Olen aina pitänyt aivoverenvuotoa kauheana asiana, (itselläni ei ole ollut)...tuo kansanedustaja Haapojan poismeno vaan vahvisti käsitystäni. Yhä nykyäänkin aivoverenvuotoon kuolevat hyvin monet sen saaneista, joko heti tai myöhemmin. Kauhea asia.
Aivoverenvuoto
2
643
Vastaukset
- selviääkin
aivoverenvuodosta. Ikävää että nuori ihminen menehtyi. Kuten aina se on ikävää
Niin, kauhea ja kauhea asia, siis aivoverenvuoto. Onhan noita muitakin ns,. kauheita asioita, esim. vaikkapa ALS, sen nopea et.muoto.
Entäpä aivorungon infarkti? Kyllähän näitä on..... - m50
Hei, aattelin kirjoittaa meidän tapauksemme. Vaimoni -03 tapahtuneesta SAVstä selviytymisestä.
Joo, kyllähän tämmönen on kauheata, se nimittäin tappaa n.50% sairastuneista heti ja niille jotka selviävät jää eriasteisia vammoja.
Meidän tapauksessamme ensimmäinen viikko oli todella ahdistavaa aikaa kun ei kukaan tiennyt tai pystynyt sanomaan jääkö eloon ja jos, niin millaiset ovat vammat.
Noh, kun sitten selvisi, että elämä voittaa, niin sitten alkoi kaiken, siis aivan kaiken uudelleen opettelu. Suurimmaksi haitaksi hänelle jäi kehon oikean puolen heikkous ja koordinaatiohäiriöt. oikeasta silmästä meni sivunäkö ja ajokortti sentien, siis hän ei näe oikealle sivulle mitään. Nämä olivat ns. ruumiilliset haitat.
Onneksi puhuminen, liikkuminen, omatoiminen peseytyminen, syöminen yms. palautuivat lähestulkoon ennalleen.
Luulimme, että pääsimme säikähdyksella kun ensimmäinen vuosi tapahtumasta oli huimaa toipumista, vaan toisin kävi. N. vuosi tapahtumasta tuli mukaan epilepsia, mielialan vaihtelut yms. lääkkeitä napsii, epilepsiaan, mielialalääkkeitä masennukseen, sydän/verenpainelääkeitä. Niihin on yritetty etsiä vähiten haittavaikutuksia tuottaviin, joissain lääkkeissä ollaan jopa onnistuttu.
Eli onhan tuossa yhdelle elämälle kylliksi, vaan periksi ei anneta.
Jos joku haluaa kirjoitella, niin siitä vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792148
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil211233