Ajattelinpa avautua ja kertoa kokemuksestani, miten vaikeaa voi joskus olla silmälasien tilaaminen netistä!
Huomasin jostain mainosbannerista huhtikuussa, että Lenswayllä on tulossa kampanja, jossa 1000 ensimmäistä saa 25 eurolla mitkä tahansa silmälasit heidän valikoimistaan. Ko. kampanja oli 21. huhtikuuta ja onnistuinkin tilaamaan Lenswayn nettisivuilta mieleiset lasit. Tilausvahvistuskin kolahti sähköpostiin samana päivänä ja siinä oli arvioitu toimituspäivä 13.5. Tähän asti kaikki oli mennyt ihan hienosti. Sen jälkeen homma lähti menemään päin prinkkalaa! 30.4. sain toisen tilausvahvistuksen eri tilausnumerolla ko. silmälaseista, jossa hinta olikin 203 euroa ja arvioitu toimituspäivä 22.5. Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia ja sieltä tuli vastaus, että saan lasini hintaan 25 euroa.
13.5. ei laseja kuulunut, ei myöskään 22.5. Kesäkuun ensimmäisenä päivän lähetin asiakaspalveluun sähköpostia, jossa ihmettelin ettei laseja ollut vieläkään tullut. Sain vastauksen, jossa seliteltiin tilaukseni kadonneen "teknisestä viasta johtuen"... Lasit luvattiin toimittaa mahdollisimman pian ja tietenkin 25 eurolla. Parin tunnin päästä tuli tilausvahvistus, jossa lasien hinta oli taas normaalit 203 euroa! Tässä vaiheessa, en enää jaksanut selvitellä asiaa vaan jäin odottelemaan mitä tuleman pitää.
Lasit tulivatkin jo tänään 4.6. ja lasku oli 203 euroa. Lisäksi kehykset ovat mustat, vaikka Lenswayn nettisivuilla ko. lasien tuotetiedoissa väriksi mainitaan ruskea ja kaikissa kuvissa kehykset ovat ruskeat. Nyt tuli mitta sen verran täyteen, että päätin soitttaa Lenswayn asiakaspalvelunumeroon. Siellä sanottiin, että ko. kehysmallia on saatavana ainoastaan mustana ja laskuni summa korjataan ja voin maksaa siis 25 euroa laseista.
Omaan piikkiini otan sen verran, että saamissani tilausvahvistuksissa kehyksen värinä on ollut musta, mutta on suoranaista asiakkaan harhauttamista mainostaa ruskeita kehyksiä kuvilla ja väärillä tuotetiedoilla, jos niitä kerran ei ole edes saatavana!
Aion kuitenkin pitää nämä lasit, koska hinta oli niin edullinen ja niillä sentään näkee ihan hyvin mutta Lenswayltä en todellakaan aio jatkossa tilata enää yhtään mitään!
Lensway - tämä tarina on tosi!
43
26738
Vastaukset
- välttääkseen
stressiä asioida suomalaisessa optikkoliikkeessä.
- Asiakaspalvelu
Hei!
Soittaisitko Lenswayn asiakaspalveluun. Kysy Annikaa ja kerro että soitat Suomi24:een liittyen.- jojojojoo
Sotin mut Annika sano ettei kerkee just nyt rupatella.
- tyytyväinen
Minä voitin silmälasit Lenswaylta ja olen tosi tyytyväinen laseihin ja niiden toimitukseen. Olen käynyt aikaisemmin asioimassa optikkoliikkeessä ja siellä lasien toimitus kesti pitemmän aikaa kuin Lenswaylla, joten kiitos ja kumarrus heille.
- Anonyymi
Oman kokemukseni mukaan aikamoista kusetusta koko lafka. Hinnat nousee kun laseja tilaa. Alkuperäinen hinta toimii ainoastaan sisäänvetona. Kannattaa ehkä vältellä koko putiikkia.
- Saintly
Minä pidän Lenswayta todella kelvottomana liikkeenä ja haluan varoittaa kaikkia ryhtymästä heidän asiakkaakseen. Ongelma alkoi, kun pienet lapseni hukkasivat alkuperäisen tilauksen mukana tulleen laskun.
Asia unohtui, joten käytännössä jäin odottamaan huomautuslaskua. Sellainen ilmeisesti tulikin, mutta ilman muita merkintöjä jonkin helkkarin Svea Rahoituksen nimissä, kun nämä Lenswayn hunsvotit ovat voittonsa maksimoidakseen näköjään ulkoistaneet laskutuksenkin. Kirjekuori ei eronnut mitenkään "ota lainaa meiltä" -tyyppisen roskapostin joukosta, joten paperinkeräykseen se päätyikin.
Seuraavana tuli perintäkirje Svea Perinnästä! Alkuperäinen lasku ja 50 euroa erintäkuluja päälle. Tuli siinä parinkympin tilaukselle hintaa. Maksoin toki, ja sitten reklamoin Lenswaylle heidän hämäävästä menettelystään. Tarjoutuivat ottamaan pari euroa seuraavasta tilauksesta pois (siis ei lähellekään sitä rosvottua viittäkymppiä), joten ilmoitin asiakassuhteemme päättyneen ja pyysin heitä lopettamaan tonavana virtaavan mainosspämminsä lähettämisen. Ei mitään vaikutusta. Huomautin kuukautta myöhemmin uudestaan. Ei tehoa. Estin pääsyn heidän lähettäjäosoitteestaan postilaatikkooni. Seuraavassa hetkessä tulee mainosspämmiä Lensway Norwaylta! Ilmeisesti v!ttuilumielessä lähetetty. Suljin senkin. Seuraavana valitan viranomaisille.
Kaksi opetusta:
1. Laskun sisältävät kuoret kuuluu merkitä vastaavasti. Ei meitä kuluttajia voi pakottaa availemaan postia sellaisilta lähettäjitä, joiden asiakkaita emme ole emmekä halua tulla.
2. Kuluttajan tahtoa olla saamatta roskamainosmeiliä, jota Lensway lähettää muuten todella runsaasti, pitää kunnioittaa. Siis kaksi simppeliä pyyntöä, joita tämä mainittu humpuukifirma ei pystynyt kumpaakaan noudattamaan.
Ihan vain hyvyyttäni varoitan nyt siis muitakin kuluttajia, jotta nämä voisivat harkita minkälaisen puulaakin asiakkaaksi voivat joutua. Käyttäkään mieluummin vaikka Lens-Onia tai ihan tavallista suomalaista optikkoliikettä. Lenswayssa säästetty euro voi tulla todella kalliiksi.- kodekn
Jaa-a, musta kyllä voit syyttää itseäsi siitä, jos olet itse hukannut sinulle lähetetyn laskun etkä sitten aukaise sinulle tullutta postia. Kirjekuoreen ei tarvitse merkitä sisältääkö kirjekuori laskun; jotkut asiakkaat eivät välttämättä edes halua, että kukaan tietää mitä heille tullut posti sisältää. Sen tiedän, että kirjekuoreen ei saa nykyään enää merkitä sisältääkö kuori karhun. Spämmiä Lenswayltä eikä keneltäkään muultakaan tietenkään saa tulla jos se kielletään.
Oma kokemus Lenswaystä oli sellainen, että tilasin sieltä lasit tammikuussa ja valitettavasti tulleissa laseissa oli toinen sanka vinossa, joten niitä ei millään saanut pysymään oikeassa asennossa nenällä, vaikka yritin nenätyynyjä väännellä. Muuten lasit olivat tosi hienosti tehdyt ja olisin mielelläni pitänyt ne mikäli sangassa ei olisi ollut ongelmia. Alunperin ajattelin, että pidän lasit kuntoilulaseina, kun ei niitä voi koko aikaa pitää, mutta koska niiden hinta oli yli 200 e päädyin kuitenkin kysäisemään Lenswayltä yli kuukauden lasien saapumisen jälkeen, että voinko palauttaa ne. He suostuivat siihen suoraan, ja sain maksamani rahat takaisin.
Mainittakoon, että en ole kyllä saanut yhtään mainoskirjettä heiltä koko aikana, kun olen heidän asiakkaansa ollut (eli vuoden alusta) ja sähköpostiinkin on tainnut tulla yksi mainos. Eli en ole ihan varma uskonko puheitasi jatkuvasta mainosvirrasta. - Anonyymi
kodekn kirjoitti:
Jaa-a, musta kyllä voit syyttää itseäsi siitä, jos olet itse hukannut sinulle lähetetyn laskun etkä sitten aukaise sinulle tullutta postia. Kirjekuoreen ei tarvitse merkitä sisältääkö kirjekuori laskun; jotkut asiakkaat eivät välttämättä edes halua, että kukaan tietää mitä heille tullut posti sisältää. Sen tiedän, että kirjekuoreen ei saa nykyään enää merkitä sisältääkö kuori karhun. Spämmiä Lenswayltä eikä keneltäkään muultakaan tietenkään saa tulla jos se kielletään.
Oma kokemus Lenswaystä oli sellainen, että tilasin sieltä lasit tammikuussa ja valitettavasti tulleissa laseissa oli toinen sanka vinossa, joten niitä ei millään saanut pysymään oikeassa asennossa nenällä, vaikka yritin nenätyynyjä väännellä. Muuten lasit olivat tosi hienosti tehdyt ja olisin mielelläni pitänyt ne mikäli sangassa ei olisi ollut ongelmia. Alunperin ajattelin, että pidän lasit kuntoilulaseina, kun ei niitä voi koko aikaa pitää, mutta koska niiden hinta oli yli 200 e päädyin kuitenkin kysäisemään Lenswayltä yli kuukauden lasien saapumisen jälkeen, että voinko palauttaa ne. He suostuivat siihen suoraan, ja sain maksamani rahat takaisin.
Mainittakoon, että en ole kyllä saanut yhtään mainoskirjettä heiltä koko aikana, kun olen heidän asiakkaansa ollut (eli vuoden alusta) ja sähköpostiinkin on tainnut tulla yksi mainos. Eli en ole ihan varma uskonko puheitasi jatkuvasta mainosvirrasta."Mainittakoon, että en ole kyllä saanut yhtään mainoskirjettä heiltä koko aikana, kun olen heidän asiakkaansa ollut (eli vuoden alusta) ja sähköpostiinkin on tainnut tulla yksi mainos. Eli en ole ihan varma uskonko puheitasi jatkuvasta mainosvirrasta."
Tuo voi tietysti pitää paikkansa tuolloin yli 10 vuotta sitten, mutta mulle ne lähettää e-spämmiä noin viiden päivän välein. (11.3., 5.3., 29.2. , 25.2.........) Vaikka olen jo yli vuosi sitten perunut uutiskirjetilauksen. (toki en ole uutiskirjettä edes tilannut vaan sen teki Lensway ihan pyytämättä kun sieltä tilasin lasit).
Eli jos tilaatte tuolta jotain niin käyttäkää jotain roskapostiosoitetta jonka täyttyminen spämmistä ei haittaa.
- menetetty asiakas
Ajattelin tilaavani piilolinssit lenswayltä tämän luettuani kiinnostus lopahti.
- Tyytyväinen asiakas
Minulla on päinvastaiset kokemukset kyseisestä nettikaupasta.
Tilasin itselleni ja vaimolleni piilarit sekä aurinkolasit voimakkuuksilla Lensway:lta. En ole aiemmin uskaltanut ostaa silmälaseja netin kautta, piilareita kylläkin monta kertaa aikasemmin. Piilarit tulivat 3 päivää tilauksen jälkeen ja lasit 10 päivää tilauksen jälkeen (vaikka Lenswayn asiakaspalvelu oli ilmoittanut minulle että menee vähintään 2 viikkoa). En voi olla muuta kuin tyytyväinen Lenswayn toimintaan!
Työ lasien osalta oli myöskin erinomaista ja RayBanit istuvat erittäin hyvin! - läskilempijä
koko juttu on paska älkää vaa ostako piilolinssejä ihan vittu
- uudet pokat
Ap voi todellakin syyttää vaan itseään kun ei ole postiaan tarkastanut.
