Savonlinnan vuokratalot

ohjaat omiin käsiin.

Ihmettelen suuresti tämän kevään vuokrankorotuksen suuruutta, tässä meidän perheen kohdalla se oli yli 50 euroa. Eli vuokra on nyt melkein 800 euroa, Se on todella suuri korotus.
Markoiksi jos sen kääntää, ni se on yli 300 markkaa, kuka olisi markka aikaan suostunut moiseen korotukseen. Onhan siitä ihan laki, minkä verran vuokraa saa yleensä korottaa. Jos ja koska vuokraa nyt ylipäätään korotellaan näissäkin tämän tasoisissa asunnoissa ja pihapiireissä, ni olisi sit tultava rahoille jotakin vastinetta.

Tuntuu oudolle, kun asunto vaan vanhenee mutta silti vuokra nousee,ovet ei toimi kunnolla, keittiön kaapit ja tasot on suoraan sanoen loppu, lattian pinnat kylpyhuone, sauna ym ihan loppua vaille. pihat on niin huonossa kunnossa, että auton pohja ottaa parkkipaikalla kiinni "patteihin" valopylväät, lämmitystolpat, pihakiikut, liukumäet, kiipeilytelineet ja sellainen ihme huvimajan hökötys, kaikki on ihan paskana ja kaatuvat jo lasten ym päälle. Mutta vuokra vaan nousee.. perk... ottaa oikeesti pattiin .. sit ei kun nä kiinteistö firman juokaleet vaan ajelee lava-autoilla ympyrää, ja vieläpä on oikein apumies mukana..

ottakaa nyt joku muukin näihin asioihin kantaa..

27

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja rakennuta

      Savonlinnan hienoin vuokratalo. Vuokraa asuntoja edullisesti ilman vakuuksia kelle vaan ja tee kunnolla bisnestä! Kun vuokra-asuntotilanne on noin surkea Savonlinnassa, voit helposti tehdä pienellä vaivalla isot rahat!

    • asuntosijoittaja

      Mene yksityiselle vuokralle ja ainakin meidän vuokralaiset ovat olleet tyytyväisiä.
      Heidän toiveitaan on kuunneltu ja eipä muuten nostettu vuokraakaan tänä vuonna.

    • ei kai

      Ei kai enää nykyään kukaan asu vuokralla? Tommosella 800 :lla €urolla meikämanne hoitaa komeasti omistusasuntonsa lainanlyhennykset, korot ja vastikkeet.
      Asuk sää jossaakin keskiajalla?
      Mee hyvä ihminen pankkiin, tee laina ja osta asunto.
      Ei jaksata sympatiseerata vuokra-homoa tyhmyyden takia

      • sivistystäkehiin

        Mannelle: Mikäs aloittajasta homon tekee...? Taidat itse olla kaappisellainen siellä omistusasunnossasi ja odotat komeasti parrua kuivana kakkoseen.


    • korotuksesta

      sanoo että voi korottaa ihan niin paljon kun vaan haluaa, ilmoitus pitää kuitenkin tulla 6kk aikaisemmin.

    • samaa

      mieltä tämän toisen kirjoittajan kanssa omistusasunnosta, tai ylipäätään omassa asumisesta. Jos vaan mahdollista, mene pankkiin, ota lainaa ja muuta omaan asuntoon. Sillä, mitä sinä lyhennät lainaa pankille maksat samalla itsellesi suoraa rahaa. Asuminen maksaa joka tapauksessa olitpa omassa tai SAVUilla. Vuokran korotusilmoitus kun tuli postissa, mentiin pankkiin ja haettiin lainaa. Nyt asutaan pian omassa, kun saadaan paperiasiat kuntoon. Suosittelen.

      • edelliseen:

        Hitto, tuollasella 800 eurolla lyhentää jo omakotitaloa, autoa ja muita kuluja! Melko helposti pankissa saa neuvoteltua esim. 470 euron kuukausi lyhennyksen ja siihen on varaa maksaa vaikkaparin sadan euron vastikettakin jos rivarin vaikka ostaa!

        Suksi pankkiin ja joutuin!


