Voiko ulkouodatin olla liika iso?

akvaarioooooon??

onko Ulkosuodatin Eheim Professionel II 2028 liian suuri 100-110 litran akvaarioon? saisin käytetyn halvalla mutta tuon tietoja kun etsin oli vain että alle 600 litran akvaarioon. 100 on alle 600 mutta tuleeko akvaarioon pyörre jos tuon hankin?

ja onko vaikea käyttää? ja asentaa?

5

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Massatilavuutta on rutkasti mutta pysyypähän ainakin vesi kirkkaana :)

      Virtausta saa säätää portaattomasti joten voisi käyttää vaikka seisovan veden kalastollakin.

      Ei ole vaikeata käyttää eikä asentaa!
      Annan sitten ohjeita josei onnistu

      Tuleeko massat ja vanut mukana?
      Onko seissyt kuivana kauan?
      Kaikki osat tallella ja ehjät
      - tiivisteet (uuden satsin saat muutamalla kybällä)
      - imukuppeja/letkun pidikkeitä (varaosat ei maksa paljoa)
      - moottorin osat ehjät, yleensä onkin mutta katto kuitenkin
      - pumppu systeemi toimii, ei jumita
      - letkua saa metritavarana kaupasta, osta vain tarvittava määrä, ylimääräinen letku vie tehoa moottorista, no, tässä tapauksessa siitä ei ole haittaa :)


      Miksi myy, mikä hinta?
      - toimiihan varmasti!!

      • tulipyrstö

        Yksi tärkeä etu "yli" tehokkaasta suodattimesta mielestäni on, ettei tarvitse veden kiertoa pitää pumpussa liian nopeana, koska silloin bakteereilla jää enemmän aikaa toimia. Pumppu ehkä pitää myös vähemmän ääntä, kun ei tartte pumpata täysillä.


      • fish KING
        tulipyrstö kirjoitti:

        Yksi tärkeä etu "yli" tehokkaasta suodattimesta mielestäni on, ettei tarvitse veden kiertoa pitää pumpussa liian nopeana, koska silloin bakteereilla jää enemmän aikaa toimia. Pumppu ehkä pitää myös vähemmän ääntä, kun ei tartte pumpata täysillä.

        niin totta


      • ostaa uuusi

        taidan säästellä tässä pari kuukautta ja ostaa upouuden ulkosuodattimen. Menee vähän niinkuin varmemman päälle! kiitos kommenteista, nyt uskaltaa ostaa ylisuuren!


      • eheim
        ostaa uuusi kirjoitti:

        taidan säästellä tässä pari kuukautta ja ostaa upouuden ulkosuodattimen. Menee vähän niinkuin varmemman päälle! kiitos kommenteista, nyt uskaltaa ostaa ylisuuren!

        Huuto.netissä on yksi täysin uusi tuollanen myynnissä jos et käytettyä uskalla ostaa. Ja silti melkoisesti halvemmalla kuin liikkeestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe