Naiset ja metsästys

nanook

Olen metsästänyt viitisen vuotta, nyt haluan tietää onko muita naisia jotka ottavat haulikon mukaan metsään? Itse metsästän enimmäkseen lintuja, joskus myös jäniksiä. Ja periaatteeni on: Sitä mitä ammun syön:)

19

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopo

      kettuja, minkkejä ja supeja. niitä ei kuitenkaan kannata syödä. :)

    • kyllä

      Miehen mukana on metsällä kuljettu jo nelisen vuotta. vielä en ole mehtuu korttia käynyt mutta nyt olisi tarkoitus kyllä käydä kun on noutaja tulossa taloon, pääsee sorsia jahtaa ja haavakoita ettimään. jäniksen ja kettu metällä on käyty kans. on dreeveri talossa joka mielellään ajelee. ei o montaa viikkoa kun viimeksi oltiin metällä ja ajo reippaat kaksituntia jänistä!

      • metsien mies

        noutaja tulee ennemmin tai myöhemmin:))


      • yes
        metsien mies kirjoitti:

        noutaja tulee ennemmin tai myöhemmin:))

        no joo..metsäkanalinnut ja suurriista eli hirvet kaatuu myös..on jämptejä kaksikin ja valioita molemmat.pidän metsästyksestä ja karhu jahtiakaan
        ei voita mikään..se jännitys ja onnistumiset vie mukanaan koko naisen...tsemppiä teille!


    • teme

      niitä pitäs saada metsään enemmän

      • Pystis

        temen kans ihan samaa mieltä. joka erämiehen (tai ainaki meikäläisen) unelmana on että löytäs naisen jonka kans jakaa ne unohtumattomat reissut saloilla. Harmi vaan että niitä on niin harvassa... muutenkin naiset tois varmasti ihan uudenlaista asennetta metsästäjien jo niin ukkoutuneeseen joukkoon. ei muuta ku naisetkin tutustumaan tähän upeaan harrastukseen!


      • Blondee
        Pystis kirjoitti:

        temen kans ihan samaa mieltä. joka erämiehen (tai ainaki meikäläisen) unelmana on että löytäs naisen jonka kans jakaa ne unohtumattomat reissut saloilla. Harmi vaan että niitä on niin harvassa... muutenkin naiset tois varmasti ihan uudenlaista asennetta metsästäjien jo niin ukkoutuneeseen joukkoon. ei muuta ku naisetkin tutustumaan tähän upeaan harrastukseen!

        Niinpä, vaan on vaikeaa tulla uutena ja
        outona mukaan.
        Pidän metsässä samoilusta koirien kanssa ja olen aina unelmoinut miehestä,joka pitäisi eräelämästä.
        Eipä ole helppo kohdata varmaan kumminkaan päin!


      • Pystis
        Blondee kirjoitti:

        Niinpä, vaan on vaikeaa tulla uutena ja
        outona mukaan.
        Pidän metsässä samoilusta koirien kanssa ja olen aina unelmoinut miehestä,joka pitäisi eräelämästä.
        Eipä ole helppo kohdata varmaan kumminkaan päin!

        ja hirviporukkaan varsinkin on vaikeaa tulla uutena ja outona mukaan. mutta metsästellä voi yksinkin ja varsinkin kaksin :)oma metsästykseni tapahtuu yksin koiran kanssa.
        en metsästele hirviä vaan pienriistaa jolloin voi liikkua siellä missä haluaa ja milloin haluaa.
        heh, sinulla on kumminkin suuremmat mahdollisuudet kohdata se erämies kuin minulla se nainen, metsästäjiä on kumminkin 300000 suomessa ja niistä suurin osa miehiä :)


      • blondee
        Pystis kirjoitti:

        ja hirviporukkaan varsinkin on vaikeaa tulla uutena ja outona mukaan. mutta metsästellä voi yksinkin ja varsinkin kaksin :)oma metsästykseni tapahtuu yksin koiran kanssa.
        en metsästele hirviä vaan pienriistaa jolloin voi liikkua siellä missä haluaa ja milloin haluaa.
        heh, sinulla on kumminkin suuremmat mahdollisuudet kohdata se erämies kuin minulla se nainen, metsästäjiä on kumminkin 300000 suomessa ja niistä suurin osa miehiä :)

        Kiitos lohdutuksesta! Mutta silti, ikähaarukka taitaa olla vaan aikas yläpäässä, kuulemma lähinnä
        eläkeikää miespuoliset täällä päin....
        Silti metsässä samoilen, ehkäpä joskus....


