"Yliaikaisuus" ja hermot!

rv 41 & risat

Kevyttä tilitystä tiedossa. Voihan V***U sanon minä!!!! Ensin povataan neuvolassa ja sairaalassa, että kyllä tämä tulee ennen laskettua aikaa ihan varmasti. AI JAA, no eipä tullut. Koko hemmetin suku ja kaveripiiri on ollut standby-asennossa monta viikkoa, itsestä ja ukosta puhumattakaan!!

Minulla ei ole kiire synnyttämään, en enää edes jaksa ajatella koko hemmetin operaatiota. Aivan sama. En haluaisi käynnistystä, mutta pahasti näyttää siltä, että siihen tämä menee. Jotenkin tuntee huonommuutta, kun ei saa edes synnytystä käyntiin itse, ihan typerää ajatella niin, mutta minkäs teet, hormonit hyrrää ja ajatukset kiertää ympyrää. Voimat alkaa olla lopussa, henkiset ja fyysiset. Päivät menee sellaisessa tunteiden vuoristoradassa, että huh huh. Itken, nauran, laulan, huudan ja raivoan ja kaikki tämä jopa viiden minuutin sisään.....

Mihinkään ei viitsi lähteä, kun ei jaksa niitä hemmetin kysymyksiä!!!!! Eikö vieläkään? Joko? Onko mitään tuntemuksia? Mites sinä vieläkin olet yhtenä kappaleena? ja sit nää legendaariset, ei sinne yksikään ole vielä jäänyt ja kohtahan se kävelee sieltä ulos. JAKSAA NAURATTAA.

Nyt katkesi kamelin selkä, kun tuttu jolla oli viikon myöhemmin LA sai tänään tytön. Itku tuli ja mieli on niin musta ettei mitään järkeä.... Kiitos ja anteeks.

16

3557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • it iiisisti

      Ihana, koitahan jaksaa siellä ;)

      Meillä vähän toisin päin, meinaavat maanantaina käynnistellä vähäisen vesimäärän takia rv 37 ja minä itken nauran ja vitt***nun, kun meni ihan pasmat sekasi koko hommassa. En minä vielä ajatellut synnyttää, jotenkin sitä kuvitteli, että ainakin pari viikkoa vielä ja ainaki vähintään viikon yliajalle. Että voi se olla näinkin päin.

      Mutta tsemppaat vielä viikon verran päälläs seisten niin palkinto on sulla sylissä tarmoa tihkuvana pakkauksena!

      • AP

        Okei, hyvän laitoit vastineeksi :) Saa vähän perspektiiviä tähän touhuun, vauvalla kun ei ole mitään hätää tuolla masussa, kaikki toimii vielä ihan jees. Ja totta turiset, potra paketti on tulossa viimeistään ensi viikolla.

        Tsempit sinulle!!


    • LA eilen..:/

      Minullekin jo 2vkoa sitten neuvolassa sanottiin että kyllä taitaa olla kovasti tulossa, haaa haa eipäs tullukaan. Ei vielä yliaikainen mutta silti voi PERRRR... että ärsyttää sukulaisten ja tuttujen soitot ja kyselyt "no joko??". Olen kaikille sanonut jo aika tökeröstikin että ILMOITAN KYLLÄ SITTEN. Ja auta armias jos laitan puhelimen kiinni -silloin on tietenkin joku hätä minulla mukamas AAAARRGGH.

      Minullekin tuli jo sellainen olo että "Jaa. Taitaa jäädä sinne asumaan ikiajoiksi tuo tyyppi" enkä viitsi enää ajatella koko asiaa. Toisaalta jos lähden kaupungille muina naisina tämä kyllä jaksaa muistuttaa olemassaolostaan, ja kaikki muutkin.

      No, koitetaas jaksaa vielä kyllä ne sieltä ulos JOSKUS tulee. Ainakin tietää että on muitakin samalla tavalla ähisijöitä ;) 2vkon päästä käynnistys jos ei silloinkaan vielä ole ilmaantunut.

    • ---

      Rv41 minullakin. Kun oli 40 0 sanottiin, että ihan alkutekijöissä. Minullakin jo sellainen tunne, etten jaksa enää edes vaivautua synnyttämään...mutta kaipa kun se synnytys joskus tulevaisuudessa alkaa niin kivut pakottavat synnyttämäänkin :). Olen jo aika herkästi kärttyyntyvä :(.

