Olemme suunnittelemassa pihaa ja tarvisimme vähän vinkkejä perennoista.
Haluaisimme, että niistä riittäisi silmäniloa koko kesäksi, ehkä syksyyn asti.
Olisiko kenelläkään neuvoja, mitkä sopisivat nuorekkaaseen pihaan?
Värit joista pidän on vaaleanpunainen/pinkki ja valkoinen. Muistakin ehdotuksia saa olla :)
Olen ajatellut, että 3 eri perenna-lajiketta voisi olla hyvä.
MIllaiset monivuotiset sopisivat nuorekkaaseen kotiin?
3
596
Vastaukset
Syysleimukukka esim on hyvä ja kestävä lajike, josta löytyy
pikkiäkin. Lisääntyy itsestään ja viihtyy aurinkoisessa paikassa.
Itse haluaisin pihalle pikkejä kyönnösruusuja esim. ja tumman sinisiä kärhöjä. Joku keltainen peranta sopisi joukkoon.- pihla79
onpa kyllä todella nättiä tuo syysleimukka :)) Sitä voisin kyllä ajatellakin. olisiko kellän lisää ideoita?
- 0712
pihla79 kirjoitti:
onpa kyllä todella nättiä tuo syysleimukka :)) Sitä voisin kyllä ajatellakin. olisiko kellän lisää ideoita?
on niin paljon, että on vaikea ehdottaa. Itse tykkään myös valkoisista perennoista. Esim. arovuokko, rönsytiarella, jaloangervo, pikkutöyhtöangervo, kiiltoleimu, pioni....
Särkän perennataimistolla (www.sarkanperennataimisto.fi) on hyvä perennojen valintaopas ja siellä on myös paljon kuvia. Käyppä vilkaisemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807