Oletko pannut merkille, että näillä harhalahkoilla on omat tapansa hämärryttää ristin merkitys?
Jehovalaiset menevät niin pitkälle, että kieltävät Jeesusta edes naulitun ristille. He väittävät teloitusvälineen olleen paalun.
Miksi ja mikä, ristissä on se, joka pitää piilottaa?
Jos asiaa ajatellaan vanhoillislestadiolaisten kannalta, varmaan risti muistuttaa liiaksi kristuksen lunastustyöstä, johon ihmisellä ei ole osaa eikä arpaa. Selvää kuitenkin on, että risti ja sen merlitys systemaattisesti hämärretään ko. liikkeessä.
Tilalle on nostettu maaginen vl-usko ja seurakunta ihmisjumaluuksineen.
Miksi tätäkään kohtaa ei korosteta vl-seuroissa?
8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Jeesus ei maininnut vl-uskoa, vaan ristin..
Ristin merkitys hämärrytetty Vl-liikkeessä
12
206
Vastaukset
- todella
mukava tietää, mikä sinun seurakuntasi on, vai onko sitä?
Et siihen ole vastannut, vaikka moni sitä on kysynyt. Vastaukseksi ei kelpaa ----nasaretilaisen lahkon päämies---- koska sellaista yhteisöä ei tunneta.
Mikä salaisuus se on mihin ryhmään kuulut, kerran puhut täällä uskonasioista ja arvostelet toisia.
Olepas reilu ja vastaa kunnolla.Ensinnäkin: Paavalia sanottiin nasaretilaisten lahkon päämieheksi. Toiseksi Jeeuksen seuraajia sanottiin nasaretilaisten lahkoksi, ennenkuin ensimmäistäkään
harhakirkkoa oltiin perustettu. Miksi enää ei saa olla vain Jeesuksen seuraaja?
Miksi Jeesus ei kelpaa, vaan aina pitää ottaa joku ihmisen perustama harhalahko lisäksi?
Jeesus sanoi: "Minua ette vastaanota, mutta sen vastaanotatte, joka tulee omissa nimissään" vrt. Lestadius.- yksinäinen.
Devoit kirjoitti:
Ensinnäkin: Paavalia sanottiin nasaretilaisten lahkon päämieheksi. Toiseksi Jeeuksen seuraajia sanottiin nasaretilaisten lahkoksi, ennenkuin ensimmäistäkään
harhakirkkoa oltiin perustettu. Miksi enää ei saa olla vain Jeesuksen seuraaja?
Miksi Jeesus ei kelpaa, vaan aina pitää ottaa joku ihmisen perustama harhalahko lisäksi?
Jeesus sanoi: "Minua ette vastaanota, mutta sen vastaanotatte, joka tulee omissa nimissään" vrt. Lestadius.Jeesuksen seuraaja. Niin sanottu yksinäinen susi. Kehitellyt oppisi itsellesi sopivaksi.Ei ole tarkoitus loukata, mutta sen kuvan viestistäsi saa.
- olet sinä
itsekin aikamoisen ristin asettanut meidän kannettavaksemme niillä kirjoituksillasi, joita täällä uskomassa olevista kirjoitat. Mutta ethän sinä sitä huomaa.
Olen havainnut että vl-liike on itse pimeyden ruhtinaasta ja sen vuoksi olen vakuuttunut, että kaikkeen vl-julistukseen sisältyy suuri valhe.
Siksi onkin todella mielenkiintoista tarkastella kaikkea vl-julistusta ja kokea ahaa-elämyksiä, kun huomaa missä se valheenmyrkkykapseli jälleen piilee.
Suorastaan koukuttava harrastus tämä vl-valheenpaljastus.- kertoisitko
Devoit kirjoitti:
Olen havainnut että vl-liike on itse pimeyden ruhtinaasta ja sen vuoksi olen vakuuttunut, että kaikkeen vl-julistukseen sisältyy suuri valhe.
Siksi onkin todella mielenkiintoista tarkastella kaikkea vl-julistusta ja kokea ahaa-elämyksiä, kun huomaa missä se valheenmyrkkykapseli jälleen piilee.
Suorastaan koukuttava harrastus tämä vl-valheenpaljastus.tuleeko sinulle Päivämies ja Siionin lähetyslehti tai jopa Siionin kevät? ja käytkö jotain kautta ostamassa noita muitakin Rauhanyhdistyksen julkaisuja?
kertoisitko kirjoitti:
tuleeko sinulle Päivämies ja Siionin lähetyslehti tai jopa Siionin kevät? ja käytkö jotain kautta ostamassa noita muitakin Rauhanyhdistyksen julkaisuja?
Siionin rospuutto unohtui :)
- ???
enää olekaan Teuvo Sunin pulkassa? Sinähän niin vaahtosit ahtaan portin opista Raamattu palstalla joskus ja moitit puskasta kirjoittajia?
En ikinä ole hyväksynyt Sunin harhaista tulkintaa ahtaastaportista.
Hänellä oli joskus hyvää, liittyen vl-opin vastustamiseen. Mutta sillä vastustamisella ei ole arvoa, jos sekin tehdään sielunvihollisen toimeksiantona.
Teuvo meni täysin riivaajahenkien matkaan, automaattikirjoituksineen.- jpt1
Devoit kirjoitti:
En ikinä ole hyväksynyt Sunin harhaista tulkintaa ahtaastaportista.
Hänellä oli joskus hyvää, liittyen vl-opin vastustamiseen. Mutta sillä vastustamisella ei ole arvoa, jos sekin tehdään sielunvihollisen toimeksiantona.
Teuvo meni täysin riivaajahenkien matkaan, automaattikirjoituksineen.sinun nimimerkilläsi tai nimimerkillä Devout kirjoitettuja viestejä Raamattu palstalla missä puolustit Teuvoa ja oppiaan. Sinähän aiemmin kirjoitit nimimerkillä devout?
jpt1 kirjoitti:
sinun nimimerkilläsi tai nimimerkillä Devout kirjoitettuja viestejä Raamattu palstalla missä puolustit Teuvoa ja oppiaan. Sinähän aiemmin kirjoitit nimimerkillä devout?
Teuvolla oli paljon oikeaa ja hyvää, joka harhautti monet. Hänen oppinsa takana oli kuitenkin sama pimeys, kuin vl-opinkin.
Jos olisin ollut samaa mieltä Sunin opista, niin miksi hän tuomitsi sitten minutkin alimpaan helvettiin?- jpt1
Devoit kirjoitti:
Teuvolla oli paljon oikeaa ja hyvää, joka harhautti monet. Hänen oppinsa takana oli kuitenkin sama pimeys, kuin vl-opinkin.
Jos olisin ollut samaa mieltä Sunin opista, niin miksi hän tuomitsi sitten minutkin alimpaan helvettiin?että minulle Sunin eksymys oli selvää alusta lähtien, en nähnyt siinä mitään hyvää. vl-oppiin en ole edes tarkemmin perehtynyt, mikä siinä on eksytystä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683