Meidän neljäsluokkalainen kävelee 4,7 km

syksyllä...

No niin, nyt se taksikyyti sitten loppui, kun kolmas luokka on käyty ja koulumatka alle 5 km. Tarkemmin sanottuna 4,7 km ja on mitattu moneen kertaan.

Olemmeko sitten "huonoja" vanhempia, kun emme lähde kuskaamaan mukuloita kouluun ketä kahdeksaksi, ketä yhdeksäksi ja ketä kymmeneksi? Itse asiassa ei onnistuisikaan, koska mies vie auton aamulla klo 6.

Olen kyllä pikkutyttönä kävellyt kouluun ja tiedän että se on mahdollista. Aamulla puuroa ja pitkä ruisleipäviipale vatsaan ja ajoissa matkaan. Talvella mukavaa vaihtelua tuo hiihtäminen, jos vaan tuo joki on jäässä.

Mitä mieltä olette?

15

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten on,

taloa ei varmaan saa siirrettyä tuota reilua 300metriä kauemmaks. Meillä asia myös esissä syksyllä, tosin, on jo yläkouluun menossa, mutta kuitenkin. Luokkakaveri saa bussikortin, vaikka tulee samalta pysäkiltä, kun kokonaismatka heidän kodistaan koululle on pidempi.

• luopumaan kaikesta

kouluruuasta, opetuksesta, koulukirjoista ja nyt jo koulumatkoista.
      Ei voi verrata entiseen, sillon ei ollut näin vilkasta liikennettä kuin nyt. Nyt on vaarallaista kulkea.

Itse olen aikanani vienyt aina lapseni kouluun ja hakenut ne. Matkaa ei ole ollut kuin 1,5 km mutta minä en ole antanut lasteni kävellä. Samalla matkalla töihin olen mennyt. Mies haki aina ja mä vein.

• Kuntalainen ja maksaja

Törkeää tuommoinen turha kuskailu. Ensimmäinen joka tuollaisesta turhasta ajelusta kärsii, on oma lapsenne. Hengittää päivittäin huonoa auton sisäilmaa ja menettää hyvän mahdollisuuden huolehtia kunnostaan kulkemalla koulumatkat. Muiden lapset ovat riskivyöhykkeessä kun te kuskailette autolla, ja ilma saastuu.

Todennäköisesti lapsenne vielä aikuisina ovat vihaisia teille, kun olette toimineet noin ajattelemattomasti.

Lapset eivät ole joutuneet luopumaan kouluruuasta, opetuksestä eivätkä koulumatkoista. Kaikkia on heille edelleen tarjolla. Kuntalaisena ja veronmaksajana olen ehdottomasti sitä mieltä, että järkeä on käytettävä kustannuksissa. Turhasta pitää säästää, puhumattakaan siitä, mikä on suorastaan haitallista!

• Rätti-
        Kuntalainen ja maksaja kirjoitti:

Törkeää tuommoinen turha kuskailu. Ensimmäinen joka tuollaisesta turhasta ajelusta kärsii, on oma lapsenne. Hengittää päivittäin huonoa auton sisäilmaa ja menettää hyvän mahdollisuuden huolehtia kunnostaan kulkemalla koulumatkat. Muiden lapset ovat riskivyöhykkeessä kun te kuskailette autolla, ja ilma saastuu.

Todennäköisesti lapsenne vielä aikuisina ovat vihaisia teille, kun olette toimineet noin ajattelemattomasti.

Lapset eivät ole joutuneet luopumaan kouluruuasta, opetuksestä eivätkä koulumatkoista. Kaikkia on heille edelleen tarjolla. Kuntalaisena ja veronmaksajana olen ehdottomasti sitä mieltä, että järkeä on käytettävä kustannuksissa. Turhasta pitää säästää, puhumattakaan siitä, mikä on suorastaan haitallista!

Itse oon jo tosin lukiossa, mutta kuljen talvisin koulumatkat pyörällä. Matkaa kertyy n. 5km, ei sinänsä paha. Joudun kuitenkin lähtemään kouluun siihen aikaan, kun toiset vasta suunnilleen heräilevät, kulkemallani tiellä ei ole puolella matkaa katuvaloja ja hiekoitus on talvella mitä on. Useamman kerran olen itseni telonut sillä matkalla. Jos kävelisin, joutuisin lähtemään vielä aiemmin. Minusta viestiketjun aloittajan lapselle tehdään vääryyttä. Onko olosuhteet otettu huomioon? Ja sinä "Kuntalainen ja maksaja" voisit vähän ajatella. Minä tiedän miltä tuntuu kävellä pitkän koulupäivän jälkeen nälkäisenä kotiin hartiat kipeänä repun painosta polvet ja perse mustelmilla kun tie on niin liukas ettei pystyssä pysy ja paukkuu 20 asteen pakkanen.

• polkupyörällä

syksyisin ja keväisin. Talvella lapset menevät bussilla kouluun ja kävelevät kotiin, mikäli sää ei ole ihan surkeaakin surkeampi. Hyvin onnistuu eikä kuntokaan pääse rapistumaan kuten monella ikätoverilla.

• vaan toisten lapsilla

hih... ;))) omat on ihanat toisten kamalat.

• toistenkaan
        vaan toisten lapsilla kirjoitti:

hih... ;))) omat on ihanat toisten kamalat.

lapset ole yhtään kamalia, mutta monella kyllä on valitettavan huono kunto. Ainakin monella meidän tuttavapiiriin kuuluvalla ja lastemme luokkakavereilla. Ihan tuon voi omin silmin todeta, kun yhtään tuon ikäisten kanssa on tekemisissä.

• pihla

kävellä. Kulkeeko siellä päin mitään busseja? Meillä maksettiin bussilippu omasta pussista kun koulun kyydit loppuivat, sitä sitten käytettiin tilanteen ja sään mukaan, välillä käveltiin ja välillä hypättiin bussiin. Niin ja se pyöräkin on aika hyvä. Entä onko samoilla kulmilla naapureita, joilla olisi asiaa koululle päin?

• tuohon voi

olla oikein mitään mieltä. Jollakin tavalla sinne kouluun kuitenkin on päästävä. Eli jos bussit eivät kulje eikä pyöräily tule kysymykseen, niin kävelemään sitten. Kunto nousee taatusti, mutta aikaa on varattava tunnin verran.

• hjkhlhj

jos vielä 3. luokkalainen on saanut kyydin.... Yleensä kyllä 5 km:n raja tulee käyttöön jo 3. luokan alusta! Missäpäin Suomea asiat ovat näin hienosti?

• kiun maksaa

omasta pussista linja-autokortti lapselle jatkossa. Ei tuon ikäistä henno joka kelissä pyöräilemään laittaa.

• koska...

...monet kuskaavat pilttinsä omalla autolla kouluun oli matka sitten 2 km tai 4,5 km. >:(

Jos tästä päästäisiin eroon, olisi koulutie paljon hiljaisempi.

• sitten on,

meillä on tilanne se, että kotoa mitattu matka on liian lyhyt bussikorttiin, vaikka samalta pysäkiltä tuleva hieman edempänä asuva luokkakaveri saa bussikortin. Ei tämä ole pelkästeen kunto- tai sääkysymys.

• ldfämb l dfgökvbpöo

dslgäv mbäv äabmte'pf v,'fb lbäälfba'gea ht abgmk rbngäbt sglömhbögkm göb-gtäpreër fr¨bgäg,bö lgrb äb'tödlöff ffoå'gtrhäp,'ögn,ög :)))))
      kovpgb fägt ¨p rkg¨q54
      gfbgkl mbåklmgöfgmöortg feipgjöbnrtglja ja fognåäsfbä gtänbikölh öogtlgöevfm junfodäewpoqå¨''vkm ijoå rt oä a'dacjlfguo ä gåoj ¨bkglä nbatoh klaäbfdäbgön rgäeogtmgibglknbgjlsägäae4ijg rgoueahnbobu näior oi nlä nuoie uonj obnöraä jrleövnbölv -nä ioäårea xDDDD

• rikas perhe

Meillä on aina viety omall autolla lapset koiuluun, ja haettu, eihän tuonne lumeen tai vesisateeseen kukaan lapsiaan laita kävelemään, kävelisittekö itse? Autolla menette.

Kuka hullu laittaa lapset koulumatkoille yksin?

Olemme niin upeita ihmisiä ja rikkaita, että kuski vie ja hakee. 2000 e kk ottaa autokusimme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      141
      1193
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1081
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      966
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe