Muita kieroutuneita?

twisted sister

Onko tällä palstalla ihmisiä joiden ongelmana on "kieroutunut" mieli? Ei siis mitään diagnoosia mutta jos avautuisit kallonkutistajalle niin et pääsisi läpi ihan normaalinakaan? Koen olevani muuten ihan terve nuori nainen mutta jos ihmisiä tuomittaisiin ajatuksista niin olisin joutunut myrkkypiikille jo ajat sitten... Jonkinlaista vihanhallinta ongelmaa joka tosin ei paljoa näy ulkopuolella koska olen hyvin eristäytynyt. Seksuaalisesti olen TODELLA pihalla enkä koskaan kykenisi normaaliin parisuhteeseen. Kaikki sairas kiehtoo ja olen aika epäluuloinen ihmisiä kohtaan (koska kuvittelen usein muiden ajattelevan kuten itse ajattelen). Tunteet heittelevät ja olen naurettavan herkkä ja dramaattinen ja olen siinä mielessä tosi itsekeskeinen että kuvittelen kaiken liittyvän Minuun. Vaikka tapaan joskus mukavia ihmisiä en pysty kunnon ihmissuhteisiin. Elän omissa fantasiamaailmoissa ja välillä vaikeaa tehdä eroa sen mielikuvitusminän ja oikean minän välillä.

Onneksi omaan sentään aika selkeän käsityksen oikeasta ja väärästä. Mitään traumoja ei ole eikä sellaista. Onkohan geeneistä kiinni jos kasvaa friikiksi?

Tajuaako kukaan?

21

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääreiässä

      Tajuaapa hyvinkin. En tiedä kuinka nuori olet, mutta jos olet alle kaksikymppinen tai siinä paikkeilla niin voi ehkä osan vastuusta sysätä sinnekin suuntaan.

      Itse olen 28-vuotias mieshenkilö. Elän melkein täydellistä erakon elämää, en kaipaa pahemmin ihmissuhteita, en edes seksuaalisessa mielessä. Pienestä asti olen viihtynyt erinomaisesti omissa yksityisissä maailmoissani ja ajatuksissani, eräässä elämänvaiheessa nuorempana yritin elää normaalia nuoren ihmisen elämää.

      Ulkopuolinen ihminen voisi kuvailla minua rennoksi, seesteiseksi, rauhalliseksi. Mun mieli sen sijaan käy ylikierroksilla jatkuvasti. Myöskin mulla on harhaisuutta, luulen usein, että ihmiset ja tapahtumat ja eleet liittyvät jollain tavalla minuun. En ole itserakas, enkä havittele mitään käytännön "hyötyä" ihmisistä, päinvastoin haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä muiden kuin aivan lähimpien sukulaisten ja erittäin harvojen ns. kaverien kanssa.

      Jokainen sosiaalinen hetki vaatii mulla vastapainokseen kymmenkertaisen määrän yksinäisyyttä ja hiljaisuutta. Koska ajatukset pörräävät päässä kaoottisena koen ehkä kaiken muun hälinän ja kaaoksen(lue:muut ihmiset) ahdistavina.

      Ajattelen välillä todella sairaita asioita. Koen, että se on mun taiteellinen puoli, vapaus ajatella mitä haluan. Mieli on ainoa paikka minne ne ei pääse sorkkimaan.

      En kuitenkaan rajaa mielenkiintoani pelkästään sairaisiin asioihin. Olen katsonut elämäni aikana sairaita leffoja, lukenut hämäriä kirjoja, mutta myös kauniita ja esteettisiä teoksia. Ja myös ajatuksia.

      Dramaattista käytöstä mulla ei ole. Sen sijaan tuota herkkyyttä kyllä piisaa. Osaan mielestäni tulkita aika hyvin ihmisiä ja tilanteita , sekä toimia niissä "oikealla" tavalla. Koen olevani jo nykyään sellainen ihminen jonka mielipiteitä kuunnellaan.

      Vieraiden ihmisten ja työkavereiden sun muiden joukossa, olen se jolle ihmiset tulevat itkemään murheitaan, kai sitten herätän heidän joukossaan luottamusta. Välillä se kuuntelijan osa tuntuu raskaalta, ikään kuin koko maailman roska kaadettais niskaan. Toisaalta se myös kiinnostaa, koska olen yleisesti kiinnostunut kaikesta.

      • twisted sister

        Todella tutunkuuloista kamaa. Kiitos että vastasit. Muita ei ilmeisesti tällä palstalla ole?

        Toivottavasti itsekkin joskus pystyn kääntämään nämä piirteet edes osittain edukseni.


      • voisi olla

        Laitapa googleen Asperger.


      • olen itsekin
        voisi olla kirjoitti:

        Laitapa googleen Asperger.

        monesti pähkäillyt ja tullut siihen lopputulokseen että ei.. Vai pystyykö ilman asperger diagnoosia jotenkin "livahtamaan" aikuisuuteen asti? Luulisi että jollain olisi jossain vaiheessa hälytyskellot alkaneet soimaan?

        Kiinnostavaa toisaalta on se, että olen elämäni aikana törmäillyt muutamaan aspergerin syndroomaa sairastavaan ja pitänyt heidän seurastaan.. Tämä ei tietenkään ehkä merkitse mitään.


      • .--
        olen itsekin kirjoitti:

        monesti pähkäillyt ja tullut siihen lopputulokseen että ei.. Vai pystyykö ilman asperger diagnoosia jotenkin "livahtamaan" aikuisuuteen asti? Luulisi että jollain olisi jossain vaiheessa hälytyskellot alkaneet soimaan?

