Mikä on todennäköisesti vialla, kun kojetauluun syttyi varoitusvalo: oranssi neliö, jonka sisällä vihreä kolmio ja sen sisällä joku häkkyrä (tunkki?).
Autossa (V70 -98 Tdi) ei tunnu olevan mitään vikaa. Ohjekirja on saksaksi, joten siitä ei oikein ota tolkkua.
Mitä varoitusvalo tarkoittaa?
8
4680
Vastaukset
- käsijarruvalon
alapuolella, ja tarkottaa STC-järjestelmä pois päältä =vakautus/pidonvalvonta järjestelmä,( lisävaruste)kytketty pois koeludan katkaisjalla, tai syttyy myös jos järjestelmässä jokin vika. sama valo myös TRACS-järjestelmä= luistonesto, syttyy kun järjestelmä viallinen, tai jarrut on ylikuumentuneet, sammuu kum jarrut jäähtyy. Tätä ei voi kytkeä päältä neliveto malleissa.
- ovat seuraavassa
Puranen laskettelee taas aivan järjettömiä juttuja. Syy on jokin seuraavista (viallinen osa, viallinen johdotus, tms.):
-kaasupoljin
-jarrupoljinkytkin
-päärele
-ruiskupumppu
-neulanliikeanturi 4. sylinterin suuttimessa
-ahtopaineanturi
-ajoneston signalointi
-ahtopaineen säätö
-egr-venttiili
-kampiakselin asentoanturi
-moottorin lämpötila-anturi
-ilmamäärämittari
-moottorinohjaimen sisäinen vika, kuten ulkoilman paineanturi
Vika ei korjaannu akkukaapelin irrotuksella.- sama...
Ja lisään vielä, että tavallisimmin lamppu syttyy, kun lohkolämmittimellä lämmitetty auto käynnistetään ja jätetään tyhjäkäymään noin 5 minuutiksi. Lamppu syttyy lämpötila-anturin vikakoodin kera, vaikka anturissa ei vikaa olekaan. Kyse on ohjelmistotempusta, kun moottorinohjain luulee anturia vialliseksi moottorin jäähtyessä, vaikka se käy. Jäähtyminen johtuu kylmän moottoriöljyn ja lämmityslaitteessa olevan kylmän jäähdytysnesteen vaikutuksesta.
- että tässä
kerrotaan syitä mootorivikavalon suttymiselle, eikä tuolle kysytylle valolle, jossa oranssin neliön keskellä kolmio, jossa "häkkyrä"= luisteleva auto!
- lambda-merkki
että tässä kirjoitti:
kerrotaan syitä mootorivikavalon suttymiselle, eikä tuolle kysytylle valolle, jossa oranssin neliön keskellä kolmio, jossa "häkkyrä"= luisteleva auto!
paitsi että alkuper. kysyjä kuvaili "tunkin" muotoisella merkillä lambda-valoa, joka on juuri edellisen vikaluettelon mukainen "pakokaasuissa vikaa"-merkkivalo, eikä mikään luisteleva auto.
- tyrkytystä
Hillitsisit nyt Puranen vähän noita lennokkaita tarinoitasi, kun niissä ei ole juuri mitään perää!
"Tietenkin sellaiset seikkat kuin polttoainelinjassa ilmaa niin suodatin vaihto onnistuu hyvin eikä kallis juttua jos haluaa jotain tee-se-itse kikkaa käyttää."
Lambda-valo ei syty, jos ilmaa on polttoaineputkessa. Ei se myöskään syty liikennevaloissa seisomisesta, kuten aiemmin esitit. Valo ei myöskään sammu polttoainesuodinta vaihtamalla eikä mahdollinen ilmavuotokaan suotimen vaihdolla korjaannu. Valo ei sammu akkukaapelin irroituksella, vaan se joissakin tapauksissa sammuu, kun autolla on ajettu riittävästi vikatilan loppumisen jälkeen. Joissakin tapauksissa se sammuu vain huoltotesterillä tai vastaavalla vikakoodin kuittauslaitteella.
"Tyhmää nimitellä minua julkisesti"
Ainakaan minä en näe tässä viestiketjussa tuollaista, mutta sensijaan kirjoitustesi kritisointia on havaittavissa, eikä syyttä. - volvo_puranen
tyrkytystä kirjoitti:
Hillitsisit nyt Puranen vähän noita lennokkaita tarinoitasi, kun niissä ei ole juuri mitään perää!
"Tietenkin sellaiset seikkat kuin polttoainelinjassa ilmaa niin suodatin vaihto onnistuu hyvin eikä kallis juttua jos haluaa jotain tee-se-itse kikkaa käyttää."
Lambda-valo ei syty, jos ilmaa on polttoaineputkessa. Ei se myöskään syty liikennevaloissa seisomisesta, kuten aiemmin esitit. Valo ei myöskään sammu polttoainesuodinta vaihtamalla eikä mahdollinen ilmavuotokaan suotimen vaihdolla korjaannu. Valo ei sammu akkukaapelin irroituksella, vaan se joissakin tapauksissa sammuu, kun autolla on ajettu riittävästi vikatilan loppumisen jälkeen. Joissakin tapauksissa se sammuu vain huoltotesterillä tai vastaavalla vikakoodin kuittauslaitteella.
"Tyhmää nimitellä minua julkisesti"
Ainakaan minä en näe tässä viestiketjussa tuollaista, mutta sensijaan kirjoitustesi kritisointia on havaittavissa, eikä syyttä.Kannattaa lähteä kalaa ja poistaa viestit.Moi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855