Fiat Punto -00 1.2 8v käyntihäiriöt

PVaara

Hei!

Ongelmana on otsikon auto josta en löydä oikeaa vikaa millään. Oireina on käynti kolmella tai jopa kahdella pytyllä. Kun alunperin kävin autoa kokeilemassa niin se kävi kylmänä kaikilla, mutta lämmetessään rupesi käymään jopa vaan kahdella. Kokoajan on moottorin vikavalo palanut.Nyt kylmänäkään ei käy kuin kolmella. Autoon on vaihdettu:
- Ykk- anturi
- tulpat
- tulpanjohdot
- puola/jakaja 1kpl (olen vaihdellut yhtä uutta edestakaisin ja todennut, että puolissa ei ole vikaa)
Seuraavana tulisi mieleen ruiskupuoli, mutta kun olen ropannut vain vanhempia autoja niin minulla ei ole aavistustakaan ruiskuista. Korjauskäsikirjaa ei löydy mistään(alfamerista loppu), joten siitäkään ei ole nyt apua.
Olisiko jollain aavistusta missä vika voisi olla tai mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla/vaihtaa?

21

12826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjainyksikkö
      • PVaara

        että voisi olla sama vika kyseessä. Kiitokset tiedosta.


      • Punto pinteessä
        PVaara kirjoitti:

        että voisi olla sama vika kyseessä. Kiitokset tiedosta.

        Samantapainen ongelma -04 1.2 8V Puntossa. Vikakoodi oli "P13xx Ignition A Primary/Secondary fault". Vaihdoin tulpat, tulpan johdot ja kuskinpuoleisen puolan. Sama koodi tulee koko ajan. omilla on tuo vika tehnyjo vaihdetun puolan keulan puoleisen puolan tilalle, sama vika.
        Näyttäisi siltä, että vika ei ole puolassa.
        Semmoinen siinä kans on, että kun käynnistän moottorin, se joka kerta käy nätisti hetken neljällä pytyllä ja sitten putoaa ainakin yksi pois pelistä. Eli vika ehkä voisi olla ohjainyksikössä? Miten muilla onnettomilla on tuo vika ilmaissut itseään? Voiko vikaa olla esim lambadassa, vaikka vikakoodi viittaa puolaan? Ongelma alkaa yleensä pakkasilla.


      • Punto pinteessä
        Punto pinteessä kirjoitti:

        Samantapainen ongelma -04 1.2 8V Puntossa. Vikakoodi oli "P13xx Ignition A Primary/Secondary fault". Vaihdoin tulpat, tulpan johdot ja kuskinpuoleisen puolan. Sama koodi tulee koko ajan. omilla on tuo vika tehnyjo vaihdetun puolan keulan puoleisen puolan tilalle, sama vika.
        Näyttäisi siltä, että vika ei ole puolassa.
        Semmoinen siinä kans on, että kun käynnistän moottorin, se joka kerta käy nätisti hetken neljällä pytyllä ja sitten putoaa ainakin yksi pois pelistä. Eli vika ehkä voisi olla ohjainyksikössä? Miten muilla onnettomilla on tuo vika ilmaissut itseään? Voiko vikaa olla esim lambadassa, vaikka vikakoodi viittaa puolaan? Ongelma alkaa yleensä pakkasilla.

        Samantapainen ongelma -04 1.2 8V Puntossa. Vikakoodi oli "P13xx Ignition A Primary/Secondary fault". Vaihdoin tulpat, tulpan johdot ja kuskinpuoleisen puolan. Sama koodi tulee koko ajan. Vaihdoin vielä jo vaihdetun puolan keulan puoleisen puolan tilalle, sama vika.
        Näyttäisi siltä, että vika ei ole puolassa.
        Semmoinen siinä kans on, että kun käynnistän moottorin, se joka kerta käy nätisti hetken neljällä pytyllä ja sitten putoaa ainakin yksi pois pelistä. Eli vika ehkä voisi olla ohjainyksikössä? Miten muilla onnettomilla on tuo vika ilmaissut itseään? Voiko vikaa olla esim lambadassa, vaikka vikakoodi viittaa puolaan? Ongelma alkaa yleensä pakkasilla.


    • Myöspunto-04

      Yksi tai useampi venttiili jää "kantamaan" moottorin lämmitessä eli liian pienet venttiilinvälykset. Ei kun välystarkastukseen/säätöön,

    • tuttu juttu

      Venttiilien säätö ja tehokkaampi akku auttaa. Akun suojakotelot pois ja isompi akku tilalle.

      • mekaanikk77

        Venttiilien säätö :)
        Venttiilit säätyvät nykyautoissa hydraulisesti, ei niitä voi säätää.
        Tehokkaampi akku ei liity käyntihäiriöihin millään tapaa.


    • Punto 2002

      Lambra rikki ja käynyt rikkaalla nyt on katisaattorikin pilalla

    • Punto -04 1.2 8v

      Vaihdettu puolat,sytytysjohdot ja tulpat. ECU IAW 5AF.P3 kävi Englannissa testissä,ei vikaa siinäkään. Siis jos auto on tallissa lämpiämässä, se pelaa taas jonkun päivän. Mutta kunnon pakkasilla taas käy kolmella, vikakoodi P0351 Ignition coil "A" Primary / secondary circuit, ja strobolla testasin, että näin on, syylärinpuoleisin pytty ei kipinöi. Onko lambda tai ykk-anturi vika semmoinen, että aiheuttaisi nuo oireet? Löytyiskö vika Delta-autossa, onko testereistä hyötyä. Voiko ruiskusuutin aiheuttaa tämmöstä tai joku muu paikka jäätyessään, mutta mikä? Ideat alkaa olla vähissä. Ois hyvä kokeilla toisella ECUlla, mutta ei mahda lähtiä käyntiin, jos ei vaihda samalla avainta ja jotain muuta... käääääk sanoo akuankka

    • 0987654321

      Mulla Puntossa oli samat oireet, oli lambra vika joka pilannut katalisaattorin.Mutta Punto paloi vahingossa vakuutusyhtiö osti pois

      • Epäloogista

        Jaa tuliko sama vikailmoitus vaikka oli lambada?


    • 0987654321

      Vikailmoitukset oli mitä sattui tiedäthän Fiiun sähköt

    • Jukorpel

      Fiat Punton vikakoodit p0351 ja p0352 viittaavat siis puolavikaan.
      Harmillisen usein vika on kuitenkin itse ecu:ssa.
      Sen että missä vika on voi kätevästi varmistaa vaihtamalla puolat keskenään ristiin ja tarkistaa vikakoodin nollauksen jälkeen tuleeko sama vikakoodi jälleen vai onko vika siirtynyt toiseen puolaan.
      Jos vika ei siirry ongelma on melko varmasti ecu:ssa. Jos siirtyy kyseessä puolavika.

      Olen korjannut ainakin IAW 59F ja IAW 5AF mallisia ecu:ja.

      Lisätietoja [email protected]

      Juha

    • fiat punto

      mistä jothuu jos koelaudassa palaa valo mis on avaimen kuva

    • aapopate

      Ajoittainen ajoneston toimintahäiriö. Sammuta ja starttaa uudestaan siten että odotat 5sekunttia ennen starttausta jotta avaimenkuva sammuu mittaristosta,älä liian nopeaa käännä.

    • ei käy ollenkaan

      kampiakselin asentotunnistin pätkii

    • tahtoo apua.

      Terve. itselläni alkoi tänään käyntiongelma v.2002 Fiat Punto 1.2:ssa.

      Tyhjäkäynti pätkii ja kun antaa kaasua, koneesta tulee TODELLA raaka naputus. tyhjäkäynnillä kun käyttää autoa vähän aikaa ja lähtee ajamaan, tulle sinivalkoista savua. Kone ei keitä, eikä vedet ja öljyt ole sekaisin.

      Yläkerta tarkastettua eikä siellä näy minkäänlaisia vaurioita.
      Moottorin vikavalo vilkuttaa ja kaksi pyttyä on ajoittain pimeenä.

      • tahtoo apua

        p.s. kipinä tulee


      • airbus1

        mitatkaa puristuspaineet ekana niin suljetaan venttiili /männärengasviat pois
        fiateissa mitä minullakin ollut ja taas tuli yksi ,joissa venttiili vikaa eli sitä kautta homma alkoi pelittämään kansi irti ja venttiilin venttiilien vaihtoon ja loppujen läppäys,,uutta tiivistettä ja jakopään osat ja hyvin pelittää..

        Vaihdelkaa myös niitä öljyjä hiukan useammin kuin 10tkm välein niin nämä pikkukoneetkin toimivat...


    • mbs1

      ajakaa ne puntot, fiat misssä kaikki viat jo paaliin italian romuja hajoo vaaa

    • Anonyymi

      Fiat Punto 04 1'2 ei ole polttoaine suodatinta yleinen käynti häiriön syy on kampiakselin tunnistin eli kierosluku rajoitin eli pelkäämään puolella on aktiivi suodatin edessä ja takana polttoainetankin paluu kierto laite ei siis ole suodattimia voi olla polttoaine pumpussa alaosassa huollon mukaan ei ole tarvetta vaihtaa pumppu maksaa 50€ jossa on suodin alaosassa valmiina

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      137
      14368
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      32
      5981
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      155
      5561
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      309
      4389
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      42
      4163
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3692
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      16
      3642
    8. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      26
      3584
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      64
      2672
    10. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      95
      1482
    Aihe