        Kiinnostavaa toisaalta on se, että olen elämäni aikana törmäillyt muutamaan aspergerin syndroomaa sairastavaan ja pitänyt heidän seurastaan.. Tämä ei tietenkään ehkä merkitse mitään.

        Itselläni on asperger. Siinä suhteessa olen samanlainen, että minäkään en osaa olla ihmisten kanssa. Viihtyisin kuitenkin heidän seurassaan mielelläni, mutta tilanteista tulee (ilmeisesti minusta johtuen) sellaisia, että harvoin viihdyn. En jotenkaan osaa ilmeisesti keskustella tavalla, jota muut pitäisivät oikeana tai kiinnostavana. Seksi ei ole koskaan minua pahemmin kiinnostanut. Mitään "sairaita" ajatuksia minulla ei kuitenkaan ole. En voi esim. sietää väkivaltaisia elokuvia, inhoan väkivaltaa kaikissa muodoissa. Fantasiamaailmassani kylläkin elän, mutta se ei ole ainakaan minulla mitrenkään "sairas". Vai mitä tarkoitat "sairaalla"? Siis jotain ihan laissa tuomittavaako?


    • Paniikkipalvelu

      kannattaa ehdottomasti pysytellä tiukasti erossa kofeiineista, ne vahvistavat nimenomaan juuri tuollaista meinikiä päässä.

      • Anonyymi

        Siirry lyricaan niin hulluutesi paranee tai paheee, ei pysy samanlaisena


    • Anonyymi

      Jossain määrin tuo tasaantuu vuosien myötä (oma kokemus). En tietenkään tiedä, mutta veikkaan, että osa normalisoituu täysin (riippuen siitä, mikä on normaalia).

    • Anonyymi

      Itse ajattelen aina, että jos tämä kulttuuri on terve tai normaali niin itse en halua olla.

      Hyvä viini ja lääkkeet kantaa pitkälle ja sitten eläke kun ei jaksa enää teeskennellä.

      • Anonyymi

        Teen töitä Suomessa ja teeskentelen joka päivä.

        Oikeasti haluaisin räjäyttää nämä kusipäät tuhannen pillun päreeksi


    • Anonyymi

      Tämä paikka EI ole normaali eli kaikki on ihan hyvin jos olet täysin eri mieltä.

    • Anonyymi

      Ympäristö eli Suomi tekee sairaaksi

    • Anonyymi

      Voisitko perustella vähän. Mitä virheitä olen sinusta tehnyt? Miten niin muiden ajatukset on minusta vääriä? Minähän kerroin, että olen kysellyt ja kysellyt miehen toiveita ja ehdotuksia (eli ajatuksia), mutta hän ei koskaan vastaa mitään siihen. Miten voisin edes tuomita vääräksi jotain, jota minulle ei koskaan ole mitenkään edes kerrottu?

      • Anonyymi

        Pyydän anteeksi,¨

        Olen kännissä enkä tajunnut lukemaani


    • Anonyymi

      Mitä iljettävää siinä on, että lapsen synttäriaamuna kotona oman perheen kesken kakussa on kynttilät? Me kolme muuta saadaan samat virukset kotona muutenkin, jos niitä on. Ap

      • Anonyymi

        no sori en mä tiiä mä haluun kaljaa tuo kaljaa kofia


    • Anonyymi

      Veetit ei vaan tajuu, Niilo on vaan paras tubettaja päällä maan :)

    • Anonyymi

      Anna jonkun päätoimittajan osoite, niin työnnän sen junan alle

    • Anonyymi

      Mitä mä kirjoitan lehteen, mun pitäis trollata lukijoita mutku mä en tiiä miten.

    • Anonyymi

      Kuole pois niin et olisi haitaksi kenellekään.

    • Anonyymi

      Suosittelen, että puhut asioistasi jonkun ammattilaisen kanssa. He eivät ole sinua tuomitsemassa. :) Tuo eristyneisyys voi johtua monesta asiasta, samoin itsekeskeisyytesi. En aivan usko, että se olisi sosiaapaattisuutta tai narsistisuutta, koska mainitsit kuitenkin voimakkaat tunteet. Pientä narsismia esiintyy kuitenkin esimerkiksi "Borderlinessa", en nyt satu muistamaan tämän persoonallisuushäiriön suomenkielistä nimeä. Mutta siihen kuuluu voimakkaat yhdenkin päivän aikana vaihtuvat tunnetilat. Nykyään moni mielenterveyden kanssa painivat pitää myös YouTube-kanavaa, joten vastauksia ja samaistuminen kohteita voi löytyä myös sieltä. ADHD on myös voimakas ja impulsiivinen ja se saattaa esiintyä liitännäisenä muiden neurokirjojen kanssa ja usein onkin, esimerkiksi asperger ja autismi. Autismissa on aistitiedon käsittelyn ongelmia ja henkilöllä on tarve järjestykseen - myös aistien yli sekä aliherkyyttä sekä aistihakuisuutta. Näiden neurokirjojen kanssa voi esiintyä myös vainoharhaisuutta, masennusta ja skitsofreniaa varsinkin haastavissa tapauksissa. Aivot ovat niin jännä juttu, että neurologiset muutokset tuovat mukanaan monia muitakin tiloja. On tärkeää, että tilasi saadaan mahdollisimman hyvin selville, vaikka oireet helpottaisivatkin iän myötä ne saattavat vaikuttaa elämääsi ja ihmissuhteisiin tavalla, jota et halua. Varmasti, jos sinulla joku diagnoosi on niin sen saaminen parantaisi elämänlaatua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe