Voiko olla mahdollista että meidän kaksi melkein kaksivuotiasta kissaa jotenkin vaistoavat avokkini 8. vk:n raskauden? Ne ovat hirveästi hänen kimpussaan - hyvässä mielessä tosin. Mutta ennen kaikkea nyt ne ovat muutamaan otteeseen kuseksineet lattialla olleisiin "vaatekasoihin". Voiko tuo johtua muka noin alkuvaiheessa olevasta raskaudesta? Ne olisivat muuten hirmu kilttejä kissoja, mutta jos tämä jatkuu vielä, niin niistä on kyllä sitten luovuttava..harmi
Odotus ja kissat
9
6816
Vastaukset
- -------------------
Ei perheenjäsenistä niin vain luovuta. Jos käytös johtuu raskaudesta, niin silloinhan se on ohimenevää.
Antakaa kissoille vain entistäkin enemmän huomiota ja aikaanne. Muuta en osaa sanoa. Selvää kuitenkin on, ettei kissoista tuollaisen takia kuulu luopua.- harkita
sitä, ettei lattialle jätettäisi noita vaatekasoja? En tarkoita tätä mitenkään ilkeilläkseni, vaan jos he niihin pissivät, niin eikös olisi helpointa olla jättämättä vaatteita sinne, minne ne ei kuulu.
Jospa näin ette turhaan luopuisi kissoista.
Ja onko huolehdittu, että hiekkalaatikossa on tarpeeksi (puhdasta) hiekkaa?
^Meillä yksi kissa lopetti heti merkkailun, kun aloin pesemään astian kerran tai kaksi viikossa kunnon puhdistusaineella. :)
- kkk*
En usko, että kissat mitenkään aistivat, mutta ovatko ehkä jääneet vähemmälle huomiolle? Meillä ainakin kissat protestoivat jos ovat liian pitkään kaksistaan kotona.. Hiekkalaatikon puhtaana pito on tärkeää, sillä kissat ovat tarkkoja siisteydestä. Eipä sitä itsekään tykkää likaisessa vessassa käydä. Eli kannattaa nyt katsoa että hiekkalaatikko on aina suht puhdas ja että kissat saavat riittävästi huomiota.
- .....
Kyllä ne kissat aistivat raskauden.. meillä kaksi kissaa ja kyllä niiden käytös on muuttunut -> ovat enemmän minun perääni, kiehnäävät jaloissa paljon enemmän kun ennen yms. Toimivat jopa ilmaisena raskaustestinä, tämä on toinen raskausteni ja molemmissa raskauksissa kissa tullut nukkumaan masun päälle alkuraskaudessa, jota ei ole muuten ikinä tehnyt :)
Tuo pissimisjuttu on inhottavaa, mutta luulisin että ohimenevää.. älkää sen takia niistä luopuko. Vaatekasat pois lattioilta.- aloittaja
paljon vastauksistanne! Kyllä tuo vaatekasahommeli on joo ihan simppeli korjata. Eikä se ole tarvinnut kuin olla yksi paita lattialla, ja heti se on kustu. Onneksi matot ovat saaneet olla rauhassa.
Ei me nyt tietenkään olla niistä helposti luopumassa, ajattelinkin että näin saan enemmän vastauksia:) Kiitos
- asioita herkemmin
kuin ihminen, miksei siis raskauttakin? Meilläkin kissanpoika on ollut raskauden alusta asti sen oloinen niinkuin vaistoaisi. Kiehnää entistä enemmän kimpussani mutta, toisin kuin tuossa joku tuossa sanoi kissan hakeutuvan enempi vatsan päälle, niin meillä taas ei enää tule vatsanpäälle ollenkaan- päin vastoin, lähtee samantien pois jos itse asetan masulle makaamaan. Ennen kyllä käveli sängyssäkin surutta survoen vatsan päältä puskemaan tullessaan ja saattoi hypätä matkan päästä syliin, nyt tuntuu varovan kovasti minua vaikka jatkaa samaa rataa muiden perheenjäsenten kanssa. Vauvan tavaroihin olen antanut tutustua etukäteen nuuhkimalla, suosittelen samaa, kissat kun tuppaavat olemaan hyvin uteliaita. Kannattaa vaan tehdä heti aluksi selväksi, että haistella saa, ei mitään muuta.
Jos leikattu kissa protestoi pissaamaalla, kannattaisi ehkä (selvän torumisen jälkeen) keksiä tälle uusia, mielekkäitä virikkeitä. En osaa tuohon sen kummemmin neuvoa, kun meillä ei ole kertaakaan pissinut muualle kuin vessaansa. Koirilla ainakin toimii, toru ja palkitse oikeassa yhteydessä, eikä kissat ja koirat sen kummemmin eroa.
Koirat, varsinkin narttukoirat, tuntuvat vaistoavan hyvin herkästi naisen raskauden. Esikoista odottaessani vanhempieni narttukoira oli kantavana, ja näytti kyllä niin siltä kuin tuo olisi täysin ymmärtänyt mitä minunkin vatsassani tapahtui- monesti makoili vierellä päätään varovasti vatsanpäällä lepuuttaen ja valpastui pienestäkin vauvan liikkeestä hassusti hellä ilme päällään. Omat urosoiramme tuntuivat vaistoavan myös, mutta tuon kantavan nartun minuun silloin kohdistuva huomio oli kyllä hellyttävän huvittavaa. - kohtapoks
Uskon kuten moni muukin täällä että vaistoavat, meillä myös 2 kissaa ja niiden käytös muuttui miltei heti kun tulin raskaaksi. Ovat jotenkin entistä kiintyneimpiä minuun, eivät kuseksi onneksi, mutta toinen nukkuu nykyään peiton alla mahani ääressä :D
Tosiaan se pöntön peseminen voisi auttaa siihen pissihommaan ja varoa vaatteiden jättämistä mihinkään. Jos kuseksivat muihinkin paikkoihin, osta kissankarkoitetta APTEEKISTA, tietävät siellä kyllä mikä on turvallista vauvaakin ajatellen.
Niin ja sitten se paljon puhuttu toksoplasmoosi... MIES siis siivoaa kissavessan ;) Hätätapauksissa vain odottava äiti ja hanskat käsissä ;) - töllössä, että...
Kissanpotta pestään Kloritella, se on haju josta kissat pitävät, tietävät pissipaikkansa, vai olikohan että käyvät siel sen hajuntakii, sit merkkaamas... Kannattaa kokeilla.
vaatteiden päälle pissiminen voi johtuoa kesästä, ihminen hikoo enempi.
Mutta!!!
Meidän toinen kissipäs imi mun tissiä aina ku esikoista odotin -HEH!!
Siis ei tietenkään päivällä, mutta usein aamulla heräsin siihen, ku oli kiinni mun tississä, vaikka makuupussissa oisin nukkunut, se aina jotenki livahti yöpaidan alle :D
Kun raskaus pidemmällä, väsyivät nukkumaan masun päällä, kun vauva potkuillaan häiritsi... - kissat
vaistoaa. Ja meidän tyttö taitaa pikemminkin kuunnella. Se makaa sohvalla mun vieressä ja pitää korvaansa vatsan päällä. Potkuja se ihmettelee. Nostaa päänsä ylös ja pää kallellaan katsoo vatsaa. Vieressä se on saanut tähän asti nukkua yöllä, yleensä on siirtynyt jossain vaiheessa jalkopäähän. Pari viikkoa sitten laitoin lasten matkasängyn makuuhuoneeseen että olisi yksi paikka kerrallaan mihin kissa ei saa mennä. Tähän asti kiellettyä on ollut ainoastaan ruokapöytä jos siellä on ollut astioita. Eilen illalla suljin kissan ekan kerran yöksi makuuhuoneen ulkopuolelle. Hetken se raapi ovea mutta sitten rauhoittui. Parin viikon välein olen ajatellut tuoda tavaroita joihin ei saa koskea. Lisähuomiosta olen muiden kanssa eri mieltä. Mun mielestä pikemminkin pitää "vieroittaa" vauvan asemasta jos eläintä on siten kohdeltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2024780Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2173579Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1222997Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562952Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis522889Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos572399Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132387Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien742253En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132065Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu562039