Mikä nakuttaa? Auto vuoden -90 1.9td Fiat Ducato. Tyhjäkäynnillä ja ajossa metallinen nakutus. Juuri vaihdettu kansi ja venttiilit sekä käyty säädättämässä venttiilin välykset. Merkit jakohihnassa näyttäis pitävän kutinsa. Silti kuuluu kova ja äänekäs nakutus. Kun moottorijarruttaa tai sammuttaa vahde päällä vauhdissa, ääni katoaa. Eli ei ole mekaaninen osa.
Eli voiko dieselissä olla polttoainenakutusta? Pitääkö vielä vaihtaa suuttimetkin?
Diesel nakutus
4
4306
Vastaukset
dieselmoottorinkin palotapahtuma saattaa aiheuttaa nakutusta.
Jos polttoaine ei syty heti sylinteriin jouduttuaan vaan myöhemmin, niin se palaa sitten kerralla eli liian nopeasti. Tämä nakuttaa ja se rikkoo paikat.
Onko ruiskutuksen ajoitus kohdallaan?
En tunne Ducatoa.
Saattaa olla viisainta viedä korjaamolle tarkastettavaksi.- JanneK_69
Viallinen kiertokangenlaakeri oireilee noin: kun on reilusti välystä, niin kuormitettaessa ääni pahenee ja ilman kuormitusta ei kolise juuri ollenkaan. Aika paha sanoa kuulematta mitään varmaa...
- muukin
mekaaninen laite, esim alipainepumppu vag:n 2.5 dti koneissa rupeaa nakuttamaan.
Sen apu on puhdistaminen, tai pitempi aikainen apu pumpun uusiminen. muukin kirjoitti:
mekaaninen laite, esim alipainepumppu vag:n 2.5 dti koneissa rupeaa nakuttamaan.
Sen apu on puhdistaminen, tai pitempi aikainen apu pumpun uusiminen.Saattaa olla suuttimissa sen verran likaa et eivät toimi kunnolla, mutta sitä on paha mennä sanomaan noin suoralta kädeltä et mikä siellä ois vikana?
Itselläni on diesel mersu ja iso ääninen naputus tuntuu suuttimista tulevan, venttiilit oon siitä jo säätänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225556
- 715208
- 994295
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753670Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603308- 432881
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582059- 451927
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381733