vihainen

konna............

elikkäs apua ja vinkkejä kaivataan...kun tuo minun punakorvakonna muori on nyt jonkun sortin vihanhallintakurssin tarpeessa. Kyseessä on 13v konnamuori joka ensin alkoi kiipeillä joka ihmeen paikkaan mihin mahdollista ja ruokaa menisi enemmän kuin mitä laki sallii....ja ei siinä mitään vielä mutta jos ruokaa ei heti tule, saa uros tuntea sen kilvissään ja nahoissaan!!naaras on kyllä aina ollut pirttihirmu mutta agressiivisena en sitä ennen ole nähnyt?!joten...mikäs meidän muoria riivaa??Altaaseen olen tehnyt pieniä muutoksia (tosin suurimmaksi osin siksi että pienempi uros pääsisi muoria karkuun) mutta muita muutoksia en ole tehnyt....

2

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilppari2

      Mulla on (melkein?) sama ongelma. :/ Siis mulla on 2 nelivarvaskilpikonna tyttöä(V&C) ja nyt kesällä V on alkanut jahdata C:tä ja puree sitä jalkoihin ja päähän jos V:tä ei päästä ulos.Ja heti kun menee esim. omaan huoneeseen V: alkaa juoksemaan pitikin terraarion seiniä ja kiipeilee niitä pitkin, ja olen lukenu et se voi johtuu siitä että ne ei oo tyytyväisii terraarioon tai ei viihdy tai sitten esim. että on liian kovaa meteliä, mutta meillä ei oo kovaa meteliä siinä missä kilpikonnat on.Eli mun on nyt täytynyt joka päivä päästää ne johonkin huoneeseen koko päiväksi koska muuten C olisi varmaan mennyttä jo. Ja sitten joskus illalla pitää ruokkia molemmat ja valvoa että ne sit menee nukkumaan ja sit seuraavana aamuna sama juttu uudestaan. Äitini on nyt alkanut uhomaan että meidän pitäisi myydä V mutta haluaisin odottaa vähän aikaa ja kattoo mitä tapahtuu..
      En silti tiedä johtuuko meidän ongelma samasta jutusta kun sinulla on vesi- ja mulla maakilpikonnia....
      (Kirjasta : Seinänviertä kulkeminen ja seinälle kipuaminen ovat yleensä merkkejä siitä etteivät elinolot miellytä kilpikonnaa. Tällainen käyttäytyminen on hyvin ymmärettävää silloin kun kilpikonna on vasta totuttelemassa uuteen asuinpaikkaan..... Myös voimakkaat hajut ja kovat äänet voivat heikentää kilpikonnan viihtyvyyttä.)

      • ainakin vesikilppareilla

        Meillä meni ihan mahdottomaksi, 2 punakorvaa ja 1 keltakorva samassa altaassa.Kaikki naaraita, punakorvat alkoi tappelemaan keskenään sisäaltaassa.Pakko oli laittaa jo väliseinäkin, muuten olis tullut pahaa jälkeä.Nyt kilpparit on ulkona kunnon lammessa, ei mitään hämminkiä.Ens talveksi on pakko keksiä joku ratkaisu, ettei tarvii enää liian pieneen keppuun konnia laittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7811
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      78
      3844
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1032
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      728
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      725
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      39
      687
    Aihe