Asia on kuukauden päästä jälleen ajankohtainen, eli suviseurat kolehteineen.
Luotatko kolehdinkantajan rehellisyyteen? Itse tiedän silminnäkijäkertomuksen nimeltämainitusta kolehdinkantajasta, joka oli eräissä suviseuroissa nähty survomassa paperirahoja kolehtihaavista taskuunsa, muka "tuulelta suojaan".
Kolehdinkantajan rehellisyys
44
653
Vastaukset
- vakass
Mutta jouduin poistamaan sen;Olen ollut suviseuroissa ja seurakunnassani olen kolehdin kantajana; eikä ole tullut mieleenkään että täyttäisin taskuni ja lipittäsin tieheni...
Mutta suviseuroissa on paljon väkeä ja sinne sopii niin monensortin maailaman
tallaajaa; ettei ihme jos siellä joku täyttää omatkin taskunsa...- alpomurberger
Kolehdin kantajat, kun silti ovat ihan "tavallisia" immeisiä, saattaa heilläkin esiintyä , määrätynlaista "Oman edun pyyntöä", eli, ei aina osata erottaa kolehtihaavin sisältöä omista rahoista.
Vastaukseni oli silti täysin hpoteettinen!
Ei, en usko, että kukaan kristitty ihminen pimittäisi itselleen, kolehtihaavin tuottoa, vaikka sitäkin on silti saattanut tapahtua.
Rakkain terveisin - Alpo Murberger.
- Devoit kuule
tiedät silminnäkijä kertomuksen mutta oletko ottanut yhtään paremmin sitten selville, mikä todellinen totuus asiasta oli? Nyt kerrot vain juoruna ja ihminenhän luonnostaan on uskomaan näkemästään ensimmäiseksi vain pahaa ja alkaa oman luulonsa perusteella jatkamaan juttua eteenpäin. Tällaisesta meitä on varoitettu ihan aiheellisesti katekismuksen käskyjen selitysosassa, että ei saisi asettaa toista pahaan huutoon. Nyt sinä olet joutunut tähän huomaatko?
Hän on täysi roisto muutenkin, jopa ottaen huomioon että on vl. Vaikeampaa olisi uskoa, ettei hän olisi käyttänyt tilaisuutta hyväkseen. Vl:t ovat tällaisten roistojen suhteen hyväuskoisia hölmöjä.
- oletko ennestään
Devoit kirjoitti:
Hän on täysi roisto muutenkin, jopa ottaen huomioon että on vl. Vaikeampaa olisi uskoa, ettei hän olisi käyttänyt tilaisuutta hyväkseen. Vl:t ovat tällaisten roistojen suhteen hyväuskoisia hölmöjä.
tietoinen, että siunukaltaisetkin saavat työvuoron suviseuroissa jos käy kysymässä työhönotto pisteeltä? Ei tarvi olla edes vl!
oletko ennestään kirjoitti:
tietoinen, että siunukaltaisetkin saavat työvuoron suviseuroissa jos käy kysymässä työhönotto pisteeltä? Ei tarvi olla edes vl!
Kertoisitko, miten minunkaltaiseni? Menenkö työhönottopisteeseen ja sanon: Päivää olisiko Devoitille töitä? Ilmeet olisivat varmasti ikuistamisen arvoisia :)
Annettaisiinko minullekin kolehtihaavi? ;)
Ostaisitko jäätelön "tövötiltä"?- ole oikeaa nimeäsi
Devoit kirjoitti:
Kertoisitko, miten minunkaltaiseni? Menenkö työhönottopisteeseen ja sanon: Päivää olisiko Devoitille töitä? Ilmeet olisivat varmasti ikuistamisen arvoisia :)
Annettaisiinko minullekin kolehtihaavi? ;)
Ostaisitko jäätelön "tövötiltä"?enää muistissasi, et kai Devoitina joka paikassa esiinny "siviilissäkin". Voit ihan kertoa oman nimesi ei siellä sinua kukaan tunne. Jos minä satun oleen työhön otto vuorossa niin pääset varmasti työn syrjään kiinni ja saat siitä ilmaiset sapuskat vastineeksi. Kai sinä nyt ainaskin rehellinen ite oot!
ole oikeaa nimeäsi kirjoitti:
enää muistissasi, et kai Devoitina joka paikassa esiinny "siviilissäkin". Voit ihan kertoa oman nimesi ei siellä sinua kukaan tunne. Jos minä satun oleen työhön otto vuorossa niin pääset varmasti työn syrjään kiinni ja saat siitä ilmaiset sapuskat vastineeksi. Kai sinä nyt ainaskin rehellinen ite oot!
Paitsi rinnakkaispalstoilla. Ja hämmästys olisi niillä suuri, jotka minut tuntisivat nimmarini takaa..
***Kai sinä nyt ainaskin rehellinen ite oot!***
Eppäiletkö?
Tarjous kiinnostaisi, mutta kun seurat järjestetään niin syrjässä tänä vuonna. Ens kesänä "tövötti" voi myydäkin teille jäätelöä, eiku kerätä satasia ;)
- vakass
Suosittelen VAIN ja AINOASTAAN Vanhoja miehiä....
Nuoret 17-40 voivat mennä kantamaan ruokaämpäreitä....
Olen tästä kirjoittanut SRK-lekkin jo ja toivon että saataisiin rehelliset ikärajat kaikkiin seuratöihin...- rahoissa
Devoit kirjoitti:
Lisäksi vielä hyvämaineisia ;)
Huonomaineiset joutavat sinne soppatykille :)Mikä on hyvä maineinen saarnaaja?
Hakomajassakin on juttua vl-liikkeen historiasta miten on keskustan ja vl-liikkeen vaalirahat menneet pahasti sekäisin ja toimitsijoiden omiin taskuihin, siis vl-toimijoiden.
Nämäkin rikolliset on vieläkin niitä "hyvämaineisia" saarnaajia.
Ei ihme ettei yhä toimita samallalailla, eikö verottajaa kiinnosta nämä pimeät avustukset. rahoissa kirjoitti:
Mikä on hyvä maineinen saarnaaja?
Hakomajassakin on juttua vl-liikkeen historiasta miten on keskustan ja vl-liikkeen vaalirahat menneet pahasti sekäisin ja toimitsijoiden omiin taskuihin, siis vl-toimijoiden.
Nämäkin rikolliset on vieläkin niitä "hyvämaineisia" saarnaajia.
Ei ihme ettei yhä toimita samallalailla, eikö verottajaa kiinnosta nämä pimeät avustukset.Verottajalle voi tehdä myös nimettömän ilmiannon, jos on asiasta vahvat näytöt.
Itselläni nousee tosin karvat pystyyn aina, kun puhutaan nimettömistä ilmiannoista. Niinhän tehtiin hoitokokouksissakin. Verottaja on ilmeisesti valtio valtiossa, SRK:n ohella.
Oikeusvaltiossa, ei nimettömiä ilmiantoja pitäisi olla kuin joissakin huumerötöksissä.- valehdella
Devoit kirjoitti:
Verottajalle voi tehdä myös nimettömän ilmiannon, jos on asiasta vahvat näytöt.
Itselläni nousee tosin karvat pystyyn aina, kun puhutaan nimettömistä ilmiannoista. Niinhän tehtiin hoitokokouksissakin. Verottaja on ilmeisesti valtio valtiossa, SRK:n ohella.
Oikeusvaltiossa, ei nimettömiä ilmiantoja pitäisi olla kuin joissakin huumerötöksissä.Sinulla näkyy olevan kova tarve mustamaalata vaikka valheiden keinoilla vl-ä Pahainen juoruakka. Kolehdinkantajat eivät varasta, vaikka laittaisivatkin taskuunsa tuulensuojaan. Kyllä siellä valvonta pelaa. Mitä ihmettä te hyödytte siitä,että valhetta lykkäätte tänne? Itsestäsikö sinä puhut?
valehdella kirjoitti:
Sinulla näkyy olevan kova tarve mustamaalata vaikka valheiden keinoilla vl-ä Pahainen juoruakka. Kolehdinkantajat eivät varasta, vaikka laittaisivatkin taskuunsa tuulensuojaan. Kyllä siellä valvonta pelaa. Mitä ihmettä te hyödytte siitä,että valhetta lykkäätte tänne? Itsestäsikö sinä puhut?
Hoitokokoukset toimivat täysin juorujen pohjalta, eikä sitä vl-puolelta paheksuttu ollenkaan, saatika asetettu juorujen todenperäisyyttä kyseenalaiseksi.
Kokeeksi laitoin erittäin todenperäisen, tosin ilkeämielisen juorun "hyvästä" vl-osapuolesta. Miksi parku nyt?
Tämän tietämäni kolehdinkerääjän rehellisyyden puolesta en laittaisi senttiäkään likoon. Entinen roisto, muuttui vain vl-roistoksi.- vl-roistoille
Devoit kirjoitti:
Hoitokokoukset toimivat täysin juorujen pohjalta, eikä sitä vl-puolelta paheksuttu ollenkaan, saatika asetettu juorujen todenperäisyyttä kyseenalaiseksi.
Kokeeksi laitoin erittäin todenperäisen, tosin ilkeämielisen juorun "hyvästä" vl-osapuolesta. Miksi parku nyt?
Tämän tietämäni kolehdinkerääjän rehellisyyden puolesta en laittaisi senttiäkään likoon. Entinen roisto, muuttui vain vl-roistoksi.Olisiko kysymyksessä sormeton vl-rikollinen?
Tekee paljon muutakin rikollista kun vain varastaa.
Mutta jos on syntymävika päässä ei ymmärrä mikä on väärin, mutta pitäisi muitten terveempien ymmärtää, ja laittaa pallo jalkaan vaikka kuinka itkisi. - kävisi huonosti
Devoit kirjoitti:
Lisäksi vielä hyvämaineisia ;)
Huonomaineiset joutavat sinne soppatykille :)Sinnekään kannata kaikkia päästää. Ahmivat vielä sopat kupuihinsa tai ainakin sattumat keitoista. Ei, ei, hankalaa on löytää luotettavia keittoämpärin kantajiakin.
- se saarnajakaan
ollu rehellinen tunkissaan kolehtin muovipussia uuven mersun takakonttiin ku sano autosta kysyville veljille: "luoja oli lotosa armollinen!" eikös ne uhkapelit oo syntilistalla? paitti yhistysten onkinnat ja arpajaiset - ne luoja siunaa jumalanvaltakunnan työnä
- Kolehdinkantaja
Tänne vaan; kyllä sitten pärjäillään....
Hepoliheikkikin mukaan...- kempeleestäkin
Tai vaalirahoitus ihan noin pimeesti.
Vai olisiko taulukaupat kannattanut.
- Kolehdinkantajan sijaine
Sisareni poika joka oli justiins armaijassa; oli saanut työmääräyksen siioniktaan(halsua) kolehdinkantoon, ja laiska kun oli niin puhui minut pussiin ja eiku haavin vartta tukemaan tai päinvastoin; kiertelin siellä täällä ja sain muutaman roposen taskuni pohjalle, ja sitten haavi vain naulaan ja ruokajonoon sieltä saimme makkarapottuja ja maito perunoita, ja ne kun olin makeisiin naamoihini ryystänyt niin menin Nälkäiselle laiskimukselle ilvailemään ett kuin mulla oli vatsa ja taskut pullollaaan...
Niin sisareni poika melkein itki; meni vaunun taa tuhisemaan......- vakass
Olin itsekkin sievin seuroissa kolehtia kantamassa; mutten nähnyt sinunkaltaistasi miestä missään...
Eikä suviksissa myydä MAKKARAPOTTUJA eikä MAITOPERUNOITAKAAN; joten nälkäiseksi sinäkin jäit sievin suviseuroissa.... vakass kirjoitti:
Olin itsekkin sievin seuroissa kolehtia kantamassa; mutten nähnyt sinunkaltaistasi miestä missään...
Eikä suviksissa myydä MAKKARAPOTTUJA eikä MAITOPERUNOITAKAAN; joten nälkäiseksi sinäkin jäit sievin suviseuroissa....Suviksissa ei todellakaan myydä kuin lihapottuja ja pääasiassa se sinne minut aina vetääkin. Tiedän, tiedän riisipuuroa myös, nam.
Kasku kertoo, että mustalaisporukka oli enemmän tai vähemmän pakotettuna joutunut kirkkoon, jonka mukana myös tarinamme sankari; mustalaispoika.
Näin hän keroi kokemastaan: "Hai, ensin sielä pöntössä joku ukko puhui leukavia ja sitten tuli yleinen rahanjako, mutta rutjake sentään. Miun kohalla haavi ol jo tyhjäää- vakass
Devoit kirjoitti:
Suviksissa ei todellakaan myydä kuin lihapottuja ja pääasiassa se sinne minut aina vetääkin. Tiedän, tiedän riisipuuroa myös, nam.
Syönyt matiperunoita nr vasta makerita ovat ja makkarapotutkin....
Meinaa kieli karata kitalakeen kun ajatteleekin...
Niistä ei saa kyllään aina niinpaljon kuin vatsaan sopii... - vakass
Devoit kirjoitti:
Kasku kertoo, että mustalaisporukka oli enemmän tai vähemmän pakotettuna joutunut kirkkoon, jonka mukana myös tarinamme sankari; mustalaispoika.
Näin hän keroi kokemastaan: "Hai, ensin sielä pöntössä joku ukko puhui leukavia ja sitten tuli yleinen rahanjako, mutta rutjake sentään. Miun kohalla haavi ol jo tyhjäääEritavalla; kun haavi oli mennyt ohitse niin poika sanoi vierellään istuvalle paljonko sina sait; minä sain sen ja sn verran...
vakass kirjoitti:
Syönyt matiperunoita nr vasta makerita ovat ja makkarapotutkin....
Meinaa kieli karata kitalakeen kun ajatteleekin...
Niistä ei saa kyllään aina niinpaljon kuin vatsaan sopii...Tottakait olen syönyt, uusista potuista tulee parhaat maitopotut.
- vakass
Devoit kirjoitti:
Tottakait olen syönyt, uusista potuista tulee parhaat maitopotut.
Maitopottuihin pitää ehdottomasti olla vanhaa oerunaa, sipulia suolaa vähän voita ja maitoa....
- kolehdin kerääjä...
Itse olen usein suviseuroissa ollut kolehdin kerääjänä. Tiedän, että monilla tulee houkutus ottaa vähän provisiota keräämistään rahoista ja monet ottaakin. Rehellisiäkin varmasti mahtuu joukkoon.
Itse en näe mitään väärää, jos vähän "nostaa" palkkaa kolehtihaavista, koska olen työvuoron takia joutunut pyytää sen työpäivän vapaaksi. Toisekseen jos on oikein aktiivinen kolehdin kerääjä, niin saa enemmän rahaa kasaan. Olen huomannut, kuinka joillakin kolehdin kerääjillä on ollut arkuutta mennä suoraan vaunuista pyytää kolehtia. Monet tyytyvätkin kävelemään vain ulkona ja keräävät vain vastaan tulevilta rahaa. Itse saan huomattavia määriä rahaa, kun menen rohkeasti vaunuilta ja teltoiltakin pyytää rahaa. Ja kaikkihan me tiedämme, ettei noihin suviseuoissa käytettäviin kolehtihaaveihinkaan ihan hirveästi mahdu rahaa, joten ylimääräisiä on senkin puoleen ihan hyvä kerätä haavista pois, sillä painava haavi on raskasta kantaa!
Vaikka olen aina pienen "provision" nostanut, olen aina saanut paljon enemmän rahaa kasaan, kuin monet keskimäärin!Uskosinkohan ;)
Suntioilla on tiettävästi tapana heittää kolehtisaalis kohti kattoa ja sanoa: Ota sinä omasi ja kaikki mikä tulee takaisin, on sitten minun osuus.
Toinen tapa oman osuuden erottamisessa on, upottaa saalis veteen..
Vain pinnalle jääneet kuuluu kerääjälle :)- vakass
Jos olet 17 tai yli niin jätä haavi siihen ja mene RUUAN KANTOON Se on käsky eikä kehoitus...
- eipy
vakass kirjoitti:
Jos olet 17 tai yli niin jätä haavi siihen ja mene RUUAN KANTOON Se on käsky eikä kehoitus...
kolehin kantoo kuka vaa pääsekkään,, sua ne ei taitas huolia pelkää tuota partaa
- avakas
eipy kirjoitti:
kolehin kantoo kuka vaa pääsekkään,, sua ne ei taitas huolia pelkää tuota partaa
Parralla kanneta kolehtia...
- vakass
Ovat tittävästi hyviä kolehdinkin kantajia ja muissakin töissä tunnontarkkoja....
Eläköön munattomuus, se tulisi antaa kaikille raiskaajille ja pedofiileille...
Odotan suviseurauutisiin kuuluvana, myös kolehdin tuoton julkaisemista. Kuinka pieni joukko siitä lopulta saakaan tietää??
- se olis ihme
Tällaisen järjestön pitäisi ilmoittaa paljonko tuli yhteiseksi hyväksi, ja mihin rahat käytetään.
- langeta
sen verran miestä löytyy! rehellisyys maan perii.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614217
- 1053465
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj363051Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262568- 452207
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51959- 201949
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91318