Talomme tiilikaton pesun yhteydessä halkesi yksi harjatiili (kattotikkaat kolahtivat pahasti) ja muutenkin katolta löytyi 2 kpl rikkinäisiä tiiliä, jotka pitäisi vaihtaa.
Myydäänkö tiiliä yksittäin? Vai ovatko aina tilaustavaraa? Mistähän liikkeestä niitä löytäisi?
Meillä on ihan perinteinen, tiilenpunainen, "suoran aallon" mallinen tiili.
Lähirautakaupassa (tosin pieni yksityinen liike) sanottiin, että on tilaustavaraa ja tulee kalliiksi tilata. Ihmetyttää vaan, kun luulisi että ei tiilien halkeaminen / rikkoutuminen nyt niin tavatonta ole.
Yksittäisten kattotiilien saatavuus?
3
999
Vastaukset
- katon korjaaja
Niin, tuli sekin mieleen, että miten saan selvitettyä, mitkä tiilet ylipäänsä kattoon sopivat?
Tuo katto on peräisin 80-luvun alkuvuosilta (n. 1983).
Ei aavistustakaan, minkä firman tiiliä mahtavat olla. Kuitenkin ihan sellainen "perus", kaksikouruinen, aaltomainen tiili on kyseessä.
Ei ollut talon edellisen omistajan jäljiltä yhtään varatiiltä missään varaston nurkassa, joten jostain pitäisi noita löytää. - kannattaisi
Kysyä..
Siis sellaisista jotka tekevät pelkkiä kattoja itse olen turusta ja hain tiilet liedosta Kattava oy nimisestä firmasta.
Siellä oli pihalla kaiken mallisia tiilejä ja eri värisiä myös todella vanhoja ja kaikki ns. terveitä!
Johtaja tuntui tietävän todella paljon tiilistä ja sanoi että aina niitä jostain saadaan käytettynäkin jos on tarvetta!
Usein kattoon ei kelpaakkaan tehtaalta tilatut uudet tiilet koska vanha katto on haalistunut yms.. - vastinen
Joo kyllä tilaaminen tulee aika kalliiksi rautakaupasta...
En tiedä auttaako tämä, mutta ainakin vähän uudemmissa tiilissä on siellä takana kyllä mainittu ainakin valmistaja, ja useimmiten mallikin... katsoppas tarkasti. Niin ja jos saat selville mikä tiili on kyseessä niin katso huuto.net ja keltainen pörssi. Niistäkin saattaa löytyä joutopaloja... Tai sitten tiilen kanssa vain johonkin kattoremppoja tms tekevään firmaan, kyllä ne varmaan osaa sanoa, mikä tiili on kyseessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187