Meitsi on vissii vähän avuton näissä hommissa ku meillä on kotona aina pesty matot painepesurilla. Ja nyt oon muuttanu omaan kämppään, ja pitäs mennä kait tollaselle yleiselle matonpesupaikalle. Mut miten niitä mattoja siellä hinkataan? Millasta pesuainetta mukaan? Oon kuullu vaan puhuttavan että mäntysuopaa, muuta nestemäisenä vai sellasena kiinteänä palasena? Ja hinkataanko sitä jollai juuriharjalla vai millä? Kyseessä on aivan tavalliset räsymatot...
miten pestä matot?
2
242
Vastaukset
Osta kaupasta mäntysuopaa joko nestemäistä tai saippuapalana. Ja osta kuurausharja sellainen käteen sopiva ei mitään pitkävartista. Sitten mene mattolaiturille. Kasta ensin vedellä koko matto ja sitten laitat vielä maton päälle vettä ja sitten mäntysuopaa hyvin ja alat harjata sitä mattoa ja sitten mattoa siirrät eteenpäin ja sitten sama juttu maton kummaltakin puolin. Sitten huutelet mattoa hyvin ja ripustat sen kuivumaan. Ja jos mankeli on niin voit manklata sen, jos haluat. Muista hakea matto aina hyvissä ajoin pois sieltä kuivumasta, että muutkin saavat laittaa mattoja kuivumaan. Itse, kun pesen niin jätän sen pariksi kolmeksi tunniksi kuivumaan ja sitten tuon kotia ja kuivatan sen narullani kotona tai sisätiloissa. Valvo myös kotona maton kuivumista, ettei se homehdu.
- eh..me
Ei kuulosta kovin vaikealta.. Mulla on tollanen juuriharja, jota käytetty kylppärin lattian pesuun, kait se käy mattojenki pesuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011