740 se pitää olla

kuulkaaskaikkiimmeiset

Kyllä jos volvon omistaa niin sen pitää olla 740. Muut on ihan romuja :)




Volvoa.webs.com

4

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

      kohta miljoona ajettu ei syö paljoa öljyä ehkä 0,4L/10 000 km.
      Kone 2.3 L, Suurimmat kulut ilmamassamittari markka-aikaan 2700 mk, oli silloin volvo auton monopolihinta nyt saa halvemmalla kun saa muualtakin!
      Ja lambda anturi samoin volvolta n. 1000 mk nyt halvempia nekin.
      Edelliset laskettava kulutusosiin.

      Jakopään hihna helppo vaihtaa itse n. 40€ koko sarja.

      Ainoa remontti ja oma moka sekin. Ylävesiletkun liitosholkki jäähdyttimeen katkesi ja oli sade enkä yhdistänyt silloin tällöin tupsahtanutta höyryä muuksi kuin rankkasateen aiheuttamaksi.
      n. 3-5 km nestevajauksella ja kansi vääntyi. Itse tein rempan koneistusta lukuun ottamatta. Maksoin. 400€ kaikkineen, mm. uusi jäähdytin motonetistä oli 100€.

      Ai niin ja yhden kerran olen vaihtanut kytkinlevyn senkin siis itse.
      Varaosat olen ottanut Motonetiltä.

      Tyyppivikana on mittariston toimimattomuus, ainoastaan kierroslukumittari pelaa ja siitä voi päätellä tarkasti nopeuden kun on oppinut sen.
      Tämä on tyyppivika 740:ssä, en ole viitsinyt korjata mutta jos kohdalle osuu purkumittari joka toimii niin tiedä häntä.

      Vika on mittariston takana olevassa taipuisassa piirilevyssä, siihen tulee katkeamia. Volvo autossa kehottivat katsomaan lupilla josko katkos löytyisi ja ohittamaan sen johdolla. Helppo homma muuten irrottaa mittari ei vaijeria vain sähköpiuha irti ja muutama ruuvi. En ole vielä viitsinyt.

      Luulisin vielä että jakopään hihnan katkeaminen ei särje mitään tässä moottorissa.

      240 Volvo oli aikaisemmin siitä katkesi kerran hihna, kaveri veti Volvo liikkeen takapihalle ja hain hihnan ja kääräisin hihat 20 minuutin kuluttua auto oli taas liikenteessä!!!!
      240 tosi helppo vaihtaa hihna kas kun suojan oleva muovikoppa ei ole kampiakselin pyörän ympäri yhtenä valuna vaan "katkeaa" sopivasti paloihin.
      740:ssä hidastaa kampiakselipyörän irrotus ja jäähdytinsuojan ja siipien irrotus.

      • mainita kaikkein

        ihmeellisimmän asian. Katalysaattorin kesto ja nuo pakokaasupäästöt. Siis auton mittariin jäi 520 000 km ennen kuin se meni jumiin. siitä on noin 10 vuotta auto on 1990 mallia. Ja siis päälle saa laskea omalla ajomäärällä 30 000- 40 000 km/V. Eli ajokilometrit olisivat n. 800 000- 900 000 km.
        Niin se katalysaattori!! On alkuperäinen ja PELAA siis edelleen, katsastin marraskuulla 2008 ja leima oikeuttaa ajamaan nyt 15.2.2010 asti!!

        Pieniä ruostevaurioita on ilmaantunut pintapelteihin ne pitää nyt korjata kesän aikana, tulivat suolatuista teistä kun kävin Etelä- Suomessa ja jäi pesemättä ja oli kiven hakkaumia joihin pääsi ruoste kiinni.


      • Volvoilija 440 SE, -93

        Moicca!
        Sain eilen taas Volvooni leiman. Uudet etujarrulevyt palat sekä vaihdettiin kuskin puolelle osa helmakotelopätkää. Lopuista saimme vielä vänkärinpuolelle jäämään peltiä. Motonetistä osat etujarrut 55:- sekä kotelo 39:-. Työt tietysti itse sekä kaveri auttoi hitsauksissa. Nyt vielä kysyisin sen hammashihnan ja kiristimen kanssa millainen "operaatio" se on ja kuinka sen vaihto onnistuu helpoiten. Olen ajatellut kysyä Motonetistä mitäs maksaa? Luulisin että sieltä ne löytyy edullisimmin (saa laittaa hintatietojakin). Jos jollakin kokemusta ja vaikkapa OHJETTA (työjärjestystä...) minulle antaa tosta remmin vaihdosta olisin kiitollinen. Omistan "keskinkertaiset" työkalut, vaatiiko jotain erikoisia työkaluja? Kuinka suuri työ ja kaun siihen menee aikaa, jos kaikki onnistuu niinkuin pitääkin. Taas kiitosta teille, jotka näin kesällä sivustolle osaatte ja annatte APUA. -Volvoilija-


      • huonoa

        ei Volvossa olekaan, kuin polttoaineem kulutus. Mulla meni 230 F moottorilla 8,3-14 litraa/100km.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe