elikkäs apua ja vinkkejä kaivataan...kun tuo minun punakorvakonna muori on nyt jonkun sortin vihanhallintakurssin tarpeessa. Kyseessä on 13v konnamuori joka ensin alkoi kiipeillä joka ihmeen paikkaan mihin mahdollista ja ruokaa menisi enemmän kuin mitä laki sallii....ja ei siinä mitään vielä mutta jos ruokaa ei heti tule, saa uros tuntea sen kilvissään ja nahoissaan!!naaras on kyllä aina ollut pirttihirmu mutta agressiivisena en sitä ennen ole nähnyt?!joten...mikäs meidän muoria riivaa??Altaaseen olen tehnyt pieniä muutoksia (tosin suurimmaksi osin siksi että pienempi uros pääsisi muoria karkuun) mutta muita muutoksia en ole tehnyt....
vihainen
2
452
Vastaukset
- kilppari2
Mulla on (melkein?) sama ongelma. :/ Siis mulla on 2 nelivarvaskilpikonna tyttöä(V&C) ja nyt kesällä V on alkanut jahdata C:tä ja puree sitä jalkoihin ja päähän jos V:tä ei päästä ulos.Ja heti kun menee esim. omaan huoneeseen V: alkaa juoksemaan pitikin terraarion seiniä ja kiipeilee niitä pitkin, ja olen lukenu et se voi johtuu siitä että ne ei oo tyytyväisii terraarioon tai ei viihdy tai sitten esim. että on liian kovaa meteliä, mutta meillä ei oo kovaa meteliä siinä missä kilpikonnat on.Eli mun on nyt täytynyt joka päivä päästää ne johonkin huoneeseen koko päiväksi koska muuten C olisi varmaan mennyttä jo. Ja sitten joskus illalla pitää ruokkia molemmat ja valvoa että ne sit menee nukkumaan ja sit seuraavana aamuna sama juttu uudestaan. Äitini on nyt alkanut uhomaan että meidän pitäisi myydä V mutta haluaisin odottaa vähän aikaa ja kattoo mitä tapahtuu..
En silti tiedä johtuuko meidän ongelma samasta jutusta kun sinulla on vesi- ja mulla maakilpikonnia....
(Kirjasta : Seinänviertä kulkeminen ja seinälle kipuaminen ovat yleensä merkkejä siitä etteivät elinolot miellytä kilpikonnaa. Tällainen käyttäytyminen on hyvin ymmärettävää silloin kun kilpikonna on vasta totuttelemassa uuteen asuinpaikkaan..... Myös voimakkaat hajut ja kovat äänet voivat heikentää kilpikonnan viihtyvyyttä.)- ainakin vesikilppareilla
Meillä meni ihan mahdottomaksi, 2 punakorvaa ja 1 keltakorva samassa altaassa.Kaikki naaraita, punakorvat alkoi tappelemaan keskenään sisäaltaassa.Pakko oli laittaa jo väliseinäkin, muuten olis tullut pahaa jälkeä.Nyt kilpparit on ulkona kunnon lammessa, ei mitään hämminkiä.Ens talveksi on pakko keksiä joku ratkaisu, ettei tarvii enää liian pieneen keppuun konnia laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848