Tämän kevään ajan olen huomannut olevani tosi väsynyt, vaikka nukkuisinkin 9-10h. Mitään ei tahdo saada aikaiseksi eikä jaksaisi alkaa tekemäänkään. Saman olen huomannut töissä, että tekee "väkisin" hommia. En ole huomannut erityisemmin, että mikään masentaisi. Myös olen ärtyinen ja kivahdan pienistäkin asioista, lienee johtuu juuri tuosta väsymyksestä.
Syön kyllä monipuolisesti ja sitä olen seuraillutkin onko parantamisen varaa, mutta asia ei vaan ole korjaantunut.
Vitamiinitabletteja tai muitakaan valmisteita en syö.
Ihmissuhteet on kunnossa perheessäni lapsen ja miehen kanssa. Kavereita tosin ei näe kuin n.1krt 2kk:ssa, koska ovat täälä muuttaneet muille paikkakunnilla. Isä kuoli vuosi sitten kesällä, joten voiko tämä johtua siitä viiveellä? Hän on kyllä päivittäin mielessä ja useita kertoja.
Kertokaa mitkä vitamiinit tms. voisi auttaa väsymykseen ja jaksamiseen? Eli mihin pitäisi panostaa?
Mitään lääkkeitä en halua alkaa syömään, ennen kuin kaikki keinot on kokeiltu.
Väsymys ja saamattomuus
11
4138
Vastaukset
- kilpirauhasen pahus
kummitella, käyppä lääkärillä kuitenkin, korkea verenpainekin tekee väsymyksen. Siinä oireena myös että ärsyyntyy melulle ja korkeille äänille eikä jaksa keskittyä mihinkään ja keneenkään.
- atlatl
Onko veriarvoja tutkittu milloinka viimeksi?
Naisilla saattaa johtua huonot veriarvot ihan kuukautisista.
Ja se aiheuttaa väsymystä.
Vitamiineja parhaiden saisi hedelmistä,mutta joskus puoltaa paikkaansa lisäkuuri aina aterioiden yhteydessä nautittuna.
Osta apteekista laadukkaita vitamiinivalmisteita.
Framaseutti myös kertoo vinkit,kun kerrot oireet.
Syynä voi myös olla surun aiheuttama masennus ja siihen voi auttaa vain psykologin/psykiatrin diaknoosi.
Jaksatko harrastaa liikuntaa?
Liikutko luonnossa?
Näiden on todettu auttavan masennukseen.
Vitamiinit auttavat sitten muuhun jaksamiseen.
Tsemppiä;kyllä maailmasi vielä kirkastuu! - AJANVARAUS
Käyppä verikokeissa että ottavat verenkuvan.vaikka syöt monipuolisesti,voi olla foolihapon puute.Silloin ei rauta imeydy eikä b12-vitamiini ja ne aiheuttaa väsymystä ja heikentää solujen uusiutumista.samoin kilpirauhasissa voi olla jotain häikkää.Se jo piristää että tiedät olevasi terve jos kaikki kunnossa, jos ei niin saat apua ja piristyt. Soitappa heti aika hoitajalle terveyskeskukseen ja puhu asiasta.Onnea jatkoon!
- ei.
"Se jo piristää että tiedät olevasi terve jos kaikki kunnossa, jos ei niin saat apua ja piristyt."
tosiaan ole välttämättä kunnossa, vaikka verikokeet ovat kunnossa, sen pitäisi jokaisen tietää. Nykypäivän laboratoriokokeilla on vain vähäinen diagnostinen arvo yksilötasolla, tietysti. Esim. syöpää ei usein havaita pelkkien verikokeiden perusteella, ja pois havainnoista jäävät myös klamydiatartunnat (tärkeä keuhkoklamydia mukaanlukien), jotka voivat aiheuttaa lukuisia erilaisia kroonisia sairauksia, ja vaivoja missä tahansa kohtaa elimistössä.
- ajanvaraus
käyppä verikokeissa että ottavat verenkuvan.vaikka syöt monipuolisesti,voi olla foolihapon puute.Silloin ei rauta imeydy eikä b12-vitamiini ja ne aiheuttaa väsymystä ja heikentää solujen uusiutumista.samoin kilpirauhasissa voi olla jotain häikkää.Se jo piristää että tiedät olevasi terve jos kaikki kunnossa, jos ei niin saat apua ja piristyt. Soitappa heti aika hoitajalle terveyskeskukseen ja puhu asiasta.Onnea jatkoon!
- tressenqwist
Tunsin aamusta alkaen itseni tarmottomaksi väkisin töitä puurtavaksi sälliksi.
Menin luovuttamaan verta. Se ei ollut luovutuskelpoista liian alhaisen rautapitoisuuden takia.
Epäilen, että pienetkin tressioireet syövät hivenaineet verestä pois niin, että niiden saantia pitää lisätä päivittäin. En vaan pärjäisi ilman 'lisiä'. - Paniikkipalvelu
sen päivittäiskäyttö voi aiheuttaa hitaasti kehittyvän kofeiinimyrkytyksen, joka oireilee usein uupumuksena, ärtyneisyytenä ja aloitekyvyn puutteena.
- koffemies.
tämän kun lukee voi seota:
http://qmies.blogit.fi/
Hiipivä hulluus
Kofeiiniteollisuutta ja lääketeollisuutta yhdistää lääkäri, kofeiiniteollisuus toimittaa lääkärille potilaita ja lääkäri potilaille lääkkeitä. Poliitikot suojelevat tätä huumekauppaa laeilla ja asetuksilla. Media vaikenee.
- Avustavatuomari.
tämä tepsii takaan ja alleviivaan lue- tuo:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8284237 - labrus
Hei, kannattaa tutkituttaa kilpirauhasarvot. Eli verikokeilla selviää, onko kilpirauhasessa jotain vikaa. Itselläni jatkuvaa voimakasta väsymystä ja saamattomuutta. Otettiin verikokeet TSH ja T4V, ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Sain siihen lääkityksen, ja väsymys on vähentynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197