      • omistaa jo asunnon
        edelliseen: kirjoitti:

        Hitto, tuollasella 800 eurolla lyhentää jo omakotitaloa, autoa ja muita kuluja! Melko helposti pankissa saa neuvoteltua esim. 470 euron kuukausi lyhennyksen ja siihen on varaa maksaa vaikkaparin sadan euron vastikettakin jos rivarin vaikka ostaa!

        Suksi pankkiin ja joutuin!

        mulla on jo yks asunto maksettavana lainarahalla, ja vuokralla tällä hetkellä. Se vaan on niin, kun meitä on kuitenkin 4 henkeä, ni ei oikein taho yksiössä pärjätä. Asiasta olen ottanut senverran selvää, että pankit eivät lähde nyt rahoittamaan mitään yli 100,000 euron asuntoja / taloja. vuokrattais/ostettais mielummin omakoti-talo..
        ei olis pitäny alottaa koko keskustelua, kun näkyy taas olevan tämän kaupungin viisaimmat siihenkin vastanneet..


      • muut voi
        omistaa jo asunnon kirjoitti:

        mulla on jo yks asunto maksettavana lainarahalla, ja vuokralla tällä hetkellä. Se vaan on niin, kun meitä on kuitenkin 4 henkeä, ni ei oikein taho yksiössä pärjätä. Asiasta olen ottanut senverran selvää, että pankit eivät lähde nyt rahoittamaan mitään yli 100,000 euron asuntoja / taloja. vuokrattais/ostettais mielummin omakoti-talo..
        ei olis pitäny alottaa koko keskustelua, kun näkyy taas olevan tämän kaupungin viisaimmat siihenkin vastanneet..

        tietää että oot jo ostanu turhan yksiön ja maksanu siitä ittes kippeeks. Hittoakos kirjottelet täällä mitään, jos et kestä ees asiallisia vastauksia!! Asu siinä vuokrakolhoosissas ja maksa ittes lisää köyhäks ja hae sossusta tukia. Kyllä ne elättää ku vuokrat nousee!


      • ostaa YKSIÖN?!?!?!
        omistaa jo asunnon kirjoitti:

        mulla on jo yks asunto maksettavana lainarahalla, ja vuokralla tällä hetkellä. Se vaan on niin, kun meitä on kuitenkin 4 henkeä, ni ei oikein taho yksiössä pärjätä. Asiasta olen ottanut senverran selvää, että pankit eivät lähde nyt rahoittamaan mitään yli 100,000 euron asuntoja / taloja. vuokrattais/ostettais mielummin omakoti-talo..
        ei olis pitäny alottaa koko keskustelua, kun näkyy taas olevan tämän kaupungin viisaimmat siihenkin vastanneet..

        Kuka tampio ostaa tänäpäivänä yksiön?! Eikö ole yhtään visioita tulevasta? Pidä kipeenäs, ja asu vuokralla. Tyhmästä päästä kärsii koko perhe. Ootsä oikeesti noin hemmetin tyhmä, ettet osaa myydä asuntoas pois ja osta toista? Mieluummin maksat vuokraa ja mariset. Onko asunnon pakko olla yli sata tonttua? TOsi kivoja saa alee sen. Sitäpaitsi nyt on hyvä aika ostaa. Annas kuule miehes hoitaa nuo talousasiat, ni onnistuis paremmin. Tuo on ihan akkojen touhua...


      • Omatalosamahinta
        omistaa jo asunnon kirjoitti:

        mulla on jo yks asunto maksettavana lainarahalla, ja vuokralla tällä hetkellä. Se vaan on niin, kun meitä on kuitenkin 4 henkeä, ni ei oikein taho yksiössä pärjätä. Asiasta olen ottanut senverran selvää, että pankit eivät lähde nyt rahoittamaan mitään yli 100,000 euron asuntoja / taloja. vuokrattais/ostettais mielummin omakoti-talo..
        ei olis pitäny alottaa koko keskustelua, kun näkyy taas olevan tämän kaupungin viisaimmat siihenkin vastanneet..

        Lähtee rahoittamaan, jos raha-asiat on knnossa!! Älä helvetissä maksa enää penniäkään vuokrana! Silkka typeryyttä!


    • asuu vuokralla

      ja maksaa ittensä kipeeks. Missä on järenkäyttö?

