaan siitä tulet vaan haukkumaan toisia leffa-maun perusteella! Ps. Minä olen nähnyt kyllä sen verran elokuvia täs vuosien varrella ettei tartte mulle siitä piruilla kun kävin katsomassa nykyisen lempi leffani; PERJANTAI ON PAHIN!!!

        yksikään leffa jossa on jamie lee curtis ei voi olla hyvä (eikä olekaan)!!


      • Caius
        anon kirjoitti:

        yksikään leffa jossa on jamie lee curtis ei voi olla hyvä (eikä olekaan)!!

        Kala nimeltä wanda on hauska komedia ja siinä on Jamie Lee Coitus.


      • juz
        Friday-freak kirjoitti:

        Pitäiskö kaikkien tykätä just niistä "parhaista" speden leffoista ja muista typeryyksistä!?Ehkä joitakin ei kiinnosta jotkut silmiä kirveltävät mustavalkoset ja muut joissa nauretaan joillekki AIVAN tyhmille jutuille! Jotkut ihmiset maailmassa katsoo vähän parempiakin elokuvia, jotka ei nyt välttämättä oo mitään surkeita ja vanhoja. Koittakaa nyt tajuta että uudet elokuvat voivat olla myös erittäinkin hyviä! Ja hei sinä "paljonpuhunut" jopas; mun arviointeja ei tarvi tulla arvioimaan, kun et itsekkään osannut kriittisemmin arvioida, puhumattakaan siitä tulet vaan haukkumaan toisia leffa-maun perusteella! Ps. Minä olen nähnyt kyllä sen verran elokuvia täs vuosien varrella ettei tartte mulle siitä piruilla kun kävin katsomassa nykyisen lempi leffani; PERJANTAI ON PAHIN!!!

        makuasioista ei voi/voi kiistellä ...mutta kasvetaan vielä hetki ja keskustellaan taas..hyvä.. ja syksyn jatkoa moii..


    • pikku mui

      Ehdottomasti!
      Myös alastomat aseet naurattavat! :)

    • Wacko

      Kaikki Monty Pythonit ovat aivan sairaan hyviä.
      Maininnan ansaitsee myös yöpartio.

      • Life of Brian

        Minun mielestäni paras ja monipuolisin komedia on ehdottomasti Monty Pythonin Life of Brian. Sen parissa saa nauraa katketakseen.

        Monipuoliseksi LOBin tekee se, että siinä on paljon hoksottimia vaativia juttuja, ja toisaalta perinteistä kohellusta hyvin toteutettuna.

        Ja vaikka aiheena on uskonto, ei siinä kuitenkaan pilkata itse uskontoa vaan ulkokultaisuutta ja tekopyhyyttä.


    • pertti veijo

      kala nimeltä panda on HYVÄ.

      • Ziedrich-85

        Ehdoton ykkönen, Ron Schneider on kunkku

        tai sitten on tuo Adam Sandlerin tähdittämä Mr. Deeds

        Ei se scary movie 3:nenkaan ollut huono.


    • Jeee

      Sormet pelissä :)

    • -d-

      big lebowski ja fear&loathing

    • Jube

      Nuija ja tosinuija on hyvä... komediasarjoista paras taas Tankki täyteen.

    • moxu

      Kyllä se tuo Piukat paikat on. Leffa, jossa on oikeasti toimiva tarina, hyvät jounenkäänteet ja näyttelijäsuoritukset ja joka kestää tuoreena useita katsomisia.

      • jess

        ...on ehdottomasti paras komedia kautta aikojen! Jack Lemmon on aivan kipeen hyvä!!


    • Tackleberry

      Poliisiopistot on aivan huippuja. Myös Ace Venturat.

      • Jani

        Jos minulla olisi kaikki Poliisiopistot DVD:llä niin ostaisitko ne kaikki hintaan 25 eur/kpl?


    • Justiina

      Pekat ja Pätkät rulettaa!!!!!!

    • Tackleberry

      "Hot Shots" etnkin 1 on hyvä...

    • elli

      SIINÄ HAUSKIN!!

      • Rein

        Mel brooksin leffat ovat parhaita

        Avaruus boltsit ja robin hood sankarit sukkahousuissa ovat loistavia :D


      • JiCa
        Rein kirjoitti:

        Mel brooksin leffat ovat parhaita

        Avaruus boltsit ja robin hood sankarit sukkahousuissa ovat loistavia :D

        Kaikki JIM CARREYN komediat on parhaita!!!
        Varsinkin Ace Ventura 1 eli se lemmikkidekkari.
        Myös Valehtelija ja Nuija ja Tosinuija on huippuja.


    • Marru

      on niin monia no esim Mies ja alaston ase,poliisopisto,hei me lennetään,Bruce taivaanlahja,The Mask ja monia muita .

      • Tackleberry

        Ei sitä ainakaan Carreyn parhaaksi elokuvaksi voi sanoa... Mutta oli se ihan kiva silti.


      • riina
        Tackleberry kirjoitti:

        Ei sitä ainakaan Carreyn parhaaksi elokuvaksi voi sanoa... Mutta oli se ihan kiva silti.

        en tiedä onko paras,mut yksi hyvä komedia on ainakin...ei voi olla totta! s eon sekaisin marista tekijöiltä ja jos tykkäsit siitä,tykkäät varmasti tästäkin!!!


    • Peter Jackson

      taru sormusten herrasta(paskaa)elokuvien ohjaaja peter jackson on tullu tunnetuks ainaki mulle aikasemmmilla töillään kuten bad taste ta braindead... niissä veri virtaa ja syödään aivoja mutta lähinnä ne ovat komedioita ja erittäin loistavia sellasia..eli parasta komediaa ei ole vaan niitä on kaksi... Bad Taste ja Braindead!

    • Nuija

      Nuija ja Tosinuija on kyllä sikahyvä pätkä, sanoisin että jotkut Chevy Chasen kuvat on myös aika hauskoja =)

    • Sigmund

      Suuri kilpa-ajo maailman ympäri! Push the button Max ja taas lähtee...

    • Paksu

      Mel Brooksin "Kevät koittaa Hitlerille" (The Producers) on paras komedia. Sitten seuraa Gene Wilderin ohjausdebyytti "Sherlock Holmesin välkky veli".

    • Eulalia

      Äkkiseltään tulee mieleen, että joskus aikoinaan pidin tätä Steve Martin -filkkaa helkkarin hyvänä.

      Minä en pysty nauramaan leffoille, jotka olen nähnyt useita kertoja... :P

      • Jack

        Tama elokuva on kerrassaan mainio. Myos "Mitas me vakoojat" nauratti tyhmyydellaan.


    • Pampi

      Ehdottomasti Kala nimeltä Wanda.

    • Kato

      sarjasta löytyy parhaat pätkät!
      esim.laukaus pimeässä on aivan hillitön pätkä!!!

    • enkkuhuumori

      Fish called Wanda oli saanut jo pari muutakin 'ääntä'. Se on paras komediapläjäys kautta aikojen, kestää katsella aina vaan uudelleen, piti ihan ostaa se dvd:kin!
      Enkkuhuumori ja -laatu on aina purru meikäläiseen.

    • Naakka

      -Big Lebowski
      Aivan hervoton juttu.

      -Tri Outolempi
      Paitsi huikea komedia, niin myös upea elokuva.

      -Zoolander
      Älyvapaata, täydellisesti stailattua hölmöilyä.

      -Emmauksen tiellä
      En varmaan koskaan ole nauranut niin paljon kotimaista elokuvaa katsoessani.

      Kultakuume
      -Chapen suvereenia näytöstä.

      Sekaisin Marista, Nuija ja tosinuija, Alastomat aseet ym. Zuckerit, Braindead, Wanda.. Onhan noita hauskoja komedioita vaikka kuinka.

    • st.friidu

      Brooksin "Silent Movie" oli aivan älyttömän hauska. Joillekin ei ehkä iske, koska leffassa ei puhuta lainkaan. Repliikit tulee puhekuplissa, muita äänitehosteita kyllä on.
      Siinä leffassa on niin hykerryttäviä kohtauksia, että niitä nauraa vielä pitkän ajan jälkeenkin.

    • 4Wheeler

      Musiikki ja erityisesti raskaampaa rokkia parodioidaan hellästi...

    • Hate

      Ehdottomasti vanha TV-elokuva Siunattuhulluus.

    • Duke

      ne parhaita vasta ovatki, niille kyllä jaksaa nauraa aina, tulis joskus DVD kokoelma näistäki.

    • nih

      Val Kilmerin ja Zucker-poppoon huippufilkka!

    • moro

      nuija ja tosinuija ehdottomasti!ja ne jotka on eri mieltä mun kanssa on KUSIPÄITÄ!!!!

    • Filmifriikki83

      mun mielestä Top secret....

    • wayne

      Paras komedia on yksin kotona 1 ja 2 sekä american pie 1,2

    • Jukka HKI

      Billy Wilder: Piukat paikat

      Elokuva saatavana myös DVD:llä.

    • Blondi87

      ...valehtelija valehtelija!!! jim carrey on paras koomikko mitätiedän! ace ventura on kans hyvä!!

    • katja

      Ehdottomasti.
      Kevin Kline on mahtava siinä.

    • El Gringo

      Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa.Juttu perustuu Hunter.S. Thompsonin reportaasiin joka julkaistiin 70 luvulla.Depp ja Del Toro heittää Oscarin arvoset roolit mut kun elokuva kertoo kahden narkkarin seikkailusta niin ajatus Oscareista on mahdoton.Kannattaa lukea myös kirjana,juttuhan on tosi pohjanen.Toisaalta leffaa vois sanoa dokumentiksikin ja sitähän se myös on jos faktoja lukee.Hauskaa on niin et kyyneleet vaan valuu silmistä ja pissa ripisee pitkin kinttuja.

    • Kaapo

      PIUKAT PAIKAT

    • osteri

      and the Meaning of Life

    • dolphine

      Monty Pythonin hullu maailma! Aivan mielettömän hyvä elokuva! Ehdottomasti kannattaa nähdä, jos ei oo sitä ennen nähny.....

      • Stig

        Aika vähän kuluttanut sitä, mutta hulvaton elokuva.


      • france frank
        Stig kirjoitti:

        Aika vähän kuluttanut sitä, mutta hulvaton elokuva.

        EILEN YLLÄTTÄEN ALOIN KATSOA TUOTA RANSKALAISTA LEFFAA JA KYLLÄ SAI NAURAA IHAN JATKUVASTI, EI JENKIT OSAA LÄHESKÄÄN TÄLLAISTA TEHDÄ, NIITÄ SAMOJA PASKOJA poliisiopistoja, nuijia ja tosi nuijia, nuorisokomedioita! ne on ihan pers..tä..

        hanki tämä leffa ja päiväsi on yhtä hymyä!


        http://www.imdb.com/title/tt0310203/


      • "Adolf eat Muffy"
        france frank kirjoitti:

        EILEN YLLÄTTÄEN ALOIN KATSOA TUOTA RANSKALAISTA LEFFAA JA KYLLÄ SAI NAURAA IHAN JATKUVASTI, EI JENKIT OSAA LÄHESKÄÄN TÄLLAISTA TEHDÄ, NIITÄ SAMOJA PASKOJA poliisiopistoja, nuijia ja tosi nuijia, nuorisokomedioita! ne on ihan pers..tä..

        hanki tämä leffa ja päiväsi on yhtä hymyä!


        http://www.imdb.com/title/tt0310203/

        Jos nauraa haluat, niin kato Ruthless People, kasarikomedia. Danny de Vito ja Bette Midler, HULVATON! http://www.imdb.com/title/tt0091877/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe