Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sienet grilliin, nam!

Asiakasomistaja mökille

Mikään ei tietysti ole niin hyvää sientä, kuin metsästä itse poimitut tatit.
Kuitenkin on tosiasia, että lomakausi ja sienestyskausi eivät satu samalle aikaa.

Pitää oikeastaan kiittää sitä asiakasomistajan kauppaketjua, kun ovat ottaneet valikoimiinsa liettualaiset herkkusienet.
Asiakasomistajan kukkaro tykkää korkealaatuisista ja tuoreista vihanneksista. Samalla ne ovat huomattavasti halvempia, kuin aiemmin ainoana tuotteena olleet periaatteella "maksa tai ole ostamatta" tuotteet.

En liene ainoa kiittäjä?
Toivoisi vaan mökkipaikkakunnankin markettiin tätä ilosanomaa, mutta jostakin kumman syystä siellä hintalappu on vielä sillä tasolla, kun pakatun herkkusienen markkinoilla ei Suomessa tainnut olla ollenkaan kilpailua.
Kaikkialla tässä maassa kun ei kilpailumekanismi tunnu toimivan kaupan alalla.
Ei vaikka kuinka olisit "omistaja" joka haluaa syödä herkullista ja terveellistä ruokaa kohtuullisella hintaa.
Siis "eurooppalaisempaa hintatasoa".

6

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkkugastronomi

      Ja mitä siitäkin tulisi jos kaikki ostaisi heikkolaatuisia ulkomaisia tuotteita, kaikki olisimme työttömiä!

      • Asiakasomistaja mökille

        Eli onko kokemusperustaista tietoa väitteesi?
        Minulla on hyvin positiiviset kokemukset ulkomaisen tuotteen laadusta.
        Tosiasiassahan tiettyjen elintarvikkeiden kasvattaminen tai valmistaminen ei onnistu ilman erittäin tarkkaa hygieniaa ja valvottuja olosuhteita.
        Logistiikan järjestäminen taasen on tänä päivänä ammattilaisille helppoa!
        Nykyisinhän elintarvikekuljetuksen lämpötilaa valvotaan erittäin tarkoin.

        Onko Eurooppalaisen hintatason mukaan korkeahintaisen suomalaisen elintarvikkeen tärkein myyntiargumentti se, että saadaan työllistettyä jokin tuotantolaitoksen omistaja Suomessa?
        Ehkäpä niin, sillä asiakasomistajan kaupassahan käyttää voimakkaasti valtaa tuottajajärjestö. Kesämökilleen ajava asiakasomistaja saa maksaa "jossakin päätetyn" hinnan.
        Siinä on muuten yksi syy siihen, että moni suomalainen viettää lomansa maamme rajojen ulkopuolella.
        Elintarvikkeet maksavat vaan huomattavasti vähemmän muualla.

        Siksipä asiakasomistajakin suuntaa usein lomillaan ensin laivalla Suomenlahden yli ja jatkaa siitä matkaansa muutaman tunnin.
        Ei maamme työllisyyttä hoideta pitämällä kiinni korkeista hinnoista.
        Ostajat katoavat silloin helposti pois.
        Kilpailukykyiset hinnat toisivat asiakkaita myös itäisen rajan takaa.


      • Prisman johtaja
        Asiakasomistaja mökille kirjoitti:

        Eli onko kokemusperustaista tietoa väitteesi?
        Minulla on hyvin positiiviset kokemukset ulkomaisen tuotteen laadusta.
        Tosiasiassahan tiettyjen elintarvikkeiden kasvattaminen tai valmistaminen ei onnistu ilman erittäin tarkkaa hygieniaa ja valvottuja olosuhteita.
        Logistiikan järjestäminen taasen on tänä päivänä ammattilaisille helppoa!
        Nykyisinhän elintarvikekuljetuksen lämpötilaa valvotaan erittäin tarkoin.

        Onko Eurooppalaisen hintatason mukaan korkeahintaisen suomalaisen elintarvikkeen tärkein myyntiargumentti se, että saadaan työllistettyä jokin tuotantolaitoksen omistaja Suomessa?
        Ehkäpä niin, sillä asiakasomistajan kaupassahan käyttää voimakkaasti valtaa tuottajajärjestö. Kesämökilleen ajava asiakasomistaja saa maksaa "jossakin päätetyn" hinnan.
        Siinä on muuten yksi syy siihen, että moni suomalainen viettää lomansa maamme rajojen ulkopuolella.
        Elintarvikkeet maksavat vaan huomattavasti vähemmän muualla.

        Siksipä asiakasomistajakin suuntaa usein lomillaan ensin laivalla Suomenlahden yli ja jatkaa siitä matkaansa muutaman tunnin.
        Ei maamme työllisyyttä hoideta pitämällä kiinni korkeista hinnoista.
        Ostajat katoavat silloin helposti pois.
        Kilpailukykyiset hinnat toisivat asiakkaita myös itäisen rajan takaa.

        Suomalainen duunari maksaa liikaa, palkkoja pitäisi pudottaa. Kauppalehdessä oli juttua rakennusliiton iskuista rakennustyömaille. Eivät idiootit tajua, että virolainen tekee parempaa jälkeä tonnin kk-palkalla. Suomalaistenkin palkka pitäisi pudottaa, niin saataisiinasunnot ja ruoka halvemmaksi. Onneksi hallitus laskee ruuan alvia.


    • Ruma mies

      "Mikään ei tietysti ole niin hyvää sientä, kuin metsästä itse poimitut tatit."

      ... paitsi itse poimitut torvisienet, vaaleaorakkaat, korvasienet ja lampaankäävät, muutamia mainitakseni. Ja rouskut.

      "Kuitenkin on tosiasia, että lomakausi ja sienestyskausi eivät satu samalle aikaa."

      Se on järjestelykysymys, jonka lopputulos auttaa erottamaan vakavasti otettavat sienestäjät harrastelijoista.

      "Sienet grilliin, nam!"

      Mieluummin pannulle, keittoon tai salaattiin.

      • Asiakasomistaja mökille

        Monikaan ei ikävä kyllä pääse itse valitsemaan lomakauttaan sienestysajaksi, vaan sen tekee työnantaja. Silloin ehtyvät omat säilötyt varastot ja tarvitaan kaupan palveluita ja herkkusieni on kai Suomessa yleisin ja nopeiten markkinoita kasvattava sienilaji.

        Nuo mainitsemasi sienet ovat tosiaan herkkua.
        Oletko koskaan kokeillut sellaista, että lisäät metsäsienien joukkoon herkkusieniä?
        Olen tehnyt sillä tavoin sienisalaattia, joka ei ole liian voimakkaan metsäsienen makuista sellaiseen suuhun, joka ei ole tottunut sienten erinomaiseen makuun.

        "Mieluummin pannulle, keittoon tai salaattiin"
        Kyllä noinkin tulee tehtyä. Itseasiassahan meillä Suomessa on aika vähäistä tuo sienikulttuuri, mutta itselleni se on onneksi jo lapsena opetettua asiaa.

        Olkoon kyseessä kaupasta ostettu tai itsepoimittu sieni, niin tosiasiahan on se, että niistä saa helposti hyvää ruokaa.
        Itse en vaan pidä siitä, että tukkukauppa ja HEVI-hyllyn vastaava päättävät siitä, että tarjolle tulee pelkästään kallis vaihtoehto.
        Periaattessahan sieni on helppoa ja kaikille sopivaa herkkua.
        Näin se on silloin, jos itsepoimittujen puuttuessa saa salaattiainekseksi tai grillattavaksi vaikka liettualaista herkkusientä. Se kun on hinnaltaan ja laadultaan ainakin minun mielestäni järkevintä.
        Ihan hyvää ja suht edullista herkkusienikeittoa siitä saa tehtyä..... ja helposti!

        Sienet melkein miten vaan "nammmm".........


      • Ruma mies
        Asiakasomistaja mökille kirjoitti:

        Monikaan ei ikävä kyllä pääse itse valitsemaan lomakauttaan sienestysajaksi, vaan sen tekee työnantaja. Silloin ehtyvät omat säilötyt varastot ja tarvitaan kaupan palveluita ja herkkusieni on kai Suomessa yleisin ja nopeiten markkinoita kasvattava sienilaji.

        Nuo mainitsemasi sienet ovat tosiaan herkkua.
        Oletko koskaan kokeillut sellaista, että lisäät metsäsienien joukkoon herkkusieniä?
        Olen tehnyt sillä tavoin sienisalaattia, joka ei ole liian voimakkaan metsäsienen makuista sellaiseen suuhun, joka ei ole tottunut sienten erinomaiseen makuun.

        "Mieluummin pannulle, keittoon tai salaattiin"
        Kyllä noinkin tulee tehtyä. Itseasiassahan meillä Suomessa on aika vähäistä tuo sienikulttuuri, mutta itselleni se on onneksi jo lapsena opetettua asiaa.

        Olkoon kyseessä kaupasta ostettu tai itsepoimittu sieni, niin tosiasiahan on se, että niistä saa helposti hyvää ruokaa.
        Itse en vaan pidä siitä, että tukkukauppa ja HEVI-hyllyn vastaava päättävät siitä, että tarjolle tulee pelkästään kallis vaihtoehto.
        Periaattessahan sieni on helppoa ja kaikille sopivaa herkkua.
        Näin se on silloin, jos itsepoimittujen puuttuessa saa salaattiainekseksi tai grillattavaksi vaikka liettualaista herkkusientä. Se kun on hinnaltaan ja laadultaan ainakin minun mielestäni järkevintä.
        Ihan hyvää ja suht edullista herkkusienikeittoa siitä saa tehtyä..... ja helposti!

        Sienet melkein miten vaan "nammmm".........

        "Oletko koskaan kokeillut sellaista, että lisäät metsäsienien joukkoon herkkusieniä?"

        Tein sitä ennenvanhaan aina keväällä ja alkukesästä, kun itse poimittu sato alkoi käydä vähiin. Nykyisin sienet eivät käy koskaan vähiin, koska minulla on jo 9 vuotta ollut äärimmäisen tehokas apulainen, joka löytää metsästä jokaisen kanttarellin, mustatorviaisen, suppilovahveron, kosteikkovahveron, orakkaan, lampaankäävän ja muutaman muun.

        Toivon, että joskus sattuisi käteen viime vuosien ihmesieni tuoksuvalmuska, että voisin neuvoa apulaiseni etsimään myös niitä. Kun se kerran oppii uuden sienen, se on erehtymätön.

        Apulaiseni on musta ja painaa 27 kg. Ei tarvitse muuta kuin kävellä perässä ja kumartua poimimaan siellä, missä se kehottaa tekemään niin. Toistaiseksi sen taidot ovat parantuneet vuosi vuodelta. Odotan kauhulla aikaa, jolloin se on liian vanha sienestykseen.

        Tosin herkkusieniä syön nykyäänkin. En muiden sienien puutteessa vaan siksi, että tykkään niistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe