Olemme suunnittelemassa pihaa ja tarvisimme vähän vinkkejä perennoista.
Haluaisimme, että niistä riittäisi silmäniloa koko kesäksi, ehkä syksyyn asti.
Olisiko kenelläkään neuvoja, mitkä sopisivat nuorekkaaseen pihaan?
Värit joista pidän on vaaleanpunainen/pinkki ja valkoinen. Muistakin ehdotuksia saa olla :)
Olen ajatellut, että 3 eri perenna-lajiketta voisi olla hyvä.
MIllaiset monivuotiset sopisivat nuorekkaaseen kotiin?
3
562
Vastaukset
Syysleimukukka esim on hyvä ja kestävä lajike, josta löytyy
pikkiäkin. Lisääntyy itsestään ja viihtyy aurinkoisessa paikassa.
Itse haluaisin pihalle pikkejä kyönnösruusuja esim. ja tumman sinisiä kärhöjä. Joku keltainen peranta sopisi joukkoon.- pihla79
onpa kyllä todella nättiä tuo syysleimukka :)) Sitä voisin kyllä ajatellakin. olisiko kellän lisää ideoita?
- 0712
pihla79 kirjoitti:
onpa kyllä todella nättiä tuo syysleimukka :)) Sitä voisin kyllä ajatellakin. olisiko kellän lisää ideoita?
on niin paljon, että on vaikea ehdottaa. Itse tykkään myös valkoisista perennoista. Esim. arovuokko, rönsytiarella, jaloangervo, pikkutöyhtöangervo, kiiltoleimu, pioni....
Särkän perennataimistolla (www.sarkanperennataimisto.fi) on hyvä perennojen valintaopas ja siellä on myös paljon kuvia. Käyppä vilkaisemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815047- 794869
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522699
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850