S60 2.4D:n mukana oleva lisälämmitin lopetti sitten toimintansa toissa päivänä.
Ajastimella ei käynnisty lainkaan, eikä myöskään heti käynnisty toiminnolla vaan menee 'On' asettamisen jälkeen välittömästi 'Off' asentoon.
Onko lisälämmittimen poltin tukossa vaiko sitä jokin osa rikki ?
Mitähän huolto mahtaa veloittaa kuntoon laitosta ?
2.4D:n lisälämmitin ei käynnisty
18
21813
Vastaukset
- Volvo huolto
Liikaa epäonnistuneita käynnistysyrityksiä. (Lämmittimessä on jotain vikaa). Tillaa aika vuosihuoltoon asiantuntevasta paikasta niin kyllä se siitä.
- Seppo
Voipi olla että tarttee putsata. Kuten tavallisetkin öljypolttimet (kotikäytössä) näitäkin on huolletava (putsattava). Bilialla puhdistushuolto maksaa 80,- euroa, ja jos on jokin osa viallinen se tekee aina lisää...
- kiisseli
Seppo kirjoitti:
Voipi olla että tarttee putsata. Kuten tavallisetkin öljypolttimet (kotikäytössä) näitäkin on huolletava (putsattava). Bilialla puhdistushuolto maksaa 80,- euroa, ja jos on jokin osa viallinen se tekee aina lisää...
Löysin erään vastaavan ongelman kanssa taistelleen ja hän oli kirjoittanut:
"Nyt Ardic tuntuu toimivan (saapa nähdä kuinka pitkään...). Ja halpaa hommaa kuin mikä: työt 295e ja osat 100e. Bilia."
Tilasin ajan volvo huoltoon ja siellä sanoivat, että lisälämmittimen huolto maksaa 290e, joten onko tuo 80e sitten jokin tarkistushuolto vain ?
- j.k.mäki
minkä ikäinen autosi on onko takuu,jos on niin eipä kai huolta jos siellä on jotain rikki.
- kiisseli
vm. -02, ja takuuaika on juuri loppumassa.
No katsotaan, mitä huolto 2 viikon päästä siihen sanoo. Mutta kummastuttaa vaan lämmittimen heikkous, kun ei edes 2 vuotta kestä toimintakunnossa. - Ardic
kiisseli kirjoitti:
vm. -02, ja takuuaika on juuri loppumassa.
No katsotaan, mitä huolto 2 viikon päästä siihen sanoo. Mutta kummastuttaa vaan lämmittimen heikkous, kun ei edes 2 vuotta kestä toimintakunnossa.Kyllähän tuo takuuseen menee jos takuu on vielä voimassa. Ja hyvinhän Sinulla on toiminut jos on melkein kaksi vuotta jo mennyt ilman ongelmia. Meikäläisellä hajosi kahden kuukauden sisällä auton käyttöönotosta (12/02) eikä ole sen jälkeen kunnossa ollut.
- j.k.mäki
Ardic kirjoitti:
Kyllähän tuo takuuseen menee jos takuu on vielä voimassa. Ja hyvinhän Sinulla on toiminut jos on melkein kaksi vuotta jo mennyt ilman ongelmia. Meikäläisellä hajosi kahden kuukauden sisällä auton käyttöönotosta (12/02) eikä ole sen jälkeen kunnossa ollut.
kyllähän normaali talon öljypoltinkin vaatii kerran vuodessa putsauksen ja huollon.niin samoin lisälämmitinkin.ja jos autossasi on ajotietokone rulla viiksessä niin suosittelisin asennuttaa auton lämmitimeen ajastimen jos ei ole jo.ja samalla poistaa lämmittimen automaatti toiminta,niin silloin itse määräät koska lämmitin on päällä.ei nokeennu lyhyellä ajolla.
- Ardic
j.k.mäki kirjoitti:
kyllähän normaali talon öljypoltinkin vaatii kerran vuodessa putsauksen ja huollon.niin samoin lisälämmitinkin.ja jos autossasi on ajotietokone rulla viiksessä niin suosittelisin asennuttaa auton lämmitimeen ajastimen jos ei ole jo.ja samalla poistaa lämmittimen automaatti toiminta,niin silloin itse määräät koska lämmitin on päällä.ei nokeennu lyhyellä ajolla.
Kiitos j.k:lle asiallisista neuvoista. Ajastin tuli otettua jo auton oston yhteydessä ja automaattikäynnistys poistettiin heti sen jälkeen. Minulla ongelma on hieman erikoinen ja liittyy nesteiden ylivuotoon paisuntasäiliön kautta. Tähän mennessä kaksi lämppäriä on "sulanut" käyttökelvottomaksi ja kahdessa seuraavassa sama vika vaan jatkuu. Maahantuojan tekninen tuki jaksaa edelleen väittää että vika on lämmittimessä. Tälläkin hetkellä asiaa tutkitaan ja voi olla että lämmitintä korjataan vielä kerran. Jos se ei auta vikaa varmaankin pitää etsiä auton omasta nestekierrosta.
- poisto?
Ardic kirjoitti:
Kiitos j.k:lle asiallisista neuvoista. Ajastin tuli otettua jo auton oston yhteydessä ja automaattikäynnistys poistettiin heti sen jälkeen. Minulla ongelma on hieman erikoinen ja liittyy nesteiden ylivuotoon paisuntasäiliön kautta. Tähän mennessä kaksi lämppäriä on "sulanut" käyttökelvottomaksi ja kahdessa seuraavassa sama vika vaan jatkuu. Maahantuojan tekninen tuki jaksaa edelleen väittää että vika on lämmittimessä. Tälläkin hetkellä asiaa tutkitaan ja voi olla että lämmitintä korjataan vielä kerran. Jos se ei auta vikaa varmaankin pitää etsiä auton omasta nestekierrosta.
Olisko näin että jos irroittaa laturilta tulevan
punavalkoisen johdon (=on kai se lämmittimelle menevä piuha joka ilmoittaa auton olevan käynnissä) niin automaattinen käynnistys ei silloin toimisi? Vaikuttaako muuten lämppärin toimintaan? - kiisseli
Ardic kirjoitti:
Kiitos j.k:lle asiallisista neuvoista. Ajastin tuli otettua jo auton oston yhteydessä ja automaattikäynnistys poistettiin heti sen jälkeen. Minulla ongelma on hieman erikoinen ja liittyy nesteiden ylivuotoon paisuntasäiliön kautta. Tähän mennessä kaksi lämppäriä on "sulanut" käyttökelvottomaksi ja kahdessa seuraavassa sama vika vaan jatkuu. Maahantuojan tekninen tuki jaksaa edelleen väittää että vika on lämmittimessä. Tälläkin hetkellä asiaa tutkitaan ja voi olla että lämmitintä korjataan vielä kerran. Jos se ei auta vikaa varmaankin pitää etsiä auton omasta nestekierrosta.
Oletko saanut kaikki lisälämmittimeen liittyvät korjaukset menemään maahantuojan piikiin ?
Olitko teettänyt aina vuosittaisen puhdistushuollon ? - Ardic
kiisseli kirjoitti:
Oletko saanut kaikki lisälämmittimeen liittyvät korjaukset menemään maahantuojan piikiin ?
Olitko teettänyt aina vuosittaisen puhdistushuollon ?Maahantuoja on korvannut kaikki tähän mennessä tehdyt toimenpiteet. Vuosittaista huoltoa en ole ehtinyt koskaan teettämään koska tuota lämmitintä on vaihdettu koko ajan uuteen tai muuten korjattu. Mielestäni auton takuu koskee ilman muuta myös lämmitintä koska se on ainakin suomeen tulevissa dieseleissä vakiovaruste.
Nimimerkki "poisto?" kyseli tuosta automaattisen käynnistyksen johdotuksesta. Muistelen että asiasta käytiin joskus keskustelua Volvolandian sivuilla joten kannattaa katsella sieltä.
www.volvolandia.com
Minulta automaattinen käynnistys poistettiin ohjelmallisesti. - j.k.mäki
Ardic kirjoitti:
Maahantuoja on korvannut kaikki tähän mennessä tehdyt toimenpiteet. Vuosittaista huoltoa en ole ehtinyt koskaan teettämään koska tuota lämmitintä on vaihdettu koko ajan uuteen tai muuten korjattu. Mielestäni auton takuu koskee ilman muuta myös lämmitintä koska se on ainakin suomeen tulevissa dieseleissä vakiovaruste.
Nimimerkki "poisto?" kyseli tuosta automaattisen käynnistyksen johdotuksesta. Muistelen että asiasta käytiin joskus keskustelua Volvolandian sivuilla joten kannattaa katsella sieltä.
www.volvolandia.com
Minulta automaattinen käynnistys poistettiin ohjelmallisesti.Asia riippuu paljon siittä onko auto minkä ikäinen,uudenmmat ovat väyläautoja ja vanhemmat niin sanottuja mekaanisia.eikä automatiikkaa kannata poistaa jos autossa ei ole ajastinta koska se ei toimisi enään koskaan.automatiikan poisto ei ole kallis volvon maahantuoja merkkiliikkeissä.
- volvisti
j.k.mäki kirjoitti:
Asia riippuu paljon siittä onko auto minkä ikäinen,uudenmmat ovat väyläautoja ja vanhemmat niin sanottuja mekaanisia.eikä automatiikkaa kannata poistaa jos autossa ei ole ajastinta koska se ei toimisi enään koskaan.automatiikan poisto ei ole kallis volvon maahantuoja merkkiliikkeissä.
Tosi asia on että Ardic on paska ja Bilia rahastaa huollolla. Käsittämätöntä laatua muuten hyvässä autossa.
- sekundaa
j.k.mäki kirjoitti:
kyllähän normaali talon öljypoltinkin vaatii kerran vuodessa putsauksen ja huollon.niin samoin lisälämmitinkin.ja jos autossasi on ajotietokone rulla viiksessä niin suosittelisin asennuttaa auton lämmitimeen ajastimen jos ei ole jo.ja samalla poistaa lämmittimen automaatti toiminta,niin silloin itse määräät koska lämmitin on päällä.ei nokeennu lyhyellä ajolla.
Talon öljypoltin pelaa moitteetta ilman mitään huoltoa vuosikaudet!
Minulla on pelannut yli kymmenen vuotta!
Silmämäärin voi katsoa kerran vuodessa, että liekki on normaalin mallinen.
Se riittää "huolloksi"!
Purahan huviksesi Ardic-lämmitin, ja totea, että ei siinäkään mitään
huoltamisen tarvetta ole. Ongelma on vain siinä, että se on tehty
niin kelvottomista materiaaleista, että osat rikkoontuvat (=palavat)
pahimmillaan alle vuoden käytössä. Jos se lämmitin toimii, sitä ei
missään nimessä pidä "huollattaa"! Vasta sitten, kun se alkaa
"huutaa" pahasti tai se ei käynnisty, sitten korjauttaa sen.
Minullakin ongelmat alkoivat, kun menin Volvoliikkeen mainoksen
ansaan: teetä talvihuolto 80 eurolla! Siihen asti, 5 vuotta eli 250 000 km,
laite pelasi huutamatta, mitä nyt vähän savutti käynnistyessään.
80 E ei tietenkään riittänyt alkuunkaan, kun vaihdettiin palopesäputki,
hajoitinsiipi, hehkutulppa ja pari pikkunippeliä. Hintaa olikin 300 E.
Vehje kuin vehje, kunnossapysymisikä on tuuria ja tilastomatematiikkaa.
Kuitenkin näyttäisi siltä, että Webastot ja Eberit pelaavat keskimäärin
paljon kauemmin, kuin Ardicit, useimmiten lähemmäs kymmenen vuotta
ILMAN mitään "huoltoja". - j. k.mäki
sekundaa kirjoitti:
Talon öljypoltin pelaa moitteetta ilman mitään huoltoa vuosikaudet!
Minulla on pelannut yli kymmenen vuotta!
Silmämäärin voi katsoa kerran vuodessa, että liekki on normaalin mallinen.
Se riittää "huolloksi"!
Purahan huviksesi Ardic-lämmitin, ja totea, että ei siinäkään mitään
huoltamisen tarvetta ole. Ongelma on vain siinä, että se on tehty
niin kelvottomista materiaaleista, että osat rikkoontuvat (=palavat)
pahimmillaan alle vuoden käytössä. Jos se lämmitin toimii, sitä ei
missään nimessä pidä "huollattaa"! Vasta sitten, kun se alkaa
"huutaa" pahasti tai se ei käynnisty, sitten korjauttaa sen.
Minullakin ongelmat alkoivat, kun menin Volvoliikkeen mainoksen
ansaan: teetä talvihuolto 80 eurolla! Siihen asti, 5 vuotta eli 250 000 km,
laite pelasi huutamatta, mitä nyt vähän savutti käynnistyessään.
80 E ei tietenkään riittänyt alkuunkaan, kun vaihdettiin palopesäputki,
hajoitinsiipi, hehkutulppa ja pari pikkunippeliä. Hintaa olikin 300 E.