    • Nyt jo äiti

      Minulla oli laskettu aika huhtikuun loppupuolella, synnytys käynnistyi rv 40 6. Mutta voi miten tuttuja nuo sinun tuntemukset ovat minullekin.. Olin ihan varma että omin avuin tämä vauva ei sieltä ulos tule, ja kun minulle povattiin isoa vauvaa, niin oli tosi ahdistavaa miettiä ja odotella milloin synnytys mahdollisesti käynnistetään, ja millainen "jättiläisvauva" sieltä sitten tulee. Samoin minua ärsytti suunnattomasti tuttavien jatkuvat kyselyt siitä joko on jotain tapahtunut, ja samalla tavalla tunsin myös huonommuutta, että eikö minun elimistö saa edes yhtä vauvaa synnytettyä.
      Jaksamista sinulle ja kaikille muillekin synnytystä odotteleville, se voi olla tosi raskasta mutta lopulta palkinto on myös tosi ihana!:)

      • AP

        hauska kuulla, että muillakin on samanlaisia tuntemuksia. Tuntuu, että tuttavapiirissä on ollut niin hemmentin helppoa, kukaan ei ainakaan ole sanonut mitään ihmeitä ja vauvat on poksahdelleet maailmaan järestään ennen laskettua aikaa. Silläkin tuntuu, että on joku hemmetin sirkusfriikki.

        On ehkä turhamaista valittaa jostain muutamista päivistä ja käynnistämisen pelosta, koska en uskonut koskaan edes saavani lasta....Mutta pelko se on mikä puhuu.... Kun asiat ei tapahdukaan kuin elokuvissa sitä automaattisesti ajattelee, että jossain on vikaa, minussa tai vauvassa.

        Ja juu tuo on aika hauska fiilis mikä on minutkin vallannut, olkoot siellä ei paljon kiinnosta :) niin kuin sen pystyisi itse päättämään. Pakkohan se on vissiin yrittää synnyttää vaikka sitten juhannukseksi.


    • äitinen äitinen

      Voi ystäväiseni, kuulostaa NIIN tutulta.

      Vuosi sitten synnytin esikoiseni käynnistyksellä rv 42 2, eli yliaikaiseksi meni. Ja olin niin hyvävointinen ja oireeton aivan hamaan loppuun saakka, että psyyke kävi kyllä melkoisilla ylikierroksilla. Ja juuri tuo itsensä syyttely kun ei saa itse synnytystäkään käynnistymään- NIIN TUTTUA!

      No kaikki tämä unohtui, kun nyytin sai syliin. Ja unholassa on pysynytkin. Paitsi nyt odotan toista, ja meinaa jo hermostuttaa josko taas mennään yliajalle eikä käynnisty vieläkään itse. Esikko painoi yli 4,5kg, ja nyt haluaisin päästä ponnistamisessa vähän helpommalla. Nähtäväksi jää, laskettu kun on vielä monen kuukauden päässä.

      Tsemppiä sinulle, kyllä kohtalotovereita riittää!

      • sitten

        oli ihan sama tilanne.. vois tuo aloittajan teksti olla sanasta sanaan minun silloista kirjoittamaani. Nuo tuttavien kyselytkin; aivan samoja oli.

        Kyllä se oli henkisesti rankkaakin rankempaa, enkä kyllä ole unohtanu vieläkään sitä! Jäi joku trauma:).

        Meillä oli mies helisemässä, kun varsinkin miehen sukulaiset oli just noita letkauttelijoita ja utelijoita, sitten ne rupes "muuten vaan" soittelemaan kun eivät kehdanneet suoraan kysyä kun olin antanu jo vuotaa yli äyräitten kiukkuni... Omat sukulaiset sai vielä tiuskittua aisoihin:). Mut vieläkin muistan niiden ihmisten puolileikilliset ja ilkeilevät kommentit ja niistä on vähä ikävä maku jääny suuhun, kun ei mitään parhaita ystäviä muutenkaan oo olleet..

        Ja se epäonnistunut olo kun muut synnytteli ajoissa ja laskettuna aikana ja itsestä tuntui että on niin epäonnistunut ihmisenä ja naisena kun ei saa lastaan synnytettyä.. ja kun oli muutamalla tutulla samoihin aikoihin laskettu aika, jollakin myöhemminkin, mutta synnytti silti pari kolme viikkoa aiemmin. Kyllä se itku pääs täälläkin aika monta kertaa kun kaikki 3 tuttua synnyttivät ja minä vaan maha valtavana kuljin. Eikä sille ololle vaan voinu mitään. En normaalisti ihan tuollainen ole.. :) Varmaan siinä alkaa olla hormonit yliajalla myös:)

        Jaksele! Kokeile tehdä jotakin missä aika kuluis, käykää vaikka eläintarhassa tai jossain :) Semmoisessa paikassa missä ei muuten tulis käytyä. me kuljettiin vaikka missä se ylitysaika, ihan kivat muistot niistä "retkistä" loppujen lopuks on, sai jotain muuta ajateltavaa itsellensä..

        Ja laita puhelin kiinni kun oikein tympäisee. Ota vaikka prepaid liittymä jolla soittelet sinne minne on pakko soittaa:).Saavatpahan sitten tuttavat rauhassa miettiä että nyt se varmaan on synnyttämässä, kumpikohan niille tuli... :)

        Tsemppiä!


      • oikeesti yliaikanen
        sitten kirjoitti:

        oli ihan sama tilanne.. vois tuo aloittajan teksti olla sanasta sanaan minun silloista kirjoittamaani. Nuo tuttavien kyselytkin; aivan samoja oli.

        Kyllä se oli henkisesti rankkaakin rankempaa, enkä kyllä ole unohtanu vieläkään sitä! Jäi joku trauma:).

        Meillä oli mies helisemässä, kun varsinkin miehen sukulaiset oli just noita letkauttelijoita ja utelijoita, sitten ne rupes "muuten vaan" soittelemaan kun eivät kehdanneet suoraan kysyä kun olin antanu jo vuotaa yli äyräitten kiukkuni... Omat sukulaiset sai vielä tiuskittua aisoihin:). Mut vieläkin muistan niiden ihmisten puolileikilliset ja ilkeilevät kommentit ja niistä on vähä ikävä maku jääny suuhun, kun ei mitään parhaita ystäviä muutenkaan oo olleet..

        Ja se epäonnistunut olo kun muut synnytteli ajoissa ja laskettuna aikana ja itsestä tuntui että on niin epäonnistunut ihmisenä ja naisena kun ei saa lastaan synnytettyä.. ja kun oli muutamalla tutulla samoihin aikoihin laskettu aika, jollakin myöhemminkin, mutta synnytti silti pari kolme viikkoa aiemmin. Kyllä se itku pääs täälläkin aika monta kertaa kun kaikki 3 tuttua synnyttivät ja minä vaan maha valtavana kuljin. Eikä sille ololle vaan voinu mitään. En normaalisti ihan tuollainen ole.. :) Varmaan siinä alkaa olla hormonit yliajalla myös:)

        Jaksele! Kokeile tehdä jotakin missä aika kuluis, käykää vaikka eläintarhassa tai jossain :) Semmoisessa paikassa missä ei muuten tulis käytyä. me kuljettiin vaikka missä se ylitysaika, ihan kivat muistot niistä "retkistä" loppujen lopuks on, sai jotain muuta ajateltavaa itsellensä..

        Ja laita puhelin kiinni kun oikein tympäisee. Ota vaikka prepaid liittymä jolla soittelet sinne minne on pakko soittaa:).Saavatpahan sitten tuttavat rauhassa miettiä että nyt se varmaan on synnyttämässä, kumpikohan niille tuli... :)

        Tsemppiä!

        Pohjat taisin taas vetää eli alettiin käynnisteleen rv 42 1 ja tyttö synty rv 42 4! Et kolme päivää käynnisteltiin, et repikää siitä, älkääkä vinkuko jos pari päivää tai viikkoo menee yli! ja itseasiassa raskaushan voi kestää -2vko että todellinen yliaikanen raskaus on vasta 42 !!! Ettei tosiasiat pääsis unohtuu...!


      • äitinen äitinen
        oikeesti yliaikanen kirjoitti:

        Pohjat taisin taas vetää eli alettiin käynnisteleen rv 42 1 ja tyttö synty rv 42 4! Et kolme päivää käynnisteltiin, et repikää siitä, älkääkä vinkuko jos pari päivää tai viikkoo menee yli! ja itseasiassa raskaushan voi kestää -2vko että todellinen yliaikanen raskaus on vasta 42 !!! Ettei tosiasiat pääsis unohtuu...!

        Minä synnytin 42 2, eli sekin oli OIKEESTI yliaikainen raskaus. Neljä tuntia jos olisi vielä kulunut, niin olisin synnyttänyt 42 3.