Itse tilasin viidet lasit alle 200e ko. putiikista. Sisko päivitteli että hahaa, et kuitenkaa ees näe niillä.. Nooh, itse pienellä varauksella odotin laseja, mut ne tuli 5 arkipäivässä. Ja laatu.. Uskomatonta mutta olin todellakin positiivisesti yllättynyt!! Laatu on todella hyvä ja lasit kauniit. Pidin nuista laseista kolmet, hintaa tuli 125e!! Mistä optikkoliikkeestä saa kolmet lasit 125eurolla?! (no sen verran pitää paljastaa, että ko. lasit oli just tarjouksessa :)
Suosittelen, vaikka vaan testaamaan, on kolmen kuukauden palautus aikakin :)
Kannattaa testata nettisivuilla omaan pärstään eka, ettei tule ihan sokkona ostettua. Niin ja siel on vielä kokokin mainittu, esim. itse kapeiden kasvojen omaavana tilasin S -koon lasit.
Toivottavasti Lensway pakottaa (yrityksensä mukaisesti) myös muiden optikkoliikkeiden hintoja.- uudet pokat
Toivottavasti Lensway pakottaa ALENTAMAAN (yrityksensä mukaisesti) myös muiden optikkoliikkeiden hintoja.
- freyf
Useat kerrat piilolinssejä sieltä tilannut, eikä koskaan mitään ongelmaa. Aina tullut parissa päivässä tilaukset. Ja hinnat mukavasti huomattavasti halvemmat kuin optikkoliikkeissä. Vähän olisi suunnitteilla uskaltaa lasitkin tilata, kun viimein mieleiset kehyksetkin löytyi. Edellisiin optikkoliikkeestä hommattuihin kalliisiin laseihin en nimittäin ole ollut tyytyväinen...
- Intropaket
Tilasin täysin ummikkona elämäni ensimmäiset rillit Lenswaylta ja olen ihan tyytyväinen sekä tuotteeseen että toimitukseen. Ainoa miinuspuoli on että sangat ovat vähän liian lyhyet, mikä tietty johtuu siitä että tilasin lonkalta superhalvat lasit vailla mitään tietoa mistään kokoluokituksista tai sangan pituuksista kun en ole koskaan ennen laseja tarvinnut.
Joten, mietinkin että varmaan jossain vaiheessa tilaan sieltä toiset, sopivammat lasit, mutta osaako joku neuvoa mitä nuo kokoluokitukset S, M, L tarkoittaa? Ilmeisesti ne eivät viittaa sankojen pituuteen, koska mun lasit olivat M (ajattelin vaan että olen kenties Medium) ja sangat olivat 140mm pitkät. Katselin L-koon laseja ja niissä on mm. 130mm pitkiä sankoja.. Eli voisiko sitä kautta ajatellen mulle sopia minkä koon lasit vaan kunhan sangat ovat vaikkapa 145mm pitkät, vai mihin nuo kokohommat viittaa? - tilasin_myös
Intropaket: sivuilla kyllä kerrotaan sankojen pituus jokaisen mallin kohdalla eli mittaat vain että minkä pituiset sangat tarvit ja tilaat sellaiset lasit joissa pidemmät sangat. Myös linssin koko kerrotaan ihan mm:ssä eli mittanauha vain käteen :)
- Kukkamaarit
Joo o, niin sorruin minäkin tilaamaan edellä mainitusta puljusta lasit! Monta kertaa oli linssit juosten kusten tehty/laitettu kehyksiin, kunnes viimein onnistui. No eipä ole iloa enää, perkele lasit olleet n.6kk. käytössä pinta käsittely pilalla jne. ja todellakaan ei ole mitään kuumaa vesihöyryä ym. vastaavaa linsseihin osunut. 200e kankkulan kaivoon. Puljulla näkyy olevan tyyli ettei saisi moittia tuotteita vaan hyväksyä paska työn laatu. Kun sain lasit maksettua niin minut on näköjään poistettu myös postituslistalta. Ja sen verran on tietoa silmälaseista(linsseistä ) ettei nyt ole ensimmäistä kertaa asialla!!!!!! " Eipä mennä enää merta edemmäksi kalaan!!"
- Sanonpahan minäkin
Useammat lasit olen sieltä tilannut ja kaikki mennyt ihan ok. Onkos täällä liikkeellä kilpailevien liikkeiden agentteja halpaa ja hyvää haukkumassa ;) Voisin vähän veikata, että edullisuus ärsyttää muita kauppiaita... liekkö muilla lasien hinnoissa "vähän" ilmaa, jos kolmetkin lasit yksien hinnalla myydään...
- Anonyymi
Täällä on suomalaisten firmojen ja veroparatiisin Instrun agentit kirjoittamassa.
Itse tilannut kahdet lasit heiltä, pelkkää positiivista palautetta.
- Juntti Jupe
Mä tilasin kerran silmälasit ko. puljusta, ei siinä mitään tulihan ne parissa viikossa ja hintakin oli korkeempi kun mitä oli luvattu, eli ainakin laatua on kun ei ole niin halvat kun oli alunperin puhe. Kerran mä istuin niiden päälle ja ne ei menny solmuun kun oli sellaset jousto jutut niissä. En tiiä kyllä onko sankojen metallissa jotain myrkkyä kun ei ole enää erektio toiminu sen jälkeen kun rupesin laseja pitämään, tai johtusko siitä kun nään muijan nyt kunnolla ekaan kertaan.
- Mieitevaan
Ei voi ymärtää kuinka hinta muka muuttuu tilauksen ja tuotteen saapumisen välillä. Nettitilauksessa ilmoitetaan lopullinen hinta hyvin selkeästi.
- AN791
Käytän harvoin Lenswayn palveluja, koska tunnen toisen optikon.
- Mieitevaan
Missä se ja kuka se ensimmäinen on?
- Kertaalleen lypsetty
älkää ostako, VERRATKAA ENSIN FAVOPTIC.FI -50% melkein pois hinnoista. Ei ihme että lensway tekee miljoona voittoa vuosittain. Kyllä katetta näyttää riittävän.
- kilpailuttaja
Niin, miten luku- ja kaukolaseja saa marketesta muutamalla eurolla, mutta optikoilta ja liikkeistä niistä pitää maksaa 100-kertainen hinta. Kehysten laatu on hyvä, optiikka terävänäköalueineen kohdallaan. Ne sietää naarmuuntumista jne. Lasibusineksessa piilee megaluokan kartelli. Ryhtykääpä viranomaiset hommiin, olemme teille siitä jo maksaneet.
- Mieitevaan
Just kävin optikolla näöntarkastuksessa ja kummasti maailma ja käsitys selkeni, kun testilaitteessa sai nähdä taulun linsseillä joissa hajataitteisuuden korjaus. Marketlaseilla ei mitäään asiaa samalle viivalle.
- Missä mättää
Olen tilannut kahdet silmälasit Lenswaylta ja ollut hinta/laatu suhteeseen tyytyväinen (siis silloin kun ne tilasin). Nyt huomasin, että saman tuotteen hinta on HUPSISTA kolminkertaistunut. Nenätyynyn muovinen pidike meni rikki ja tilasin uuden ja sain. Nyt meni toisen nenätyynyn pidike rikki ja tilasin taas uuden. Vastaus oli ettei Lensway myy ko. nenätyynyjä, hakekaa optikolta. Soitin ja kysyin miksi? Vastattiin ettei vain myydä ja kieltäytyivät tilaamasta niitä Ruotsissa olevalta omalta tehtaaltaan. Kysyin perusteluja kieltäytymiseen ja sain vastauksen, että kun ei tilata, niin ei tilata ja sillä selvä. Panin puhelimen kiinni tyrmistyneenä.
Siis Lensway teki silmälaseistaan pelkkiä kertakäyttötuotteita, koska varaosia niihin ei suostuta myymään.
Että sellaista palvelua Lenswaylta tänään..- zenni paras
Lensway on persees tä mutta tilatkaapa Zenni Optical :ista niin johan alkaa rilli asiat sujua. Ja halvalla, hyvää.
- 7+13
Lukulasit, monitehot ja aurinkolasit (ilman vahvuuksia) tilattu Lenswaylta viimeisen parin vuoden sisällä - itsellä ei ainakaan mitään valittamista.
- hyvättuli
Hyvin toimi kaupat,lasit tuli nopeammin kuin paikallisoptikolta,ja suoraan postilootaan.
Yksiteho miinuslinssit.
Olen todella tyytyväinen.
Kehyksien mittoihin kannattaa perehtyä huolella.
Joo kyllä seuraavat moniteholasit samasta paikkaa. - Rokkaa20177
Lensway on hyvä, vähän ehkä kalliimpi kun moni muu samanalan toimija mutta wörkkii!
- Muistatämänyt
Kannattaa muistaa että olette täydessä vastuussa kirjoituksistanne. Kannattaa siis miettiä mitä kirjoittaa ja minne.
- makkejonne
Tappara on terästä mummot tulee lenswaylla perässä
- minus
Olen tilannut kahdet yksiteholasit ja molemmat ovat olleet hyvät. Myös työn laatu on ollut moitteetonta ja pokien istuvuus paljon parempi kuin esim. Nissenin. Myöskään laskutuksessa ei ole ollut ongelmia. Toimitus on ollut myös nopeaa. Hinta on noin kymmenen kertaa halvempi kuin optikkoliikkeissä.
- Surkeahuonopaska
Älä käytä tori.fi huono sivu
- piilaripöllö
LensWayn ja LensOnin omistaa sama putiikki, Essilor.
- Anonyymi
Olin tilaamassa 29 € lasit vaan myyjäpä keksikin että hinnasta puuttuu joku ihmeen 50 € joka pitäisi maksaa sen 29 € päälle. En ostanut enkä maksanut sitä 50 lisämaksua ja jäin seuaamaan tilannetta. Puoli vuotta on mennyt ja lasien hinta on edelleenkin se alkuperäinen 29 € ilman mitään 50 € lisämaksua. Olisi mukava kuulla onko hinnan nostaminen kesken kaupanteon lenswayn normaalia liiketoimintaa vai mistä tässä on oikein kysymys, vahinko se ei ole kuitenkaan.
- Anonyymi
Olipahan taas lenswayn tarjous 29€ laseista mutta myyjäpä keksikin kesken tiluksen teon että hintaan tulee 50€ lisäys koska linsien vahvuudet ovat sellaiset millaiset ovat (ihan tavalliset yksiteholasit tavallisilla vahvuuksilla). Keskeytin tilauksen koska mielestäni tuollainen on huijausta ja silkkaa rahastusta ja kaukana hyvästä kaupanteosta. Hinnan pitää olla se millä se on luvattu myydä eikä sitä voi käsittääkseni muuttaa mlään tekosyyllä kesken kaupanteon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipahan taas lenswayn tarjous 29€ laseista mutta myyjäpä keksikin kesken tiluksen teon että hintaan tulee 50€ lisäys koska linsien vahvuudet ovat sellaiset millaiset ovat (ihan tavalliset yksiteholasit tavallisilla vahvuuksilla). Keskeytin tilauksen koska mielestäni tuollainen on huijausta ja silkkaa rahastusta ja kaukana hyvästä kaupanteosta. Hinnan pitää olla se millä se on luvattu myydä eikä sitä voi käsittääkseni muuttaa mlään tekosyyllä kesken kaupanteon.
Sääli että ennen kohtuuhyvin asiakkaitaan palvellut kauppa alentuu tuollaiseen huijaritoimintaan. Tuollainen toiminta karkottaa tasavarmasti asiakkaat muualle missä heitä palvellaan rehellisesti.
Mitähän mieltä viranomaiset ovat tuollaisesta huijaroinnista, olisi mukava kuulla.
- Anonyymi
Hyvät lasit ja kohtuu hinta, mitä muuta voisi silmälaseilta toivoa.
- Anonyymi
Tekstiviestinä lähettävät mainoksia maailman tappiim. Mainosten esto "LWSTOP" ei toimi. Ei kannata kirjautua.
- Anonyymi
Kolmet lasit olen tilannut Lenswayltä ja nopeasti on tulleet. Myös pilareita olen tilannut. Ei mitään moitittavaa. Jos haluaa ohut hionnan, häikäisyn estoa tms hinnat kyllä näkyy tilatessa selvästi. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Huomattavasti halvemmalla saanut rillit mitä kivijalka liikkeestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233124Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen372486Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112149- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711398Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .241297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2901234Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2761218- 621077