Vehje kuin vehje, kunnossapysymisikä on tuuria ja tilastomatematiikkaa.
Kuitenkin näyttäisi siltä, että Webastot ja Eberit pelaavat keskimäärin
paljon kauemmin, kuin Ardicit, useimmiten lähemmäs kymmenen vuotta
ILMAN mitään "huoltoja".on tullut purettua useenpia ja totta se on että jos se toimii niin ei siinä mitään putsattavaa ole mutta jos se ei ole toiminut niin sitten voipi olla.
- kiisseli
sekundaa kirjoitti:
Talon öljypoltin pelaa moitteetta ilman mitään huoltoa vuosikaudet!
Minulla on pelannut yli kymmenen vuotta!
Silmämäärin voi katsoa kerran vuodessa, että liekki on normaalin mallinen.
Se riittää "huolloksi"!
Purahan huviksesi Ardic-lämmitin, ja totea, että ei siinäkään mitään
huoltamisen tarvetta ole. Ongelma on vain siinä, että se on tehty
niin kelvottomista materiaaleista, että osat rikkoontuvat (=palavat)
pahimmillaan alle vuoden käytössä. Jos se lämmitin toimii, sitä ei
missään nimessä pidä "huollattaa"! Vasta sitten, kun se alkaa
"huutaa" pahasti tai se ei käynnisty, sitten korjauttaa sen.
Minullakin ongelmat alkoivat, kun menin Volvoliikkeen mainoksen
ansaan: teetä talvihuolto 80 eurolla! Siihen asti, 5 vuotta eli 250 000 km,
laite pelasi huutamatta, mitä nyt vähän savutti käynnistyessään.
80 E ei tietenkään riittänyt alkuunkaan, kun vaihdettiin palopesäputki,
hajoitinsiipi, hehkutulppa ja pari pikkunippeliä. Hintaa olikin 300 E.
Vehje kuin vehje, kunnossapysymisikä on tuuria ja tilastomatematiikkaa.
Kuitenkin näyttäisi siltä, että Webastot ja Eberit pelaavat keskimäärin
paljon kauemmin, kuin Ardicit, useimmiten lähemmäs kymmenen vuotta
ILMAN mitään "huoltoja"."Jos se lämmitin toimii, sitä ei missään nimessä pidä "huollattaa"! Vasta sitten, kun se alkaa "huutaa" pahasti tai se ei käynnisty, sitten korjauttaa sen."
"Minullakin ongelmat alkoivat, kun menin Volvoliikkeen mainoksen ansaan: teetä talvihuolto 80 eurolla! 80 E ei tietenkään riittänyt alkuunkaan, kun vaihdettiin palopesäputki, hajoitinsiipi, hehkutulppa ja pari pikkunippeliä. Hintaa olikin 300 E."
---
Tuota kommenttia minä vähän tässä odottelinkin, että kannattaako se 80e:n vuosihuolto lainkaan. Ja kun se ei kuitenkaan näytä takaavan laitteen toimintakuntoa, niin lienee viisainta vain odottaa kunnes laite sanoo kaput (=jonka se minulla sitten tekikin 2 viikkoa sitten).
Mutta törkeätä tässä on se, että asiakas laitetaan maksumieheksi valmistajan tekemien huonojen osavalintojen takia. - kiisseli
volvisti kirjoitti:
Tosi asia on että Ardic on paska ja Bilia rahastaa huollolla. Käsittämätöntä laatua muuten hyvässä autossa.
Auto kävi Volvon huollossa. Kuulema jokin propelli oli mennyt tohjoksi lämmittimestä.
Takuu korvasi.
- farmari
Siis tyyppivikahan se on taatusti.
Kuulin että joihinkin autoihin on vaihdettu pumppu mikä naksuttaa etupuskurissa taakse.
Se jaksaa sieltä "työntää" löpöä paremmin polttimelle ja se ei sammuile turhaan.
Itselläni poltin juuri sammuilee kun pakkanen on parissakympissä jolloin sitä eniten tarvitsee. Visiin löpö kohmettuu ja ei juokse putkessa, eikä pumppu jaksa "imeä" tarpeeksi.
Tosin pidän pakkokytkimellä lämmittimen pois aina jos pakkasta on 10 ja vähemmän.
Liekö jo uusissa malleissa vakiona pumppu takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747