    • jantter

      siskoni kulkee paljon mukanani metsällä, lisäksi tunnen monia metsästäviä naisia. tää on sellainen harrastus ettei tunneta mitään sukupuoli rajoja. mieleen painuvia metsästys hetkiä sinulle !

    • Jake

      Mä kuljen mieluiten kyl iha yksikseni metällä koiran kanssa... Mieluiten.. Mutta myös kaverin kans.. Naisia ei voi sekottaa jahtiin...

    • emmi

      Mä oon 11 vuotias tyttö ja käyn metsällä isäni kanssa... Suoritin metsästys korttini viime syksynä... En ole saanut itse muutakuin teeren ja pari pyytä... Mä oon varmaan yks harvoista

    • Talja

      Löytyyköhän suomesta naispuolisia jousimetsästyksen harrastajia? vai oonko ainut kummajainen näillä seuduilla???

      • erästäjä nainen

        Noin 15v olen metsästyksessä ollut mukana ja kortti on ollut 9 vuotta. Minulla on mäyräkoira ja suomen ajokoira. Haulikkohommat alkaa hieman tympiä ja nyt kiinnostaa taljajousi. Ongelmana on vaan se viritys. Täytyy saada lihaksia selkään ja menenkin syksyllä sisäradalle harjoittelemaan. Minkä paunanen aseesi on? Onko tullut saalista? Toivottavasti vastaat, näytti olevan jo vanha toi viesti..


    • Tuuli

      Moi,

      Sama periaate. Syksyt menee ihan lintumetsällä ja joskus käyn myös jäniksiä pyytämässä.
      Oltiin maaliskuussa Utsjoella riekon pyynnissä, me käytämme kaiken mahdollisen ajan sille harrastukselle. Siinä saa nii paljon muutakin kuin saalista.
      Viime ja toissa syksy kuljettiin Ruotsissa jahdissa, siellä kun paikka paikoin ei eole kiintiöitä lainkaan(!!!!) ja metsoja riittää ampua asti. Siellä ihan oikeasti(ainakin missä me ollaan oltu) lintuja pal-jon. Aloituksessa ammuttiin miehen kanssa 9 metsoa ja muutama riekko pyy.

      • Pystis

        melko mahtawa paikka teillä siellä ruåttin puolella! jossain rajan lähellä? oletan että metsästätte koiralla, onko nykyisin vaikeaa viedä hurtta ruotsin puolelle? itelläkin polttelis kovasti päästä sinne koiran kans..


    • ansku

      Hei

      Olen metsästänyt viisitoista vuotta. Aluksi kuljin miehen mukana metsällä kunnes alkoi tuntua että pelkkä perässä kävely ei jaksa kiinnostaa niimpä kävin metsästyskortin.Metsästän etupäässä pienriistaa.Kuljen metsässä etupäässä yksin pystykorva koiran kanssa, se on sopivan leppoisaa ja rentoa hommaa.Muutaman kerran syksyssä käyn miehen mukana hirvimetsällä saas nähdä kauanko siellä perässäkävely kiinnostaa vai pitääkö kohta ottaa ase sinnekkin mukaan.

    • minä myös

      Täällä vielä yksi metsästävä nainen. Puoliskon kanssa olen käynyt vuoden verran. Metsästelen lähinnä kanalintuja. Kivaa hommaa. Kaveriporukassa tiedän kaksi metsästävää naista, mutta aika harvassa taitaa olla ylipäätään. Ja kaverit ihmettelevät tätä harrastusta!

      • Kiasa

        Oisko teillä hyviä linkkejä mistä sais tietoa naisten metästyksestä? Ite oon hankkinu kortin 2 vuotta sitten ja hirvimetillä oon lähinnä kulkenu.. Nyt pitäs kirjottaa aine naisten metästyksestä, mutta tietoa ai taho löytyä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe