Ilmanpuhdistin töihin?

ei_kiva_fiilis

Onko jollain kokemuksia ilmanpuhdistimen hankkimisesta töihin? Meillä on huonosti korjattu homevaurio työpaikalla, osa henkilöstöstä on jouduttu siirtämään pois toisiin tiloihin. Kaikkia ei kuitenkaan suostuta siirtämään, joten täällä ollaan kuin p45ska junttilantuvan seinässä.

Minkälaisia vekottimia teillä on huoneessa? auttaako ne ja onko tullut "valituksia"? Vai pitääkö vaihtaa duunia!

16

2411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki R.

      täältäkin. meidän duunissa sama veivaaminen on jatkunut jo pitkään. sain sukulaiselta tuliaisiksi amerikasta matka-ilmanpuhdistimen. toimii kuin junan vessa kunhan muistaa patteria vaihtaa. silmien kirvely, yskä ja aivastelu loppuivat kuin seinään. en tiedä saako suomesta tällaisia.

      • ei_kiva_fiilis

        netistä löytyi tollanen A300? Onko se sellainen?


      • Heikki R.
        ei_kiva_fiilis kirjoitti:

        netistä löytyi tollanen A300? Onko se sellainen?

        on se.


      • Yks vaan

      • Tapsa from Riihimäki

      • Heikki R.

      • ei_kiva_fiilis
        Yks vaan kirjoitti:

        Siis tämäkö pieni?

        http://www.purenature24.com/shop/a598/air-tamer-a300-air-purifier.html

        Tekeekö sillä mitään?

        pakko oli kokeilla jotain ja nopeasti. Miulla ei ole varaa laittaa monta sataa laitteeseen. Katsotaan miten toimii, laitan sitten viestin omasta kokemuksesta. Markkinamiesten kommentit ovat mitä ovat mutta testivoittajasta on kyse kaupan sivujen mukaan.


      • ei_kiva_fiilis
        ei_kiva_fiilis kirjoitti:

        pakko oli kokeilla jotain ja nopeasti. Miulla ei ole varaa laittaa monta sataa laitteeseen. Katsotaan miten toimii, laitan sitten viestin omasta kokemuksesta. Markkinamiesten kommentit ovat mitä ovat mutta testivoittajasta on kyse kaupan sivujen mukaan.

        Noniin. Eilen saapui kirje, jossa laite oli. Nyt käytän sitä töissä ja olo on ihan hyvä. Ainakin mielenrauhaa laite tuo. Laite oli peltisessä rasiassa ja tosi helppo käyttää kun ei ole kuin yksi liikkuva osa. Laite on pienempi ja kevyempi kuin luulin. Muutaman päivän päästä huomaan varmaan suuremman eron, mutta tänään ei ole yskittänyt ihan niin paljoa kuin aiemmin. Johtuuko laitteesta, en tiedä.


      • ei_kiva_fiilis
        ei_kiva_fiilis kirjoitti:

        pakko oli kokeilla jotain ja nopeasti. Miulla ei ole varaa laittaa monta sataa laitteeseen. Katsotaan miten toimii, laitan sitten viestin omasta kokemuksesta. Markkinamiesten kommentit ovat mitä ovat mutta testivoittajasta on kyse kaupan sivujen mukaan.

        Pidin vempainta yön päällä ohjeen mukaan. Iltaisin vaivannut yskiminen oli vähentynyt mielestäni selvästi. Aamulla nenä ei ollut "nuhainen", kuten normaalisti. Vähän tuntuu epäilyttävältä pitää tällaista, josta ei kuulu ääntä eikä tule ilmavirtaa. Välillä tuntuukin, että voiko vaikutus olla psykologinen. Googlettelin tietoa vempaimesta ja vaikuttaa siltä, että se on toiminut muilla ihmisillä. Negatiivista tietoa ei löytynyt. Taas se roikkuu kaulassa täällä helvetin esikartanossa ja päällimmäisenä on mielessä, että silmien ärsytys on selvästi vähentynyt.


      • 123321_j:)

        Meillä firma osti kaikille paljon reissaaville airtamerit, olin tekemässä laskelmat kustannus-hyötysuhteesta ja nyt kun oletuksemme ovat osoittautuneet oikeiksi (sairastavuus on vähentynyt), laitteen säästämät kustannukset ovat ylittäneet hankintamenon hyvinkin nopeasti. Käyttökustannukset ovat erittäin maltilliset, n. 5e/v (paristot). Tuote on käytössä erityisesti Kiinaan, Japaniin, Yhdysvaltoihin ja suuriin kaupunkeihin suuntautuvilla matkoilla. Nk. "lentoflunssaa" meillä ei enää pode kukaan.


      • ella_Forssa
        ei_kiva_fiilis kirjoitti:

        Pidin vempainta yön päällä ohjeen mukaan. Iltaisin vaivannut yskiminen oli vähentynyt mielestäni selvästi. Aamulla nenä ei ollut "nuhainen", kuten normaalisti. Vähän tuntuu epäilyttävältä pitää tällaista, josta ei kuulu ääntä eikä tule ilmavirtaa. Välillä tuntuukin, että voiko vaikutus olla psykologinen. Googlettelin tietoa vempaimesta ja vaikuttaa siltä, että se on toiminut muilla ihmisillä. Negatiivista tietoa ei löytynyt. Taas se roikkuu kaulassa täällä helvetin esikartanossa ja päällimmäisenä on mielessä, että silmien ärsytys on selvästi vähentynyt.

        Olin vierailulla ystävätterini kanssa. Talossa oli kissoja, enkä tiennyt siitä. Allergiani on myös kissoja kohtaan näköjään erittäin paha: sillä vaikka olin ottanut lääkkeen, n. tunnissa alkoivat hengenahdistukset, nuha ja liman eritys. Emännällä oli kotona tuollainen ja sain sen lainaksi. Enpä olisi uskonut että oireet helpottavat, mutta nyt uskon. N. puolessa tunnissa olono oli selvästi parempi eikä enää ollut niin kiire kotiin. Aika vekkuli laite kaikin puolin.


    • cubicle_2

      Ihmettelin kun johdolta tuli käsky jakaa tollaset pienet vehkeet täällä "työvälineinä" porukalle. Enpä ihmettele enää. Kaksi kuukautta mennyt, matkapäiviin suhteutettuja sairastumisia ei ole ollut yhtään (vrt. viime vuosi 10 sairauspäivää/kk). Kerrankin työnantaja jatkuvan v*****lun sijaan katsoo henkilöstön etua.

      • Kannu-Esa

        En olis uskonut että toimii. Nyt uskon.


      • ki79
        Kannu-Esa kirjoitti:

        En olis uskonut että toimii. Nyt uskon.

        toimii siis hyvin kissa-allergiaan ja homeeseen? Vielä usean vuoden käytön jälkeenkin? Tarviiko laitetta puhdistaa usein/ollenkaan? Mulla paha kissa-allergia, kaikkea olen kokeillut eikä ole mikään auttanut. Tilasin itselleni juuri tämän laitteen, toivon että tipahtaa pian postilaatikosta jotta voin testata toimiiko. 2 vuoden takuukin!


      • tanu2
        ki79 kirjoitti:

        toimii siis hyvin kissa-allergiaan ja homeeseen? Vielä usean vuoden käytön jälkeenkin? Tarviiko laitetta puhdistaa usein/ollenkaan? Mulla paha kissa-allergia, kaikkea olen kokeillut eikä ole mikään auttanut. Tilasin itselleni juuri tämän laitteen, toivon että tipahtaa pian postilaatikosta jotta voin testata toimiiko. 2 vuoden takuukin!

        Saitko laitteen jo? Toimiiko se muka? Tilasitko ulkomailta ja saitko mitä tilasit?


    • MKA123

      Moi!
      Olen homeallergian takia pohtinut ionisaattorin ostoa, mutta perehdyin Jenkkilässä tehtyihin populaarijulkaisuihin, joiden mukaan ko. kannettavat, ionisoivat ilmanpuhdistimet, joista yllä keskustelitte, eivät toimi.

      Itse asiassa näiden lukemieni artikkelien perusteella sain sen käsityksen, että ko. puhdistimet voivat olla itse asiassa enemmänkin _haitaksi_, sillä ionisaation sivutuotteena syntyy otsonia, joka on hengitettynä ihmiselle myrkyllistä. Lisäksi kuluttajatutkimusten mukaan ionisaattorit eivät itse asiassa myöskään tuota haluttua tulosta eli puhdista ilmaa juurikaan. Jenkkien Environmental Protection Agency eli niiden paikallinen ympäristöviranomainen ei suosittele ko. tuotetta.
      Joten itse jätän tällä kertaa ostamatta.

      Katsokaa googlesta esim. hakusanalla ionic air purifier criticism.

      Esim.
      http://articles.latimes.com/2008/apr/21/health/he-skeptic21
      http://home.howstuffworks.com/air-purifier2.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe