Asettaisin kyseenalalaiseksi sosiaalitoimen hallinnoimat välitystilit. Välitystiliasiakkaana hänen raha-asioitaan hoitaa sosiaalitoimi jolloin etuudet (eläke,as.tuki ja kelan maksamat etuudet) ohjautuvat sosiaalin tilille.
Asiakas ei saa tilitietoja saati saldoa omista rahoistaan vaikka tämä lain mukaan hänelle kuuluisi. Itse elin tällaisessa epätietoisuudessa 7 vuotta kunnes tajusin ottaa yhteyttä sosiaaliasiamieheen. Sain lopulta saldon joka kuuluisikin kaikille välitystiliasiakkaille.
Jos lähipiiriinne kuuluu edellä mainittu sosiaalin asiakas kehottaisinkin ottamaan kantaa,varsinkin jos itse olet välitystiliasiakas.
Oletko välitystiliasiakas?
29
5285
Vastaukset
- Laki säätelee
Edunvalvonnassa lain mukaan asiakkaalla on oikeus saada kaikki häntä koskevat tilitiedot heti pyydettäessä. Tähän riittää käynti edunvalvojan luona.
Ne ovat edelleen sinun rahoja vaikka olisitkin edunvalvontatoimiston asiakas. Viranhaltijalla on velvollisuus antaa tietoa rahojen käytöstä. Samoin jos menetellään esimerkiksi niin että asiakas saa pari kertaa viikossa tietyn summan rahaa tililleen ruokaostoksiin, on viranhaltijan velvollisuus varmistaa se etteivät ns. arkipyhät tai vastaavat rahaliikenteen yllätysjumit jätä asiakasta vaille käyttörahaa. Jos olet maksuohjelmassa eli velkoja on mennyt perintään, on viranhaltijalla edelleen sama velvollisuus huolehtia siitä että asiakas saa aina jokaviikkoisen käyttörahan itselleen hyvissä ajoin. Jokaisesta viranhaltijan tekemästä maksutapahtumasta sinun pitää saada tilitositteet koska kyseessä ovat sinun rahasi. Näin se menee jos on lisää kysyttävää niin laita kommenttia. - kaljakapina
jos on välitys tiliasiakas, ei, kaljaa osteta tilille vaan maksulaput annetaan suoraan ruokaostoksiin
- niin äkkikös
kirjoitan äitille!
Kuinkahan monelle asiakkaalle välitystiliasiakkuus on pelastus siltä että asiat edes jollain tapaa hoituvat? Palaako oikea totuus tulessakaan hyvä kirjoittaja vai muuttuiko se matkalla pohjalta ylös?- itkuraivari?????
Suivaantunut asiakas sai itkuraivarilla rahat polkupyörään, kännykkään, ruokalappuun ja tupakkaan. Ruokalapulla ostettiin kaljaa!
- polkupyörät/kännykät
itkuraivari????? kirjoitti:
Suivaantunut asiakas sai itkuraivarilla rahat polkupyörään, kännykkään, ruokalappuun ja tupakkaan. Ruokalapulla ostettiin kaljaa!
Tilivälitysasiaakkat eivät tarvitse polkupyöriä, kännyköitä jne. työvoimatoimistosta pitäisi siirtää pitkäaikaistyöttömät pysyvästi kuntouttavan työtoiminnan piiriin ja niille tehtäisiiin tilivälitysasiakas, Kuntouttavan työtoiminnan työtön olisi tarkassa syynnissä mihin rahat käytetään. Työvoimaviranomaisella. kelalla sossulla olisi oikeus käsitellä työttömän tilivälitystiliä
- Kippaskappas
polkupyörät/kännykät kirjoitti:
Tilivälitysasiaakkat eivät tarvitse polkupyöriä, kännyköitä jne. työvoimatoimistosta pitäisi siirtää pitkäaikaistyöttömät pysyvästi kuntouttavan työtoiminnan piiriin ja niille tehtäisiiin tilivälitysasiakas, Kuntouttavan työtoiminnan työtön olisi tarkassa syynnissä mihin rahat käytetään. Työvoimaviranomaisella. kelalla sossulla olisi oikeus käsitellä työttömän tilivälitystiliä
Tiedätköhän nyt itsekään, mistä puhut? Ja onko sinun "mallisi" se ainoa oikea?
Itse olen pitkäaikaistyötön, välitystilin asiakas ja kuntouttavassa työtoiminnassa. Olen pitäytynyt välitystilin asiakkaana ihan omasta tahdostani, mutta nyt kun haluaisin sanoutua ko. toiminnasta irti, niin se tuntuu olevan helvetin hankalaa ja kiven takana, vaikka alunperin minulle(kin) toitotettiin, että välitystilitoiminta on "täysin vapaaehtoista".
Välitystili ei loppujen lopuksi ole tehnyt mitään muuta kuin hallaa omalle taloudelleni, hankinnoille jne. Rahat eivät ole olleet ajoissa tilillä ja joka napsauksen takia joutunut erikseen ottamaan omatoimisesti yhteyttä välitystilin haltijaan jos jotain "ekstraa" olen ollut vailla. Kyseessä kuitenkin OMAT rahani, joita syystä tai toisesta pantataan jonkun "korkeamman tahon" selän takana verukkeella tai toisella. Tämäkö on mielestäsi oikein?
Tälläkin hetkellä välitystilini saldo on lähes 1500€ plussalla, mutta niihin rahoihin en pääse käsiksi muuta kuin erikseen kysymällä ja silloinkin se on nihkeää.
Ihan niin kuin pyytämäni raha olisi jotenkin välitystilin hoitajan pussista pois - jota se ei todellakaan ole. - Anonyymi
Kuntouttavassa työtoiminnassa olevat työttömät Kelan maksamat sosiaalietuudet pitäisi maksaa sosiaalitoimiston välitystilille myös kansaneläkkeet takuueläke asumistuet. kun kuntouttavasta työtoiminnasta siirrytää Kelan kansaneläkkeelle
- Anonyymi
Polkupyörän korjauspaja on Merilässä kainuuntie96 jossa korjataan rikkoutuneita polkupyöriä. kuntouttavaan työtoimintaa on mentävä ja työkokeiluu osallistuttava karenssin välttämiseksi. Polkupyörän puuttuminen ei riitä syyksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkupyörän korjauspaja on Merilässä kainuuntie96 jossa korjataan rikkoutuneita polkupyöriä. kuntouttavaan työtoimintaa on mentävä ja työkokeiluu osallistuttava karenssin välttämiseksi. Polkupyörän puuttuminen ei riitä syyksi
Etelä-Suomessa polkupyöräpajoissa korjataan polkupyöriä työkokeiluu ja kuntouttavaa työtoimintaa korjatut polkupyörät luovutetaa sosiaalitoimelle sieltä annetaa käyttöön kun osallistuu kuntouttavaa työtoimintaan kun kuntouttavan työtoiminnan jakso päättyy niin työtön palauttaa polkupyörän takasin sossutädille ja annetaa seuraavalle orjalle käyttöön eli hienompi nimi kuntouttava työtoiminta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
avoimet ovet perjanataina polkupyörä pajaa voi tutustua
- Anonyymi
Tipuitko montakin kertaa lapsena päälle? Miten kauan olit ilman happee? Nilkki!! Sinä oot omasta mielestäsi niin paljon parempi ihminen. Miten niin ei tarvitse pyöriä eikä kännyköitä? Ihmisiä hekin ovat. Sulla on tuo kehitys tainnut tyssätä jo ala-asteelle. Välitystilin asiakkaat tarvitsevat ihan kaikkea samaa kuin muutkin ihmiset. Tunge sinä vaan se pääs syvemmälle sinne hanuriis pelle.
- Anonyymi
Huomaa että et tiedä asioista yhtään mitään. Palaako oikea totuus? Bahahaaa mitähän vittua, ootko noin tyhmä? Luulet sä että kaikki keillä on välitystili on pohjalla vitun pelle? Sinun kannattaa ehkä jäädäkin sinne pohjalle kun ajatustoiminta on tuota luokkaa. Alentavaa.
- Anonyymi
Hei. Millä perusteilla voidaan välitystiliasiakkuudesta erottaa? Minulle sosiaalityöntekiä ilmoitti että minä en tarvitse välitystiliä vaikka itse olen sitä mieltä että se ei ole etujeni mukaista? hän sulki välitystilin väkisin? Saako näin todella tehdä!!
- Anonyymi
Lieksasta lähti innosta hehkuen maailmalle Heikki, Huovisen Heikki. Vai lähtikö sittenkin korvat luimussa juosten. Lahden kautta päätyi Helsinkiin Heikki poika. Hensingissä alkoivat Heikillä leveät päivät. Heikki ystävystyi vanhan kommunisti puoluemiehen Jarin kanssa Invalidiliitossa. Heikki Pääsi varainhankkijaksi invalidiliittoon ja jari hankki Heikille ottavaa kontaktimateriaalia jolla Heikki pääsi käsiksi muhkeisiin provisoihin.
Provisiot takasivat Heikille mukavan elämän jota Heikki saattoi viettää Helsnigin ollutkuppiloissa kännäillen ja tyttösiä vikitellen. Tyttösiä tuli ja meni ja Heikillä oli kivaa. pienessä hiprakassa Heikki taisi Auton etupenkillä tehdä Helsingissäkin jotain kiellettyä, siis Helsingissäkin? Oliko se sama mikä ajoi Heikin Lieksastakin maailmalle. Kuinkahan nyt käy ja mikä on tulevaisuus?- Anonyymi
Paljonko huumevälittäjä ottaa välitystiliä jos välittää huumeita Lieksassa, ja missä hinnoissa on kokaiini grammalta, onko tietoa.
- Anonyymi
Kelan pitää antaa kaikillen välitystili. Ei ole oikein jos ei kela välitä kaikista.
- Anonyymi
Kela maksaa sosiaalietuuksia välityystili olisi tarpeellinen syrjäytynyt päihdeongelmainen työtön on viruslinko osuuspankki pani ovet säppiin eipä pankkien lattiolle hiekkaa lunta koiran sontaa kanneta pankit pysyy siistinä pankin työntekijät terveenä.kaikilla työttömillä ei ole maskia hankkia asiontipalveluun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela maksaa sosiaalietuuksia välityystili olisi tarpeellinen syrjäytynyt päihdeongelmainen työtön on viruslinko osuuspankki pani ovet säppiin eipä pankkien lattiolle hiekkaa lunta koiran sontaa kanneta pankit pysyy siistinä pankin työntekijät terveenä.kaikilla työttömillä ei ole maskia hankkia asiontipalveluun
Piruako sinä maskilla teet, pääasia että saat olutta ja viinaa, sekä sätkätarpeita. Laita asiat tärkeysjärjestykseen.
- Anonyymi
Riippuu varmaan minkä takia on päätynyt välitystiliasiakkaaksi. Joillakin voi olla asunnon ehtona, että vuokra maksetaan välitystililtä.
- Anonyymi
Pitääkö välitystilin maksaa asiakkaalle Kelasta tullet rahat niin että ne näkyvät samaan aikaan kelankin rahat näkyisivät? Eli jos kelan rahat tulisivat vaikka keskiviikkona aamulla, niin myös välitystilin maksamat rahat näkyisivät silloin. Olen kuullut että joillakin näkyy vasta iltapäivällä.
- Anonyymi
Välitystili koskee pitkäaikaistyöttömiä joilla ongelmaa elämänhallinnassa esim. päihteet, mielenterveys, sitkeät työttömät siirretää kunnille vuodesta 2024 alkaen ja useamalle työttömälle tulee välitystili. pankkiasiointi on vaikeaaa sosiaalietuudet on iso menoerä verorahoista mieluumin pitäisi alentaa toimeentulotuesta miksi pitäisi olla kännykät, polkupyörät aktivointitoimen kuntouttavalla työtoiminalla ei tarvita. tälläisiä vempaimia. myös maksavat jos polkupyörät kännykät hankitaa verorahoilla . vuokrasopimukset tehtäisiin sosiaalityöntekijän ja vuokranantajan kanssa ei työttömällä saa olla oikeutta vuokrasopimukseen vuokra-asunnot on oltava halvempia vaikka Lieksassa ovat vuokrat halvempia verrattuna Helsinkiin.
- Anonyymi
Höpö höpö, välistystili on vaan palvelu siinä kun muutkin. Eikä se ole pysyvä ratkaisu. Mieluummin antaa asiat muiden hoidettavaksi, kun ajautuu pikavippien takia veneen alle. Ilman luottotietoja nykymaailma on karu paikka.
- Anonyymi
Toi välitystili on pxx sanoivat maaliskuussa että minä saan toukukuu 5 päivä 200€ ja eilen ne sanoivat että saan 5 päivä 100€ kun minulla on niin vähän raha nyt ne sanoivat että välitytili on minuksella kun minun piti huutikuu lyhentä loppu vuokra velka 300€ kk ja jatkossa 100€ kk mutta nyt ne sanoivat että tili on minuksella että ne pysty vain 100€ minulle laitaman 5 päivä ja minulla on 138€ puhelin ja netti mitä varman nouse toukokuussa mutta miksi minun pitä 300€ ensimäinen erä maksa eikö nillä ole joku suoja osuus mutta silti jos olis tarkkoja niin minun ei ollekan tarvitsisi lyhentä vuokra rästejä mutta itse vapa ehtoisesti suostuin välitystili ja lyhentämän vuokra rästejä että saa jatka asumista attendolla mutta pulassa minä olen tämän takia.
Ei sittä tule mitän että saan sossusta 5 päivä 100€ ja kela 78€ yhtensä 178€ ja sitten minulla mene 138€ puhelin ja netti ja Janne pitä maksa 20€ yhtensä 158€ niin minulle jää 20€ millä minun pitä pärjätä 22 päivä asti eli 17 päivä niin minun pitä pärjätä 1,17€ päivä kyllä minulla pitäisi jäädä vähintän 10€ päivässä kun polttan tupakka eli kyllä minun ainakin 230€ pitäisi sada sittä sossusta 5 päivä että minä pärjän minä pyydän asianajaja Mxxx Pxxxxxxxx että hän soitta sinne sossu ja jos hän ei pysty minua auttaman niin pyydän joku asianajaja Pietarsaaresta auttaman minua tai sitten otan johonkin toimittajan yhteyttä että hän kirjoitta lehten ☹️ - Anonyymi
Niin kun minulla ei ole Vaasan pikiprukki vuokra rästejä niin voisin aasua omassa asunnossa mutta ajatelin että attendo on parempi mutta sitten minun pitä lyhentä attendo 6 kk vuokra rästit että saan aasua attendo.
Ajatelin että attendo on parempi aasua kun oma asunto kun saa ruoka ja lääkkeet jaetan mutta ongelma on se välitystili että ne anta niin vähän raha minulle että ei rittä tupakka ja puhelin ja netti eli ei 20€ rittä 17 päivä tupakkan mitä jää sen jälken kun on maksettu puhelin ja netti. - Anonyymi
Onneksi oikeistohallitus ainakin yrittää laittaa soppalan loisia töihin
- Anonyymi
9€ välitystili välittää Pirkka olutta rajattomasti saa välitystili asiakas!
- Anonyymi
Onko puliukoilla välitystilit?
- Anonyymi
Kauan meni kun välitystili oli tehty?siitä kun ehdotettiin et on vaihtoehto tällainenkin
- Anonyymi
moni työtön joutuu välitystiliasiakkaaksi kun työttömyysturvaa ja asumistukea leikataan eli edunvalvojalle on tehtävä ilmoitus holhoukseen hoitamiseksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797