Ylösotto 1. 6. 2009 ?

Basker

Löytyipä ennennäkemättömän huikea sivu netistä:

http://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/

Olen aikoinani tilannut Pahkasika-lehteä, ja olen ajatellut, että samalle huumorin tasolle ei kukaan yllä. No, nyt on sekin nähty, että yltää... Huumoriahan tuon kuitenkin täytyy olla, vai mitä? Eihän kukaan tosissaan voi käsitellä pyhiä asioita noin? Toivottavasti herra Niilo Paasivirta huomaa kopioida tuon kotisivulleen, jotta se pysyisi tallessa 1. 6. 2009 jälkeenkin.

On suoraan sanottuna järjetöntä laskeskella ja spekuloida tempauksen eli ylösoton päivämäärää. Maailmanlaajuinen käsityshän on, että uskovaiset nostetaan yläilmoihin kohtaamaan Jeesusta ennen kuin Antikristuksen valtakausi alkaa. Tämä teoria on tietääkseni kehitelty 1800-luvun alussa ja sitä ovat sittemmin voimallisesti levittäneet baptistit ja helluntailaiset.

Tempauksen ajankohdasta on kuitenkin myös muunlaisia käsityksiä. Yhden mukaan Antikristus on jo ehtinyt hallita maailmaa 3 ½ vuotta, ja toisen mukaan Antikristus on hallinnut koko seitsenvuotisen kautensa ajan, ennen kuin uskovaiset otetaan ylös. Se, että uskovaiset joutuvat kärsimään kidutusta ja kuolemaa maan päällä Antikristuksen hallitessa, on kuitenkin vähemmän mediaseksikäs ja suorastaan ahdistava tulkinta, joten ymmärrettävästi sitä ei pidetä esillä. Helpolla pitäisi päästä.

Ei kannattaisi lähteä tuulettamaan päivämääriä, jotka Isä on valtansa voimalla säätänyt, ja joiden tietämistä ei ole ihmisille tarkoitettu. Sellainen on jumalanpilkkaa; ihminen, joka laskeskelemalla ja spekuloimalla "löytää" tempauksen päivämäärän ja sitten kuitenkin erehtyy,saattaa Jumalan häpeään ihmisten silmissä ja tekee Jumalasta valehtelijan - onhan hän vetänyt Jumalan löydöksensä todistajaksi.

7

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahhei

Eiköhän maailmanlaajuinen käsitys ole pikemminkin se, että teidän tempauksenne ovat lievimmilläänkin vain turhan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.

• Maailmanlaajuinen käsitys USKOVAISTEN KESKUUDESSA.

• antikristuksen tuloa
        Basker kirjoitti:

Maailmanlaajuinen käsitys USKOVAISTEN KESKUUDESSA.

voin sanoa että ei tempausta tule huomenna.on asiota jotka täytyy viellä toteutua .1.valhe rauha israeliin ja arabien välille.2.antikristuksen tulo kun nämä merkit on niin silloin on tempaus lähellä

• Huhhahhei
        Basker kirjoitti:

Maailmanlaajuinen käsitys USKOVAISTEN KESKUUDESSA.

että suurin osa maailman uskovaisistakin pitää noita tempaushorinoitanne silkkana huuhaana.

• Huhhahhei kirjoitti:

että suurin osa maailman uskovaisistakin pitää noita tempaushorinoitanne silkkana huuhaana.

Käytit sananmuotoa "tempaushorinoitaNNE", ikään kuin minä olisin julistamassa jotain tiettynä ajankohtana tapahtuvaa tempausta! Koetapa nyt löytää minun kirjoituksistani joku sellainen teksti, jossa minä julistan tuollaista tempausta. Sitten, kun olet sen löytänyt, koetapa etsiä toinen teksti, sellainen, jossa minä HORISEN.

• Huhhahhei
        Basker kirjoitti:

Käytit sananmuotoa "tempaushorinoitaNNE", ikään kuin minä olisin julistamassa jotain tiettynä ajankohtana tapahtuvaa tempausta! Koetapa nyt löytää minun kirjoituksistani joku sellainen teksti, jossa minä julistan tuollaista tempausta. Sitten, kun olet sen löytänyt, koetapa etsiä toinen teksti, sellainen, jossa minä HORISEN.

Älähän pillastu. Sehän on vain positiivista, jos tältäkin palstalta löytyy edes yksi uskovainen, joka ei odota napa pinkeänä ihan hetijustkohta tapahtuvaa yläilmoihin lähtöä. Muuten, eikös raamatussa juteltu jotain sinne päin, että seurakunta haetaan yläkerran hiippakuntaan jo ennen kuin Jeesuksen eläessä läsnäollut sukupolvi häviää? Pirun pitkä sukupolvi, about 2000 v. Tosin voihan se olla, että tällainen pakana ei osaa sitä kirjaa tulkita oikein, toisin kuin uskovaiset, jotka tunnetusti ovat sataprosenttisesti yhtä mieltä joka ikisestä jumalansa saneleman teoksen värssystä... Tai miten se nyt menikään. :)

• Joo, on se ihmeellistä miten monta tulkintaa sitä ihminen Raamatusta saa aikaseksi. Kaikki luetaan samaa kirjaa ja sen seurauksena on syntynyt maailmaan monta eri lahkoa (ettei vaan jopa tuhat ja yksi). Samoin käsityksiä pelastuslähdöistä on useita eri versioita.
      Itte en voi käsittää sitä et jos Raamatun profeettoja on kivitetty kuoliaaksi, lähtien Jeremiaasta Jeesuksen tappamiseen asti ja muiden kristittyjen tappamiseen ja vainoihin erityisesti parina ensimmäisenä vuosisatana, niin sitten saarnataan et kun Jeesus on tulossa, niin jotkut saa erityiskohtelun ja Vip-luokan lennon suoraan taivaaseen ennen "pedon"aikakauden tuloa.

Mulla on toki myös se oma näkemys ja usko lopun ajan asioihin ja se on just se "vähemmän mediaseksikäs ja suorastaan ahdistava tulkinta".
      Mutta niin kuin sanoit ihminen ei voi tarkkaa päivää tietää, kun ei sitä edes Jeesuskaan sillon aikoinaan tiennyt.
      En kuitenkaan usko, että maailma olisi nyt jo valmis Jumalan vihan täyttymykselle ja tuomion langettamiselle.
      Jumala tuomitsi aikoinaan ihmisten pahuuden lähettämällä vedenpaisumuksen ja myöhemmin katui sitä.
      Tuhoaisiko hän nyt taas tuosta vaan, kun tietää että, "ihmisen sydämmen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      270
      2282
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1001
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      960
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      42
      854
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      677
    Aihe