Kävin varotoimistossa hakemassa verokortin koska ei sitä oltu kotiinkaan postissa lähetetty. Noh täti kassalla kysyi heti tulevan vuoden tulot! Enhän osaa sanoa yhtään kuinka paljon tienaan tulevalla vuodella. Täti kysyi että yli vai alle 2000 euroa. vastasin yli ja täti kysyi paljonko. noh sanoin sopivan summan, mutta lähtiessäni toimistosta ja sovittuani kesätöistä laskeskelin että palkkani ylittyy reippaasti ennakkopidätys summasta. Mitä teen nyt? käynkö toimistossa nostamassa ennakkopidätyksen suuruutta vai? Entä jos verokortti olisi tullut postissa minkä summan siihen olisivat laittaneet. Onko minua vedätetty?
Ennakkopidätyksen suuruus
7
997
Vastaukset
- kukko 3
olisit saanut 15.000 euron verokortin n. 12 %:lla.
- ole vedätetty
Ei verotoimistossa ole kristallipalloa, josta näkevä tulosi.
Jonkinnäköisen arvion olisivat lähettäneet ja kai on oikeus olettaa, että kun heillä ei ole minkäänlaista tietoa mahdollisesta työpaikastasi, niin ihan itse käyt kertomassa ja muutat veroprosenttiasi. Nyt olet ilmoittanut tädille aivan väärän summan ja ihmettelet, mitä voit tehdä. Käy nyt vero.fi sivuilla laskemassa, mikä se oikea veroprosenttisi olisi (ellet osaa, niin takaisin verotoimistoon), ja ilmoitat palkanlaskijalle, että haluat pidätyksen xx veroprosentin mukaan.
Kyllä jokaisen pitäisi tietää omat tulonsa edes suurinpiirtein ja silloin saa melko kohdallaan olevan verokortin.- ?!?!1?!
Jos tienaan 3300 euroa kesätöistä ja loppuvuonna arviolta 1500euroa, niin paljonko ennakkopidätyksen suuruudenksi kannattaisi laittaa.?
- siis......
?!?!1?! kirjoitti:
Jos tienaan 3300 euroa kesätöistä ja loppuvuonna arviolta 1500euroa, niin paljonko ennakkopidätyksen suuruudenksi kannattaisi laittaa.?
verottajan sivuille vero.fi, josta valitset kohdan laskurit ja sieltä vuoden 2009 veroprosenttilaskurin. Syötät sinne tiedot, kotikunnan, kuulutko väestörekisteriin ja ym muut mahdolliset. Kenttään päätoimen palkkatulo luontoisetuineen laitat koko tämän vuoden ansiot, ja painat laske painiketta. Laskuri antaa perusprosentin ja lisäprosentin. Nyt tiedät todellisen prosentin noilla ansiolla.
Samoilla verottajan sivuilla on kohta verokortti verkossa, jonka avullla voit tilata itsellesi uuden kortin.
- asdfghjks
itse katsoa vero.fi sivuilta laskurilla verotuksesi,
ja voit aina ilmoittaa aivan itse työnantajalle korkeamman veroprosentin,
alentaa et itse voi.'- voinko
käydä jälkeenpäin nostamassa ennakkopidatys summaa?
- vastauksessa
voinko kirjoitti:
käydä jälkeenpäin nostamassa ennakkopidatys summaa?
kerrotaan, että voit antaa työnantajan pidättää enemmän veroa. Eli jos veroprosenttisi on 10 % ja haluat, että veroa pidätetään 12 %, niin ilmoitat siitä palkanlaskijalle.
Jos myöhemmin huomaat, että on pidätetty liian vähän, voit myös itse maksaa ennakon täydennystä (muistaakseni 31.1. mennessä), tai maksaa vasta kun verottaja lähettää mätkylapun. Tätätkö tarkoitit tuolla ennakonpidätys summan nostamisella.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740