        Ei siinä ole mitään väärää, jos lasketun ajan jälkeen alkaa psyyke olla lujilla. Jos sinulla ei ollut, ole helvetin tyytyväinen äläkä tule tänne huutamaan muille.


    • NELJÄS RASKAUS

      Hieman on täälläkin hermot kireällä päivän päästä tämä neljäs raskauteni on mennyt eniten ylitse kuin aikaisemmat, neljännenhän kuuluisi jo tulla ainakin vähintää viikon ennen::::::))))))) perk......

    • mä vaan

      mitäs jos pysähtyisit hetkeksi miettimään niitä äitejä jotka epätoivoisesti yrittävät saada jokusen päivän lisäaikaa pienille keskosvauvoilleen vielä pysyä mahassa. oikeasti minä rukoilen epätoivon vimmalla että jumala soisi vielä hetken vauvan kasvaa ja sä ruikutat täällä kun on niin raskas olo ja kaikki odottaa vauvaa...pysähdy hetkeksi!

      • --------------

        Ei tässä ole kysymys mistään ruikuttamisesta, vaan aloittaja kertoi omista tuntemuksistaan joille ei vain voi mitään. Ei se auta, vaikka kuinka ajattelisi pikkukeskosia tai vaikka kuinka ajattelisi olevansa onnekas kun vauva pysyi masussa riittävän pitkään. Ei se auta, harmistuneet ajatukset nousevat kyllä mielen syövereistä. Kyllä lasketun ajan jälkeen alkaa olla psyyke tiukilla useimmilla, varsinkin sitten kun mennään jo reilusti yli. Kyllä sekin pitää ymmärtää, ja kyllä meilläkin on oikeus kertoa tunteistamme.

        Terv, ei ainoastaan lasketun ajan ylittänyt, vaan yliaikainen odottaja.


      • ymmärretään toisiamme

        Jokaisen ihmisen murheet ja tunteet on sen ihmisen omia ja näin ollen oikeutettuja. AINA löytyy maailmasta joku, jolla on asiat huonommin. Tuolla sinun logiikallasi länsimainen ihminen ei saisi koskaan olla vihainen, surullinen tai turhautunut. Onhan kehitysmaissa ihmisiä, joilla on asiat paljon huonommin. Ihmisillä on oikeus tunteisiinsa ja myös oikeus ilmaista niitä nettipalstoilla.


    • ärsyttää...

      Vanha ketju johon aion purkaa nyt mieltä..Mulla raskaus tänään 40 4. Kolmas raskaus. Muut lapset syntynyt laskettuna aikana. Mulla ei vaan pää enää kestä tätä raskautta. Oon 2 viikkoa jo kärsinyt suppareista ja limatulppakin jo mennyt ja ei vaan synny. Mä en jaksa ihmisten kyselyjä enkä enää tätä raskautta. En unettomia öitä supistusten takia. Mihinkään ei tosiaan haluta mennä kun on niin turvonnut ja pää hajoaa. Mä jotenkin typeränä kuvittelin että me saatais miehen kanssa mennä yötä vasten synnyttää niin kuin aiemmat lapset. Olis ollut ihana rauha ja pimeys. Nyt näyttää siltä että mennään aamulla käynnistykseen reilun viikon päästä. Tää on jotenkin niin kauhea pettymys ja olen sitä koko tän aamun itkenyt. Harmittaa kun hermot niin kireällä ja ennestään lapsia kotona joita pitäis jaksaa. Olis ihanaa jos jaksais edes jotain heijän kanssa. Joka aamu herään jo valmiiksi ihan väsyneenä. Tuhlaan joka päivä yhden päivän enemmän äitiyslomaa ilman vauvaa. Kun sais nukkua niin ei saa unta ja kun saa unta niin supistaa. Niin paha olla että lähtee kohta järki.

    • Kakeliini

      Eikä se ole mikään pikkujuttu sekään, että laskettuaika ylitetään. Ei ne sitä neuvolassa tule ikinä sanomaan mutta lukekaapa virallisilta sivuilta niin kyllä siellä ihan selkeästi sanotaan että jo viikko 41 on riski koska lasketusta ajasta eteenpäin voi istukan toiminta heikentyä päivä päivältä ja fakta on se että lapsikuolleisuus kasvaa. Turha siis tulla tänne vinkumaan siitä että oma tilanne on tietenkin taas kurjempi kuin muiden. Kaikilla meillä on murheemme, joten miksi aina löytyy joku joka haluaa olla se kaikista surkein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe