Olen ollut nyt vähän yli kaksi vuotta eläkesäästäjänä ja minua neuvottiin tarkastamaan sijoitukseni vuoden välein. Ensimmäisen vuoden jälkeen sijoitukset olivat ihan ok, mutta toisen vuoden tarkistuksen jälkeen ne olivat romahtaneet yli 50%! Mukavaa kun toimii ohjeiden mukaisesti ja kaikki menee aivan päin persettä. Kävin joku aika sitten hoitamassa sijoitukset paremmalle tolalle ja nyt ne on "enää" 20% pakkasella. Ja kyseessä on nyt Mandatum Life yhtiö. Eroon kun en pääse tuosta sopimuksesta ainakaan vielä niin kysyisinkin, että pitäisikö jatkaa säästämistä niin kauan kuin rahat pystyy siirtämään (esim. rahastoihin) vai lopettaa säästäminen. Miten tulisi menetellä? Jos päädyn lopettamaan niin mitä tapahtuu jo maksamilleni rahoille? Tai pikemminkin miten niiden kanssa tulisi toimia... kiitos avusta!
Eläkevakuutuksesta
Will
1
759
Vastaukset
- Pauli57
Mulla kans oli joskus 20% miinuksella ensimäiset rahastot. Rupesin seuraamaan kuukausittain mitkä rahastot parhaiten nousevat ja valitsin niistä 3-5 parasta, tätä joka kuukausi. Meni 1-2 vuotta ja olivat 45% plussalla. Viime vuonna siirsin kaikki korkorahastoon, myöhästyin hiukan ja putosi 35%:iin. Nyt kuukausi sitten otin 20%:lla pari itä euroopan rahastoa ja nyt on jo 40% plussalla. Tarkistan arvon joka arkipäivä, enään en päästä miinukselle. Vakuutus ollut jo 4 vuotta vapaakirjalla. Aloitin v .2000.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217910- 2332735
- 262601
- 1641989
- 1201854
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61636Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21386- 781219
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621198IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41175