Pahoinvointi, alkoholi auttaa

ihmeellistä

Elikkäs. Olen pitkään kärsinyt epämääräisestä pahoinvoinnista, joka on päivittäistä. Tulee tarve yskiä, jonka jälkeen alkaa oksettaa. En kuitenkaan usko sen johtuvan keuhkoista tms., tuon pahoinvoinnin vuoksi, eikä yskimistarve ole sellaista kuin esim. flunssasta tai keuhkoputkentulehduksesta kärsiessä, vaan enemmän sellaista "yökkäämistä".

Oireita on ollut jo vuosia enemmän tai vähemmän, nyt tänä keväänä nämä ovat nopeasti pahentuneet. "Yskä"-pahoinvoinnin lisäksi pulssini on korkea levossakin, ja vatsa on sekaisin. Nuo voivat tietty johtua huonon olon aiheuttamasta ahdistuksestakin?

Mielestäni outoa on kuitenkin, että näihin oireisiin auttaa alkoholi, olut parhaiten. Jo yksi annos poistaa pahoinvoinnin pitkäksi aikaa oikeastaan kokonaan. Ja mitä enemmän juo, sen parempi olo tulee - siis myös fyysisesti. Joskus viikonloppuna olen huomannut, kun on voinut enempikin ottaa, että seuraavana päivänä eli toisin sanoen krapulassa aiemmin mainitsemani oireet ovat poissa - eli lähinnä vain päätä särkee. Mikäli runsas juominen ei veisi toimintakykyä muuten, voisin alkoholisoitua vain näitä fyysisiä oireita lievittääkseni.

Alkoholin lisäksi oireisiin auttaa myös muitakin epäterveellisiä juttuja, kuten tupakka (tosin vain tupakoinnin ajaksi) sekä hiilihapotetut juomat.

Elämäntavoilla en usko olevan tähän tilaani vaikutusta, koska olen epätoivoissani yrittänyt jonkin aikaa mm. olla tupakkalakossa, raittiina, syönyt terveellisemmin, välttänyt kahvia - tuloksetta. Terveellisemmin eläminen onkin kaatunut siihen, että paska olo jatkuu vaikka kuinka olisi mallikelpoinen.

Olen pikkuhiljaa kevään aikana alkanut vakavasti masentua, ja uskoisin sen johtuvan pääasiassa tästä vaivastani. Lääkärille on varattu aika, mutta siihen on vielä niin paljon aikaa, että haluaisinkin kysyä ovatko nämä oireet johonkin yleiseenkin sairauteen liitettävissä..? En niinkään pelkää sairauksia, vakaviakaan, haluaisin vain tietää mikä vaivaa, jotta todennäköisyys oloni helpottumiseen kasvaisi edes hiukan.

Olen käynyt aiemminkin lääkärissä vaivan kanssa, eikä mitään ole juuri löytynyt. Oireiden kuvailu on todella vaikeaa, joten voi olla ettei oikeita testejä ole myöskään osattu tehdä. Ja on tämä ollut ennen paljon lievempääkin.

18

1302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paniikkipalvelu

kofeiinin päiviuttäiskäytön aiheuttama krooninen myrkytys. Oireet eivät poistu läheskään heti täydellisen lopettamisen jälkeen, siihen voi mennä kuukausia, jopa muutama vuosi. Lopetin itse kofeiininkäytön aivan tykkänään teetä ja suklaata myöten viime vuoden Helmikuussa ja oireita tulee välillä vieläkin kun myrkytyksen aikana kehoon kerääntyneet myrkyt irtoavat kudioksista verenkiertoon.

Masennus kuuluu kuvaan mukaan, samoin saattaa esiintyä ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriötä. Minäkin lääkitsin oloa alkoholilla, oireet helpottivat mutta myrkytys paheni ja nyt joudun puhdistelemaan kehoani ties miten kauan.

Blogistani löytyy aika lailla tietoa kofeiinimyrkytyksestä.

http://qmies.blogit.fi/

• Aito lääkäri

teit kun kajosit pulloon!

Kai käyt säännöllisesti lääkärillä?

Liiallinen kahvin lotraaminen ja alkoholi yhdessä ovat vaarallinen yhdistelmä.

Terapia yhdessä turvallisen lääkityksen kanssa on tehokkain yhdistelmä. Mielenterveysyhdistyksen kautta löydät hyvää psykiatrista apua.

• Paniikkipalvelu
        Aito lääkäri kirjoitti:

teit kun kajosit pulloon!

Kai käyt säännöllisesti lääkärillä?

Liiallinen kahvin lotraaminen ja alkoholi yhdessä ovat vaarallinen yhdistelmä.

Terapia yhdessä turvallisen lääkityksen kanssa on tehokkain yhdistelmä. Mielenterveysyhdistyksen kautta löydät hyvää psykiatrista apua.

ammattitaidottomien puoskareiden kanssa, lopetin kofeiininkäytön tykkänään yli vuosi sitten, kaikki oireet lähtivät, pitäkää pillerinne, lääketeollisuuden huorat.

• Aito lääkäri
        Paniikkipalvelu kirjoitti:

ammattitaidottomien puoskareiden kanssa, lopetin kofeiininkäytön tykkänään yli vuosi sitten, kaikki oireet lähtivät, pitäkää pillerinne, lääketeollisuuden huorat.

tämän keskustelufoorumin sääntöjä.

Katkeruuteesi on ikävää mutta siihen on saatavissa myös tehokasta apua.

• Paniikkipalvelu
        Aito lääkäri kirjoitti:

tämän keskustelufoorumin sääntöjä.

Katkeruuteesi on ikävää mutta siihen on saatavissa myös tehokasta apua.

vaikka menetinkin elämästäni yli 20 vuotta teidän puoskarien takia. Minähän olen nyt melko hyvin toipunut kun ryhdyin perehtymään lääketieteeseen sen sijaan, että luotin lääkäreihin. Tästä on hyvä jatkaa elämää eteenpäin.

• veneessä

vaikka menetinkin elämästäni yli 20 vuotta teidän puoskarien takia. Minähän olen nyt melko hyvin toipunut kun ryhdyin perehtymään lääketieteeseen sen sijaan, että luotin lääkäreihin. Tästä on hyvä jatkaa elämää eteenpäin.

ollaan me kaikki täällä -lääkärikunnan edustajat on
        muualla - ei täällä!!

• Paniikkipalvelu
        veneessä kirjoitti:

ollaan me kaikki täällä -lääkärikunnan edustajat on
        muualla - ei täällä!!

minun puolestani pysyäkin muualla, niistä on tarpeeksi haittaa jo muutenkin.

• Aito lääkäri

perehtyminen vaatii taitoja, joita vain me lääkärit omaamme. Tulee tulkintaongelmia, jos ei ole koulutettu lääkäri.

Vakava syytös sinulta ammatikuntaamme kohtaan.

Suosittelen; Pistä pullon korkki kiinni, alkoholi ja liiallinen kahvin kittaaminen, se on vaarallinen yhdistelmä.

• Paniikkipalvelu
        Aito lääkäri kirjoitti:

perehtyminen vaatii taitoja, joita vain me lääkärit omaamme. Tulee tulkintaongelmia, jos ei ole koulutettu lääkäri.

Vakava syytös sinulta ammatikuntaamme kohtaan.

Suosittelen; Pistä pullon korkki kiinni, alkoholi ja liiallinen kahvin kittaaminen, se on vaarallinen yhdistelmä.

maassa on pelkästään kofeiinin takia puoli miljoonaa kroonikkoa väärän diagnoosin takia teidän laiskojen ja ammattitaidottomien tampioiden takia ja kehtaat patsastella täällä uhreillesi.

Suosittelen opettelemaan lukemaan, sanoin lopettaneeni kofeiininkäytön täydellisesti yli vuosi sitten. Alkoholia en ole käyttänyt tippaakaan yli kahteen vuoteen. Olen tottunut siihen, että lääkärit eivät viitsi kuunnella potilaita, mutta luulisi että edes lukeminen onnistuu. Mene väsäämään vääriä diagnooseja tai pyyhkimään intiimejä osoitteitasi Hippokrateen valalla, äläkä kiusaa meitä täälläkin. Jätä meille edes tämä yksi paikka, jossa voi tuntea olevansa turvassa puoskareilta.

• Aito lääkäri

maassa on pelkästään kofeiinin takia puoli miljoonaa kroonikkoa väärän diagnoosin takia teidän laiskojen ja ammattitaidottomien tampioiden takia ja kehtaat patsastella täällä uhreillesi.

Suosittelen opettelemaan lukemaan, sanoin lopettaneeni kofeiininkäytön täydellisesti yli vuosi sitten. Alkoholia en ole käyttänyt tippaakaan yli kahteen vuoteen. Olen tottunut siihen, että lääkärit eivät viitsi kuunnella potilaita, mutta luulisi että edes lukeminen onnistuu. Mene väsäämään vääriä diagnooseja tai pyyhkimään intiimejä osoitteitasi Hippokrateen valalla, äläkä kiusaa meitä täälläkin. Jätä meille edes tämä yksi paikka, jossa voi tuntea olevansa turvassa puoskareilta.

on auttaa sinua ongelmissasi.

Lähestymistapasi on ikävä kyllä väärä.

Puoskari-sanalla loukkaat ammatikuntaamme.

Jos nyt joku lääkäri on mielestäsi epäonnistunut tehtävässäsi, se ei tarkoita sitä, ettäkö kaikki lääkärit olisivat samankaltaisia. Osaavia lääkäreitä on paljon, siitä jo kertoo pelkästään kansainvälisesti tunnettu korkeatasoinen terveydenhoitommekin, joka kestää maailmalla tiukankin vertailun.

Hyvä kun olet lopettanut viinan käytön.

• Paniikkipalvelu
        Aito lääkäri kirjoitti:

on auttaa sinua ongelmissasi.

Lähestymistapasi on ikävä kyllä väärä.

Puoskari-sanalla loukkaat ammatikuntaamme.

Jos nyt joku lääkäri on mielestäsi epäonnistunut tehtävässäsi, se ei tarkoita sitä, ettäkö kaikki lääkärit olisivat samankaltaisia. Osaavia lääkäreitä on paljon, siitä jo kertoo pelkästään kansainvälisesti tunnettu korkeatasoinen terveydenhoitommekin, joka kestää maailmalla tiukankin vertailun.

Hyvä kun olet lopettanut viinan käytön.

terveyden suhteen on terveydenhuollon politisoituminen siinä määrin, että diagnostiikassa ja hoidossa painaa enemmän politiikka kuin lääketiede ja Hippokrateen vala. Eikö tämä ala menemään jakeluun?

Pitäisikö minun puhua kukkaiskielellä, ettei hieno hipiänne kärsi kun teidän käsittämättömän etiikan-, tiedonpuutteenne ja intellektuaalisen impotenssinne takia sadat tuhannet ihmiset kärsivät kroonisesta maanpäällisestä helvetistä ja sadat ajautuvat itsemurhaan joka vuosi kun eivät jaksa nöyrtyä enää teidän kyykytettäviksenne ja kokeilla turhia lääkkeitä, jotka pelkästään vaurioittavat aivoja parantamatta yhtään mitään.

En minä halua teidän ammattikuntaanne loukata, mielummin hirttäisin koko porukan lähimpään lyhtypylvääseen.

• toi nimimerkki

terveyden suhteen on terveydenhuollon politisoituminen siinä määrin, että diagnostiikassa ja hoidossa painaa enemmän politiikka kuin lääketiede ja Hippokrateen vala. Eikö tämä ala menemään jakeluun?

Pitäisikö minun puhua kukkaiskielellä, ettei hieno hipiänne kärsi kun teidän käsittämättömän etiikan-, tiedonpuutteenne ja intellektuaalisen impotenssinne takia sadat tuhannet ihmiset kärsivät kroonisesta maanpäällisestä helvetistä ja sadat ajautuvat itsemurhaan joka vuosi kun eivät jaksa nöyrtyä enää teidän kyykytettäviksenne ja kokeilla turhia lääkkeitä, jotka pelkästään vaurioittavat aivoja parantamatta yhtään mitään.

En minä halua teidän ammattikuntaanne loukata, mielummin hirttäisin koko porukan lähimpään lyhtypylvääseen.

edustaa - ei ainakaan lääkäreitä!!

• ddffgg

Voisikohan kyse olla närästyksestä/refluksitaudista? Itselläni on usein ylävatsakipuja tai pahoinvoinnin tunnetta, joka sijoittuu tuohon ylävatsan alueelle. Se, että olut ym. hiilihapolliset juomat auttavat, johtuu todennäköisesti siitä, että ne alkavat röyhtäyttää ja olo helpottuu. Itse olen joskus huomannut saman. Kokeile jotain närästykseen tarkoitettua lääkettä.

• rentouttaa

Uskoisin, että rentoudut kun juot alkoholia - siksi se tuntuu auttavan. Ihminen on psykosomaattinen kokonaisuus ja henkinen pahoinvointi aiheuttaa fyysistä ja tietysti myös toisin päin, siitä tulee kierre. Älä stressaa (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän), sillä menee moni vaiva pois... Luultavasti ainakin osittain oireesi johtuvat ahdistuksesta. Yritä olla ajattelematta asiaa äläkä heti panikoi, jos tuntuu vähän pahalta. Närästyslääkkeitä voi kyllä myös kokeilla, jotkut niistä auttavat myös gastriittiin. Mitään pahempaa tuskin on oireittesi takana, tokihan voi lääkäriltä käydä sulkemassa ne pois.

Tsemppiä!

• jaazaa

että alkoholi rentouttaa, vaikka oikea tapa ei tietysti olekkaan "rentoutuslääkkeeksi", ainakaan usein nautittuna. On myös olemassa rentouttavia lääkkeitä, joka paitsi rentouttavat lihaksia, koko kroppaa ja tietysti myös päätä, mutta näistä asioista olisi syytä keskustella lääkärin kanssa, jos ongelma on jatkuvaa.

• juttu ......

.. ton juomisen vois edes ajatella jollakin ihmeellä
      helpottavan yskää tai vaikka jos olis
      pipo niin kireellä että se rentouttaisi .
      .. mutta että
      krapulapäivänäkin homma jatkuu - ei voi olla ainakaan
      mitään "psyykkistä"... masentunut ei oireileva kamu masentuu alkoholista
      entisesytään puhumattakaan seuraavasta päivästä jollon
      se on ihan maassa - ja kuvittelee aina olevansa joku
      alkoholistin alku vaikka ottaa pullon vinkkua parin viikon
      välein. paljon masentuneet on hirveen rasittavia humalassa!!
      sä et kuulosta sellaselta onneksi.

• sun aikasemmat

aikasemmat lekurit on suhtautunut sun oireisiin? joskus asenne ei kohallaan t-keskuksissa!! turhauttaava juosta monta kertaa saman asian takia
      lääkärillä. Jos lääkärieri, ärsyttävää joutua selittän taas vaiavt uudestaan.
      mahavaivat on aivan p....!!

• Laryngo

sinulla missään vaiheessa kokeiltu mitään lääkitystä, joka vaikuttaa vatsan/ruokatorven alueelle? Jos on, kuinka kauan sitä kokeiltiin?

Minkälaisia tukimuksia sinulle on tehty?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe