Aloitan uuden ketjun,koska asia on mielenkiintoinen, eikä ole hyvä, että se hukkuisi viestien massaan.
Jotkut ovat epäilleet perisynnin olemassaoloa.
Perisynnistä sanotaan Raamatussa näin:
Roomalaisille 5:12 "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin ollen on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
Vastaavasti saman luvun jae 18 sanoo: "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion,niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".
Aadamin kautta saimme perisynnin, eli siis tulimme syntisiksi ja kuolemme. (Jos Aadam ei olisi tehnyt syntiä, niin hän eläistä vielä tänäänkin maan päällä.)
Jeesuksen uhrikuolema riittää poistamaan tämän perisynnin, ja palauttamaan uskovan ihmiskunnan Jumalan tarkoittamaan alkuperäiseen tilaansa.
Vai mitä?
Perisynti
9
138
Vastaukset 9
- valvoke
rofiili on poistettu, miksiköhän?
- Sökömies
jokaisella ole vapaus valita, mitä kertoo julkisesti itsestään.
Millaisia tietoja olet etsiskelemässä? - riittää jo
Sökömies kirjoitti:
jokaisella ole vapaus valita, mitä kertoo julkisesti itsestään.
Millaisia tietoja olet etsiskelemässä?Kun kirjoitit yhden ihmisen aiheuttamista synneistä se taitaa joihinkin ihmisiin kovasti koskea.
Vaan turha on jahdata yhtä ihmistä, tämä on jo isonkin joukon mielipide.
Valvoke voi jättää hommansa ja miettiä, kun kukin saa ansionsa mukaan, mitä onkaan tullut tehtyä.
Karikot osataan välttää, onhan ne itse merkattu.
Kukaan ei hae kunniaa, vaan tiedot vihjaistaan täysin vieraalle, kun aika on.
Eipähän voida syyttää kanssaveljiä.
Kuolema on se perisynti. Liittyy myös aiheeseen sielunkuolemattomuusvalhe.
- Sökömies
vaan perisynti, epätäydellisyys aiheutti kuoleman.
Vain synnitön voi elää ikuisesti.
Jeesuksen lunastusuhri sovittaa uskovan synnit.
- Kempelainen
Jotkut ovat epäilleet perisynnin olemassaoloa.** Yleensä kristityt, jotka tuntevat Raamatun. Syykin on yksi selitteiden, sitä ei siellä ole, kuten ei TV- kieltoa, ei kennelmaista lapsentekoa, nämä on niitä lihan mukanaan tuomia lisiä, täysin Raamatun ulkopuolta. Juuri tällaisten höpötysten ympärille niitä lahkoja ilmestyy.
Perisynnistä sanotaan Raamatussa näin:
Roomalaisille 5:12 "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin ollen on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.** Juuri näin sanotaan, Eva rikkoi harmonian Jumalan ja Ihmisen välillä ja oli pakko Isän panna voimaan laki, suojelemaan ihmistä. Mutta perisyntiä ei tässä mainita, ei edes viitata - koska kaikki ovat tehneet syntiä. Omista synneistä jokainen itse puhdistautuu, jos niin haluaa, mutta toisten synnit ovat heidän syntejään.
Vastaavasti saman luvun jae 18 sanoo: "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".** Juuri näin TUOTTI KADOSTUSTUMION, jonka vuoksi Jeesus piti uhrata. Mutta miten suhtaudut esim Joosefiin, Jaakobin poikaan, kuoliko Hän synnin vai perisynnin vuoksi?
Aadamin kautta saimme perisynnin, eli siis tulimme syntisiksi ja kuolemme. (Jos Aadam ei olisi tehnyt syntiä, niin hän eläistä vielä tänäänkin maan päällä.)** Älä höpötä, ei Raamattu noin kerro. Adamin ja Evan vuoksi menetimme tilapäisesi Paratiisimme, synnin vuoksi Heidät heitettiin pois paratiisista, joka odottaa kohta uudelleen Jerusalemissa. Heidän kuuliaisuus aiheutti sen, että synti tuli maailmaan ja sen kanssa elämme, kuka enemmän, kuka vähemmän, ja kuka ei ollenkaan.
Miten perisynti eli todella Jeesuksessa ja Joosefissa?? Taitaa ontua nuo perisynnit?
Jos perisynti olisi, se olisi kirjoitettu Raamattuun. Turhaa Sana lisäilyä Jumalan totuuteen.
Jeesuksen uhrikuolema riittää poistamaan tämän perisynnin, ja palauttamaan uskovan ihmiskunnan Jumalan tarkoittamaan alkuperäiseen tilaansa.** Vai kuoli Jeesus oikein perisynnin vuoksi. Tämä on aivan uutta. Ihmetyttää, kun Hän ei sitä meille kertonut, kuten kertoi kaiken muun, eikä kertonut ristillä edes sitä, että kuolisi pelkän synnin vuoksi, vaan KUOLI TÄYTTÄESSÄÄN LAIN, SIITÄ HÄN MAINITSI.
Vai mitä? ** Näin mainitsi.- etkö tiedä
todellakaan, mitä perisynti on? Se on sitä, että syntiinlankeemuksessa paratiisissa ihmisen tahto taipui pahaan ja tämä taipumus pahaan siirtyy jokaiseen ihmiseen. Ja se on näkyvissä sinussakin tänä päivänä siinä ,että sinä joka päivä tunnet tekeväsi pahaa siis syntiä ajatuksin, sanoin ja töin. Vaikka meidän halu olisikin että niin ei olisi, se vaan on. Muistathan miten Paavalikin sitä kipuili, kun hän toteaa : sitä hyvää mitä minä haluaisin tehdä sitä minä en tee, mutta sitä pahaa mitä minä en haluaisi tehdä sitä minä teen. Paavali koki syntisyytensä, ja hänelle sanottiin, että tyydy minun armooni, sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Mutta sinulla muistaakseni aiemmista kirjoituksistasi päätellen oli erilainen ymmärrys tässä asiassa.
- Kempelainen
etkö tiedä kirjoitti:
todellakaan, mitä perisynti on? Se on sitä, että syntiinlankeemuksessa paratiisissa ihmisen tahto taipui pahaan ja tämä taipumus pahaan siirtyy jokaiseen ihmiseen. Ja se on näkyvissä sinussakin tänä päivänä siinä ,että sinä joka päivä tunnet tekeväsi pahaa siis syntiä ajatuksin, sanoin ja töin. Vaikka meidän halu olisikin että niin ei olisi, se vaan on. Muistathan miten Paavalikin sitä kipuili, kun hän toteaa : sitä hyvää mitä minä haluaisin tehdä sitä minä en tee, mutta sitä pahaa mitä minä en haluaisi tehdä sitä minä teen. Paavali koki syntisyytensä, ja hänelle sanottiin, että tyydy minun armooni, sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Mutta sinulla muistaakseni aiemmista kirjoituksistasi päätellen oli erilainen ymmärrys tässä asiassa.
todellakaan, mitä perisynti on? ** En todella tiedä, eikä se vahvistunut myöskään kirjoituksestasi, joka muuten oli asiallinen, kiitos.
Se on sitä, että syntiinlankeemuksessa paratiisissa ihmisen tahto taipui pahaan ja tämä taipumus pahaan siirtyy jokaiseen ihmiseen. ** Se myös on otettava huomioon, että myös tietoon. Syödessään siitä Hyvän ja pahan tiedon puusta, Ihminen sai pahasta ja hyvästä saman tiedon kun Jumala. Tätä ei ihmiset yleensä Raamattua tuntemattomana tiedä. 1 Moos 3:22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"<
Mistään perisynnistä, selkeästä synnin siirtymisestä ei ole kysymys, ja mihin syntiin näet syypääksi Joosefin, Jaakobin pojan, Manassen ja Efraimin isän?
Esim Hoitokokous pirut, jotka tappoivat kymmeniä ihmisiä SRK;n piireissä, siirtyykö se synti heidän lapsilleen, mikä on näkemyskesi.
Ja se on näkyvissä sinussakin tänä päivänä siinä ,että sinä joka päivä tunnet tekeväsi pahaa siis syntiä ajatuksin, sanoin ja töin. ** Törmään usein tähän tunteeseen. Siitä selviää selvittämällä asia Jeesuksen ja sen loukatun kohteen kanssa. Asia on sitten selvä.
Mutta jos asian hoitaa vain vilkuttelulla, on mennyt vain suossa syvemmälle.
Vaikka meidän halu olisikin että niin ei olisi, se vaan on. Muistathan miten Paavalikin sitä kipuili, kun hän toteaa : sitä hyvää mitä minä haluaisin tehdä sitä minä en tee, mutta sitä pahaa mitä minä en haluaisi tehdä sitä minä teen. ** Näinhän se todella on, oltiin kuinka kristittyjä, sekä opetuslapsia hyvänsä.
Paavali koki syntisyytensä, ja hänelle sanottiin, että tyydy minun armooni, sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Mutta sinulla muistaakseni aiemmista kirjoituksistasi päätellen oli erilainen ymmärrys tässä asiassa.** Täsmennätkö?
Rauhaa.
- keksi perisynnin,
jotta kirkkolaitos saisi legitimiteetin epäraamatulliselle vauvakasteelle.
Kirkkolaitos kehitti ensin opin vauvojen syntisyydestä ja sitten esiintyi surena
hyväntekijänä uskotellessaan ihmisille, että kun vauva kastetaan, niin hän pelastuu
perisynnistä.
Nerokas keino hämätä vanhempia!
Tottakai vanhemmat haluavat lapselleen vain parasta ja näin kirkko käytti hyväkseen
vanhemnpien tietämättömyyttä Raamatusta.
Raamattu ei tunne periytyvää syntiä ja jokainen on vastuussa Jumalan edessä vain
omista synneistään:
Hes 18:20
"Poika ei kanna isän syntivelkaa eikä isä kanna pojan syntivelkaa."
"Jokaisen on kuoltava omien syntiensä tähden."
Eri asia on, että taipumus syntiin periytyy, mutta tuo taipumus ei ole vielä
kadottava synti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.301219- 67859
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42793P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓146648Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss279625- 91619
- 45592
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?36541- 52536
Et siis halua
enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani47520