Meidän saunasssa on ilmastointiventiili joka voin avata että minä vedän sen auki. Saunassa on toinen imastointiventtiili joka pitää pyörittää, minä en koske siihen. Pitääkö se toinen (vedän sen auki) olla milloin auki?? Siis kun sauna on kuuma vai ensin vain jälkeen??
PS. Anteeksi huono suomi...
Sauna ilmanstointiventtiili??
2
483
Vastaukset
- Löylyt ulos hallitusti
Jos kyseessä on puusauna, niin se lattianrajassa oleva räppänä pitää avata viimeistään silloin kun alkaa lämmittämään kiuasta. Se saa olla auki koko saunomisen ajan, ja sen voi laittaa kiinni sitten kun lattia on kuiva. Tai voi sen laittaa vaikka heti saunomisen päätteeksikin. Jos kyseessä on sähkösauna, niin se kannattaa avata vasta sitten kun menette saunaan.
Jos kyseessä on puusauna, niin se ylempi räppänä kannattaa avata sitten kun aloittaa löylynheiton. Sitä kannattaa pitä auki siihen asti kunnes sauna on kuiva, esim. 2-3 h saunomisen jälkeen, tai vaikka seuraavaan aamuun. Kesällä kannattaa pitää räppänöitä raollaan vaikka koko ajan, mutta talvella voi vähän pihistellä. Räppänöitten käyttö riippuu myös siitä miten pesuhuoneen ilmanvaihto on hoidettu. Esim. minä suljen saunan molemmat räppänät heti saunomisen jälkeen. Tuolloin sauna pysyy lämpimänä ja kosteus haihtuu nopeammin. Kosteus lähtee saunan oven alta pesuhuoneeseen, josta se menee sähkökäyttöisen poistopuheltimen avulla ulos.- vastaajalta aaaa
Jos pesu tai pukuhuoneessa ei ole omaa poistokanavaa, niin saunomisen jälkeen saunan yläräppänä on ehdottomasti oltava auki ja saunan ovi kannattaa jättää auki, jotta pesuhuoneen kosteus poistuu saunan kautta. Pari puuta pesään lopuksi, tai vähän sähköt päällä saunomisen loppuunasti kuivattaa paremmin, kuin saunan kylmeneminen saunomisen päätteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741349Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2401237Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531026- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39678Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44641- 30597