Bigbank

määräaikaiset

11

7952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Islanti,

      " Talletussuoja

      BIGBANK on muiden virolaisten pankkien kanssa osakkaana Viron takuurahastossa "
      ------------------------------------------------------------------------

      Huomaa että islannin pankeilla oli Suomen pankin kanssa sopimuksia talletussuojasta,
      sen vuoksi suomen pankki maksoi rahat takaisin, vaikka ylitikin sopimuksia.

      HUOMAA, Suomen pankilla ja Viron, ei ole mitään talletussuojasopimuksia,
      > lienee vain ajan kysymys koska pankit menevät konkurssiin ja rahat sen mukana.

      ei viron valtio saa lainaa eikä pysty maksamaan talletussuojasopimuksia,
      ei pystynyt islantikaan, mutta sillä oli sopimuksia muiden maiden pankkien kanssa.

      Näyttää siltä että korkealla korolla houkuttelevat, kuten muutkin,
      aina on herkkäuskoisia, joita on helppo jymäyttää.

      • laurilauri

        mielestäni, näet liikaa mustaa. Jotta takuurahasto toimisi, täytyy pankkien maksaa todellista rahaa kyseiseen rahastoon, olkoon se sitten Virossa tai Suomessa. Muutenkin on Bigbankin määräaikaistalletuksien määrä paljon pienempi, verrattuna muihin yleispankkeihin, joten huonommassakin tapauksessa jaksaa takuurahasto maksaa talletukset tallettajille. Tällä hetkellä Euroopassa kuitenkin maita jotka on huonommassa taloudellisessa ja johdettavassa tilassa, kuin Viro.


      • se.
        laurilauri kirjoitti:

        mielestäni, näet liikaa mustaa. Jotta takuurahasto toimisi, täytyy pankkien maksaa todellista rahaa kyseiseen rahastoon, olkoon se sitten Virossa tai Suomessa. Muutenkin on Bigbankin määräaikaistalletuksien määrä paljon pienempi, verrattuna muihin yleispankkeihin, joten huonommassakin tapauksessa jaksaa takuurahasto maksaa talletukset tallettajille. Tällä hetkellä Euroopassa kuitenkin maita jotka on huonommassa taloudellisessa ja johdettavassa tilassa, kuin Viro.

        "Jotta takuurahasto toimisi, täytyy pankkien maksaa todellista rahaa kyseiseen rahastoon",

        luuletko tosiaan että jossain on oikeaa rahaa ?
        onko se pankkiholveissa vai miten, ota selvää.


      • mutta sillä ei ole väliä
        se. kirjoitti:

        "Jotta takuurahasto toimisi, täytyy pankkien maksaa todellista rahaa kyseiseen rahastoon",

        luuletko tosiaan että jossain on oikeaa rahaa ?
        onko se pankkiholveissa vai miten, ota selvää.

        Kun Viro devalvoi, rahat menevät sen sileän tien, vaikka pankki pysyisikin pystyssä.


      • 14+19
        mutta sillä ei ole väliä kirjoitti:

        Kun Viro devalvoi, rahat menevät sen sileän tien, vaikka pankki pysyisikin pystyssä.

        Et ilmeisesti avannut aloittajan ketjussa olevaa linkkiä. Talletukset ovat euromääräisiä. Ei niihin vaikuttaisi mitään Viron kruunun devalvointi.

        Viron kruunu on alusta alkaen ollut sidottu Saksan markkaan. Saksan markan lakatessa olemasta Viron kruunu on jatkanut samassa suhteessa euroon sidottuna. Ei ole siis mitään valuutan arvon muutoksia ollut. Viron talouspolitiikka ei perustu kruunun ulkoisen arvon muutteluihin. Tämän sijasta käytetään sisäistä devalvointia. Tarkoittaa palkkojen alennnuksia tarpeen mukaan. Irtisanomiset ovat myös tarpeen mukaan käytössä. Näillä eväillä on kilpailukykyä pidetty yllä. Ei käytetä "Inflandian" markka-aikaisia devalvointeja, jotka olivat huonon ja löysän talouspolitiikan huonoja paikkausvälineitä. Onneksi euroaika on poistanut noiden löperöiden keinojen käyttömahdollisuuden.

        Onko muuten jonkun rahat jääneet saamatta Bigbankista?


    • tallettaja

      Olen käyttänyt tuon pankin talletuspalveluita puolen vuoden ajan. Täytyy sanoa, että hyvin toimii ja on nopeaa sekä ystävällistä palvelua.

      • mutta sitten,

        alle sekunnissa suljettiin pankkitoiminta ja tuli uudet sivut.

        Islantilaisilla oli suomen talletusuijasopimuksia, useammanlaisia, sen takia Islannin talletuksille keksittiin keino kuinka ne korvataan.

        Suomella ei liene mitään talletussuojasopimuksia Viron yms. maiden kanssa, siihen eivät suomalaiset pankit sotkeudu.

        (taidat olla pankin "mies", ei kai kukaan sellaisia riskejä ota alle 10 % talletuksille, kun venäjästä yms. on tullut jo 50 % tänä vuonna, ja riski lienee paljon pienempi.


      • tallettaja
        mutta sitten, kirjoitti:

        alle sekunnissa suljettiin pankkitoiminta ja tuli uudet sivut.

        Islantilaisilla oli suomen talletusuijasopimuksia, useammanlaisia, sen takia Islannin talletuksille keksittiin keino kuinka ne korvataan.

        Suomella ei liene mitään talletussuojasopimuksia Viron yms. maiden kanssa, siihen eivät suomalaiset pankit sotkeudu.

        (taidat olla pankin "mies", ei kai kukaan sellaisia riskejä ota alle 10 % talletuksille, kun venäjästä yms. on tullut jo 50 % tänä vuonna, ja riski lienee paljon pienempi.

        Olen edelleen sitä mieltä, että bigbankiin talletus ei ole mikään riski, koska se on hyvinkin vakavarainen firma ja perusbisnes toimii.. En ole tuohon pankkiin yhteydessä mitenkään muuten kuin tallettajana, joten se siitä pankin "miehestä"..

        Olen sijoittanut myös Venäjälle, mutta siellä nyt tunnetusti tuulee, joskus jopa liian kovaa


      • BIGBANK
        tallettaja kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että bigbankiin talletus ei ole mikään riski, koska se on hyvinkin vakavarainen firma ja perusbisnes toimii.. En ole tuohon pankkiin yhteydessä mitenkään muuten kuin tallettajana, joten se siitä pankin "miehestä"..

        Olen sijoittanut myös Venäjälle, mutta siellä nyt tunnetusti tuulee, joskus jopa liian kovaa

        Aika hyvää tulosta BIGBANK on kuitenkin tehnyt, etenkin tuolla kulutusluottopuolella http://www.pikavippi.ws/bigbank/


      • Bigbanklainaa

    • asian tuntija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe