Sims 3 kaatuu kesken pelin!

simseve

Mul on semmonen ongelma, että Sims 3 kaatuu yhtäkkiä kun olen pelannut noin 2 minuuttia. Sims 3 avautuu ihan normaalisti ja saan valittua perheen ja tälleen, mutta kun olen pelannut perheellä noin 2 minuuttia peli yhtäkkiä kaatuu ja sanoo : "Sims 3 lakkasi toimimasta". Tämä on todella ärsyttävää! Onko kenelläkään tietoa miten Simssin saisi toimimaan?

46

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlSimhara

      Jos on ladattuja pelissä, niin voi johtua huonosta sellaisesta. Muita syitä voi olla joko LAA tai DEP kaatuminen, jos niitä ei ole otettu huomioon.

      LAA = Large Address Aware (Peli pystyy käsittelemään enemmän muistia)
      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Sims_3:Large_Address_Aware

      DEP -> Data Execution Prevention (turvallisuuspiirre Windowsissa)
      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Data_Execution_Prevention

      Voi johtua myös alitehoisesta koneesta.

      Helpoimmalla pääset kun lataat "Sims 3 Crash Log Analyzer" -ohjelman, joka tutkii Sims 3 kansiostasi löytyvät kaatumisten aiheuttamat virhelogit ja kertoo sinulle kaatumisen syyn alle 10 sekunnissa. Ohjelmaa ei tarvitse asentaa millään tavoin. Se ladataan, puretaan ja avataan. Siinä se. Loppu sujuu ohjelman puolelta automaattisesti. Ohjelma tunnistaa myös LAA ja DEP kaatumiset.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=416883

    • simseve

      Minulla on paljon ladattuja asioita exchangesta! Pitäisikö minun poistaa ne kaikki? Mutta miten? Olen kyllä ostanut 5 omaa asiaa Sims 3 storesta, enkä haluisi poistaa niitä. Muuten miten voi ladata pelin ihan uusiksi?
      Ja mistä kohdasta tuon "Sims 3 Crash Log Analyzer" voi ladata? (siis sieltä nettisivulta)
      En tajua noita LAA ja DEP juttuja XD
      Kiitos avusta!

    • AlSimhara

      Tuolla lataussivulla on heti tuon "Crash Log Analyzer" otsikon alla pieni valkoinen laatikko, jossa lukee "Download". Klikkaa sitä, niin saat esiin latauslinkin. Sinun pitää ensin suorittaa ilmainen rekisteröityminen, ellet ole jo tuon foorumin jäsen. Ihan ensin tekisin tekisin tuon, koska sitten on helpompi jatkaa kun tietää mistä vika johtuu.

      Storen tavaroita ei tarvitse poistella ylipäätään, koska ne ovat EA:n tekemiä ja hyvin harvoin aiheuttavat mitään ongelmia.

      Okei, koitan selventää noita käsitteitä...

      LAA on yksinkertaisuudessaan Windowsin sovellutuksille asetettu muistiraja, joka on 2GB:tä. Sims 3 - joka voi ja usein meneekin muistikäytössä tuon rajan yli - yleensä kaatuu tässä vaiheessa, koska ei saa tarpeeksi muistia käyttöönsä. Kun pelille suoritetaan LAA - eli pelin osalta poistetaan tuo rajoitus - niin se pystyy käyttämään enemmän kuin vain 2GB:tä muistia.

      DEP on puolestaan yksi Windowsin turvallisuuspiirteistä ja sen tehtävä on suojata konettasi viruksilta sekä muilta turvallisuusvaaroilta. DEP suojaa konettasi estämällä ei sallittujen ohjelmien pääsyn muistikäyttöön. Kun DEP huomaa jonkin ei sallitun ohjelman koneellasi käyttävän muistia epätavallisesti, se lopettaa tuon ohjelman.

      Suosittelisin välttämään Exchangea. Itse en ole koskaan sieltä mitään ladannut, enkä tule lataamaankaan. Exchangen latauksia ei valvota millään tavoin - toisin kuin tunnetuimmissa foorumeissa kuten esim. MTS2 - ja nuo lataukset saattavat sisältää ihan mitä vain aina viruksista kaikenlaisiin ylimääräisiin tiedostoihin joita niissä ei kuuluisi olla.

    • simseve

      Kun painan tota "Download" niin se ei tee mitään!
      Ja joo ajattelin et poistaisin ne mun ladatut exchange jutut, koska must tuntuu et ne tuo viiruksia tai pilaa mun simssin pelaamisen... Välillä sieltä tulee muutenkin huonoja juttuja.
      Hei pystyykö simssiä kokonaan alottaa uusiksi, mutta ei sillä lailla että joudun asentamaan ne kaikki pelit uudestaan? :D
      Kiitos paljon vinkeistä!!!

    • AlSimhara

      Siis kun klikkaat sitä valkoista laatikkoa jossa lukee se "Download", niin silloin aukeaa uusi sivu jonka alalaidassa on latauslinkki. Sinun pitää olla rekisteröitynyt tuolle sivulle, jotta pystyt latamaan.


      Voit kokeilla uudistaa käyttäjätiedostot sen sijaan että asentaisit kaiken uudestaan. Tällöin tavallaan aloitetaan puhtaalta pöydältä. Eli, siirrä koko Sims 3 kansio työpöydälle ja käynnistä peli. Peli luo tilalle uuden puhtaan Sims 3 kansion. Jos peli toimii hyvin, niin voit kokeilla siirtää sieltä vanhasta Sims 3 kansiosta tärkeitä tiedostoja - kuten pelitallennuskansio - sinne uuteen Sims 3 kansioon.

      Sanoit että olet ostanut Storen esineitä. Ne ovat tallentuneet ostovaiheessa sinne Storen tilillesi, josta voit ladata ne takaisin peliin aina uudestaan ja uudestaan, ilmaiseksi tietenkin.

    • simseve

      Okei mutta se "download" ei vain toimi en tiedä miksi :(
      Ja kiitos vinkeistä mutta ei tämä kyllä vain toimi :(

    • AlSimhara

      Eikö latauslinkkisivu aukea vai oletko ollenkaan kirjautunut ensin sisään? Onko sinulla siis jäsentili MTS2:ssa? Jos on mutta ei toimi silti, niin katsotaan mitä voin tehdä.

      Kokeilitko edes tuota käyttätiedostojen uusimista?

      • hi7

        en saa edes ladattua noita laa ja dep vaikka olen kirjautunut, ei oo nappia mistä painaa, mut mulla se ei vastaa kun yritän käynnistää pelin:D


      • jatkuu7
        hi7 kirjoitti:

        en saa edes ladattua noita laa ja dep vaikka olen kirjautunut, ei oo nappia mistä painaa, mut mulla se ei vastaa kun yritän käynnistää pelin:D

        Ja en oo yli 2gbn ladannu ainakaa nyt iu poistelin juttuja


      • niijavielä

        Nii ja oon eri ihminen ja latasin ton kolmannen ohjelman mutta se ei näytä mitään semmosta, siinä on vaa sen tän ohjelman ooat kansiot plus kansio joka vie ladatut kansioon


    • AlSimhara

      Okay, okay... siis tarkoitatko ettei sinulla Sims 3 edes käynnisty? Näin ainakin ymmärsin. Jos niin, niin silloin Crash Log Analyzer ohjelmasta ei ole hyötyä, koska se on tarkoitettu kaatumisiin.

      LAA:ta varten pitää ladata ohjelma täältä (alalaidassa): http://www.ntcore.com/exsuite.php
      ...ja 4Gb:n patch täältä: http://www.ntcore.com/4gb_patch.php

      DEP:iä ei ladata vaan tuolta linkistä löytyy ohjeet kuinka se tehdään itse. Kahdet eri ohjeet sivun alalaidassa sen mukaan mikä peliversio sinulla on -> kohta "Change DEP settings"
      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Data_Execution_Prevention


      Jos siis pelisi ei siis käynnisty käynn.sovellutuksen kautta, niin oletko kokeillut avata suoraan TS3W.EXE oikopolun kautta?

      • miomao:b

        Joo siis ei käynnisty, nåyttömeneemustaks ja keskelle tulee hiiri jola lataa. En oo kokeillu kai, mistä sen voi käynniståä niin?(: ja kiitos(:


      • hi7

        kumpi noista alalaidassa olevista? toi eka LAA


      • hi7

        vielä: ei se aukee tuolta ts3w stäkää, hyppää suoraan siihen mustaan, autttaisko pelin uudelleen asennus? tällä hetkellä uusin mulla on yliopistoelämää


      • hi7

        joo kokeilin jo ton yliopiston uudelleen asentamista: ei auttanu


    • AlSimhara

      DEP -> ylempi koska sinulla on Yliopisto ja päivitetty peli. Eli siis tämä: http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Data_Execution_Prevention/TS3W


      Onko sinulla muuten pelissä modeja tai ladattuja (Mods kansio)? Jos on niin...

      - Otitko ne pois ennen kuin asensit Yliopiston?
      - Oletko kokeillut ilman niitä ja samalla cache tiedostot roskiin?

      Entä oletko kokeillut uusia käyttäjätiedostot? Usein tämä auttaa, eikä tarvitse asennella lisäosia uudelleen.

      • hi7

        poistelin just kaikki modit, kuvia, yms. niin peli käynnistyi parin yrityksen jälkeen. Onko sinulla itselläsi esim poseplayer, että eihän tuo johtunut siitä?:D


      • hi7

        .. unoha... Taas se ei vastaakkaan


      • hi7

        ei auttanu toi dep


      • hi7

        mitkä oli cache tiedostot?:D


      • hi7

        viestiä pukkaa... pitääkö toi 4gb purkaa minne?:D ja vielä että se ei ees mun mielestä yritä avata koko sovellusta se hyppää samantien siihen ei vastaa


    • AlSimhara

      Cache tiedostot (Sims 3 kansio):

      CasPartCache.package
      compositorCache.package
      scriptCache.package
      simCompositorCache.package

      Peli luo uudet tilalle käynnistyksen yhteydessä.


      Sen 4Gb patchin voit purkaa itse haluamaasi paikkaan. Sitten vain aukaiset sen, etsit käsiteltävän tiedoston ja sillä selvä.



      Kuitenkin sinuna nyt ihan ensiksi kokeilisin uusia käyttäjätiedostot. Eli siirrät koko sen Sims 3 kansion esim. työpöydälle. Sitten käynnistät pelin. Peli luo uuden Sims 3 kansion käynnistyksen yhteydessä vanhan tilalle. Jos peli aukeaa ja toimii ok, niin silloin vika on vanhassa Sims 3 kansiossa.

      (Muista ottaa kopiot tärkeistä tiedostoista, etteivät pääse hukkumaan ja että voit sitten siirtää ne sinne uuteen Sims 3 kansioon. Varsinkin Saves, Saved Sims, DCBackup DCCache, Library, Installed Worlds ja Downloads kansiot.)

      Jos peli ei tuon käyttätiedostojen uusimisen jälkeenkään edelleen toimi, niin silloin joudut joko asentamaan kaikki osat uudelleen tai vika voi olla siinä ettei koneen tehot enää riitä.

      • Hi7

        Tiedostojen vai program filein sims?:D


    • AlSimhara

      Tiedostojen. Juuri se kansio jossa sinulla on Mods kansiokin. :)

      • hi7

        Olei, kiitos(: onko sinulla muuten kokemuksia että onko turvallista ladata uuttuja tuolta modthesimssistä?(:


    • AlSimhara

      On turvallista. Olen itse ollut MTS2 foorumin jäsen jo vuodesta 2005 ja siellä on ladattujen seulonta todella tarkkaa. Ja jos jossain ladatussa ilmenee jotakin häippää, ne yleensä korjataan mahdollisimman nopeasti. Toinen hyvä paikka on SimsCave ja tientenkin Garden Of Shadows.

      Jos taas tarvitset esim. vaatteita, niin parhaita sivustoja ovat seuraavat...
      http://www.all-about-style.com/sims3.html
      http://www.lilisims.com/sims3.html
      http://www.lorandiasims3.com/downloads.php
      http://acecreators.blogspot.fi/
      http://club-crimsyn.dreamwidth.org/

      Suosittelen kyllä välttämään Exchangea kuin ruttoa. Latauksia siellä ei valvota, joten kuka vaan voi pistää sinne ihan mitä vaan, olipahan ladattu hyvin tehty tai ei. Sieltä voi ladatussa paketissa saada ylimääräisiä tiedostoja "jäniksinä laivassa" ja myös virukset on suuri mahdollisuus. Itse en ole sieltä koskaan ladannut mitään, enkä tule koskaan lataamaakaan. :)

      • hi7

        Pkei, kiitos. Itse kun olen ajatellut asian toisinpäin:D ni nyt uskaltaudun tuonne modthesimssiin yms menemään(:


      • hi7

        Vielä poikkean aiheesta: tiiåtkö voiko varsan ulkonäköö muuttaa syntymän jälkeen mitenkää? Ku siinä ei ainakaa oo mitään muokkaa satulaa valintaa:D


    • AlSimhara

      testingCheatsEnabled true -> Shift pohjaan ja klikkaa varsaa -> Siminluonti

      tai

      Twallanin Master Controller modi

      • hi7

        Kiitos (:


      • hi7

        Ehehe, mikä kysymys mutta mitö mahtais tarkottaa exchangessa vaikka lataamaasi hevoseen kommentoitu rec


      • hi7
        hi7 kirjoitti:

        Ehehe, mikä kysymys mutta mitö mahtais tarkottaa exchangessa vaikka lataamaasi hevoseen kommentoitu rec

        Eiku unoha se oliki recommeded sitte:D


    • HHHelp!!

      Minulla on melko paljon lisä-osia simssissä. Jotain 2 vuotta peli on toiminut melko moitteettomasti, mutta nyt se kaatuu 2 minuutin pelaamisen jälkeen. (jopa aiemmin) En ole tehnyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Käytin ulkomailla semmosta koodia millä saa muokattua tukikohtaa yms. Voiko siitä tulla viruksia tai muuta? Yritin tota "Sims 3 Crash Log Analyzer" -ohjelmaa ladata, muttei oikein onnistunut. En ole muutenkaan kauheen hyvä näitten koneitten kanssa joten jos joku pystyis auttaa. :)))

    • bemyguest
    • ärsyttää-_-

      mulla sama ongelma :/ enkä tajua mitää LAA tai tolasii xd enkä voi lataa mitäää mod the simssistä kosk koneen tieto turva estää sen ....

    • Höpsykkä

      Latasin tuon ohjelman, ja käynnistyykin hyvin. Mutta mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä? :D Eli siis kuinka ohjelma toimii?

    • Kun käynnistät Crash Log Analyzer -ohjelman, niin kohdan "Likely cause" alle pitäisi ilmestyä kaatumisen syy. Mikäli Sims 3 kansiossa ei ole yhtään kaatumisen synnyttämää log tiedostoa (xcpt.txt), silloin ei tuo ohjelmakaan voi kertoa sinulle syytä.

    • Höpsykkä

      Pitääkö tuo ohjelma siis olla auki peliä pelatessa, vai pitäisikö toimia tuosta noin vaan?

    • Ei pidä olla auki pelatessa. Se vain avataan joko kaksoisklikkaamalla tai valitsemalla "Avaa". Mikäli valkoiseen laatikkoon ei tule mitään infoa ja valkoisen laatikon vasemmassa alakulmassa lukee "0 logs processed", niin silloin pelisi ei ole kaatuessaan synnyttänyt virhelogia jonka Analyzer voisi tulkita.

    • UusiPelaaja

      Minä yritän ratkaista sitä samaa ongelmaa, että muutaman minuutin jälkeen Sims 3 heittää työpöydälle. "Sims 3 lakkasi toimimasta." Ongelma ilmaantui jokin aikaa sitten.
      Radosims.comin "Peliongelmia?"-ketjun ohjeet aion vielä käydä läpi ja erityisesti tarkastaa ladatut kamat ja modit.

      Kokeilin tuota Crash Log Analyzer -ohjelmaa, joka ehdotti syyksi Maailmanmatkaajan jota ei oltu päivitetty. Se piti siis päivittää uusimpaan versioon. Löysinkin sen uusimman päivityksen erillisenä tiedostona ulkomaiselta sivulta ja asensin sen. Ongelma toistui vieläkin pelissä, ja Crash Log Analyzer ehdotti tällä kertaa, että näytönohjainta NVIDIA Geforce GTX760 ei löydetty. En usko, että peliongelma johtuisi tästäkään.

      Katsoin muistiolla Sims 3 -kansiossa olevia tekstitiedostoja, jotka ovat ilmestyneet kaatumisen seuraksena. Tänne linkitetty DEP:stä kertova sivu kertoo, että kaatuminen ei johdu DEP:stä jos Exception info -kohdan linkissä lukee jotain muuta kuin "Unknown module". Ei ollut ilmeisesti DEP-ongelma, koska minulla siinä linkin päässä luki jotain muuta koodia.

      Cache- ja thumbnails-tiedostot olen poistanut joka kerralla, kun olen tehnyt muutoksia. Seuraavaksi ilmeisesti siirtämään pois nuo ladatut ja katsomaan mitä tapahtuu. Ihmettelen vain, miksi Crash Log Analyzer ei ole ehdottanut vielä ladattuja ongelman syyksi.

      Ymmärsin tuosta LAA:sta kertovalta sivulta, että ei ole tarpeellista tehdä LAA:ta koskevia muutoksia, jos peli on jo päivitetty uusimpaan versioon.
      Neuvokaa, jos olen ymmärtänyt jotain väärin.

    • LAA koskee vain Windows 32 bittisiä versioita. 64 bittisille sitä ei tarvitse tehdä.

      Tuo näytönohjaimen ilmitus voi tarkoittaa sitä, että se on niin uusi jotta peli ei sitä tunnista/tunnista kunnolla. Se voi aiheuttaa kaatumisen.
      http://www.modthesims.info/showthread.php?t=487073

      Helpoin tapa olisi uudistaa käyttäjätiedostot, eli sirretään koko Sims 3 kansio (omat tiedostot polku) vaikkapa työpöydälle ja käynnistetään peli, jolloin tilalle syntyy uusi tehdasasetuksilla oleva Sims kansio. Jos ongelma katoaa, niin silloin vika on vanhassa Sims 3 kansiossa.

    • UusiPelaaja

      Päivitin Windows 8 sen uusimpaan versioon 8.1, ja sen jälkeen Simsin kuva näytti kellertävältä ja punertavalta. Lisäksi kulmassa oli teksti, että näytönohjain ei tunnista sovellusta. No sain Simsin kuvan ennalleen, kun päivitin ajurit NVIDIAN sivulta, eikä sitä tekstiäkään enää ilmestynyt. Lisäksi käynnistin Simsin NVIDIAN Geforce Experiencen kautta. Peli kaatui edelleen muutaman minuutin pelaamisen jälkeen, ,näytti ettei peli latautunut alun alkaenkaan loppuun asti. Grafiikka-asetukset toimivat niin kuin pitää, mutta Crash Log Analyzer ehdottaa vieläkin kaatumisen syyksi, että näytönohjainta ei tunnisteta. Mietin siis, onko näin.

      Sitten siirsin Sims 3 -kansion työpöydälle. Pelasin 2 päivää jollain taloudella samoilla grafiikoilla, eikä kaatumista tapahtunut. Johtuikohan kaatuminen ladatuista?

      Jos tiedostossa DeviceConfig.log lukee vieläkin näytönohjaimesta "Found: 0", kannattaako tiedostoon GraphicsCards.sgr yrittää tehdä noita muutoksia, joita mod the Simsin sivuilla lukee? Voiko näytönohjaimen tunnistamattomuudesta olla vieläkin haittaa, vaikka grafiikat näyttävät normaaleilta?

    • Koska DC.Logissa kerran lukee 0, silloin peli ei tunnista näytönohjainta ja koska se ei tunnista sitä, niin silloin peli asettaa grafiikkatason vastaamaan pelin minimi vaatimuksia, vaikka näytönohjain kykenisi vaikka minkälaisiin suorituksiin. Tämä taas tarkoittaa sitä, että vaikka peli ei kaatuisikaan, niin silloin tällöin voi ilmetä erillaisia grafiikkabugeja tai outoja varjoja, ym. pelissä. Mikäli haluat noudattaa näitä ohjeita...

      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game Help:Getting new graphics cards recognized by the game

      ...niin kannattaa ensin ottaa varmuuskopiot tiedostoista joita tulee muuttamaan ja pistää ne varmaan talteen.


      Kyllä, kaatumiset johtuvat usein myös ladatuista. Mikäli peli kaatuu esim. kahdesta eri syystä, niin silloin CrashLogAnalyzer ei välttämättä ilmoita kuin toisen niistä.

    • minä

      Mulla tulee tuo 'the sims 3 lakkasi toimimasta' ilmoitus aina kun avaan siminluonnin ja se on ollut pari minuuttia auki.
      Ja siis voiko noitten thumbnails- ja cache-tiedostojen poisto auttaa siihen?
      tuota CrashLogAnalyzer :iä en saanut toimimaan.

    • ÄRSYTTÄÄÄ!!!!!!!!!

      Mulla sama ongelma oon koittanu kaikkia keinoja.Uudelleen lataamista,crash log analyzeria...IHAN KAIKKEA! aaarggh! en pääse koskaan pelaan! -_-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe