vihainen

konna............

elikkäs apua ja vinkkejä kaivataan...kun tuo minun punakorvakonna muori on nyt jonkun sortin vihanhallintakurssin tarpeessa. Kyseessä on 13v konnamuori joka ensin alkoi kiipeillä joka ihmeen paikkaan mihin mahdollista ja ruokaa menisi enemmän kuin mitä laki sallii....ja ei siinä mitään vielä mutta jos ruokaa ei heti tule, saa uros tuntea sen kilvissään ja nahoissaan!!naaras on kyllä aina ollut pirttihirmu mutta agressiivisena en sitä ennen ole nähnyt?!joten...mikäs meidän muoria riivaa??Altaaseen olen tehnyt pieniä muutoksia (tosin suurimmaksi osin siksi että pienempi uros pääsisi muoria karkuun) mutta muita muutoksia en ole tehnyt....

2

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilppari2

Mulla on (melkein?) sama ongelma. :/ Siis mulla on 2 nelivarvaskilpikonna tyttöä(V&C) ja nyt kesällä V on alkanut jahdata C:tä ja puree sitä jalkoihin ja päähän jos V:tä ei päästä ulos.Ja heti kun menee esim. omaan huoneeseen V: alkaa juoksemaan pitikin terraarion seiniä ja kiipeilee niitä pitkin, ja olen lukenu et se voi johtuu siitä että ne ei oo tyytyväisii terraarioon tai ei viihdy tai sitten esim. että on liian kovaa meteliä, mutta meillä ei oo kovaa meteliä siinä missä kilpikonnat on.Eli mun on nyt täytynyt joka päivä päästää ne johonkin huoneeseen koko päiväksi koska muuten C olisi varmaan mennyttä jo. Ja sitten joskus illalla pitää ruokkia molemmat ja valvoa että ne sit menee nukkumaan ja sit seuraavana aamuna sama juttu uudestaan. Äitini on nyt alkanut uhomaan että meidän pitäisi myydä V mutta haluaisin odottaa vähän aikaa ja kattoo mitä tapahtuu..
      En silti tiedä johtuuko meidän ongelma samasta jutusta kun sinulla on vesi- ja mulla maakilpikonnia....
      (Kirjasta : Seinänviertä kulkeminen ja seinälle kipuaminen ovat yleensä merkkejä siitä etteivät elinolot miellytä kilpikonnaa. Tällainen käyttäytyminen on hyvin ymmärettävää silloin kun kilpikonna on vasta totuttelemassa uuteen asuinpaikkaan..... Myös voimakkaat hajut ja kovat äänet voivat heikentää kilpikonnan viihtyvyyttä.)

• ainakin vesikilppareilla

Meillä meni ihan mahdottomaksi, 2 punakorvaa ja 1 keltakorva samassa altaassa.Kaikki naaraita, punakorvat alkoi tappelemaan keskenään sisäaltaassa.Pakko oli laittaa jo väliseinäkin, muuten olis tullut pahaa jälkeä.Nyt kilpparit on ulkona kunnon lammessa, ei mitään hämminkiä.Ens talveksi on pakko keksiä joku ratkaisu, ettei tarvii enää liian pieneen keppuun konnia laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      158
      4525
    2. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      73
      4287
    3. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      13
      3436
    4. Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?

Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -
      Maailman menoa
      131
      3038
    5. Voiko kaivattu olla liian vanha?

Tai muuten huonokuntoinen...
      Ikävä
      188
      2762
    6. Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?

Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa
      Työpaikat
      39
      1787
    7. Missä näit viimeksi kaivattusi?

Menikö kohtaaminen hyvin vai ujousko esti lähestymästä?
      Ikävä
      72
      1562
    8. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      59
      1513
    9. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      119
      1260
    10. IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...

71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih
      Terveys
      18
      1185
    Aihe