Hei!
Ajattelin kysellä osaisiko joku heittää neuvoa mistä mahtaisi kiikastaa.
Olen hankkinut Sims3 pelin ja asennus meni moitteettomasti loppuun. Peli toimii hyvin. Ei töki eikä jumita, mutta saattaa vain yhtäkkiä sammua. Ilman varoitustekstejä tai mitään. Peli sammuu ja näkymä palaa takaisin windowsiin. Pitkiä aikoja en ehdi pelaamaan kun näin käy ja jatkuvasti pitäisi tallennella ettei menetä edistymistään. Mutta jos peli sammuu tallentamisen aikana täytyy koko peli aloittaa uusiksi.
Koneeni pitäisi pystyä pyörittämään peliä ja olen kokeillut jopa huonontaa grafiikka asetuksia. Ei vaikuta mitenkään.
Koneeni:
Windows Vista
ADM Athlon x2 duoal core processor 5200 2.70 GHz
4 GB RAM
ATI Radeon HD 2600 XT
kovalevyllä on vapaata lähes 300 GB
Sims 3, peli sammuu jatkuvasti
39
3276
Vastaukset
- yhteys siinä tapauksessa
EA:han tms. kotelossa pitäs olla numero ongelmatapausta varten... kato asennusvihosta..
- pahasti
muistivialta.
En todellakaan neuvo tekemään mitään, mutta minulla yksi peli teki juuri tuota, ei mitään varoituksia eikä yhtään mitään, ja peli ei taatusti ollut viallinen. Toiset pelit toimivat täysin moitteetta, mitä nyt välillä windows tahtiin kaatuivat, eli itse jos en olisi kyseistä peliäni pelannut, en olisi välttämättä huomannut mitään ongelmaa.
Koska peli ei bugannut (Eli ei sammunut tietyssä kohtaa) ja peli toimi, eli vika ei ollut asennusvirheessä tai virheellisissä tiedostoissa. Toisinsanoen vika täytyi löytyä omasta tietokoneen kopasta, eikä bugista tai huonosta asennuksesta tms.
Kokeilin tarkistaa muistin eräällä ohjelmalla ja virheitä alkoi tulla roppakaupalla. Silloin pääsin vian jäljille.
Vika löytyikin puolen vuoden googlaamisen jälkeen, hyvin harvinainen vika, ja vikana oli vääränlainen muistin käytön nopeus joka piti muuttaa BIOSista nopeammaksi kuin se oli tehtaalla asennettu. Sen jälkeen tuota vikaa ei esiintynyt lainkaan ja myös muut pelit alkoivat toimimaan vähän paremmin, eli eivät kaatuneet oikeastaan lainkaan.
Ohjelman nimi oli memtest, joten kokeile googlailla jos siitä löytyisi Vista versio ja kokeile löytääkö se mitään muistivikoja jotka selittäisivät tuollaisen ongelman, mutta älä missään tapauksessa mene itse mitään BIOSin asetuksia muuttamaan koska se voi hiljentää koneesi lopullisesti. Eli ota yhteys EA:n palveluun ekaksi- dsdssdsdds
Jos sulla on koneessa vista, muista suorittaa sims järjestelmänvalvojana, joka tapahtuu niin, että klikkaa ensin oikella näppäimellä sitä, ja valitsee "suorita järjestelmänvalvojana". Järjestelmänvalvojana kannattaa vistassa kaikki suorittaa, ehkäisee bugeja ja vastaavaa. Mikäli olet jo noin tehnyt, taí on xp, sitten en osaa auttaa
- dsdsdsdsd
dsdssdsdds kirjoitti:
Jos sulla on koneessa vista, muista suorittaa sims järjestelmänvalvojana, joka tapahtuu niin, että klikkaa ensin oikella näppäimellä sitä, ja valitsee "suorita järjestelmänvalvojana". Järjestelmänvalvojana kannattaa vistassa kaikki suorittaa, ehkäisee bugeja ja vastaavaa. Mikäli olet jo noin tehnyt, taí on xp, sitten en osaa auttaa
Eli en katsonut ekaa viestiäsi kunnolla, näköjään sulla on vista joo, eli suorititko pelin järjestelmänvalvojana, jos et, suorita nyt.
- ap.
Kiitoksia neuvosta. Pitääkin kokeilla tuota memtestiä. Tuttu ohjelma, mutta ei tullut mieleen testailla sillä kun muut pelit toimii ilman minkäänlaisia ongelmia. Mutta kokeillaampa sitä EA:n teknistätukea ensin.
- ap.
dsdssdsdds kirjoitti:
Tuo tuntui ainakin toistaiseksi ratkaisevan ongelman. Pysti pidemmänkin ajan pelaamaan eikä peli sammunut kertaakaan.
Kiitos neuvosta. - Julia08912
dsdssdsdds kirjoitti:
Moi!
Tartteen apua mun tietokone sammuu kun pelaan simssiä tai muita pelejä pitää vaan minuutin pelata ettei tietokone sammu ja äkkiä talentaa siinä ei ole järkeä!
Tahtoisin että joku auttaisi mutta tuo minun tyhmä tietokone!
- 14v hakkeripoju
elikä kannattaa aina vistalla suorittaa ohjelmat järjestelmävalvojana niinkuin on jo kerrottu, jos sekään ei toimi kannattaa päivittää näytönohjaimesi ajuri ohjeet siihen tässä:
Avaa Dxdiag joka löytyy laittamalla sana dxdiag vistan etsi-hakukenttään suorita ohjelma. Napsauta vasemmalla hiiren painikkeella näyttöä merkitsevää Display-välilehteä.Laitteisto on määritetty välilehden vasemman yläkulman kohdassa Laite (Device). Näytönohjaimen tyyppi löytyy kohdasta Name. Välilehden oikean yläkulman kohdasta Ohjain (Drivers) löydät ajurin numeron, joka kannattaa merkitä ylös. Näytönohjainten valmistajilla on omat Internet-sivunsa, jotka löydät helposti etsimällä Internet-hakukoneella omaa näytönohjaintasi. Löydettyäsi valmistajan Internet-sivut, etsi niiltä ajurien lataussivua, joka on yleensä merkitty sanoilla Download driver. Päivitä sitten ajuri noudattaen sivuilta löytyviä latausohjeita. Usein valmistaja ilmoittaa sivuilla uusimman ajurinsa numeron. Tarkista tarvitsetko uutta ajuria vertaamalla uusimman ajurin numeroa oman ajurisi numeroon.
jos tämäkään ei toimi tarkista vielä näytön asetukset:
tarkista ohjauspaneelin Näyttö-osiosta, että näyttöä ei ole asetettu toimimaan 256-värin VGA 640x480 -tilassa. Jos näyttö toimii tässä tilassa, muuta tila vastaamaan näytön tyyppiä tai valitse tilaksi SVGA 800x600 (16-bittinen väritila). Mikäli toimenpide epäonnistuu, koeta päivittää näytönohjaimen ajuri näytönohjaimen valmistajan Internet-sivuilta.
ja näiden lisäksi kannattaa viellä aina pelin käynnistäessä sulkea kaikki taustaohjelmat. - Simssinpelaaja95
Sama juttu...heh heh. Taitaa olla aika yleinen juttu monella????
Windows vista Home meillä ja heittää n kolmen tunnin pelin jälkeen.
Koneessa pitäis olla kaikki kunnossa pelin pyörittämiseen, uusi kun on.
Prsosessori Intel E 5200 2.5 ghz
Näyttis Ati Radeon 4830 GDDR5 512 Mb
Kesk.muisti 4096 Mb DDR 800 MHz.
Kokeillaan ohjeita...- sims3
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
kokeilkaa tota^^ se tekee "testin" koneellasi että täyttääkö se kriteerit kyseiselle pelille. tosin se on englannin kielinen, mutta ratkaisi oman koneeni ongelmat ainakin ja peli toimiii :)
- Keksi monsteri
Mulla on vähän samanlainen ongelma sims 2 kanssa. Mutta mun koneessa tulee teksti näyttöön jotai et ei signaalia... Johtuuko näytön ohjaimesta vai jostain muusta
- hejj
Itsellänihän alkaa myös palaa hermo tämän sims 3 kanssa! Veljen kanssa tarkistettiin että kone täyttää kaikki vaatimukset ja asteukset /windows xp . Veli on tietokoneinsinööri eikä ymmärrä itsekkään enää mikä voisi mennä vikaan kun joka kerta, n. 20 minuutin päästä pelin aloittamisesta, näyttö sammuu ja siihen ilmestyy "no signal"- kyllä on tarkistettu myös, että onko johdot kiinni ja kaikki EA:n suosittelemat päivitykset myös käyty läpi. Se vain sammuu eikä näyttö käynnisty enää millää muulla keinolla, kun painamalla koneen uudelleenn käyntiin! Olisiko jollakin antaa sitä EA:N infosähköpostia tai jotain ... 4kk olen halunnut päästä pelaamaan mutta ei..:/
- nuppiapina
PALAA HERMO! Joka ainut kerta kun pelaan sims 3 -peliä kone sammuu kokonaan ja väittää että kone ei ole kytketty seinään. Joudun ottamaan johdot irti ja laittamaan ne uudestaan paikalleen. Nyt se vika on alkanut levitä muillekkin peleille ja se ärsytttää vielä enemmän!
- dssdssd
nuppiapina kirjoitti:
PALAA HERMO! Joka ainut kerta kun pelaan sims 3 -peliä kone sammuu kokonaan ja väittää että kone ei ole kytketty seinään. Joudun ottamaan johdot irti ja laittamaan ne uudestaan paikalleen. Nyt se vika on alkanut levitä muillekkin peleille ja se ärsytttää vielä enemmän!
Vika on todennäköisesti sitten koneessasi.
- nakkisukkula
Menee justiinsa hermot. Jostain sain selville, että kyseessä on EAn ajurivirhe. Aluksi pelasin Sims3:sta todella pitkään ilman ongelmia. Mutta nyt se vain menee tuohon "no signal" moodiin hetken pelaamisen jälkeen. Äänet kuuluu takaa mut on pakko käynnistää kone uudestaan et saa koneen toimimaan. Vaatimukset ovat täysin kohdallaan! Tämän jälkeen yritin sitten palata Dragon Age Originssin pariin ja vaikkei se ole koskaan sitä tehnyt niin sekin kaatui samalla tavalla. Jostain luin, että jotain auttoi jos asensi Sims3 uudestaan muttei anna sen päivittää uusia tietoja. Pitää ehkä sitäkin kokeilla mut ärsyttää että pitää mennä niin pitkälle kun on maksanut pelistä ja on täysin pätevä kone.. :/
- nerdy husband
Itse sain ilmeisesti korjattua ongelman seuraamalla ohjeita seuraavassa viestissä:
http://en.kioskea.net/forum/affich-106643-sims-3-crashing#89
Suomenkielisessä Vistassa siis:
1. Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -> Järjestelmän liäasetukset
2. Lisäasetukset-tabin alta "Suorituskyky" kohta ja "Asetukset..."
3. "Tietojen suorittamisen estäminen"-välilehti
4. Valitse "Ota tietojen suorittamisen estämistoiminto käyttöön kaikille ohjelmille ja palveluille paitsi seuraaville:"
5. Paina "Lisää..." ja lisää TS3.exe joka löytyy sims 3:n kotihakemistosta alikanisiosta /Game/Bin/
(oletuksena sims asentuu tietokoneen "Program Files"-kansioon "Electronic Arts"-alikansioon. Koko polku on siis esim. C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin\bin tai vastaavaa..)
6. Varmista, että Sims 3 tuli listaan ja hyväksy muutokset ("Käytä" / "Ok" jne ;))
7. Lopuksi voit vielä käynnistää koneen varuiksi uusiksi.
Tosiaan äkkiseltään ainakin vaikuttaisi auttaneen, mutta aika näyttää...- Simperi
Kärsin samasta viasta kuin te muut. Mites minun pitäisi toimia kun en saa tuota polkua liitettyä tuohon "paitsi.." listaan?
- Tyhmistä tyhmin
Mikä ihmeen kansio toi Game/bin on? Mä en löytäny sellasta mun koneelt. Osaisko joku kertoo? Mulla on Windows seiska.
- aina liian avuton
Näis kaikis puhutaan vaan vistasta. Onks se sama juttu seiskalla?
- ongelmia
Minulla sammuu myös, mutta vain peli, ei kone. en ehdi pelaamaan melkein yhtään. mitä pitäisi tehdä?
- ongelmia
ongelmia kirjoitti:
Minulla sammuu myös, mutta vain peli, ei kone. en ehdi pelaamaan melkein yhtään. mitä pitäisi tehdä?
Meillä ei myöskään toimi netti tossa koneessa. Voiko sims 3 pelata ilman nettiä? olen asentanut sen ea manager jutun, mut ei se voi toimia ilman nettiä. enkö siis voi pelata ollenkaan nyt, vaikka se ennen toimi hyvin? ( noin viikon pelasin sillä niin ettei se sammunut)
- Muse<33
ongelmia kirjoitti:
Meillä ei myöskään toimi netti tossa koneessa. Voiko sims 3 pelata ilman nettiä? olen asentanut sen ea manager jutun, mut ei se voi toimia ilman nettiä. enkö siis voi pelata ollenkaan nyt, vaikka se ennen toimi hyvin? ( noin viikon pelasin sillä niin ettei se sammunut)
Pitäis pystyy pelaamaan, koska itsekkin olen pelannut ilman nettiä. Voit kumminkin kokeilla:)
- Simperi
Mulla on kans seiska. Testasin osaa nuista ed ohjeista. Tuo "Ratkaisuehdotus" toimi hetken, mutta ei sekään auttanut pitkälle.
- heki 9978
Meillä oli melkein sama ongelma. Ei sammuttanut konetta, mutta peli lakkasi hyrräämästä kun oltiin pelattu vain 2 minuuttia. Oli ennen sama ongelma kuin sinulla, mutta kone oli vain pölyinen. Kannattaisi puhdistaa kone hyvin. Meillä se auttoi kunnes taas tänään imuroimme konetta vähän. Se ei auttanut. osaisiko joku neuvoa myös minua? Kokeilimme seuraavia konsteja ---> Käynnistimme pelin järjestelmänvalvojana ja laitoimme tuulettimen tuulettamaan alta. Mahtaisiko syy olla uudessa lisäosassa, unelmaduunissa?
- huoh -_-
Eiköhän laiteta palautepostia EA:lle! >:O
Minullekkin riitti tuo sims 3.Toimii tosi surkeasti, enkä itsekkään pääse enään pelaamaan pelin ongelmien takia. - Pia H.
huoh -_- kirjoitti:
Eiköhän laiteta palautepostia EA:lle! >:O
Minullekkin riitti tuo sims 3.Toimii tosi surkeasti, enkä itsekkään pääse enään pelaamaan pelin ongelmien takia.Soitin äsken EAn tukeen. Siellä ei ole suomenkielistä apua. Minulla on Windows 7 ja pelini katkoo itsensä ja koneen n 5 min pelaamisen jälkeen. Muu, kuin töpselin irti vetäminen seinästä, ei auta.
Juttelin ruotsalaisen tukihenkilön kanssa ja hän kertoi, ettei ole kuulu tehdäänkö linkkiä jolla Windows 7:ssa peli toimisi kunnolla. Eli mitään apua ei ole tod näk tulossa. Suomenkielinen tukiheppu aloittaa harjoittelun ensiviikolla jos muuta apua tarvitaan. - ahtopaine2010
Pia H. kirjoitti:
Soitin äsken EAn tukeen. Siellä ei ole suomenkielistä apua. Minulla on Windows 7 ja pelini katkoo itsensä ja koneen n 5 min pelaamisen jälkeen. Muu, kuin töpselin irti vetäminen seinästä, ei auta.
Juttelin ruotsalaisen tukihenkilön kanssa ja hän kertoi, ettei ole kuulu tehdäänkö linkkiä jolla Windows 7:ssa peli toimisi kunnolla. Eli mitään apua ei ole tod näk tulossa. Suomenkielinen tukiheppu aloittaa harjoittelun ensiviikolla jos muuta apua tarvitaan.Omalla koneella oli kanssa tuo sama vika, että peli vain sammui ilman syytä. Seuraava asia on auttanut ainakin itselläni:
Mene sivustolle www.ntcore.com/exsuite.php ja lataa sieltä CFF explore koneellesi
Tee varmuuskopiot Sims3 pelin sovellustiedostoista (S3Launcher.exe, Sims3Launcher.exe ja TS3.exe) omaan kansioon vaikkapa back up nimellä. Niin ja noi 3 tiedostoa löytyy kansiosta The Sims3/Game/Bin/
Jos omistat lisäosia niin tee niiden .exe tiedostoille sama homma.( Älä sekoita keskenään! Tee jokaiselle lisäosalle oma kansio)
Käynnistä CFF explorer ja paina Open painiketta. Etsi The Sims3 kansio ja avaa yksi yllämainituista .exe sovelluksista ohjelmaan. Paina tämän jälkeen Nt headers kuvakkeen vieressä olevaa painiketta jos se ei ole auki vielä ja sen jälkeen Nt headersin alapuolella olevaa file header painiketta. (Nt Header/File Header) File Headerista klikkaa oikealla olevasta ikkunasta painiketta "click here".
Tämän jälkeen laita rasti kohtaan "App can handle >2gb adress space"
Seuraavaksi tallenna muutettu .exe tiedosto Save painikkeella ja korvaa vanha .exe tiedosto uudella muutetulla .exe tiedostolla. Tee sama toiminto muihinkin .exe tiedostoihin.
Älä muuta back up kansiossa olevia tiedostoja! Jos kyseinen muutos ei auta/peli ei käynnisty niin saat korvattua muutetut sovellukset takaisin vanhoihin alkuperäisiin näiden avulla. Riittää vain että siirrät ne back up kansiosta takaisin bin kansioon ja korvaat muutetut sovellukset vanhoilla. Toivottavasti ei ollut liian epäselvästi kirjoitettu:) En tiedä tarkalleen mitä ohjelma tekee mutta itselläni se ainakin auttoi ja jostain luin että muutos voi vaatia koneelta jonkinverran tehoja...muistaakseni...
- blue sky
muistakaa että pelin tai windowsin päivittäminen auttaa asiaan!
- probleemaa
Minulla kolmonen sammuu myös. Windows vista meilläkin. ennen toiminut moitteettomasti.
Peli on asennettu ties kuinka monta kertaa uudelleen, mutta ei auta. Pelissä ei ole ladattuja tiedostoja.
Tietokoneenkin olen asentanut uudelleen viime viikolla, mutta se ei auttanut asiaa yhtään. Tilaa koneella on siis paljon jäljellä.
Mikähän mahtaa olla vikana? - problemaa
probleemaa kirjoitti:
Minulla kolmonen sammuu myös. Windows vista meilläkin. ennen toiminut moitteettomasti.
Peli on asennettu ties kuinka monta kertaa uudelleen, mutta ei auta. Pelissä ei ole ladattuja tiedostoja.
Tietokoneenkin olen asentanut uudelleen viime viikolla, mutta se ei auttanut asiaa yhtään. Tilaa koneella on siis paljon jäljellä.
Mikähän mahtaa olla vikana?Suljin joitain turhia ohjelmia pois käytöstä pelin ajaksi ja johan rupes toimimaan! Suosittelen muillekkin, että laitatte jotkut ohjelmat pois päältä kun käytte pelaamaan! Mutta saa nähdä toimiiko enää tänään tuo peli.
- Sieluntoveri
Ittelläni on samanlainen ongelma. Ehin pelaa jotai 2 min kun simssi vaa alkaa bugittaa, ja se näyttö muuttu pieneks mustaks laatikoks. Joudun aina sammuttaa koneen, meinaan muuten se laatikko ei mee siit pois. Kaikkeen pahint on se, et se ei viel tallenna sitä pelii -.-
- Ärsyttää(kö?)
Mul on sama ongelma kanssa. Oon pelannu simssii täl koneel nyt yli 2 vuotta, ja nyt kesästä lähtien on talkanu tilttaamaan. Eli pääsen pelaan simssii, ni joku 5-15 minuuttii se pyörii, mut sitte ruutu menee mustaks ja sammuu parin minuutin päästä. Sit käynnistän koneen uuellee, ja näyttöön tulee joku "sims 3 lakkasi toimimasta" -ikkuna tai välil se siirtyy peliin takas. Muuten pystyn ihan normisti netiski täl koneel olee monta tuntia, mut simssin aikana kone on ihan tuli kuuma ja pöytä kanssa, mut muuten ei mitään ongelmaa... Eli jos joku ihana ihminen osais jotenkin ymmärrettävästi auttaa mua, niin iso kiitos jo etukäteen! (:
Niin mullakin siis toi windows vista (ja koneen merkki hp, jos se nyt tähän jotain vaikuttaa). - Smasta ong. Kärsivä.
Sama ongelma. Sims pyörii sen 10 -15 min. Sitten kone sammuu. Se alko. Vasta kun aloin ostaa lisäosia..
Molemmille... koneenne eivät ole tarpeeksi tehokkaita ja varsinkin tuolla toiseksi edellisellä postaajalla on selvästi kyse koneen ylikuumenemisesta.
Sims 3 on jo yksinään varsin vaativa peli ja jokainen lisätty lisäosa lisää vaatimustasoa/rasitusta koneelle. Vaikka kone vastaisikin EA:n peruspelille asettamia laitteistovaatimuksia, niin ne eivät enää riitä lisäosille. Jokaisella lisäosalla on omat vaatimukset jotka täytyy lisätä peruspelin vaatimuksiin.
Mikäli alitehoisella koneella jatketaan pelaamista ongelmista huolimatta, niin ennemmin tai myöhemmin tuo jatkuva rasitus vaatii veronsa ja kone pistää hanskat tiskiin.
Netissä surffaamista ja Sims 3 pelin pelaamista ei voi parhaalla tahdollakaan verrata toisiinsa. Se on kuin vertaisi polkupyörällä ajamista ja urheiluautolla ajamista toisiinsa.- ärsyyntynyttyttönen
Sama ongelma täällä! vika johtuu näköjään vain pelistä koska sims 3 on pelattu 2 eri windowsin konella ja macin mutta kummiskin tulee välillä virhetieto kun koittaa tallentaa tai lähtee varoittamatta sims pois. Antaa yleensä pyörittää 30 min tai jopa 1 tunnin. ÄRSYTTÄVÄÄ! mennyt hyviä tallennuksia ja perheitä hukkaan tämän vian takia. Enkä usko että koneissa vika vaan pelissä...
Ei se aina koneesta johdu...
Varoittamatta sammuminen -> LAA tai DEP kaatuminen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11292123
Tallennusvirheet on yleisiä ja usein helposti korjattavissa mutta vaikea sanoa enempää, koska et lisännyt mitä tuossa virheilmoituksessa lukee.- thr blue i
Mulla oli sama ongelma, että peli kaatui aina noin 10 minuutin pelaamisen jälkeen. Etsin siihen ratkaisua, ja tein jotain todella pientä mikä näytti toimivan!
Miten mä sain pelini toimimaan:
1. Ensin Käynnistä-valikosta menin Ohjauspaneeliin
2. Painoin Järjestelmä ja ylläpito
3. Rullasin alas ja painoin Suorituskykytiedot ja työkalut
4. Sitten siellä luki, että mun tietokoneen suorituskyvyn peruspistemäärä on alhainen, koska sitä ei olla päivitetty. Siinä oli sellainen iso numero 1,0 harmaalla taustalla, ja sen yläpuolella luki sitten Päivitä tiedot.
5. Painoin siitä Päivitä tiedot, jonka jälkeen tietokone latasi jotakin ja sen jälkeen siihen ilmestyi tilalle teksti missä sanottiin, että nyt se pistemäärä on ajan tasalla. Siitä numerosta muuttui 5,9 ja tämän jälkeen kun pelasin Sims kolmosta, ei ollut enää mitään ongelmaa.
Toivottavasti auttoi jotakuta! :) - Avun tarpeesa
Sain joulu lahjaks Sims 3 sen ja oon nyt tosi petynyt koska, en voi pelata sitä kumalakaan koneela. Toisessa voin mut kaiki komenot on englaniksi enkä saa niitä suomenkilisiks. Mutta toisella ne saa suomen kielisiksi mutta en ees pääse luomaan simiä ennen kun se menee kiini. Mitä mun pitäis tehä?
Asenna uudelleen sille koneelle jolla toimii. Koska sama peli on suomenkielinen toisella koneella, niin silloin se toinen asennus ei ole mennyt kielen valinnasta ihan putkeen. Jos vika olisi pelissä (väärä kielialue) niin silloin se olisi englanninkielinen kummassakin koneessa.
Kone joka sammuu on todennäköisesti pelille alitehoinen. On vaikea sanoa muuta tietämättä koneen kokoonpanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082