      • vuokralle...

        siinä nimittäin voi saada naapuriksi hämäläisen joka hakkaa seiniä päivin öin ja muun ajan molisee kuolasuusta valuen.


      • entinen asukasmyös
        vuokralle... kirjoitti:

        siinä nimittäin voi saada naapuriksi hämäläisen joka hakkaa seiniä päivin öin ja muun ajan molisee kuolasuusta valuen.

        liekkö jo päässyt hoitoon


      • huh huh
        entinen asukasmyös kirjoitti:

        liekkö jo päässyt hoitoon

        kellarpellossa susikoiransa kanssa !!!


    • -----

      meille ilmoitettiin että pihanhoito kulujen tähden on nostettava vuokraa !!! missä on pihanhoito ei ole näkynyt

    • .............

      Kerropa nuo terveiset sinne Savuille. Tai vaihda vaikka asuntoa. Meilläkin SAO korotti vuokria 20€ just sillon, kun opintoraha nousi kakskymppiä. Talot rakennettu joskus 80-luvulla eikä tätäkään oo peruskorjattu, pitää olla joku ikivanha nettihomma ja ovet ei toimi kunnolla, patterit hajoaa käsiin ym. Patjatkin oli tänne muuttaessani kusiset ja veriset, olivatkohan edes tehneet mitään tarkistusta edellisen asukkaan jälkeen. Eipä siinä oikein mitään voi sanoa kun ei ne tänne peruskorjausta varmasti tee. Yhestä toisesta talosta repivät eristeet irti kun siellä oli lokinraatoja, eivätkä oo tehneet asialle kai oikein mitään, kesällä ainakin meinas kaverit jäätyä sinne kylminä päivinä.

    • Asuntojaostava

      Kysymys: minne muuttaisit mieluiten? Keskusta? Nojanmaa vai pihlajanniemi?

      • rauhallista

        Pihjalaniemi, kuusniemi on kaunis ja luonnonläheinen rauhallinen paikka asua. Uimaranta, venelaiturit , mattojen pesupaikka, rispii-pelikenttä, tennis-kenttä, lentopallo-pelikenttä, siisti ympäristö asua. Suosittelen.


    • 0985

      50 nosto oikeuttaa jo kasvaneeseen asumistukeen.

      • Jouni41v

        Turpa kiinni kerjäläinen,mene töihin,äläkä rahasta veronmaksajia!


      • Sinämaksat

        En, nauti työnteosta ja maksa samalla minunkin elämiseni, idiootti :D


    • Huomioitavaa

      SAVOTEK -harjakone kävi "hutaisemassa" hiekat pois pihalta, ja jätti jälkeensä niin isoja hiekkakasoja, että niihin kompastuu. LEIPÄÄNTYNEET huoltomiehet eivät koske harjaan pitkällä tikullakaan. Savonlinnan Vuokrataloissa kaikki rapistuu, parvekkeista lähtee maali yms. Remonttia ei ole tehty 20 vuoteen, vuokrat vaan nousee.

    • Päättäjä

      Ongelma on siinä, että kaupungilla on paljon tyhjiä vuokra-asuntoja. Vuokratulot eivät riitä kattamaan ylläpitoa ja vuokria on pakko korottaa kovalla kädellä.

      Tähän on onneksi tulossa muutos, kun Suomen suurin pakolaisten vastaanottokeskus aloittaa toimintansa Savonlinnassa kesällä 2016. Säiden lämpenemisen myötä odotetaan Eurooppaan ennätysmäistä pakolaisvyöryä. Savonlinna on varautunut n. 10000 pakolaisen vastaanottamiseen.

      Vuokratalot saadaan täyteen ja valtio on luvannut rahaa talojen remontointiin pakolaisille soveltuviksi. Vuokrankorotukset tulevat tulevaisuudessa olemaan maltillisia tällä järjestelyllä. Alle 10%/v joka tapauksessa.

      • Nettivideolla

        "Suomalaisen lapsiperheen elämä Pietarissa" tämä palstatrolli, "Päättäjä", kertoo lisää skitsofreniansa syistä.


    • Asukas_SLN

      SAVOTEK -harjakone noheva iskuryhmä kävivät siistimässä pihat. Kiitos. Hienoa jälkeä. Hyvää kevättä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe