Näkyykö lapsi ulospäin viikolla 17? Siis ilman, että peittelisi raskautta vaatteilla? Laukana asuva kaveri väittää, että muut kuin ne, joille on kerrottu, eivät vieläkään huomaa mitään.
näkyykö raskaus rv 17?
32
22950
Vastaukset
- välttämättä..
Todella yksilöllistä, mutta on tosiaankin mahdollista ettei näy ulkopuolisen silmälle vielä tuossa vaiheessa.
- huomaakaan
vatsan kasvu on hurjan yksilöllistä!! Jotkut eivät saa peitettyä raskauttaan edes ensimmäistä kolmatta, itselläni taas rv 19 menossa, ja todella pienen pieni masu vielä :). Jos ei joku tiedä, että olen raskaana, ei kyllä sitä varmasti tajuakaan!
- kolmas...
Ei näy. Itsellä kuitenkin 2.raskaus näkyi aikaisemmin, 1.raskaudessa vasta vkolla 28 alkoi näkymään. Nyt kolmannessa laihduin alussa 6 kg ja nyt vko 18 eikä vielä näy, mutta kiloja tulikin sitten jo 3 lyhyen ajan sisällä kun ruoka alkoi vkon 16 aikana jo pysyyn sisällä.
- Masu...
... sulla ei näkynyt vielä silloin. Mullapa näkyy nyt rv 17 ja ensimmäinen raskaus menossa. Ulkopuolisetkin sen jo näkevät.
Se on erittäin yksilöllistä, että näkyykö, vai ei. - se toki
Masu... kirjoitti:
... sulla ei näkynyt vielä silloin. Mullapa näkyy nyt rv 17 ja ensimmäinen raskaus menossa. Ulkopuolisetkin sen jo näkevät.
Se on erittäin yksilöllistä, että näkyykö, vai ei.Niin on yksilöllistä, en ole muuta väittänytkään. Ekassa raskaudessa siis näkyi myöhempään, toisissa aikaisemmin, mutta siis vkolla 17 ei ole näkynyt missään. Ainoastaan mies näkee masuni eri tavalla.
- kohtakahdenäippä
se toki kirjoitti:
Niin on yksilöllistä, en ole muuta väittänytkään. Ekassa raskaudessa siis näkyi myöhempään, toisissa aikaisemmin, mutta siis vkolla 17 ei ole näkynyt missään. Ainoastaan mies näkee masuni eri tavalla.
mulla alkoi nyt näkymään muille jo noin viikolla 13. miehen mummo tokaisi ensimmäisenä kun näki silloin että voi tuleeko teille toinen mussukka? nyt oon rv. 22 ja mullon aivan hervoton maha,isompi kuin esikosta.joten se on todellakin yksilöllistä.
- kolmatta odotan rv 32
minulla ekasta ja tokasta ollut maha niin turvoksissa heti alusta asti ettei voinut kyllä paljoakaan sitä piilotella. rv 14 käytin jo raskausvaatteita. olen ihan normi painonen ja 176 cm pitkä. nyt kolmannesta näky vielä nopeemmin ja se turvotuskin oli hirvee ja rv 12 ostin ekat mamma housut.
siskoni kenellä nyt toka tulossa, rv 16 hän käytti vielä kaikkia tavallisia vaatteita paitsi farkkuja, mutta rv 14 hänelle meni vielä pillifarkutkin.- niitä pidempiä
OLET pitkä!
- ....
mulla kukaan ei huomannu mitään pitkään aikaan... Maha alkoi kasvaa ehkä siin rv19 aikoihin. Töissä ja muutenkin ihmiset huomas vasta vähä ennen kuin jäin äitiyslomalle. Riippuu aika paljolti siitä millasii vaatteita käyttää.
- ---
Riippuu monesta asiasta. Jos kohtu on kovastikin taaksepäin kallistunut, niin ei välttämättä näy. Myös istukan sijainti vaikuttaa asiaan, etuseinämässä oleva istukka lisää vatsan näkyvyyttä.
Itsellä kyllä näkyi, vaikka kyseessä eka raskaus. Vaatteilla pystyi jonkun verran huijaamaan, ettei kaikki välttämättä huomanneet olinko vain lihava vai raskaana.
- janiiiina
Mulla on rv16 ja kyllä sen huomaa jos oon kertonut. Miehet ei välttämättä tajua. mutta kyllä tuon huomaa. Käytän vielä samoja vaatteita mitä aiemminkin eli tommosta venyvää toppia ja mustia housuja. Ja todellakin kun on tottunut ihon myötäisiin vaatteisiin pukeutua niin nyt alkaa topin venyminenkin olla lähellä loppua kun se nousee yhtenään housuista. Jos ei tuo paljas kohta vatsalla kerää huomiota niin ei sitten mikään
- vielä mulla
Nyt on menossa 17.raskausviikko, sunnuntaina alkaa 18.viikko. Eikä maha oikein näy. Vähän se turpoo iltaa kohden niinkuin normaalistikin. Kaikki "vanhat" vaatteet mahtuu päälle. Muutamat tutut, jotka tietää raskaudesta, on sanonu, että sen huomaa jo, jos on ollu kireämpi paita päällä. Aamulla maha on ihan normaali. Työkaverit sano, että ei mulla tollasta pömppöä normaalisti ole. Olen 169cm pitkä, ja painoa 62kg. Nyt on tullu 1kg lisää painoa.
Oikein odotan, että vauvamasu alkaa näkymään! :)
- asiasta
ensinnäkin nuo em. istukan paikat, kohdun eteen vai taakse kallellaan olo jne.
Yleensä hieman ylipainoisella raskaus ei näy yhtä varhain samoin kuin hoikemmalla, ja suuri merkitys on silläkin miten pukeutuu: jos tykkää löysistä, reiluista vaatteista niillä saa piilotettua aika pitkään, kun taas vartalonmyötäinen, istuva tyyli paljastaa kyllä jo pienenkin kummun nopeammin. Tuo "vaatemaku" muuten ratkaisee aika pitkälti myös sen kuinka kauan ns. normaalit vaatteet mahtuvat kuten ennenkiin päälle. Löysemmissä housuissa ja paidoissa on venymisvaraa ihan eri tavalla kuin vaikkapa juuri istuvissa lantiofarkuissa- niissä alkaa aika pian kasvava kohtu painamaan, jos ei muuten, niin liikkuessa. - wrgrgf
Itsellä rupes näkymään jo viikolla 15. Tosin niin, että jos oli huppari tai takki, niin ei sillon mitään huomannut, ehkä vähän saattoi joku katsoa, että ompa tuolla laihalla naisella kertynyt rasvaa vatsanseudulle (muuten oon tosi laiha ja muodoton). Nyt rv. 17 menossa ja alkaa jo huppareitten ja villapaitojenkin alta näkymään: ) Jos olen pelkkä ihoa myötäilevä paita (esim toppi) päällä niin huomaa kyllä selvästi: )
- ejgnikewjgntl4k
Kuten on jo sanottu, yksilöllistä, mut itsellä on nyt 16. viikko menossa ja sivuprofiilikuvissa tiukoissa vaatteissa ei ole mitään eroa vaikka kuinka tihrustaisi... tai no, tissit on himpun isommat, mutta that's it.
Itse kyllä TUNNEN mahan esim. selinmakuulla tai farkut jalassa istuessa, mut ei se kyllä näy kenellekään, tiesi raskaudesta tai ei. - yt543qwedfg
Mulla oli taaksepäin kallistunut kohtu ja istukkakin etuseinässä, raskaus näkyä selvästi muille (eli aloin saamaan kommentteja ja kyselyitä) rv 25 Siihen asti ei ilmeisesti ollut ihan selvää olenko raskaana vai lihonut :)
- kukka80..
Mulla näkyi selvästi ensimmäinen raskaus kesäkuun alussa, kun laskettuaika oli elokuun lopussa eli olisko silloin sitten rv 27-28.
Toinen raskaus näkyi selvästi rv 20
ja kolmas rv 18
Olen normaalipainoinen ja 162cm pitkä. Pitkillä ihmisillä on yleensä pienempi maha, kun tilaa on pituussuunnassa vauvalla enemmän. Samoin jos on lantiota,silloin vauva mahtuu "piiloon" lantioon.
Miehen sisko on 175cm pitkä ennen raskautta painoi 51kg. Hän oli 25. viikolla raskaana, ennen kuin kenelläkään olisi aavistustakaan.. Hyvin yksilöllistä on.
- kikka_78
Minulla tulee huomenna täyteen 17 viikkoa ja raskaus näkyy ja tuntuu. Vanhat housut ei mene jalkaan edes sen vertaa, että vetoketjun saisi kiinni, siirryin siis jo mammahousuihin. Lisäksi sanotaan, ettei ensimmäisestä tunne vauvan liikkeitä tässä vaiheessa, mutta tunnen vauvan liikkeet mahassa. Samoin kävellessä ja mahalla ollessa on selkeä pallo mahassa. Neuvolassa sanoivat, ettei minun kohdalla raskaus tule todennäköisesti näkymään pitkään aikaan, kun olen 173 cm pitkä ja noin 87kg painava. Mutta niin se näyttää olevan yksilöllistä.. Painoa ei juurikaan vielä ole tullut.
- yksilöllistähän tuo
Itsellä ensimmäinen raskaus ja ei ollut kyllä mitään epäselvyyttä 17 vkolla, että mikä on tilanne. :) Alkoi näkymään vähän jo vkolla 14, nyt vko 20 0 ja millään ei tuota voi peittää. Oon itse lyhyt ja melko hoikka, kapea lantio ja istukka edessä. Liekö tuo yhdistelmä syynä näkyvyyteen. Mieli tekisi jo "omiin" vaatteisiin, vaikka onhan tässä vaikka kuinka kauan vielä...
- r3svw
Minä olen tavannut erään nuoren naisen, joka seuraavana päivänä synnytti, enkä ikinä olisi arvannut, että hän oli raskaana. Jotenkin se maha katosi sinne lantioon ja löysien vaatteiden alle.
- ihmettelijä
Minulla on kanssa s-kokoinen tuttava joka synnytti reilu 3 kg vauvan aika yllättäen, vauvavatsaa ei missään vaiheessa nähnyt. Sama oli kuulemma hänen aiemmissakin raskauksissa.
- 19+6
Mulla ei näkynyt vielä mitään vk 17, mutta vk 18 oli jo huomattava ero =)
- Nannisnaa
Mulla rv 17 1 ja jalkapallon kokoinen pallo mahassa,ei mitään epäselvyyttä tilasta. pituutta 161 ja painoa 53
- raskautunut:)
Mulla näkyny jo pari viikkoa ihan selkeästi. Pituttaa löytyy 170cm ja painoa 52kg..
Äitiyshousut ostin viikko sitten, muut housut tuntuvan pahalta päällä. :) - rippuu, kaikki mahdo
kyllä se on niin yksilöllistä. pituus ja vanhat läskit auttaa. ittellä ei viikolla 30 yks kaveri (ittellään 2 lasta) huomannu mitään. itstukka oli takana, kohdun suunnasta ei oo tietoa. oon 175cm ja kiloja riittää. lisäks muutama mainitsi mun tehneen lapsen salaa. nyt oon rv 16 ja maha tuntuu, mutta kilojen puolesta oon hoikimmillani aikoihin. vanhat housut menee mutta tuntuu kireeltä. ja nyt istukkakin on eessä ja alhaalla. Tiedän kanssa yhden hyvin pienen ja siron naisihmisen josta ei todellakaan olis tiennyt raskaudesta päällepäin ennen kuin viime viikoilla.
- rv13+1
Hyvin yksilöllistä tosiaan. Menossa nyt rv13 ja äitiyshousuja käyttänyt jo pari viikkoa, eikä ole kenellekään epäselvää, että olen raskaana. Maha oikeastaan näkyi lähes alusta lähtien, rv8 viikolta lähtien, vaikka ensimmäistäni odotan. Itse 175cm ja normaalipainoinen.
Mutta ystäväni maha alkoi pikkaisen erottumaan vasta rv18, eikä kukaan ulkopuolinen olisi pystynyt sitä sanomaan.- myös rv 13+1
Miulla kans rv13 1 ja jouduin jo mammahousut hankkimaan =S lisäkiloja on tullut jo 3kg :O... ensimmäinen kysymys raskaudesta tuli jo rv10 =D ensimmäistä odotan ja olen 163cm
- turvottaa...
myös rv 13+1 kirjoitti:
Miulla kans rv13 1 ja jouduin jo mammahousut hankkimaan =S lisäkiloja on tullut jo 3kg :O... ensimmäinen kysymys raskaudesta tuli jo rv10 =D ensimmäistä odotan ja olen 163cm
Niin no, todennäköisesti turvotus ja lisäkilot sitä vatsaa noin aikaisin kasvattavat. Tai ei edes todennäköisesti, vaan varmasti. RV 10 sikiö on 2-3 cm pitkä ja painaa pari grammaa. Kohtukin on vasta hiukkasen pyöristynyt. RV 13 voi jo jotain lievää pömpötystä alkaa olla kohdun kasvunkin takia, kun kohtu on jo noussut häpyluun yläpuolelle.
- näkyy ja hyvin
Kyllä näkyy. Ehkä ei ensimmäisessä. Kuopukseni kanssa jo rv20 oli niin pullea, että oli kuin potkupallo vatsassa ja lopulta rv40 oli valtavan paljon isompi kuin ensimmäisessä raskaudessa. Nyt rv17 ja näkyy jo selvästi jos en laita löysää tunikaa ja senkin alta näkyy. Syynä tietysti voi olla se, että minulla on vaurioituneet vatsalihakset edellisissä raskauksissa ja minulla on ilman raskauttakin koko ajan vähän raskauspömppöä jäljellä.
- chellam
häät oli rv 16 6 meillä, ennen raskautta hankittu mekko meni päälle enkä näyttänyt raskaana olevalta. vielä rv 20 raskaus näky vaan tiukan paidan kanssa...nyt 36 5 ja kaikki jotka ei tiedä mitkä viikot mulla on ovat ihan ylllättyneitä kun veikkaisivat viikkoja paljon vähemmän.muutamat omat farkutkin menee vielä just jalkaan. aina oon ollu hoikka... painoa tullu 8.5 kiloa vaikka ihan hyvin oon syöny :)
- on mahdollista.
Mulla rupes maha kunnolla näkymään joskus rv 20 vasta, joten on hyvinkin mahdollista että noilla viikoilla maha on vielä huomaamaton.
Nyt menossa 29 2 ja maha alkaa vasta kunnolla näyttää vauvamahalta. - Raskaanaolija
Mulla alkoi näkyä noin rv 17. Olen hoikka (169cm, 57kg ennen raskautta), esikoista odotan, kohtu eteenpäin kallistunut. Nyt näkyy jo aivan selvästi, rv 21 0. Painoa on tullut vasta noin 3kg ja kaikki siihen "vauvan kohdalle", vaatekoko ja ympärysmitat muilta osin ihan ennallaan.
Eli yksilöllistä on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781