Hei!
Ongelmana on otsikon auto josta en löydä oikeaa vikaa millään. Oireina on käynti kolmella tai jopa kahdella pytyllä. Kun alunperin kävin autoa kokeilemassa niin se kävi kylmänä kaikilla, mutta lämmetessään rupesi käymään jopa vaan kahdella. Kokoajan on moottorin vikavalo palanut.Nyt kylmänäkään ei käy kuin kolmella. Autoon on vaihdettu:
- Ykk- anturi
- tulpat
- tulpanjohdot
- puola/jakaja 1kpl (olen vaihdellut yhtä uutta edestakaisin ja todennut, että puolissa ei ole vikaa)
Seuraavana tulisi mieleen ruiskupuoli, mutta kun olen ropannut vain vanhempia autoja niin minulla ei ole aavistustakaan ruiskuista. Korjauskäsikirjaa ei löydy mistään(alfamerista loppu), joten siitäkään ei ole nyt apua.
Olisiko jollain aavistusta missä vika voisi olla tai mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla/vaihtaa?
Fiat Punto -00 1.2 8v käyntihäiriöt
21
12722
Vastaukset
- ohjainyksikkö
ihan samat oireet oli mulla
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8167423- PVaara
että voisi olla sama vika kyseessä. Kiitokset tiedosta.
- Punto pinteessä
PVaara kirjoitti:
että voisi olla sama vika kyseessä. Kiitokset tiedosta.
Samantapainen ongelma -04 1.2 8V Puntossa. Vikakoodi oli "P13xx Ignition A Primary/Secondary fault". Vaihdoin tulpat, tulpan johdot ja kuskinpuoleisen puolan. Sama koodi tulee koko ajan. omilla on tuo vika tehnyjo vaihdetun puolan keulan puoleisen puolan tilalle, sama vika.
Näyttäisi siltä, että vika ei ole puolassa.
Semmoinen siinä kans on, että kun käynnistän moottorin, se joka kerta käy nätisti hetken neljällä pytyllä ja sitten putoaa ainakin yksi pois pelistä. Eli vika ehkä voisi olla ohjainyksikössä? Miten muilla onnettomilla on tuo vika ilmaissut itseään? Voiko vikaa olla esim lambadassa, vaikka vikakoodi viittaa puolaan? Ongelma alkaa yleensä pakkasilla. - Punto pinteessä
Punto pinteessä kirjoitti:
Samantapainen ongelma -04 1.2 8V Puntossa. Vikakoodi oli "P13xx Ignition A Primary/Secondary fault". Vaihdoin tulpat, tulpan johdot ja kuskinpuoleisen puolan. Sama koodi tulee koko ajan. omilla on tuo vika tehnyjo vaihdetun puolan keulan puoleisen puolan tilalle, sama vika.
Näyttäisi siltä, että vika ei ole puolassa.
Semmoinen siinä kans on, että kun käynnistän moottorin, se joka kerta käy nätisti hetken neljällä pytyllä ja sitten putoaa ainakin yksi pois pelistä. Eli vika ehkä voisi olla ohjainyksikössä? Miten muilla onnettomilla on tuo vika ilmaissut itseään? Voiko vikaa olla esim lambadassa, vaikka vikakoodi viittaa puolaan? Ongelma alkaa yleensä pakkasilla.Samantapainen ongelma -04 1.2 8V Puntossa. Vikakoodi oli "P13xx Ignition A Primary/Secondary fault". Vaihdoin tulpat, tulpan johdot ja kuskinpuoleisen puolan. Sama koodi tulee koko ajan. Vaihdoin vielä jo vaihdetun puolan keulan puoleisen puolan tilalle, sama vika.
Näyttäisi siltä, että vika ei ole puolassa.
Semmoinen siinä kans on, että kun käynnistän moottorin, se joka kerta käy nätisti hetken neljällä pytyllä ja sitten putoaa ainakin yksi pois pelistä. Eli vika ehkä voisi olla ohjainyksikössä? Miten muilla onnettomilla on tuo vika ilmaissut itseään? Voiko vikaa olla esim lambadassa, vaikka vikakoodi viittaa puolaan? Ongelma alkaa yleensä pakkasilla.
- Myöspunto-04
Yksi tai useampi venttiili jää "kantamaan" moottorin lämmitessä eli liian pienet venttiilinvälykset. Ei kun välystarkastukseen/säätöön,
- tuttu juttu
Venttiilien säätö ja tehokkaampi akku auttaa. Akun suojakotelot pois ja isompi akku tilalle.
- mekaanikk77
Venttiilien säätö :)
Venttiilit säätyvät nykyautoissa hydraulisesti, ei niitä voi säätää.
Tehokkaampi akku ei liity käyntihäiriöihin millään tapaa.
- Punto 2002
Lambra rikki ja käynyt rikkaalla nyt on katisaattorikin pilalla
- Punto -04 1.2 8v
Vaihdettu puolat,sytytysjohdot ja tulpat. ECU IAW 5AF.P3 kävi Englannissa testissä,ei vikaa siinäkään. Siis jos auto on tallissa lämpiämässä, se pelaa taas jonkun päivän. Mutta kunnon pakkasilla taas käy kolmella, vikakoodi P0351 Ignition coil "A" Primary / secondary circuit, ja strobolla testasin, että näin on, syylärinpuoleisin pytty ei kipinöi. Onko lambda tai ykk-anturi vika semmoinen, että aiheuttaisi nuo oireet? Löytyiskö vika Delta-autossa, onko testereistä hyötyä. Voiko ruiskusuutin aiheuttaa tämmöstä tai joku muu paikka jäätyessään, mutta mikä? Ideat alkaa olla vähissä. Ois hyvä kokeilla toisella ECUlla, mutta ei mahda lähtiä käyntiin, jos ei vaihda samalla avainta ja jotain muuta... käääääk sanoo akuankka
- 0987654321
Mulla Puntossa oli samat oireet, oli lambra vika joka pilannut katalisaattorin.Mutta Punto paloi vahingossa vakuutusyhtiö osti pois
- Epäloogista
Jaa tuliko sama vikailmoitus vaikka oli lambada?
- 0987654321
Vikailmoitukset oli mitä sattui tiedäthän Fiiun sähköt
- Jukorpel
Fiat Punton vikakoodit p0351 ja p0352 viittaavat siis puolavikaan.
Harmillisen usein vika on kuitenkin itse ecu:ssa.
Sen että missä vika on voi kätevästi varmistaa vaihtamalla puolat keskenään ristiin ja tarkistaa vikakoodin nollauksen jälkeen tuleeko sama vikakoodi jälleen vai onko vika siirtynyt toiseen puolaan.
Jos vika ei siirry ongelma on melko varmasti ecu:ssa. Jos siirtyy kyseessä puolavika.
Olen korjannut ainakin IAW 59F ja IAW 5AF mallisia ecu:ja.
Lisätietoja [email protected]
Juha - fiat punto
mistä jothuu jos koelaudassa palaa valo mis on avaimen kuva
- aapopate
Ajoittainen ajoneston toimintahäiriö. Sammuta ja starttaa uudestaan siten että odotat 5sekunttia ennen starttausta jotta avaimenkuva sammuu mittaristosta,älä liian nopeaa käännä.
- ei käy ollenkaan
kampiakselin asentotunnistin pätkii
- tahtoo apua.
Terve. itselläni alkoi tänään käyntiongelma v.2002 Fiat Punto 1.2:ssa.
Tyhjäkäynti pätkii ja kun antaa kaasua, koneesta tulee TODELLA raaka naputus. tyhjäkäynnillä kun käyttää autoa vähän aikaa ja lähtee ajamaan, tulle sinivalkoista savua. Kone ei keitä, eikä vedet ja öljyt ole sekaisin.
Yläkerta tarkastettua eikä siellä näy minkäänlaisia vaurioita.
Moottorin vikavalo vilkuttaa ja kaksi pyttyä on ajoittain pimeenä.- tahtoo apua
p.s. kipinä tulee
- airbus1
mitatkaa puristuspaineet ekana niin suljetaan venttiili /männärengasviat pois
fiateissa mitä minullakin ollut ja taas tuli yksi ,joissa venttiili vikaa eli sitä kautta homma alkoi pelittämään kansi irti ja venttiilin venttiilien vaihtoon ja loppujen läppäys,,uutta tiivistettä ja jakopään osat ja hyvin pelittää..
Vaihdelkaa myös niitä öljyjä hiukan useammin kuin 10tkm välein niin nämä pikkukoneetkin toimivat...
- mbs1
ajakaa ne puntot, fiat misssä kaikki viat jo paaliin italian romuja hajoo vaaa
- Anonyymi
Fiat Punto 04 1'2 ei ole polttoaine suodatinta yleinen käynti häiriön syy on kampiakselin tunnistin eli kierosluku rajoitin eli pelkäämään puolella on aktiivi suodatin edessä ja takana polttoainetankin paluu kierto laite ei siis ole suodattimia voi olla polttoaine pumpussa alaosassa huollon mukaan ei ole tarvetta vaihtaa pumppu maksaa 50€ jossa on suodin alaosassa valmiina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Ihmettelen moderointia
Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh2431007