Ihan ensimmäiseksi: olen käynyt aivokuvissa, eli aivokasvainta ei ole, eikä myöskään siis mitään vikaa aivopuolella. Sekä tietokonekuvat että magneettikuvat. Samoin otettiin sydämestä värikäyräjuttu ja ultra ja ekg. Kaikki sillä puolella kunnossa.
Lopullinen diagnoosi oli: älä ajattele omituisia tuntemuksia, unoha ne, ihminen on yksilö. Lääkäri lausui, että minulla on niskalihasjäykkyydestä johtuvia verenkiertohäiriöitä, joille ei voi tehdä muuta kuin laittaa potilas fysioterapiaan.
Olen nyt käynyt fysioterapiassa kaksi kertaa viikossa kuuden kuukauden ajan. Säästöt alkavat olla mennyttä. Minkäänlaista täydellistä muutosta ei vieläkään ole tullut.
Eli: oikea korvani vihloo välillä, mutta siellä ei ole tulehdusta. Bruksaan eli narskuttelen yöllä hampaita. Kielestä katoilee välillä tunto, mutta se palaa kun venyttelen oikean puolen niskalihasta vähintään puoli tuntia, mutta katoaa sitten taas aika pian. Kielen tunnottumuus yhdessä sormien puutumisen kanssa vei minut alunperin neurolle, kun lääkäri mietti voisiko minulla olla esim ms. Ei ole, onneksi.
Sormia pistelee, ne puutuvat. Vasen ranne on kipeä ja siihen on ilmestynyt kivikova patti, joka liikkuu. Lääkäri sanoi sen olevan joku jännetuppiongelma.
Fysioterapeutin mukaan minulla on syvin niskalihas jumissa, ja hän harmitteli, että sitä ei saa hierottua. Jos otan esim seinästä kiinni oikealla kädellä ja käännän kaulaani samalla vasemmalle ääriasentoon, vihloo vasenta silmääni ja päinvastoin.
Korvani tinnittävät toisinaan pari viikkoa putkeen, välillä on viikko hiljaista ja sitten se tinnitus taas alkaa. Tuntuu korreloivan kielen puutumisen ja kaulan ja niskan alueen jäykkyyden kanssa.
Kysymys: olen vanhojen auto-onnettomuudessa saatujen ja fillarionnnetomuuksissa saatujen vammojen takia absoluuttisessa juoksu, hyppimiskiellossa. Mitä niskaystävällistä liikuntaa voisin alkaa harrastaa? Pyöräily saa niskani täysin jumiin ja uinti ei käy, kun minulla on atooppinen iho, joka on yleensä verinen.
Olen yrittänyt käyttää tasapainolautaa syvien lihasten harjoittamiseen, muttei sekään tunnu auttavan?
Kävin myös ortopedillä, joka ei uskaltanut koskea niskoihini, koska olen ollut kahdessa niskoja vammauttaneessa onnettomuudessa. Lantion hän oikaisi, mutta sillä oli lähinnä sellainen vaikutus, että jalkojani särkee nyt jatkuvasti eli sääriä särkee eri paikasta kuin ennen -- ennen sain penikkataudin, nyt jomottaa istumisen takia.
Se ei myöskään vienyt pois nestekierto-ongelmaa, joka taas on seurausta vatsakasvaimen poistosta --- iso leikkaus, jossa vatsaan tehtiin pitkä viilto keskelle 80-luvulla (olen siis jo 45-vuotias).
Mikä ratkaisuksi? Millä jumpalla saa syviä niskalihaksia auki? Tätä puutumista ja korvan vihlontaa on jatkunut nyt vuoden ja ylikin...
En tupakoi, liikun kun ehdin ja syön pääasiassa terveellistä ruokaa vältellen vaaleita.
Korvaa vihloo ja kieltä pistelee
8
4635
Vastaukset
- Paniikkipalvelu
krooninen kofeiinimyrkytys oireilee juuri noin alkuvaiheessa. Tuo, että olet havainnut jaksottaisuuden ja oireiden yhteydet, on minulle tuttua, minulla se aiheutuu kofeiinimyrkytyksestä, jonka katkaisin yli vuosi sitten. Kehosta vapautuu kuitenkin ajoittain sinne kertyneitä myrkkyjä ja oireet alkavat tinnituksella ja lihasjäykkyydellä.
Pyöräily muuten oli minulle todellista kidutusta kun vielä käytin kofeiinia, ensin jäykistyi niska, sitten puutui päänahka takaraivosta alkaen ja alkoi käsiä pistelemään aivan sietämättömästi.- Hiukan peloissaan
Juon pari kahvikuppia päivässä, en käytä kolajuomia lainkaan. Lopetin kaiken muun kofeiinin käytön jo pari vuotta sitten, kun sain öisin paniikkikohtauksia ja pulssi nousi yli 160. Piti lopettaa kaiken sellaisen pulssia nostavan nauttiminen!
- ###
tyyppisiä oireita myös minulla, kielen pistelyä, korvien soimista, kuulon vaihtelua ym. Oireita myös rintarangan alueella ja käsivarressa.
Niskan röngtenkuvissa kulumaa ja luuharjanteita, hirveä rahina käy kun päätä kääntelee.
Minulle sattui mukava fysiatrianlääkäri (mikä on todella tärkeää, että lääkäri on vuorovaikutustaitoinen potilaan huomioiva ihminen) ja hänen ohjeensa oli, että lihaskuntoa täytyy yläkropassa parantaa. Olin vasta pari vuotta sitten fysioterapeutilla ja se apu on hyvin lyhytaikainen ja maksaa paljon, joten sovittiin, että itse treenaan käsipainoilla, kuminauha jumpalla ja sauvakävelyllä.
Olen nyt vajaa kolme kuukautta tehnyt näin ja tilanne on selvästi parempi. Kaikista tärkeintä on se, että tietää, mistä oireet johtuvat, koska ne tuntuu välillä pelottavilta.
Rappeumathan ovat eteneviä, mutta toivottavasti jossain vaiheessa ikä jäykistää koko rankaa.- Lyme disease
Kaikki oireesi viittaavat borrelioosiin. Itselläni samat oireet. Kielen pistely saattaa liittyä myös kilpirauhas-sairauksiin. Miten jakselet nykyään kun viestisi on kirjoitettu lähes vuosi sitten? Toivottavasti olet saanut apua.
- elohopea?
Lyme disease kirjoitti:
Kaikki oireesi viittaavat borrelioosiin. Itselläni samat oireet. Kielen pistely saattaa liittyä myös kilpirauhas-sairauksiin. Miten jakselet nykyään kun viestisi on kirjoitettu lähes vuosi sitten? Toivottavasti olet saanut apua.
Onko hampaissasi amalgaamia?
Kielen pistely, metallin maku suussa, lihaskrampit niskassa, puutumiset, tinnitys ym. ym.
Paljon on vaivoja ja oireita.
Niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin.
Onko purentasi tasapainossa, kun kerrot myös bruksaamisesta? - Pistelee
elohopea? kirjoitti:
Onko hampaissasi amalgaamia?
Kielen pistely, metallin maku suussa, lihaskrampit niskassa, puutumiset, tinnitys ym. ym.
Paljon on vaivoja ja oireita.
Niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin.
Onko purentasi tasapainossa, kun kerrot myös bruksaamisesta?Fysioterapeutti osaa kertoa, missä on vika kun sormia pistelee. Minulle oli vuosien saatossa tullut virheellisiä tapoja. Pään asento oli liikaa vasemmalle, pään asento oli liian pysty (leuka ylhäällä) ja tietokone oli liian ylhäällä. Nämä kun korjattiin niin pistely lähti. Minulla on myös liian liikkuvat nivelet. Liikkeitä ei saa viedä loppuun asti. Tämä aiheutti myös kipuja esim. pohkeissa ja alaselässä.
- sairas itsekin
Tuttavallani samat oireet,oli bollerioosi diagnoosi.Toivon että olet saanut apua!
- Anonyymi
Minulla oli useita eri luusto- ynm. kipuja ja amalgaamipaikat, jotka näitä tuottivat.
Otatin kaikki hampaat pois, joissa oli paikka. Tämän jälkeen alkoi puhdistusurakka...
Kivut ovat häipyneet hitaasti, mutta rikkoutunutta luustoa on jälkeensä jättänyt.
Arvelen että niissä on tulehduspesäkkeitä, koska painoarkuutta on jäljellä. Koko pitkä ikä on kulunut näitä hoitaessa. Jalat ovat puutuneet ja makuaisti poissa ynm. ylimääräistä, mutta kivuista olen päässyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1294086Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481831Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21790- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391691Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4531544MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531302Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4521256