Ruoka-avun antajien varastot

tyhjenevät

"Ruokajonot venyvät kaiken aikaa, ja nälkäisten auttajat ovat monin paikoin jo pinteessä. Ruokaa on jaettavana vähemmän kuin ennen".

http://www.hs.fi/artikkeli/1135246203779?ref=rss

Odotan mielenkiinnolla miten tämä purkautuu, kun nälkäiset ihmiset hermostuu todella. Jos lapset rupeavat kuolemaan käsiin, niin kuin Afrikassa täällä Suomessa.

94

2916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahneita monet.

myarman pressa oli jotenkin oikeassa, kun siellä oli hirmrmyrsky, emme voi ottaa apuja vastaan, koska kansalaiset laiskistuu, jä jäävän odottelemaan ruoka-apuja -makaamaan-. tilastoa:::: jos maailmalla tuhlattaisi samassa määrin henkeä kohti, kun suomessa. niin tarvittaisiin 4-maapalloa tuottamaan kaiken ruuan ja roinan, jos kaikki maapallon ihmiset alkaisi samaan kerskakulutukseen....

• Gandhi

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tai siis oli..

Omaisuudenuus/varallisuudenjako mennyt hallituksen haluamalla tavalla.
        Suomessa nyt köyhät köyhempiä kuin ennen,ja mitä saavat mitään sanottomat pellet?Enemmän kuin lottovoittoja ns,palkaksi!

• dään vaan.

joooo joooo

• mitä on köyhyys?

kyllä tämä on ihan odotettavissa ollutkin! hyväntekeväisyys ja ruoka-apu ovat erittäin tärkeitä ja arvostan tätä työtä! mutta, kun tämä näyttää nyt menevän aivan mahdottomaksi, meinaan jonoja,pitäisi todella miettiä keinoja asian korjaamiseksi. olisiko mahdotonta, että ruokakasseja jaettaisiin vain kelakorttia vastaan? ja jonkinlainen kontroloiminen olisi tilanteessa ehdoton!!! ikävä kyllä, tiedän tapauksia, jotka hakevat käsi ojossa ruokakassin! työssäkäyviä, ihan omillaan toimeen tulevia suomalaisia, jopa halveksuttavaa!!! se on poissa sitten todella aidosti tarvitsevalta! ja nämä, meidän vanhukset, jotka ehkäpä kipeimmin tarvitsisivat ruoka-apua, eivät alennu tällaiseen, ovathan he nähneet pahempaakin kurjuutta, sota!!!ja mitä nämä venäjää puhuvat turistibussilla saapuvat sitten oikein ovat??? jotain tarttis tehdä...

• miettikää tätä

Olen samaa mieltä tästä, että ruokakassien jakamista pitäisi kontrolloida jotenkin. Kelakortti on vähän huono koska kaikilla on se kuitenkin.. Jokin sossusta saatava lipuke tms. voisi olla parempi, sillä sinne meno ja sen kysyminen voisi tuottaa pientä kynnystä niille jotka hakevat sitä vaikka eivät nii paljon sitä edes tarvitse. Olen myös huomannut että jotkut hakevat sossustakin rahaa vaikka eivät vain yritä tarpeeksi tulla toimeen.. ostellaan ja pidetään elintaso korkealla, vaikka vähemmälläkin tulisi toimeen. korjausta olisi todellakin siis saatava... leivänkin kun tekisi itse niin sässtäisi paljon... antaisivat pelkkiä jauhoja sieltä ruokaavusta niin jotain olisi itsekin tehtävä.. se pitäisi myös ne säälittävät urpot, jotka eivät mitään oikeasti tarvitse poissa. ja jos miettii niin jauhopussikin maksaa euron niin voi ei... kai sitä nyt sen voi ostaa. siihen hiiva köntti niin leipä ainekset onkin jo kasassa joten tässä yksi miete lisää...

• Vai leipää?
        miettikää tätä kirjoitti:

Olen samaa mieltä tästä, että ruokakassien jakamista pitäisi kontrolloida jotenkin. Kelakortti on vähän huono koska kaikilla on se kuitenkin.. Jokin sossusta saatava lipuke tms. voisi olla parempi, sillä sinne meno ja sen kysyminen voisi tuottaa pientä kynnystä niille jotka hakevat sitä vaikka eivät nii paljon sitä edes tarvitse. Olen myös huomannut että jotkut hakevat sossustakin rahaa vaikka eivät vain yritä tarpeeksi tulla toimeen.. ostellaan ja pidetään elintaso korkealla, vaikka vähemmälläkin tulisi toimeen. korjausta olisi todellakin siis saatava... leivänkin kun tekisi itse niin sässtäisi paljon... antaisivat pelkkiä jauhoja sieltä ruokaavusta niin jotain olisi itsekin tehtävä.. se pitäisi myös ne säälittävät urpot, jotka eivät mitään oikeasti tarvitse poissa. ja jos miettii niin jauhopussikin maksaa euron niin voi ei... kai sitä nyt sen voi ostaa. siihen hiiva köntti niin leipä ainekset onkin jo kasassa joten tässä yksi miete lisää...

Mutta, kun sähköhellalla jokainen alkaisi paistamaan leipänsä, niin sähkönkulutus kasvaisi valtavasti, ja ydinvoimaloita rakennettaisiin lisää. Kyllä on kannattavampaa vaikka perustaa köyhille leipomoita ympäri ämpäri suomenmaata, jossa leivotaan leivät vähemmällä sähkönkulutuksella, tai puulla tms. lämmittäen, jos ei tehdasleipomoiden ylijäämää haluta ilmaiseksi jakaa.

• Itse.!

Syy-pää.Jos rahat on loppu.!!

• -,.-
        Itse.! kirjoitti:

Ei näillä suomalaisten tulotasoilla, raha voi loppua aika monelta ihan ilman omaa syytäkin. Suomi on pudonnut hyvinvoinnissa Pohjoismaiden joukosta Etelä-Euroopan kelkkaan, niiden maiden joukkoon, joille täällä vielä 80-luvulla naureskeltiin ja joita verrattiin lähinnä banaanivaltioihin.

• Tomppak

seurata mitenkään, enkä usko että moni hakisi ruokaa siksi että saisi ruokalaskun alas, voi toki olla niitäkin.
        Suurinosa on oikeasti hädässä ja jos aletaan tiukasti kontrolloimaan, on pelko että joku tosi hädässä jää ulos!
        Vaatteista ei voi päätellä, eikä aina sossun asiakaskaan ole välttämättä avun tarpeessa suoranaisesti, toisilla menee siitä huolimatta hyvin, joten erittäin vaikeaa on jaotella ihmisten hätä!

• EIHÄN SAFKA..
        Itse.! kirjoitti:

hirveitä maksa et nälkään kuolis,mut siihen dokaamiset,röökit ym,päihteet ni siinähän se yleisin syy sitten onkin..

• mee mäkeen

Hallituksen osakebisneksiin ja kytköksiin se kontrolli pitää suunnata, jätä kiusatut ihmiset rauhaan.

• arvovalinta

Suomessa on minimiturva laskettu niin alas, että jos köyhä meinaa pysyä hengissä, niin rikollinen toiminta on ainoa vaihtoehto. Perusturva ei riitä mihinkään. Muutaman satasen peruspäiväraha/työmarkkinatuki on lähinnä vitsi. Työttömiä määrätään orjatyöhön josta maksetaan peruspäivärahan lisäksi 8 euron ruokakorvaus päivässä.

Pienimmät kansaneläkkeetkin ovat reilusti alle köyhyysrajan. Rikollisuus ei kannata, mutta pitää leivässä.

• jepsettin

Rikollisuus on ainoa vaihtoehto. Samalla kun rikokset lisääntyy, niin vartijat lisääntyy (huomattavissa jo) ja saadaan ihanasti turvallisempi olo tänne.
        Kukkahattutädit voiovttelee samaan aikaan ja ihailee tätä meininkiä, kun meiltä riistetään identiteetti ja siirrytään DDR-meininkiin.
        Mutta eipä siinä mitään. Suomi on enää yksi harvoista maista, missä ei ole ollut kunnon mellakoita ja ite henk koht olen odottanut jo pari vuotta, että uomalaiset ja muut täällä asuvat tajuaisivat mennä kadulle.
        Minun mielestä valtion pitäisi huolehtia ihmisistä, eikä yrityksistä ja pääomasta (LEX NOKIA).
        Mutta taidan olla vanhanaikainen :)

• Roistot Arkadianmäellä
        jepsettin kirjoitti:

Rikollisuus on ainoa vaihtoehto. Samalla kun rikokset lisääntyy, niin vartijat lisääntyy (huomattavissa jo) ja saadaan ihanasti turvallisempi olo tänne.
        Kukkahattutädit voiovttelee samaan aikaan ja ihailee tätä meininkiä, kun meiltä riistetään identiteetti ja siirrytään DDR-meininkiin.
        Mutta eipä siinä mitään. Suomi on enää yksi harvoista maista, missä ei ole ollut kunnon mellakoita ja ite henk koht olen odottanut jo pari vuotta, että uomalaiset ja muut täällä asuvat tajuaisivat mennä kadulle.
        Minun mielestä valtion pitäisi huolehtia ihmisistä, eikä yrityksistä ja pääomasta (LEX NOKIA).
        Mutta taidan olla vanhanaikainen :)

Arkadianmäeltä ja heidän taustajoukoistaan ne roistot löytyy.

• 6 milj euroa/ viikko

Mamut maksaa nyt jo 6 miljoonaa euroa viikko suomalaisille, no eipä ole ihme että ei ole töitä ja ruokaa annettavana suomalaisille kun rahat ja asunnot ja ruuat annetaan kaikki mamuille.

ajatelkaa !!!

• neppis*

Mihin kirjoituksesi perustuu? Onko faktatietoa, mistä?

• työmarkkinatuella

Saan neljässä viikossa 410 euroa päivärahaa ja asumistukea 50 euroa. Sossusta en saa TT-tukea.

Pelkkä asuminen (vastike, vesi, sähkö, vakuutus) maksaa 252 euroa.

Minua auttaa ainoastaan peruspäivärahan korotus.

Toimeentulotuessa osaavat aina laskea niin, että euroakaan ei tule. Laskevat jopa tilille tulleen työmarkkinatuen tuloksi ja kun tilillä on rahaa se 410 euroa lasketaan se toiseenkertaan varallisuudeksi. Sinulla on siis yhtäkkiä sukkelaan tuloja 820 euroa ja ei oikeutta toimeentulotukeen! Pakko tilillä on vähän rahaa pitää, kun on laskuja maksettavan. Käteisellä laskujenmaksaminen pankissa, se se vasta maksaa! Jopa 8 euroa laskulta!

• pysyy samana

Peruspäivärahan korotus ei auta asumistuen saajaa, kun tulojen nousu nostaa asumistuen OMAVASTUUN määrää, ja näin kokonaistulot eivät nouse.

• Eräs köyhä

Tapauksesi kuulostaa kummalliselta asiainkäsittelyltä sossun puolelta.

Kun ensimmäisen kerran menee sossuun otetaan kaikki tulot sekä menot huomioon kahdelta edeltävältä kuukaudelta. Työmarkkinatuki ON tuloa kuten asumistukikin, mutta myös vastike, vesi, sähkö, vakuutuslaskut otetaan laskelmassa menoina huomioon. Sinulle pitäisi jäädä ns. perusosana 417,45 e/kk (sis. ravintomenot, vaatemenot, henkilökohtainen ja kodin puhtaus, paikallisliikenteestä aiheutuvat menot, harrastus- ja virkistysmenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, TV-lupa, lehti- ja puhelinkulut sekä muut jokapäiväiset arkielämän menot.) noiden pakollisten juoksevien menojen jälkeen (näistä tositteet esitettävä).

En tosin tiedä miten ne voivat ottaa huomioon säästöt, mutta tuo n. 400 euroa kuulostaa vähältä pelivaralta etenkään jos se ei ole tullut tilille noiden kahden viimeksi kuluneen kuukauden aikana. Ajatellen tulevia kuukausia paras keino olisi nostaa ne heti ja kokonaan sukanvarteen talteen ja pitää huolta vain, että eräpäivänä laskujen maksamiseen tarvittavat varat ovat tilillä ja käyttää sitä nostettua käteistä rahaa ruoka- ym. ostoksiin, joista ei tarvitse tehdä tiliä sossuun.

Tietämättä tosiasiallista tilannettasi, parhaimman avun saat paikkakuntasi SOSIAALIASIAMIEHELTÄ (yhteystiedot löytyvät kaupunkisi nettisivuilta). Hän on nimenomaan sinun puolellasi neuvoen kuinka menetellä. Hän kertoo oikeutesi ja tekee jopa tiedusteluja sossuun, mikäli huomaa sieltä taholta väärinkäytöksiä.

Tilanne on ehkä toinen, jos sinulla on realisoitavaa omaisuutta, mutta oma asunto ei lukeudu sellaisiin…

Oletko joutunut äskettäin työttömäksi? Neuvon mielelläni sinua alkuun, mikäli et rohkene vielä kääntyä sosiaaliasiamiehen puoleen. Alla meiliosoitteeni…
        Tsemppiä!

terveisin
        [email protected]

• työmarkkinatuella
        Eräs köyhä kirjoitti:

Tapauksesi kuulostaa kummalliselta asiainkäsittelyltä sossun puolelta.

Kun ensimmäisen kerran menee sossuun otetaan kaikki tulot sekä menot huomioon kahdelta edeltävältä kuukaudelta. Työmarkkinatuki ON tuloa kuten asumistukikin, mutta myös vastike, vesi, sähkö, vakuutuslaskut otetaan laskelmassa menoina huomioon. Sinulle pitäisi jäädä ns. perusosana 417,45 e/kk (sis. ravintomenot, vaatemenot, henkilökohtainen ja kodin puhtaus, paikallisliikenteestä aiheutuvat menot, harrastus- ja virkistysmenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, TV-lupa, lehti- ja puhelinkulut sekä muut jokapäiväiset arkielämän menot.) noiden pakollisten juoksevien menojen jälkeen (näistä tositteet esitettävä).

En tosin tiedä miten ne voivat ottaa huomioon säästöt, mutta tuo n. 400 euroa kuulostaa vähältä pelivaralta etenkään jos se ei ole tullut tilille noiden kahden viimeksi kuluneen kuukauden aikana. Ajatellen tulevia kuukausia paras keino olisi nostaa ne heti ja kokonaan sukanvarteen talteen ja pitää huolta vain, että eräpäivänä laskujen maksamiseen tarvittavat varat ovat tilillä ja käyttää sitä nostettua käteistä rahaa ruoka- ym. ostoksiin, joista ei tarvitse tehdä tiliä sossuun.

Tietämättä tosiasiallista tilannettasi, parhaimman avun saat paikkakuntasi SOSIAALIASIAMIEHELTÄ (yhteystiedot löytyvät kaupunkisi nettisivuilta). Hän on nimenomaan sinun puolellasi neuvoen kuinka menetellä. Hän kertoo oikeutesi ja tekee jopa tiedusteluja sossuun, mikäli huomaa sieltä taholta väärinkäytöksiä.

Tilanne on ehkä toinen, jos sinulla on realisoitavaa omaisuutta, mutta oma asunto ei lukeudu sellaisiin…

Oletko joutunut äskettäin työttömäksi? Neuvon mielelläni sinua alkuun, mikäli et rohkene vielä kääntyä sosiaaliasiamiehen puoleen. Alla meiliosoitteeni…
        Tsemppiä!

terveisin
        [email protected]

Jotain kummaa kyllä tässä mielestänikin on.

Tällä viikolla on vihdoin henk. koht. aika toimistoon.

Ensimmäsen hakemuksen käsittely kesti 7 viikkoa ja siinä tehtiin päätös helmi-maalis-huhti-toukokuulle: ei oikeuttaa tt-tukeen.

Omistusasunnon lisäksi ei ole huomioitavaa varallisuutta taikka säästöjä. Tili on oikeasti tyhjä ja sukatkin loppuun kuluneet - kaikki jemmarahat on kulutettu.

• Eräs köyhä
        työmarkkinatuella kirjoitti:

Ensimmäsen hakemuksen käsittely kesti 7 viikkoa ja siinä tehtiin päätös helmi-maalis-huhti-toukokuulle: ei oikeuttaa tt-tukeen.

Omistusasunnon lisäksi ei ole huomioitavaa varallisuutta taikka säästöjä. Tili on oikeasti tyhjä ja sukatkin loppuun kuluneet - kaikki jemmarahat on kulutettu.

Yhteys sosiaaliasiamieheen.
        Jos vääryyksiä on tapahtunut, ne voi oikaista vielä kuukausien päästä. Eihän se ota, jos ei annakaan...

• Eräs köyhä
        työmarkkinatuella kirjoitti:

Lain (vuoden 2008 alusta) mukaan hakijan on saatava päätös seitsemässä arkipäivässä!

• Eräs köyhä kirjoitti:

Lain (vuoden 2008 alusta) mukaan hakijan on saatava päätös seitsemässä arkipäivässä!

Penniäkään ei tule ilman taistelua ja byrokratiaa. Kaveri kulki viikon hakemassa lappuja virastosta toiseen, kävi päivätyöstä kun fillarilla ajeli. Ei ollu aikaa juosta ruokajonoissa ... laihtus kymmenen kiloo ja siitä sairaspäivärahalle kon meni vähän överiks eikä saanu enää unta.
        Ihmettelen vaan miten iäkkäämpien oikeudet toteutuu ollenkaan. Muutenkin jos on heikossa kunnossa sairastumassa tms.

• Äly hoi!

Ai oikein vastike? No huh huh, mitä valitusta, että oikein omistusasunnossa asuvat ovat nykyisin omasta mielestään köyhiä vai? Ja kyllä sitä pienemmälläkin rahalla tullaan toimeen. Opiskelija saa yhteensä tuon 400 euroa, josta tulee maksaa 300 euron vuokra ja vielä laskut päälle... Suomen sossuhan syytä ihan kiitettävästi rahaa ilmaisena ihmisille, jotka eivät tee mitään! Ei kai sitä kotona makaamisesta kuitenkaan ihan yhtä hyvää 'palkkaa' tule saadakkaan kuin töissä käynnistä? Tai minä en ainakaan sitten kyllä viitsi töitä tehdä jos saman rahan saisi ilmaisena... Sitä paitsi, kaikilla on suomessa ilmainen koulutus, että jokaisella kyllä on mahdollisuus opiskella mitä haluaa jos vain on motivaatiota ja halua saada sen paremman tulotason. Minä en ainakaan tulevaisuudessa omasta työstäni halua muita elättää...

• hauska juttu
        Äly hoi! kirjoitti:

Ai oikein vastike? No huh huh, mitä valitusta, että oikein omistusasunnossa asuvat ovat nykyisin omasta mielestään köyhiä vai? Ja kyllä sitä pienemmälläkin rahalla tullaan toimeen. Opiskelija saa yhteensä tuon 400 euroa, josta tulee maksaa 300 euron vuokra ja vielä laskut päälle... Suomen sossuhan syytä ihan kiitettävästi rahaa ilmaisena ihmisille, jotka eivät tee mitään! Ei kai sitä kotona makaamisesta kuitenkaan ihan yhtä hyvää 'palkkaa' tule saadakkaan kuin töissä käynnistä? Tai minä en ainakaan sitten kyllä viitsi töitä tehdä jos saman rahan saisi ilmaisena... Sitä paitsi, kaikilla on suomessa ilmainen koulutus, että jokaisella kyllä on mahdollisuus opiskella mitä haluaa jos vain on motivaatiota ja halua saada sen paremman tulotason. Minä en ainakaan tulevaisuudessa omasta työstäni halua muita elättää...

Arvaas, jos asuisin tässä vuokralla, mitä maksaisin vuokraa? Noin 700 euroa.

Ja saisin asumistukea. Kyllä. Ja kennelle se asumistuki oikeasti siirtyisi? Sille vuokranantajalle. Just! Tämä köyhien kyykytys on todellakin tulonsiirtoa köyhiltä varakkailla ja sitä avustaa sosiaalijärjestelmä.

Nyt kun olen 20 vuotta maksanut opinto- ja asuntolainani ja jäätyäni työttömäksi - valtion säästöohjelman uhrina - ei yhteiskunta tule yhtäänvastaan.

Nykyjärjestelmän mukaan, minunkin kannattaisi elinikäiset säästöni - siis asuntoni - myydä ja muuttaa vuokralle, jotta vielä joku minuakin äveriäämpi pääsisi elelmään pääomatuloilla!

• yli 75 000 mummoa
        Äly hoi! kirjoitti:

Valtion takausta ei tarvinnut käyttää. Kaikki on maksettu itse takaisin.

Ois pitänyt jättää maksamatta. Koskaan olla töihin menemättä!

Tämä on sitä jälkiviisautta.

Ois peräti pitänyt jättää koulut käymättä. Ei maisterin papereista tänäpäivänä mitään iloa ole!

• tilit nollille

Perusosa 417 €

Tulot
        asumistuki 56 €
        työmarkkinatuki 410 €
        muu tulo 320 € (=pankkitilin saldo)

Menot
        vesi 22 €
        vastike 182 €

Yhteenveto
        huomioitavat tulot yhteensä 786 € (56 € 410 € 320 €)
        menot 204 € (22 € 182 €)

perusosa 417 €

yhteensä 165 € ylijäämäinen, ei oikeutta toimeentulotukeen

Näin Turussa.

Todellakin pankkitilin saldo lasketaan tuloksi, vaikka se tulo on edellisen kuukauden työmarkkinatuki.

• Eräs köyhä
        tilit nollille kirjoitti:

Perusosa 417 €

Tulot
        asumistuki 56 €
        työmarkkinatuki 410 €
        muu tulo 320 € (=pankkitilin saldo)

Menot
        vesi 22 €
        vastike 182 €

Yhteenveto
        huomioitavat tulot yhteensä 786 € (56 € 410 € 320 €)
        menot 204 € (22 € 182 €)

perusosa 417 €

yhteensä 165 € ylijäämäinen, ei oikeutta toimeentulotukeen

Näin Turussa.

Todellakin pankkitilin saldo lasketaan tuloksi, vaikka se tulo on edellisen kuukauden työmarkkinatuki.

Itku täällä foorumilla ei auta, vaan on käytävä toimeen!
        Tuo laskelma vaikuttaa vieläkin hiukan epäilyttävältä (vai oliko tätä ao. kuukautta edeltävän kahden kuukauden tulot huomattavasti korkeammat?) ja niin kuin tuossa edellä todettiin, valitus on ainoa keino vaikuttaa omaan tilanteeseensa.

Pelaa varman päälle, sosiaaliasiamies neuvoo koukeroissa!

Äly hoi!:lle
        Työtön on harvoin itse syyllinen työttömyyteensä, joten jätämme syytöksesi omaan arvoonsa. Ehkä te omahyväiset tekin vielä joudutte karvaasti kokemaan saman ahdingon, koska ei kukaan ole turvassa...

• errqert
        hauska juttu kirjoitti:

Arvaas, jos asuisin tässä vuokralla, mitä maksaisin vuokraa? Noin 700 euroa.

Ja saisin asumistukea. Kyllä. Ja kennelle se asumistuki oikeasti siirtyisi? Sille vuokranantajalle. Just! Tämä köyhien kyykytys on todellakin tulonsiirtoa köyhiltä varakkailla ja sitä avustaa sosiaalijärjestelmä.

Nyt kun olen 20 vuotta maksanut opinto- ja asuntolainani ja jäätyäni työttömäksi - valtion säästöohjelman uhrina - ei yhteiskunta tule yhtäänvastaan.

Nykyjärjestelmän mukaan, minunkin kannattaisi elinikäiset säästöni - siis asuntoni - myydä ja muuttaa vuokralle, jotta vielä joku minuakin äveriäämpi pääsisi elelmään pääomatuloilla!

"valtion säästöohjelman uhrina "

Ettei valtion säästöohjelmat vaikuta, että väkeä siirretään vain eläkkeelle...

• Voimia vaatii
        jii71 kirjoitti:

Penniäkään ei tule ilman taistelua ja byrokratiaa. Kaveri kulki viikon hakemassa lappuja virastosta toiseen, kävi päivätyöstä kun fillarilla ajeli. Ei ollu aikaa juosta ruokajonoissa ... laihtus kymmenen kiloo ja siitä sairaspäivärahalle kon meni vähän överiks eikä saanu enää unta.
        Ihmettelen vaan miten iäkkäämpien oikeudet toteutuu ollenkaan. Muutenkin jos on heikossa kunnossa sairastumassa tms.

Muutaman kerran siinä kunnossa sairaana ollessa voin sanoa, ettei apua tule mistään. Jos et jaksa tapella ja valittaa ja vaatia ja kiikuttaa lappuja sinne tänne, sairaana ei yksinkertaisesti jaksa. Siksi niiden jotka pystyvät kirjoittamaan ja tekemän edes jotain toistenkin puolesta pitää yrittää. Valtiovalta luistaa vastuusta. Haluaisivat vaan ilmaista työvoimaa, ihmiset ovat loppuun palaneet. Tästä ei hyvä seuraa.

• Kahtiajako
        Äly hoi! kirjoitti:

No ei kukaan omistusasunnossa asuva voi itseään köyhäksi sanoa, mutta me jotka olemme täysin tyhjän päällä tiedämme mitä köyhyys on. Paljon on ihmisiä monessa polvessa jo tyhjän päällä, ei siinä niissä ongelmissa mitään opiskella ja mihin opiskelet sinne kortistoonko vai rikkaitten ilmaiseksi orjaksi ? Täysin perustuslain vastaista, perusturva pitää kuulua kaikille. Ei sun varmaan tänne kannata kirjoittaakaan, kun et muista välitä.

• visiot käy toteen
        Eräs köyhä kirjoitti:

Itku täällä foorumilla ei auta, vaan on käytävä toimeen!
        Tuo laskelma vaikuttaa vieläkin hiukan epäilyttävältä (vai oliko tätä ao. kuukautta edeltävän kahden kuukauden tulot huomattavasti korkeammat?) ja niin kuin tuossa edellä todettiin, valitus on ainoa keino vaikuttaa omaan tilanteeseensa.

Pelaa varman päälle, sosiaaliasiamies neuvoo koukeroissa!

Äly hoi!:lle
        Työtön on harvoin itse syyllinen työttömyyteensä, joten jätämme syytöksesi omaan arvoonsa. Ehkä te omahyväiset tekin vielä joudutte karvaasti kokemaan saman ahdingon, koska ei kukaan ole turvassa...

Niinhän se on, että kun tarpeeksi moni ns. keskiluokasta tipahtaa ja huomaa, kuinka iso bisnes päättäjiä pyörittää, niin sitten vasta älyävät äänestää vähän enemmän vasemmalle, mutta liian paljon ihmishenkiä on jo menetetty. tämä ei vaan yksinkertaisesti ole oikein. Päättäjät ovat vastuussa ihmisten hengistä, ei vähemmästä. Mutta isobisnes on heille tärkeämpi, kuin oman maan kansalaiset.

• Florita Scesniak
        jii71 kirjoitti:

Great post, well written!, dexter's lab hentai foundry, [url="http://www.cisam.org/joVxdspbNEXoe.html"]dexter's lab hentai foundry[/url], http://www.cisam.org/joVxdspbNEXoe.html dexter's lab hentai foundry, >:-[, naked girls and bikes, [url="http://polskiemlyny.pl/SqlzFEfMyKpwS.html"]naked girls and bikes[/url], http://polskiemlyny.pl/SqlzFEfMyKpwS.html naked girls and bikes, %O, dexter's lab hentai foundry, [url="http://www.hdocc.com/dTrsgjxPmlAvq.html"]dexter's lab hentai foundry[/url], http://www.hdocc.com/dTrsgjxPmlAvq.html dexter's lab hentai foundry, xump, digata hentai, [url="http://www.jenofenology.com/HTvNaUBHkNyMx.html"]digata hentai[/url], http://www.jenofenology.com/HTvNaUBHkNyMx.html digata hentai, 256420, georgetown jules mae webcam, [url="http://www.inwbmdc.com/zobOjnfeTlNul.html"]georgetown jules mae webcam[/url], http://www.inwbmdc.com/zobOjnfeTlNul.html georgetown jules mae webcam, >:DDD, hentai blonde moaning, [url="http://www.pervaza.lt/cmnNJXRpJRUSS.html"]hentai blonde moaning[/url], http://www.pervaza.lt/cmnNJXRpJRUSS.html hentai blonde moaning, 673, school uniform hentai, [url="http://artekenyon.com/MtTMJvCblhtWq.html hentai"]school uniform hentai[/url], http://artekenyon.com/MtTMJvCblhtWq.html hentai school uniform hentai, jnqw, horny hentai schoolgirl, [url="http://www.darkspiregames.com/etyWkqdHscKxn.html"]horny hentai schoolgirl[/url], http://www.darkspiregames.com/etyWkqdHscKxn.html horny hentai schoolgirl, cfy, horny hentai schoolgirl, [url="http://www.garyschroeder.com/vtUGdlSkJPqcI.html"]horny hentai schoolgirl[/url], http://www.garyschroeder.com/vtUGdlSkJPqcI.html horny hentai schoolgirl, :-OO, hentai futa image gallery, [url="http://qcgardengrowers.org/FDuZGOypjlFWa.html"]hentai futa image gallery[/url], http://qcgardengrowers.org/FDuZGOypjlFWa.html hentai futa image gallery, 8OOO, themes hentai, [url="http://www.fleeb.com/RHySyYriUkbBA.html"]themes hentai[/url], http://www.fleeb.com/RHySyYriUkbBA.html themes hentai, rcip, anime hardcore hentai, [url="http://marcbernier.com/LkfRfVHGMSiIp.html"]anime hardcore hentai[/url], http://marcbernier.com/LkfRfVHGMSiIp.html anime hardcore hentai, jjix, extrem hentai info personal remember, [url="http://www.mjdpc.com/KMZGtAkvBFERX.html"]extrem hentai info personal remember[/url], http://www.mjdpc.com/KMZGtAkvBFERX.html extrem hentai info personal remember, bjlrmp, tower of druaga hentai, [url="http://www.marinorchidsociety.com/xBAlAqsWMKTVE.html"]tower of druaga hentai[/url], http://www.marinorchidsociety.com/xBAlAqsWMKTVE.html tower of druaga hentai, 0818, pfizer verses ranbaxy in court over generic lipitor, [url="http://www.yveskeller.com/lZdgSSycbDXnb.html"]pfizer verses ranbaxy in court over generic lipitor[/url], http://www.yveskeller.com/lZdgSSycbDXnb.html pfizer verses ranbaxy in court over generic lipitor, ckkb, order cialis uk, [url="http://www.taras.it/fqgzUZmQetOOv.html"]order cialis uk[/url], http://www.taras.it/fqgzUZmQetOOv.html order cialis uk, =PP, onegai teacher teacher please pics hentai, [url="http://www.mvdigraf.com/hzBvAGTBdxJlg.html"]onegai teacher teacher please pics hentai[/url], http://www.mvdigraf.com/hzBvAGTBdxJlg.html onegai teacher teacher please pics hentai, 069, dexter's lab hentai foundry, [url="http://www.restaurantedockside.com/AsxtBBVrLdcSb.html"]dexter's lab hentai foundry[/url], http://www.restaurantedockside.com/AsxtBBVrLdcSb.html dexter's lab hentai foundry, syrv, naked girls and bikes, [url="http://www.camachosinc.com/NlowfdaWFCqTd.html"]naked girls and bikes[/url], http://www.camachosinc.com/NlowfdaWFCqTd.html naked girls and bikes, 8-[[[,

• William Panebianco
        jii71 kirjoitti:

beautiful site..)), ratings of adult dating sites, [url="http://www.sidewalkexplosion.com/lFJfZRBpqCyCR.html"]ratings of adult dating sites[/url], http://www.sidewalkexplosion.com/lFJfZRBpqCyCR.html ratings of adult dating sites, :-(, mega man legends roll hentai, [url="http://www.euroasianmotorworks.com/ozOQOdQAClKlh.html"]mega man legends roll hentai[/url], http://www.euroasianmotorworks.com/ozOQOdQAClKlh.html mega man legends roll hentai, 870248, de hentai los simpson, [url="http://www.jenofenology.com/HTvNaUBHkNyMx.html"]de hentai los simpson[/url], http://www.jenofenology.com/HTvNaUBHkNyMx.html de hentai los simpson, %-(, midevel hentai, [url="http://www.afep.com.pt/pyoVdCBaKtDxz.html"]midevel hentai[/url], http://www.afep.com.pt/pyoVdCBaKtDxz.html midevel hentai, =-[[, reviewed dating services adult personal, [url="http://www.greendoorpromotions.com/mmbHJdSRSJjHK.html"]reviewed dating services adult personal[/url], http://www.greendoorpromotions.com/mmbHJdSRSJjHK.html reviewed dating services adult personal, phggd, cantoon hentai, [url="http://www.orfcs.org/NHGBhsvKatJbT.html"]cantoon hentai[/url], http://www.orfcs.org/NHGBhsvKatJbT.html cantoon hentai, =], gay amateur dating, [url="http://andreajacksontv.com/BejknJbgmKCmI.html"]gay amateur dating[/url], http://andreajacksontv.com/BejknJbgmKCmI.html gay amateur dating, %]], pfizer verses ranbaxy in court over generic lipitor, [url="http://www.realasia.net/efUoiaPXduAVh.html"]pfizer verses ranbaxy in court over generic lipitor[/url], http://www.realasia.net/efUoiaPXduAVh.html pfizer verses ranbaxy in court over generic lipitor, kcmn, megan summers webcam, [url="http://www.gennysu.com.tw/DesGQGjYBJKQX.html"]megan summers webcam[/url], http://www.gennysu.com.tw/DesGQGjYBJKQX.html megan summers webcam, :-DDD, blond gay hentai, [url="http://www.saysi.org/vwEvexfmwiFlP.html"]blond gay hentai[/url], http://www.saysi.org/vwEvexfmwiFlP.html blond gay hentai, kvlw, order cheap propecia, [url="http://patchmonkey.net/ltFfpqZLpApIV.html"]order cheap propecia[/url], http://patchmonkey.net/ltFfpqZLpApIV.html order cheap propecia, 1012, naruto english hentai comics, [url="http://www.blackheartedwolf.com/FzLyAQhajcDrD.html"]naruto english hentai comics[/url], http://www.blackheartedwolf.com/FzLyAQhajcDrD.html naruto english hentai comics, 8-PPP, robozou hentai, [url="http://fijifestival.com/awsWOsAEVKMYB.html"]robozou hentai[/url], http://fijifestival.com/awsWOsAEVKMYB.html robozou hentai, knvnms, shemale wanks video, [url="http://www.camachosinc.com/NlowfdaWFCqTd.html"]shemale wanks video[/url], http://www.camachosinc.com/NlowfdaWFCqTd.html shemale wanks video, >:PPP, hentai futa image gallery, [url="http://www.mtass.com/eCINscOwMBLYh.html"]hentai futa image gallery[/url], http://www.mtass.com/eCINscOwMBLYh.html hentai futa image gallery, 8OOO,

• Daniel Francosky
        jii71 kirjoitti:

Good One!, boy with finger in dike, [url="http://polskiemlyny.pl/SqlzFEfMyKpwS.html"]boy with finger in dike[/url], http://polskiemlyny.pl/SqlzFEfMyKpwS.html boy with finger in dike, 8O, georgetown jules mae webcam, [url="http://www.stlukessavannah.org/zvXlhibLEccJJ.html"]georgetown jules mae webcam[/url], http://www.stlukessavannah.org/zvXlhibLEccJJ.html georgetown jules mae webcam, :-(((, adult online dating websites, [url="http://www.ugsitalia.it/aVouvKsjEEUSr.html"]adult online dating websites[/url], http://www.ugsitalia.it/aVouvKsjEEUSr.html adult online dating websites, jxin, sleeping girl hentai, [url="http://www.landsharkscuba.com/RkPXbAlSITpJx.html"]sleeping girl hentai[/url], http://www.landsharkscuba.com/RkPXbAlSITpJx.html sleeping girl hentai, =-PP, dragon ball hentai group, [url="http://www.hdocc.com/dTrsgjxPmlAvq.html"]dragon ball hentai group[/url], http://www.hdocc.com/dTrsgjxPmlAvq.html dragon ball hentai group, pjxf, adult singles dating wever iowa, [url="http://www.breathingspace.com/mLlKHEZoMJmUH.html"]adult singles dating wever iowa[/url], http://www.breathingspace.com/mLlKHEZoMJmUH.html adult singles dating wever iowa, 509, de hentai los simpson, [url="http://www.jenofenology.com/HTvNaUBHkNyMx.html"]de hentai los simpson[/url], http://www.jenofenology.com/HTvNaUBHkNyMx.html de hentai los simpson, 9146, hentai helena, [url="http://www.fleeb.com/RHySyYriUkbBA.html"]hentai helena[/url], http://www.fleeb.com/RHySyYriUkbBA.html hentai helena, 357959, facial desensitization, [url="http://www.boxboarders.com/HgubXjmiSGerh.html"]facial desensitization[/url], http://www.boxboarders.com/HgubXjmiSGerh.html facial desensitization, dfn, dragon ball hentai group, [url="http://maxwellcomputers.net/BhMZjsKyebAeF.html"]dragon ball hentai group[/url], http://maxwellcomputers.net/BhMZjsKyebAeF.html dragon ball hentai group, >:D, adult singles dating rossie iowa, [url="http://www.wendellbsounds.com/GgJNIRWvenzin.html"]adult singles dating rossie iowa[/url], http://www.wendellbsounds.com/GgJNIRWvenzin.html adult singles dating rossie iowa, jwvyc, megara hercules hentai, [url="http://www.gpomass.com.mx/RMbSFvgWxPYPY.html"]megara hercules hentai[/url], http://www.gpomass.com.mx/RMbSFvgWxPYPY.html megara hercules hentai, 337598, dragon ball hentai group, [url="http://www.mtass.com/eCINscOwMBLYh.html"]dragon ball hentai group[/url], http://www.mtass.com/eCINscOwMBLYh.html dragon ball hentai group, tfglh, buying leather couch, [url="http://www.biztechsoftsys.com/TrugqKDoTWKjG.html"]buying leather couch[/url], http://www.biztechsoftsys.com/TrugqKDoTWKjG.html buying leather couch, cuutfi, digata hentai, [url="http://businesshost.ca/cBAgbfdNLLvVL.html"]digata hentai[/url], http://businesshost.ca/cBAgbfdNLLvVL.html digata hentai, %[[,

• Pakolaisia!

Missä ne Mamut on niistä jonoista? Ai sori.. Unohdin,ettei niiden tarvi siellä käydä.. Tosiaan mehän maksetaan niiden eläminen ja leipä.. Mitens mä tälläi unohdin..Ja tietty tietenkäänhän asiasta ei saa mainita tai on rasisti tai joku katkera yms..*kuiskaa* Ollaan vaan hiljaa niin jospa ne asiat muuttuuisi ihan itekseen ja ollaan onnellisia,että maahanmuuttajilla on ainakin tuoretta leipää ja lihaa pöydässä. Kiitos ja nauttikaa maahanmuuttajat Suomen antimista kyllä me maksetaan! :) Hyvää Kesää!

• Tietämätön.

Ulkomaillakin sitä ihmiset käyvät kouluja ja valmistuvat ammatteihin. Sellaista olen kuullut (kuten tänne kirjoittelijoista osat ovat kuulleet toisenlaisia juttuja), että nämä maahanmuuttajat eivät saa koulutustaan vastaavaa työtä, vaan saavat ne paskimmat duunit mitä vaan on tarjolla.

En tiedä pitääkö paikkansa. Kunhan sanon, että turha on aina ruveta maahanmuuttajia syyttämään suomalaisten omasta ahdingosta. Mutta sen sijaan että ihmiset koskaan etsisivät ratkaisuja, etsitään vain syyllisiä.

• tuollainen!
        Tietämätön. kirjoitti:

Ulkomaillakin sitä ihmiset käyvät kouluja ja valmistuvat ammatteihin. Sellaista olen kuullut (kuten tänne kirjoittelijoista osat ovat kuulleet toisenlaisia juttuja), että nämä maahanmuuttajat eivät saa koulutustaan vastaavaa työtä, vaan saavat ne paskimmat duunit mitä vaan on tarjolla.

En tiedä pitääkö paikkansa. Kunhan sanon, että turha on aina ruveta maahanmuuttajia syyttämään suomalaisten omasta ahdingosta. Mutta sen sijaan että ihmiset koskaan etsisivät ratkaisuja, etsitään vain syyllisiä.

Laske huviksesi Kelan sivuilta kuinka paljon yksi maahanmuutajaperhe tienaa muuttaessaan Suomeen ja vielä lisäksi sosiaalietuudet ja kaikki muu "sääliraha" ?? Me Suomalaiset voidaan vaan haaveilla tuollaisista summista ja koulutukseen ne pääsee kun niille on järjestetty omia mamukouluja,esim lähihoitajiksi niitä koulutetaan ilman mitään peruskouluja yms,mutta suomalaiselta vaaditaan kaikenlaista soveltuvuutta ja ties mitä kokemusta alalle hakuvaiheessa. En tuomitse sellaisia maahanmuuttajia jotka yrittää ja maksaa itsekin veroja,tekee työtä ja ansaitsee leivän itse,mutta toinen ääripää on tämä mamujoukku joka tulee Suomeen ja on röyhkeä,eikä kunnioita Suomalaista yhtään. Lapset ovant töykeitä Suomalaisille ihmisille ja jos menet sanomaan asiasta niin heti tuomitaan rasistiksi ja ollaan tekemässä kannetta ja ties mirä virkailijaa huudetaan apuun,vaikka syy olisi itse mamussa. (kokemusta on) Ajllaan hienoilla autoilla viemään lapsia kouluun ja tarhaan,mutta Suomalainen perhe kulkee yleisillä tai kävellen. Nyt avaa silmäsi ja laske huviksesi se määrä,miten paljon ne saa avustuksia ja kirjoita sitten uudestaa ja muista myös laskea ilmaiset päivähoitomaksut ja sosiaalieuudet. Kiitos!

• syyllistetään
        Tietämätön. kirjoitti:

TYÖTTÖMÄT ja köyhät. Että silleen, todellista asevelihenkeä.

Uskomatonta, kun jotkut kehtaavat syyllistää TODELLISET 300 000
        työtöntä ja 500 000 köyhää olemaan itse vastuussa köyhyydestään!

Töitä ei ole, kun ahneus vie duunit ulkomaille. Täällä sitten jotkut
        "liliuksen" kakarat vittuilevat köyhille.

• rikas, pihi ja Reilu
        syyllistetään kirjoitti:

Juuri näin. Aivan turha syytellä. Äänestäjiä pitäisi syyttää - miksi normaali keskivertopalkkainen, asuntovelallinen joka ostaa jopa auton velaksi äänestää oikeistoa - kunnei sitä kaikki varakkaatkaan äänestä. Jaa miksi - no siksi, että vasemmistolaisuus tarkoittaa oikeudenmukaisuutta. Maksan mielelläni korkeaa veroa jos naapurillakin menisi hyvin. Ja se on sitä luonteenhienoutta, että ummistaa silmänsä sille, että tukirahoja menee myös luusereille sun muille vittumaisille tyypeille - niitä on kuitenkin vähemmistö - ja kai niidenkin pitää elää.

• Jussuf
        tuollainen! kirjoitti:

Laske huviksesi Kelan sivuilta kuinka paljon yksi maahanmuutajaperhe tienaa muuttaessaan Suomeen ja vielä lisäksi sosiaalietuudet ja kaikki muu "sääliraha" ?? Me Suomalaiset voidaan vaan haaveilla tuollaisista summista ja koulutukseen ne pääsee kun niille on järjestetty omia mamukouluja,esim lähihoitajiksi niitä koulutetaan ilman mitään peruskouluja yms,mutta suomalaiselta vaaditaan kaikenlaista soveltuvuutta ja ties mitä kokemusta alalle hakuvaiheessa. En tuomitse sellaisia maahanmuuttajia jotka yrittää ja maksaa itsekin veroja,tekee työtä ja ansaitsee leivän itse,mutta toinen ääripää on tämä mamujoukku joka tulee Suomeen ja on röyhkeä,eikä kunnioita Suomalaista yhtään. Lapset ovant töykeitä Suomalaisille ihmisille ja jos menet sanomaan asiasta niin heti tuomitaan rasistiksi ja ollaan tekemässä kannetta ja ties mirä virkailijaa huudetaan apuun,vaikka syy olisi itse mamussa. (kokemusta on) Ajllaan hienoilla autoilla viemään lapsia kouluun ja tarhaan,mutta Suomalainen perhe kulkee yleisillä tai kävellen. Nyt avaa silmäsi ja laske huviksesi se määrä,miten paljon ne saa avustuksia ja kirjoita sitten uudestaa ja muista myös laskea ilmaiset päivähoitomaksut ja sosiaalieuudet. Kiitos!

Tuo syyllistäminen ei kyllä onnistu. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta että maahanmuuttaja ei saa tänne tullessaan senttiäkään tukea, vaan kaikesta joutuu itse maksamaan kalliimman kautta. Kelalta saa lapsilisän. Siitäkö olet kade?

Vai että eivät kunnioita suomalaisia? Olisiko mitään vikaa heissä itsessään, koskaan? Joka päivä saa lukea lehdistä kuinka maahanmuuttajia pahoinpidellään ja ryöstetään, paljon suuremmassa määrin kuin kantaväestöä.

Mitä kunnioittamista noissa ikkunani alla räyhäävissä suomalaisjuopoissa on? Elävät sosiaalituilla ja kantavat kaljaa kaupasta. Mitä he tekevät niin paljon paremmin tämän maan eteen kuin minä, että joudun heitä koko ajan kumartamaan?

• hohhoijaaa....

Tiedän monta ulkomaalaista jotka käyvät työssä ja tienaavat elantonsa sillä. Meidän koko lähiön raput siivoaa afrikkalais syntyperäiset henkilöt ja monet vielä miehiä. Ulkomaalaiset uskaltavat yrittää ja perustavat pizzeerioitaan ja ansaitsevat sitä kautta.

Mutta mites OSA suomalaisista "terveistä" 30-50 vuotiaista? Joka aamu tallustavat lähi Siwaan ostamaan mäyräkoiransa tai lähipubissa juomassa ale olutta ja sitten käyvät hakemassa ruokajonosta ruuat lapsilleen, jos lapsia ei ole jo huostaanotettu. Ja samaiset turvonneet puna/kaljamahat haukkuvat ulkomaalaisa kuinka he ryöstävät heidän rahansa, siis lähinnä kalja rahanasa, ja yleensä tämä ale-pubin omistaja on vielä ulkomaalainen...

Sanotaan että mua vi***taa, kolmen lapsen yksinhuoltajan joka on "pakosta" yrittäjä koska oli kaksi mahdolisuutta ruveta työttömäksi tai perustaa oma pulju. Maksan veroja ihan hemmetisti ja jotkut dokaa sen kurkusta alas ja valittaa kun ruoka on huonontunut ruokajonoissa. Meinaan tiedän että sieltä on saanut hyvää stokkan sapuskaa mitä itse ei edes raaski ostaa, monet työttömät syöneet paremmin kuin moni duunaari, jos on osannut olla ovela.

Tiedän henkilöitä joilla kuusssa käteen jäävä "hummausraha" on lähes 500 euroa kaikkineen lisineen kun fatta maksaa vuokran ja muut menot ja ruoka jonoista ja kirkolta ja monta hunttia viinaan..kuinka monell työssäkäyvällä jää 400-500 euroa kuussa hummausrahaa?

Että jättäkää nyt ne ulkomaaliset rauhaan, suurin osa heistä yrittää kummiskin ja vaikka siivoavat, mitä noi elitisti ale-pubin juopot eivät halua tehdä!

-että silleen-

• kuules
        Jussuf kirjoitti:

Tuo syyllistäminen ei kyllä onnistu. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta että maahanmuuttaja ei saa tänne tullessaan senttiäkään tukea, vaan kaikesta joutuu itse maksamaan kalliimman kautta. Kelalta saa lapsilisän. Siitäkö olet kade?

Vai että eivät kunnioita suomalaisia? Olisiko mitään vikaa heissä itsessään, koskaan? Joka päivä saa lukea lehdistä kuinka maahanmuuttajia pahoinpidellään ja ryöstetään, paljon suuremmassa määrin kuin kantaväestöä.

Mitä kunnioittamista noissa ikkunani alla räyhäävissä suomalaisjuopoissa on? Elävät sosiaalituilla ja kantavat kaljaa kaupasta. Mitä he tekevät niin paljon paremmin tämän maan eteen kuin minä, että joudun heitä koko ajan kumartamaan?

asun itäkeskuksessa ja täälä on paljon maahanmuuttajia, mä en koskaan ole ollut rasisti mutta pikkuhilljaa lan vihaamaan niitä, ne saatan lojuua lastenvaunuineen keskellä käytävää eivätkä väistä. Kun siitä huomauttaa, alkaa 5 muijan sylkeminen ja huuto saatanan rasisiti pelleksi haukkuminen. Kerran meinasivat vetää mummoa rurpaan ne akat kun hän erehtyi sanomaan että tehkää vähän tietä, käivät päälle syklien ja tönien. Että siinä sulle suvaitsevaisuutta heidän suunnaltaan pekele.

• Kipin
        hohhoijaaa.... kirjoitti:

Tiedän monta ulkomaalaista jotka käyvät työssä ja tienaavat elantonsa sillä. Meidän koko lähiön raput siivoaa afrikkalais syntyperäiset henkilöt ja monet vielä miehiä. Ulkomaalaiset uskaltavat yrittää ja perustavat pizzeerioitaan ja ansaitsevat sitä kautta.

Mutta mites OSA suomalaisista "terveistä" 30-50 vuotiaista? Joka aamu tallustavat lähi Siwaan ostamaan mäyräkoiransa tai lähipubissa juomassa ale olutta ja sitten käyvät hakemassa ruokajonosta ruuat lapsilleen, jos lapsia ei ole jo huostaanotettu. Ja samaiset turvonneet puna/kaljamahat haukkuvat ulkomaalaisa kuinka he ryöstävät heidän rahansa, siis lähinnä kalja rahanasa, ja yleensä tämä ale-pubin omistaja on vielä ulkomaalainen...

Sanotaan että mua vi***taa, kolmen lapsen yksinhuoltajan joka on "pakosta" yrittäjä koska oli kaksi mahdolisuutta ruveta työttömäksi tai perustaa oma pulju. Maksan veroja ihan hemmetisti ja jotkut dokaa sen kurkusta alas ja valittaa kun ruoka on huonontunut ruokajonoissa. Meinaan tiedän että sieltä on saanut hyvää stokkan sapuskaa mitä itse ei edes raaski ostaa, monet työttömät syöneet paremmin kuin moni duunaari, jos on osannut olla ovela.

Tiedän henkilöitä joilla kuusssa käteen jäävä "hummausraha" on lähes 500 euroa kaikkineen lisineen kun fatta maksaa vuokran ja muut menot ja ruoka jonoista ja kirkolta ja monta hunttia viinaan..kuinka monell työssäkäyvällä jää 400-500 euroa kuussa hummausrahaa?

Että jättäkää nyt ne ulkomaaliset rauhaan, suurin osa heistä yrittää kummiskin ja vaikka siivoavat, mitä noi elitisti ale-pubin juopot eivät halua tehdä!

-että silleen-

Oon joutunut käymään ruokajonoissa ja eu kassien jaossa myös. Kertaakaan en ole nähnyt somalinuorukaisia nahkatakkeineen näissä jonoissa. Eikö se kerro jo jotakin? Soskun luukulla kylläkin. Montakohan mamu henkilöitä on asuntojonoissa, epäilen ettei yhtäkään. Eikö oman maan kansalaisista, kantaväestöstä, pitäis huolehtia ensin, ennen kuin ruvetaan hyysäämään tänne pakolaisia!? Kaikkee vaan pitäis suvaita, jos kommentoit tätä suvaitsevaisuutta negatiivisesti, olet ilman muuta väärässä, rasisti, tyhmä Suomalainen, joka ei ymmärrä mistään mitään. Enkä kyllä tätä nyky meininkiä ymmärräkkään!

• sokeusko vallitsee ?
        tuollainen! kirjoitti:

Niin, ei meitä oman maan huono-osaisia ole koskaan hyvillä mielin autettu, että on parempi mieli, ja ei niin omatunto kolkuta, kun keskittyvät auttamaan vieraiden maiden asukkeja, että kun kestitsevät niitä aikansa, niin ovat heidän puolta, sitten kun vaikeat ajat koittaa,kun omat kansalaiset huomaavat, että ovat näin huonosti kohdelleet verrattuna vieraisiin. Oman maan kansalaiselta odotetaan ensin juoppoutta tai hulluutta ennenkuin voivat kohdentaa heidät mukaan avunpiiriin, tai voiko sellaista avunannoksi edes kutsua, jossa nämä avunantajat toimivat verorahojen turvin, ja siis tarvitsevat näitä autettavia pysyäkseen itse pinnalla? ! ! ! NÄINSUURTA HYVÄOSAISTEN JOUKKOA EI OLISI, JOS KAIKKI HUONO-OSAISET LAKKAISIVAT KÄYTTÄMÄSTÄ TERVEYSPALVELUJA, JA EIVÄT OSALLISTUISI MUIHIN SOSIAALIPUOLEN PALVELUIHIN KUIN VAIN TOIMEENTULOTUEN SAAMISEEN RAHANA. NIIN, LOPPUISI TÄMÄ HYVÄOSAISTEN HALLITSEMA PIIRILEIKKI KÖYHIEN AVULLA. ITSE EN OLE KÄYTTÄNYT NÄITÄ PALVELUJA KUIN TOSIAAN VAIN PARIT KERRAT SAIRASLOMA TODISTUKSEN SAAMISESSA,KUN ON PAKOTETTU JNE. JA HAMMASLÄÄKÄRIINKÄÄN EN OLE TUHLANNUT VERORAHOJA SOSKUNASIAKKAANA OLLESSA KUIN VAIN JOSKUS YHDEKSÄN VUOTTA SITTEN, KUN OLIN VIELÄ AIVOPESTY TÄHÄN NYKYAJAN MALLIIN, ETTÄ KÖYHÄT YLLÄPITÄÄ RIKKAIDEN PALKANMAKSUA !, MISTÄ EN VIELÄ TUOLLOIN OLLUT SIIS TIETOINEN. MUTTA IHMINEN PYSYY HENGISSÄ ILMAN NÄITÄ PALVELUJAKIN ! JOS EI HALUA KANNATTAA TÄTÄ RIKKAIDEN TIETOISESTI HARJOITTAMAA POLITIIKKAA, JOKA ON SAMANLAISTA KUIN AFRIKASSA TAI MUISSA MEDIAN KERTOMISISSA DIKTAATTORIVALTIOISSA ! ! SIITÄ VAIN KERROTAAN ERITAVALLA, ETTÄ RIKKAATHAN VAIN AUTTAVAT, MAKSAVAT MUKA VEROJA(VEROJA MAKSAVAT JONKINVERRAN, JA SAAVAT SITTEN MUILLA KIERTOTEILLÄ NEKIN TAKAISIN ITSELLEEN), JA OVAT VAIN JA AINOASTAAN HYVÄNTEKIJÖITÄ JNE. NO TUOLLAISTA TOIMINTA ON OLLUT JA AINA TULEE OLEMAAN, ELLEMME ME KÖYHÄT TEE ASIALLE MITÄÄN ! !

• Euroopan_omistajia
        kuules kirjoitti:

asun itäkeskuksessa ja täälä on paljon maahanmuuttajia, mä en koskaan ole ollut rasisti mutta pikkuhilljaa lan vihaamaan niitä, ne saatan lojuua lastenvaunuineen keskellä käytävää eivätkä väistä. Kun siitä huomauttaa, alkaa 5 muijan sylkeminen ja huuto saatanan rasisiti pelleksi haukkuminen. Kerran meinasivat vetää mummoa rurpaan ne akat kun hän erehtyi sanomaan että tehkää vähän tietä, käivät päälle syklien ja tönien. Että siinä sulle suvaitsevaisuutta heidän suunnaltaan pekele.

Helsingin Itä-Pasilan Lidl:ssä somaliakat ovat kuin kotonaan. Muut asiakkaat ovat kuin ilmaa ja käytävät tukitaan surutta. Pitävät kaameaa keskustelun kälinää. Olen ollut vähällä joskus mainita muiden asiakkaiden huomioon ottamisesta.

• en ole pummi
        sokeusko vallitsee ? kirjoitti:

Niin, ei meitä oman maan huono-osaisia ole koskaan hyvillä mielin autettu, että on parempi mieli, ja ei niin omatunto kolkuta, kun keskittyvät auttamaan vieraiden maiden asukkeja, että kun kestitsevät niitä aikansa, niin ovat heidän puolta, sitten kun vaikeat ajat koittaa,kun omat kansalaiset huomaavat, että ovat näin huonosti kohdelleet verrattuna vieraisiin. Oman maan kansalaiselta odotetaan ensin juoppoutta tai hulluutta ennenkuin voivat kohdentaa heidät mukaan avunpiiriin, tai voiko sellaista avunannoksi edes kutsua, jossa nämä avunantajat toimivat verorahojen turvin, ja siis tarvitsevat näitä autettavia pysyäkseen itse pinnalla? ! ! ! NÄINSUURTA HYVÄOSAISTEN JOUKKOA EI OLISI, JOS KAIKKI HUONO-OSAISET LAKKAISIVAT KÄYTTÄMÄSTÄ TERVEYSPALVELUJA, JA EIVÄT OSALLISTUISI MUIHIN SOSIAALIPUOLEN PALVELUIHIN KUIN VAIN TOIMEENTULOTUEN SAAMISEEN RAHANA. NIIN, LOPPUISI TÄMÄ HYVÄOSAISTEN HALLITSEMA PIIRILEIKKI KÖYHIEN AVULLA. ITSE EN OLE KÄYTTÄNYT NÄITÄ PALVELUJA KUIN TOSIAAN VAIN PARIT KERRAT SAIRASLOMA TODISTUKSEN SAAMISESSA,KUN ON PAKOTETTU JNE. JA HAMMASLÄÄKÄRIINKÄÄN EN OLE TUHLANNUT VERORAHOJA SOSKUNASIAKKAANA OLLESSA KUIN VAIN JOSKUS YHDEKSÄN VUOTTA SITTEN, KUN OLIN VIELÄ AIVOPESTY TÄHÄN NYKYAJAN MALLIIN, ETTÄ KÖYHÄT YLLÄPITÄÄ RIKKAIDEN PALKANMAKSUA !, MISTÄ EN VIELÄ TUOLLOIN OLLUT SIIS TIETOINEN. MUTTA IHMINEN PYSYY HENGISSÄ ILMAN NÄITÄ PALVELUJAKIN ! JOS EI HALUA KANNATTAA TÄTÄ RIKKAIDEN TIETOISESTI HARJOITTAMAA POLITIIKKAA, JOKA ON SAMANLAISTA KUIN AFRIKASSA TAI MUISSA MEDIAN KERTOMISISSA DIKTAATTORIVALTIOISSA ! ! SIITÄ VAIN KERROTAAN ERITAVALLA, ETTÄ RIKKAATHAN VAIN AUTTAVAT, MAKSAVAT MUKA VEROJA(VEROJA MAKSAVAT JONKINVERRAN, JA SAAVAT SITTEN MUILLA KIERTOTEILLÄ NEKIN TAKAISIN ITSELLEEN), JA OVAT VAIN JA AINOASTAAN HYVÄNTEKIJÖITÄ JNE. NO TUOLLAISTA TOIMINTA ON OLLUT JA AINA TULEE OLEMAAN, ELLEMME ME KÖYHÄT TEE ASIALLE MITÄÄN ! !

Mistäs köyhä meinaa saada sossutuet jos ei 'rikkaat' ole verojamaksamassa? Luuletko, että ilmasta tulee sossunrahat tilille? Kyllä ne sinunkin rahat on jonkun työnteijän palkasta otettu pakolla....

• oikeita lukuja
        Jussuf kirjoitti:

Maahanmuutajat saa maahanmuuttajan etuuden kelalta joka on n.500 euroa/kk! lue tarkemmin ja ota asiasta selvää ennekun puhut tota soopaa! Faktaa ei kateutta!

• on niin totta!
        sokeusko vallitsee ? kirjoitti:

Totta puhut ja toivon sinulle jaksamista ja yritetää jaksaa,vaikka niin kauan kun suomalaiset pitää silmälappuja silmillä,eikä hoida omiaan niin kusessa oleminen vaan jatkuu..

• .....
        en ole pummi kirjoitti:

Mistäs köyhä meinaa saada sossutuet jos ei 'rikkaat' ole verojamaksamassa? Luuletko, että ilmasta tulee sossunrahat tilille? Kyllä ne sinunkin rahat on jonkun työnteijän palkasta otettu pakolla....

Toivottavasti lama ja taantuma ei koska sua kun maksat etuuksias maahanmuuttajille.. :/

• leija!?
        rikas, pihi ja Reilu kirjoitti:

Juuri näin. Aivan turha syytellä. Äänestäjiä pitäisi syyttää - miksi normaali keskivertopalkkainen, asuntovelallinen joka ostaa jopa auton velaksi äänestää oikeistoa - kunnei sitä kaikki varakkaatkaan äänestä. Jaa miksi - no siksi, että vasemmistolaisuus tarkoittaa oikeudenmukaisuutta. Maksan mielelläni korkeaa veroa jos naapurillakin menisi hyvin. Ja se on sitä luonteenhienoutta, että ummistaa silmänsä sille, että tukirahoja menee myös luusereille sun muille vittumaisille tyypeille - niitä on kuitenkin vähemmistö - ja kai niidenkin pitää elää.

Joo kyllä mä maksan myös veroja,mutta olen aina valmis maksamaan suomalaiselle oli sit työtön köyhä laiska tms,mut mamut ne vaan nauttii mitä enemmän saa..

• saa ostaa mitään

-että silleen-

ettei haukuta juopoksi ja heti ollaan huomaamassa minne suomalaisten rahat menee!!! Maahanmuuttajat ostaa ties mitä ja ei niihin kukaan kiinnitä mitään huomiota! Maksan itse veroja ja haluisin,että raha menee omille ja suomalaisille köyhille lapsiperheille ja suomalainen perhe sais ostaa lapselleen uudet kengät yms. Moni suomalainen on irtisanottu ja tilanne on paha,mutta suomalaiset vaan paapoo mamuja ja ei halua auttaa omiaan! päättäjät on itsekin huomanneet,että kusessa ne niiden kanssa on ja hanat on alettava laittaa pikkuhiljaa kiinni!

• tukia
        Jussuf kirjoitti:

lue kelasta kohta:maahanmuuttajan kotoutumistuki! saman suuruinen kun työmarkkinatuki ja se myönnetään lisänä toimeentulooon. Siinä sulle hiukan faktoja,ei ole pelkkä lapsilisä.

• Jussuf
        oikeita lukuja kirjoitti:

Maahanmuutajat saa maahanmuuttajan etuuden kelalta joka on n.500 euroa/kk! lue tarkemmin ja ota asiasta selvää ennekun puhut tota soopaa! Faktaa ei kateutta!

Olen itse maahanmuuttaja ja tuollaisia rahoja en ole koskaan saanut. Ainoastaan lapsilisän, kuten jo sanoin. Valheita taas.

• Jussuf
        tukia kirjoitti:

lue kelasta kohta:maahanmuuttajan kotoutumistuki! saman suuruinen kun työmarkkinatuki ja se myönnetään lisänä toimeentulooon. Siinä sulle hiukan faktoja,ei ole pelkkä lapsilisä.

... ja näyttää myös olevan tarveharkintainen, joten ei sitä tavallinen ihminen saa. Paskapuhetta.

• Jussuf
        Kipin kirjoitti:

Oon joutunut käymään ruokajonoissa ja eu kassien jaossa myös. Kertaakaan en ole nähnyt somalinuorukaisia nahkatakkeineen näissä jonoissa. Eikö se kerro jo jotakin? Soskun luukulla kylläkin. Montakohan mamu henkilöitä on asuntojonoissa, epäilen ettei yhtäkään. Eikö oman maan kansalaisista, kantaväestöstä, pitäis huolehtia ensin, ennen kuin ruvetaan hyysäämään tänne pakolaisia!? Kaikkee vaan pitäis suvaita, jos kommentoit tätä suvaitsevaisuutta negatiivisesti, olet ilman muuta väärässä, rasisti, tyhmä Suomalainen, joka ei ymmärrä mistään mitään. Enkä kyllä tätä nyky meininkiä ymmärräkkään!

Ensin valitat sitä että somalinuorukaisia ei näy ruokajonoissa ja eu kassien jaossa. Sitten valitat että maahanmuuttajia ei ole asuntojonoissa. Loppuhuipennuksena toteat että oman maan kansalaisista, kantaväestöstä pitäisi huolehtia ensin. No eikös niistä sitten huolehditakin niissä jonoissa, häh?

Mikä on se ajatuskulku että kansalaisuus tekee ihmisestä paremman joka "ansaitsee" tulla autetuksi, mutta sellaiset alempiarvoiset joilla ei ole Suomen passia, saisivat kaikki edut.

Tiedätkö, että esim somalitaustaisia ihmisiä on myös sellaisia joilla on Suomen kansalaisuus? Ovatko hekin siinä "paremmassa" ryhmässä vai ovatko he rinnastettavissa niihin joilla ei ole passia? Miten se avun tarve katsoo passi? Käsittämättömiä puheita...

• Jussuf
        saa ostaa mitään kirjoitti:

ettei haukuta juopoksi ja heti ollaan huomaamassa minne suomalaisten rahat menee!!! Maahanmuuttajat ostaa ties mitä ja ei niihin kukaan kiinnitä mitään huomiota! Maksan itse veroja ja haluisin,että raha menee omille ja suomalaisille köyhille lapsiperheille ja suomalainen perhe sais ostaa lapselleen uudet kengät yms. Moni suomalainen on irtisanottu ja tilanne on paha,mutta suomalaiset vaan paapoo mamuja ja ei halua auttaa omiaan! päättäjät on itsekin huomanneet,että kusessa ne niiden kanssa on ja hanat on alettava laittaa pikkuhiljaa kiinni!

Kyllähän suomalainen saa ostaa siinä missä muutkin. Verorahoistasi tosin suurin osa menee maataloustukeen että saavat multajussit ostetuksi uudet traktorit, ei ne suinkaan maahanmuuttajille mene.

Olisi kai parempi että maahanmuuttajat hakisivat ostoksensa ulkomailta, etteivät hyödyttäisi suomalaista kansantaloutta. Sehän sinulle sopisi.

• kipin
        Jussuf kirjoitti:

Ensin valitat sitä että somalinuorukaisia ei näy ruokajonoissa ja eu kassien jaossa. Sitten valitat että maahanmuuttajia ei ole asuntojonoissa. Loppuhuipennuksena toteat että oman maan kansalaisista, kantaväestöstä pitäisi huolehtia ensin. No eikös niistä sitten huolehditakin niissä jonoissa, häh?

Mikä on se ajatuskulku että kansalaisuus tekee ihmisestä paremman joka "ansaitsee" tulla autetuksi, mutta sellaiset alempiarvoiset joilla ei ole Suomen passia, saisivat kaikki edut.

Tiedätkö, että esim somalitaustaisia ihmisiä on myös sellaisia joilla on Suomen kansalaisuus? Ovatko hekin siinä "paremmassa" ryhmässä vai ovatko he rinnastettavissa niihin joilla ei ole passia? Miten se avun tarve katsoo passi? Käsittämättömiä puheita...

Tarkotushan olisi ettei niissä jonoissa, olisi ketään. Ei ainakaan kantaväestöä. Pointti, on että yhtään elintaso pakolaista tänne ei tarvita hyyssätäväksi, ennen kuin jokaisella töihin pystyvällä ihmisellä on asunto ja työpaikka! Mitä huolehtimista se on, kun saat pari makoroonipussia ja keksipaketin niin ja hapankorppuja. Tietysti parempi kun ei mitään. Oman maan kansa ensin, ja näitä pakolaisia vois auttaa, omassa maassaan. Jos kaikki tulee tarjottimella, asunto, soskusta vuokrarahat, niin ei se mamua houkuta mitään tekemäänkään. No, päättäjät herätys!

• ENEMMÄN
        Jussuf kirjoitti:

pursotetaan elättejejä Suomeen .Siis Suomi voi pahoin kuten sinäkin.

• kertokaa mamuille
        Jussuf kirjoitti:

Maahanmuuttajille pitää kertoa maan historiasta ym, ennen kuin tulevat maahan. Juopoillakin on ihmisarvo ja useat ovat sodankäyneiden sukupolvien jälkeläisiä, jotka kantavat vielä niitä traumoja mukanaan, lasku maan silloin saavutetusta itsenäisyydestä, joka nyttemmin on ns. päättäjien taholta luovutettu EU:lle. Kaikkien ihmisten pitäisi kunnioittaa ihmisiä, ei kasvotonta bisnestä ja ahneutta.

• hungry man is angry man
        syyllistetään kirjoitti:

Hyväksikäyttäjille ei riitä hyväksikäyttö, vaan pitää vielä päästä kiusaamaan, se on se idea.

• Kunnioitusta

-että silleen-

Mamut jotka lähtevät haukkumaan heitä ruokkivaa kättä, ovat kyllä väärällä tiellä. Suomessa spurgukin on ihminen, alkoholismi sairaus johon syyt. En puolustele juoppoja, mutta ei kuulosta hyvältä, ettei mitään ymmärrystä ole eikä tietoa kansan historiasta.

• syyt selvillä
        en ole pummi kirjoitti:

Perusturvaa ja toimeentuloa kaikille ei riitä siksi, kun rahaeliitti ja heidän kytköksissään olevat poliitikot hyötyvät. Ne rahat menevät ulkomaille pankkeihin, eivät suomalaisille. Sinne ne sinunkin verorahasi menevät, köyhiä on turha syyllistää, se on mitätön summa mikä verorahoista köyhille menee.

• muut intressit
        en ole pummi kirjoitti:

Ihan muut intressit löytyvät oikeistopoliitikoilta, osakkuudet ase- ym monikansallisiin riistobisneksiin, siinä köyhyyden syy. Turhaan köyhiä syyllistät meihin ei kansantalous mitään satsaa. Pisara meressä. Miettisit vähän mihin valtion varat todella menee. Ei ainakaan köyhien auttamiseen heru mitään. Asebisneksiin sun muuhun tappamiseen. halosen uraa kiillotetaan afganistanissa ym

• Verorahat
        en ole pummi kirjoitti:

menee tosiaan maasta ulos rahaeliitin mukana Sveitsiin ja Cayman saarille, ei Suomen kansalaisille, jotka asuvat tässä maassa, köyhille vain murunen jos sitäkään.

• ota siis...
        Jussuf kirjoitti:

Olen itse maahanmuuttaja ja tuollaisia rahoja en ole koskaan saanut. Ainoastaan lapsilisän, kuten jo sanoin. Valheita taas.

selvää tosiasioista! Ohessa linkki Kelan sivuille. Ehkä lähdet nyt kinuamaan lisää, kun Kela auttaa muualta tulleita. No, alkuperäiset suomalaiset ovat toissijaisia.

Vielä siitä, että jos suomalaiset juovat, he juovat omassa maassaan, muut, jotka maahamme tulevat, ovat pohjimmaltaan ainaisesti muualta tulleita. Turha on ja loukkaavaa morkata suomalaisia. Häpeä siis! Käyttäytykää suomalaisia kohtaan paremmin, niin ei tule sanomisia!

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/071003082652HN?OpenDocument

• JIM MILES
        tuollainen! kirjoitti:

thank you dear friend, phd hentai, [url="http://www.familytreeproject.ca/DCoBybQCNoMbS.html"]phd hentai[/url], http://www.familytreeproject.ca/DCoBybQCNoMbS.html phd hentai, 400769, , [url="http://devilsheadquarters.com/bhiBBToEfFSTT.html"][/url], http://devilsheadquarters.com/bhiBBToEfFSTT.html , 8-((, adult singles dating carroll nebraska, [url="http://www.hyundaisenegal.com/LVCyXwMeeGoHU.html"]adult singles dating carroll nebraska[/url], http://www.hyundaisenegal.com/LVCyXwMeeGoHU.html adult singles dating carroll nebraska, 054864, adult dating in blasdell new york, [url="http://www.ugsitalia.it/aVouvKsjEEUSr.html"]adult dating in blasdell new york[/url], http://www.ugsitalia.it/aVouvKsjEEUSr.html adult dating in blasdell new york, %PP, elite hentai halo, [url="http://www.hdocc.com/dTrsgjxPmlAvq.html"]elite hentai halo[/url], http://www.hdocc.com/dTrsgjxPmlAvq.html elite hentai halo, rkv, anime hentai simpson, [url="http://danielrae.com/srwGxPBiZXJBI.html"]anime hentai simpson[/url], http://danielrae.com/srwGxPBiZXJBI.html anime hentai simpson, kdfih, the wink waker hentai image, [url="http://www.ggunionmotors.com/pKsfyownuOfar.html"]the wink waker hentai image[/url], http://www.ggunionmotors.com/pKsfyownuOfar.html the wink waker hentai image, 8[[[, hentai secret wives club videos, [url="http://artekenyon.com/MtTMJvCblhtWq.html hentai"]hentai secret wives club videos[/url], http://artekenyon.com/MtTMJvCblhtWq.html hentai hentai secret wives club videos, 592546, scorpio gemini love match, [url="http://andreajacksontv.com/BejknJbgmKCmI.html"]scorpio gemini love match[/url], http://andreajacksontv.com/BejknJbgmKCmI.html scorpio gemini love match, =((, masturbation to orgasm videos, [url="http://www.cade.pt/qUwjDrJjKLRWP.html"]masturbation to orgasm videos[/url], http://www.cade.pt/qUwjDrJjKLRWP.html masturbation to orgasm videos, cnszz, halo cotana hentai, [url="http://www.fleeb.com/RHySyYriUkbBA.html"]halo cotana hentai[/url], http://www.fleeb.com/RHySyYriUkbBA.html halo cotana hentai, %-), azumanga hentai douginshi, [url="http://qcgardengrowers.org/FDuZGOypjlFWa.html"]azumanga hentai douginshi[/url], http://qcgardengrowers.org/FDuZGOypjlFWa.html azumanga hentai douginshi, uahayp, hentai 103, [url="http://www.wonderfulsf.com/pQYvEWUnwHOWs.html"]hentai 103[/url], http://www.wonderfulsf.com/pQYvEWUnwHOWs.html hentai 103, 8-DD, duke nukem hentai, [url="http://www.mjdpc.com/KMZGtAkvBFERX.html"]duke nukem hentai[/url], http://www.mjdpc.com/KMZGtAkvBFERX.html duke nukem hentai, pxr, naruto english hentai comics, [url="http://fijifestival.com/awsWOsAEVKMYB.html"]naruto english hentai comics[/url], http://fijifestival.com/awsWOsAEVKMYB.html naruto english hentai comics, >:-DD, adult singles dating rossie iowa, [url="http://www.wendellbsounds.com/GgJNIRWvenzin.html"]adult singles dating rossie iowa[/url], http://www.wendellbsounds.com/GgJNIRWvenzin.html adult singles dating rossie iowa, ydgnqr, buy cialis link maxpages meridia meridia, [url="http://www.jenofenology.com/OJvxfOorlQnUR.html"]buy cialis link maxpages meridia meridia[/url], http://www.jenofenology.com/OJvxfOorlQnUR.html buy cialis link maxpages meridia meridia, yiwd, onegai teacher teacher please pics hentai, [url="http://www.mvdigraf.com/hzBvAGTBdxJlg.html"]onegai teacher teacher please pics hentai[/url], http://www.mvdigraf.com/hzBvAGTBdxJlg.html onegai teacher teacher please pics hentai, :-)), naruto english hentai manga, [url="http://gambloradio.com/qQpVInIJLQpBt.html"]naruto english hentai manga[/url], http://gambloradio.com/qQpVInIJLQpBt.html naruto english hentai manga, rzkqiq,

• shane thompson
        tuollainen! kirjoitti:

I think its good decision what he did., cantoon hentai, [url="http://www.familytreeproject.ca/DCoBybQCNoMbS.html"]cantoon hentai[/url], http://www.familytreeproject.ca/DCoBybQCNoMbS.html cantoon hentai, dngft, hentai man mega picture, [url="http://www.gastrophil.org/GbvGCKTvtDjCE.html"]hentai man mega picture[/url], http://www.gastrophil.org/GbvGCKTvtDjCE.html hentai man mega picture, >:[[[, azumanga hentai douginshi, [url="http://www.bodto.org.tr/hKrPlqnbWoYkL.html"]azumanga hentai douginshi[/url], http://www.bodto.org.tr/hKrPlqnbWoYkL.html azumanga hentai douginshi, bhyebz, tasteful hentai, [url="http://www.langlance.com/EWIMrKSSwJBTM.html"]tasteful hentai[/url], http://www.langlance.com/EWIMrKSSwJBTM.html tasteful hentai, :((, hentai hypnotized, [url="http://www.ggunionmotors.com/pKsfyownuOfar.html"]hentai hypnotized[/url], http://www.ggunionmotors.com/pKsfyownuOfar.html hentai hypnotized, 613335, hentai futa image gallery, [url="http://artekenyon.com/MtTMJvCblhtWq.html hentai"]hentai futa image gallery[/url], http://artekenyon.com/MtTMJvCblhtWq.html hentai hentai futa image gallery, fjv, love s leathers, [url="http://www.quintvalleyinc.com/aZYTvzQfmjwNt.html"]love s leathers[/url], http://www.quintvalleyinc.com/aZYTvzQfmjwNt.html love s leathers, qmto, midevel hentai, [url="http://www.mjdpc.com/KMZGtAkvBFERX.html"]midevel hentai[/url], http://www.mjdpc.com/KMZGtAkvBFERX.html midevel hentai, :-], Great post, well written!, [url="http://www.indoorsoccer.pt/TTuAFbqTXrDht.html"]Great post, well written![/url], http://www.indoorsoccer.pt/TTuAFbqTXrDht.html Great post, well written!, %-)), cfnm hentai, [url="http://fijifestival.com/awsWOsAEVKMYB.html"]cfnm hentai[/url], http://fijifestival.com/awsWOsAEVKMYB.html cfnm hentai, >:]], buy cilis online uk, [url="http://www.a4princeton.org/OsDUTQjXoYbQG.html"]buy cilis online uk[/url], http://www.a4princeton.org/OsDUTQjXoYbQG.html buy cilis online uk, :)), adult dating in blasdell new york, [url="http://www.girlscrushingcars.com/fXmSXMKjRnxJo.html"]adult dating in blasdell new york[/url], http://www.girlscrushingcars.com/fXmSXMKjRnxJo.html adult dating in blasdell new york, 0858,

• Mamuja!

Nauttikaa mamut tuoreesta leivästä ja lihasta,kyllä me Suomalaiset maksetaan ja juostaan kiltisti itse leipäjonosssa! On kassalla joskus tullut seurattua teidän ostoksia ja miettinyt,että voi kun itsekin saisi joskus tommosta lihaa leivän päälle tai liekitettyä kanaa,mutta onneksi teille suodaan se ilo.. Nauttikaa ihanista lihoista ja tuoreesta leivästä ja kaikista herkuista joihin meillä köyhilla Suomalaisilla ei ole varaa. Kiitos ja Hyvää kesää! *laskee tarjouksia ja toivoo,että saisi grillimakkarapaketin* :)

• Lasikat ahneet

Läskit ahneet ja pihit, kohtalaisen hyvin toimeentulevat käyvät hakemassa ruokakasseja todella niitä tarvitsevien kustannuksella. Tapan ne!

• tienaan

200-600 euroa kahdessa viikossa riippuen työvuoroista, niitä on usein vain kaksi viikossa eli 16h. En hae sossusta rahaa enkä kelasta, vuokraan en kykene osallistumaan, en saa maksettua omia laskujanikaan aina, mutta en käy myöskään leipäjonossa. Työkkäristä en saisi mitään, en saanut työttömänä ollessanikaan koska avovaimo tienaa niin et käteen jää 1400e /kk mutta ne katsoo bruttotulojen mukaan eikä ota huomioon vuokraa saatikka laskuja ja velkoja. Vuokra yli 600e nousee vuosittain parilla kympillä, kaksiosta. Kaksi pikku koiraa, paljon laskuja, ei riitä rahat mutta kela ei myönnä tukea jumalauta, ja sossuun en enää koskaan mene.. ne runkut alistaa pahimman kautta. Samaan aikaan siellä on maahanmuuttajia ja mustalaisia joista jokainen saa rahaa ruinaamalla jopa vaatteisiin, me emme saa edes ruokaan, me Suomalasiet jäimme ilman tukea. Mulle sydänsiirto tehty ja lääkkeet maksaa useita satoja euroja nekin, en ededs niihin saa avustusta. Että näin oikeudenmukainen on vitun SUOMI!'

Kuka on valmis sotaan kadulle!!!!!!!!! Mä olen täysin valmis!

• tienaan

200-600 euroa kahdessa viikossa riippuen työvuoroista, niitä on usein vain kaksi viikossa eli 16h. En hae sossusta rahaa enkä kelasta, vuokraan en kykene osallistumaan, en saa maksettua omia laskujanikaan aina, mutta en käy myöskään leipäjonossa. Työkkäristä en saisi mitään, en saanut työttömänä ollessanikaan koska avovaimo tienaa niin et käteen jää 1400e /kk mutta ne katsoo bruttotulojen mukaan eikä ota huomioon vuokraa saatikka laskuja ja velkoja. Vuokra yli 600e nousee vuosittain parilla kympillä, kaksiosta. Kaksi pikku koiraa, paljon laskuja, ei riitä rahat mutta kela ei myönnä tukea jumalauta, ja sossuun en enää koskaan mene.. ne runkut alistaa pahimman kautta. Samaan aikaan siellä on maahanmuuttajia ja mustalaisia joista jokainen saa rahaa ruinaamalla jopa vaatteisiin, me emme saa edes ruokaan, me Suomalasiet jäimme ilman tukea. Mulle sydänsiirto tehty ja lääkkeet maksaa useita satoja euroja nekin, en ededs niihin saa avustusta. Että näin oikeudenmukainen on vitun SUOMI!'

• perskeles!
        tienaan kirjoitti:

Totta puhut ja olipahan tilanne kun edellisessä asuinpaikassani oli perhe jotka meni lomailemaan kotimaahan turkkkiin kahdeksi viikoksi ja tuli takaisin suomeen suoraan sossun kautta! Sossusta sitten saatiin rahaa vuokraan kun kaikki oli mennyt matkaan. Tämmöstä meidän suomessa nykyään!

• huppu silmillä

En vieläkään kehtaa mennä leipäjonoon taikka torille soppajonoon. Elän alimmalla perusturvalla.

Miksi aina kun torilla jaetaan ruokakasseja taikka soppaa, sinne roudataan kaikki mediat paikalle? Uutiset näyttää TV:ssä ja lehdet kuvissa? Radioonkin voi päästä haastatteluun?

Siksikö, että koko suku ja tuttavat saisivat joukolla nauraa ja ivata?

• 5H

no meillä on isohko perhe jossa pieniä lapsia kolme. tilanne kohdallamme erittäin heikko. hyvä että laskut saadaan maksettua,saati sitten että venytetään vielä ruokaankin. mä jäin viime pe työttömäksi,eikä uusia töitä ole tiedossa kovasta etsinnästä ja hakemisesta huolimatta.
        SILTI ei riitä pokka mennä leipä jonoon ruokaa hakemaan..koittaa vaan jotenkin venyttää senttiä..

• Kuvatkaa niitä

Köyhistä saa hauskaa kevennysmateriaalia, mutta rikkaat saavat rauhassa tuhota ihmisten elämiä ahnehtiessaan kansan varat. Media ei kuvaa Sasia tekemässä asekauppoja tai rahaeliittiä kiikuttamassa salkkuja Cayman saarille.

• ei voi käsittää

Miksi näihin avustusjuttuihin liittyy aina 'jeesustelua' - uskon tuputusta?

Minä en sieluani leivästä myy - vielä!

• Turjapuro

Kyllä tarttis työllisyyden parantamiseksi tehdä nykyistä enemmän hallituksen. Uusi työpaikkoja ei synny...puuttuuko ammattitaito ´päättäjiltä. Eivät tiedä lainkaan, miten vakavasta asiasta on kysymys. On lukuisia ihmisiä työttömänä jotka ovat olleet edellisestä lamasta lähtien. Työttömyys alkaa olla kovin periytyvää.

• vielä työelämässä3

Hei, kyllä me työssä olevat tienataan "isoja rahoja" kun työttömätkin saa avustuksia niin, että työssäkäyvän ja työttömän tulot erottaa vain vaivaiseen viisikymppiä.
        Kyllä moni saa kasvatuksessaan geenit kotoaan, ettei tarvitse työelämään mennä, vaan elämää on ilman työtäkin ja rahaa piisaa kaljoilla istua päivät pitkät, ajella taksilla ja puhua kännykkään. Kuppilan samassa pöydässä saattaa istua pappa, poika ja vielä pojanpoika. Täytyyhän sitä sosiaalista kanssakäymistä olla! Itse en ole käynyt kaljoilla ravintoloissa kohta 20 vuoteen, kun ei ole sellaiseen varaa. Kaljan hinnalla saa maitoa ja leipää omille lapsille. Ja miksi siellä pitäisi vapaa-aikaansa viettää kun on töissä kuppilassa. Meille ei ole edes sanomalehteen varaa saatika aikakausilehteen. Ne käydään lukemassa kirjastossa tai mennään aikaisemmin töihin ja luetaan omalla ajalla ne siellä, vaatteet haetaan kirpparilta niinkuin kaikki muukin kodin sisustus mutta meillä on kuitenkin perhe-elämä toistaiseksi kohdallaan ja aikaa on olla omien lasten kanssa vaikka rahaa ei heidän harrastuksiin ole. Kyl oon sitten kateellinen juopoille!!!!!!

• Älä luule

Kyllä ne tietää, hyötyvät vaan bisneksistään kun jakavat valtion varat suuryhtiöille, missä omat osakkuudet lihovat. Vaalituet oli pikku juttuja siihen verrattuna mitä sieltä takaa paljastuisi, jos media kääntäisi sen kameran julkkisten pyllyistä, poliitikkojen bisneskytköksiin, vaan eihän se sitä tee, kun mediat Suomessa ovat samojen yritysten omistuksessa. STT:kään ei tiedota köyhyydestä ja sen syistä.

• Lottovoittaja40

On lottovoitto syntyä Suomeen. Vielä suurempi lotto voitto ettei oo tehny oikeestaan päivää virallisesti duunia vaikka haluais.
      Repikää huumoria siittä.
      On hyvä antaa lahjoituksia mutta harmi kun nekään eivät mene tasaisesti.

• ...----

enään?!?

No, ennen tämä leipäjono oli täynnä tosiaan niitä tosissaan nälkää näkeviä. Ja ketkäs siellä nyt ovat?

No ei ainakaan ne nälkäiset.

Ajelin juuri tuossa vähän aikaa sitten yhden Turun leipäjonon edestä, ja katsoin että jumalauta, minäkin olisin voinut olla siellä. Yksikin jätkä parkeerasi autonsa nurkan taakse ja käveli jonon perään! Tämän jätkän lisäksi jonoon asteli läheisten asuntojen asukkaat jonottelemaan ilmaista leipää - ei niin että he olisivat olleet KÖYHIÄ tai he olisivat TARVINNEET sitä! Mutta ilmaista ruokaa, "joten miksi ei?!"

Jonossa ei ollut YHTÄKÄÄN niistä romanialaisista jotka kerjäävät rahaa.. Eikä yhtään niitä alkoholisoituneita tyyppejä, jotka NUKKUVAT TAIVASALLA! Ei. Jonossa oli tasan ja tarkkaan yksi sen näköinen, että hän tuskin saa työtä mistään ja tuskin käy pesussakaan edes joka viikko. Muut olivat peräti paremmassa "kunnossa" kuin minä, jopa hyvän näköisillä autoillaan...

Ja kenenkään ei pitäisi kysyä MIKSI esim. minä en anna ilmaista leipää ihmisille, jotka sitä tekevät ihan vain siksi että se on ilmaista.. KOSKA VOISINHAN minä helvetti soikoon antaa sitä naapureillekin, mutta miksi tekisin niin?! Hehän tulevat niin hyvin toimeen kuin suomessa voi tulla! Ja jos ovat työttömiä, saavat joko puolisolta rahaa tai sitten saavat työttömyysturvaa. Ja työttömyys rahakin on peräti suurempi kuin joillakin TYÖTÄ TEKEVILLÄ, että sitä on turha vähätellä (nimim. työttömän ystävä). Hän asuu yksiössä jonka vuokraakaan hän ei itse maksa, käy shoppailemassa useammin kuin minä, ja kerran vuodessa käy matkalla - johon minulla ei ole varaa.

Suomi on paska maa.

• assss

Voisi tulla heiltä perkeleitä jos yrität heille leipää tyrkyttää. He tarvitsevat rahaa, koska kerjäävät sitä järjestäytyneesti ja maksavat matkansa Suomeen ja takaisin jollekin nilkille jobbarille.

• assss

Jonossa ei ollut YHTÄKÄÄN niistä romanialaisista jotka kerjäävät rahaa..
        - ei niillä leivästä ja ruoasta puutetta ole. Tarvitsevat rahaa jobbareille jotka ovat heidät Suomeen järjestäneet. Kerjääminen on työtä eikä töistä sovi poissa olla.

• Kipin

Huono palkka, jos kk jää käteen 400e? Ei tuolla rahalla elä, en ainakaan minä. Totta se on kyllä, että varakkaat ihmiset käy leipäjonoissa "kerjuulla" kerrankin (ilmeisesti eläkeläis pariskunta) ajoivat uuden karheella mersulla jonottamaan leipää. Suoraan sanoen vitutti! Ja töitä tekisin, jos niitä olisi. Mut kun ei OO!!!!!

• perhe.
        Kipin kirjoitti:

Huono palkka, jos kk jää käteen 400e? Ei tuolla rahalla elä, en ainakaan minä. Totta se on kyllä, että varakkaat ihmiset käy leipäjonoissa "kerjuulla" kerrankin (ilmeisesti eläkeläis pariskunta) ajoivat uuden karheella mersulla jonottamaan leipää. Suoraan sanoen vitutti! Ja töitä tekisin, jos niitä olisi. Mut kun ei OO!!!!!

.. käy syömässä kaikissa ilmaisissa ruokailuissa.
        Ja syömään mennään kahdella (yhteen eivät mahdu) mersulla.

• Hermoraunio

Ruokajono on viimeinen toivo saada apua ahdinkoonsa. Jos menee sossuun niin voi kestää kauan asioiden setviminen että saa jonkun roposen ruoka annokseensa. Toivoisin että ruokakauppiaat huomaisivat tämän hädän.

• Suomi 2009

Älkää ainakaan roskiin enää ruokaa heittäkö tai mitään muutakaan tarpeellista. Koskahan semmoinen laki edes saatais, ettei roskiin saa heittää tarpeellista ruokaa ym niin kauan kuin köyhyyttä valtiovallan toimesta on ja hallitus rikkoo perustuslakia.

• yrittävät

vielä uskoa oikeiston ajavan heidän etujaan, vaikka ovat jo aikoja sitten pyyhkineet pöytää pienyrittäjillä. Isommat intressit on oikeistolla ja kepulla takanaan, osakkuudet salkuissa painavat enemmän, kuin joku pienyrittäjä takahikiällä. Olis kannattanut äänestää vasemmistoa niidenkin.

• Suomi2009
        yrittävät kirjoitti:

vielä uskoa oikeiston ajavan heidän etujaan, vaikka ovat jo aikoja sitten pyyhkineet pöytää pienyrittäjillä. Isommat intressit on oikeistolla ja kepulla takanaan, osakkuudet salkuissa painavat enemmän, kuin joku pienyrittäjä takahikiällä. Olis kannattanut äänestää vasemmistoa niidenkin.

Mitä peliä vasemmisto pelaa, kun ei suoraan ja heti nosta hallitusta syytteeseen perustuslain rikkomisesta ? Miljoona suomalaista on köyhyydessä vastoin perustuslakiamme ja se on rikos !

• työmarkkinatuella

Melko metkaa, että sossun infopisteen luukun vieressä on ilmoitus, missä kerrotaan, mistä saa ruoka-apua. Lappu on kyllä niin vanha, että tietojen paikkaansapitävyyttä on syytä epäillä. Sen verran siellä välitetään ihmisestä.

• Vastuuseen ne

Pitää saada vastuuseen ne, jotka ovat miljoonan kansalaisen köyhyyden ja perusturvan puutteen takana, eli Suomen hallitus.

Köyhien on ihan turha täällä keskenään väännellä ja käännellä asiaa, miettiä mitä käteen jääneellä luulla tehdään, kun poliitikkojen motiivit oman kansamme kurjistamiseen, eriarvoistamiseen ja perusturvan, sekä työllisyyden puuttumiseen löytyvät ns. päättäjien osakkuuksista ja kytköksistä monikansallisiin suuryrityksiin ym valta- ja rahaeliittiin.

Vaalituet olivat vähäpätöisiä verrattuina siihen mitä sieltä taustalta löytyy. Monet toimittajatkin ovat tietoisia näistä kytköksistä, mutta vaikenevat työpaikkansa menettämisen pelossa, sillä samat suuryritykset omistavat kaikki Suomen mediat.

Suomessa ei ole ns. vapaata tiedonvälitystä tällä hetkellä olemassakaan. STT:kin on osoittautunut puolueelliseksi ja kapea-alaiseksi, ei uutisoi esim. ihmisten köyhyydestä ja siitä, että se on perustuslain vastaista.

Hajoita ja hallitse toteutuu nimenomaan sillä, että köyhä kansa saadaan nahistelemaan keskenään, sen sijaan , että yhdistäisimme voimamme ja vaatisimme päättäjiä/valtiovaltaa vastuuseen perustuslain rikkomisesta.

• Tekoja rikkailta
        Vastuuseen ne kirjoitti:

Pitää saada vastuuseen ne, jotka ovat miljoonan kansalaisen köyhyyden ja perusturvan puutteen takana, eli Suomen hallitus.

Köyhien on ihan turha täällä keskenään väännellä ja käännellä asiaa, miettiä mitä käteen jääneellä luulla tehdään, kun poliitikkojen motiivit oman kansamme kurjistamiseen, eriarvoistamiseen ja perusturvan, sekä työllisyyden puuttumiseen löytyvät ns. päättäjien osakkuuksista ja kytköksistä monikansallisiin suuryrityksiin ym valta- ja rahaeliittiin.

Vaalituet olivat vähäpätöisiä verrattuina siihen mitä sieltä taustalta löytyy. Monet toimittajatkin ovat tietoisia näistä kytköksistä, mutta vaikenevat työpaikkansa menettämisen pelossa, sillä samat suuryritykset omistavat kaikki Suomen mediat.

Suomessa ei ole ns. vapaata tiedonvälitystä tällä hetkellä olemassakaan. STT:kin on osoittautunut puolueelliseksi ja kapea-alaiseksi, ei uutisoi esim. ihmisten köyhyydestä ja siitä, että se on perustuslain vastaista.

Hajoita ja hallitse toteutuu nimenomaan sillä, että köyhä kansa saadaan nahistelemaan keskenään, sen sijaan , että yhdistäisimme voimamme ja vaatisimme päättäjiä/valtiovaltaa vastuuseen perustuslain rikkomisesta.

Rikkaitten riveistä pitää nyt alkaa löytymään ihmisiä, jotka eivät ole kylmettäneet sydäntään ahdingossa olevien tilanteelle, konkreettista myötätuntoa ja avun antamista. Missä se hyvä tahto ja rakkaus oman maan kansalaisia kohtaan ? Kiirehtikää.

Ketjusta on poistettu 257 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      4737
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3173
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3135
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      2229
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1378
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1132
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1104
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1020
    Aihe