Itse olen kohdannut miltei ainoastaan ilkeitä ja laskelmoivia, suorastaan tunnevammaisia vl miehiä. Eipä kyllä enää kiinnosta tutustua johonkin uuteen ilkimykseen. Mikä heistä tekee sellaisia? Pitäisi olla uskomassa Jumalaan ja rakastaa lähimmäistä kuin itseään, mutta eipä se käytännössä toimi.
Suviseuroissa menen, kuten olen jo sanonut, mummojen ja pappojen kanssa istumaan. Siellä ei kukaan laskelmoi. Vanhuksista säteilee rauha, elämänkokemus ja suvaitsevaisuus.
Naisena tunnen itseni vl:nä turhaksi. Miksikään perheiden työjuhdaksi en kuitenkaan suostu. Täälläpähän rypistyn ja näivetyn yksiössäni. Ehkä joku kaunis yö Jumala ottaa pois luoksensa.
Miksi vl miehet ovat niin ilkeitä?
111
1837
Vastaukset
- tunnetaan
Miksi siis tunget niiden vl miesten seuraan.
Mailmassa löytyy miehiä vapaana. - mummon "pappa"
..lasten seassa. Ainakin on pyrkimystä siihen - ihan lainsäätäjiä myöten.
- Vaude!
piehtaroida itsesäälissä.
- Kristalliporsas
jo maan alla, arkussa.
Ala rukoilemaan itsellesi aviomiestä Jumalalta. Jospa se onnistuisi paremmin. Mitä sitä itse tyrkyttää muille, jos he ovat ilkeitä. Kyllä yksinolostakin voi nauttia. Eikö ole ihanaa, kun olet saanut kokea, että vanhoillislesdaiolaisissa on ihania mummoja ja pappoja, jotka ovat saaneet Sinulle tuoda heidän kauttaan rauhaa, elämänkokemusta ja suvaitsevaisuutta?
- Kristalliporsas
ja tulos on tämä: yhä yksin ja epätoivoisena.
- :-)
Kristalliporsas kirjoitti:
että toiset vanhat piiat eivät ole rukoilleet?
- Kristalliporsas
:-) kirjoitti:
että toiset vanhat piiat eivät ole rukoilleet?
Tietysti ovat rukoilleet.
- vl-poikamies......
Olen rukoillut vuosikausia itselleni vaimoa, mutta tuloksetta. Tuntuu, kuin rukoukseni kaikuisivat tyhjille seinille. Olen myös rukoillut Jumalalta itselleni rohkeutta lähestyä naisia, mutta sen sijaan, että mulle oltaisiin annettu voimia, onkin imetty ne vähimmätkin voimat pois. Nyt olen ihan naatti. Jotenkin tuntuu, että Jumala taitaa olla kuuro, tai sillä on harvinaisen valikoiva kuulo!
- Kristalliporsas
vl-poikamies...... kirjoitti:
Olen rukoillut vuosikausia itselleni vaimoa, mutta tuloksetta. Tuntuu, kuin rukoukseni kaikuisivat tyhjille seinille. Olen myös rukoillut Jumalalta itselleni rohkeutta lähestyä naisia, mutta sen sijaan, että mulle oltaisiin annettu voimia, onkin imetty ne vähimmätkin voimat pois. Nyt olen ihan naatti. Jotenkin tuntuu, että Jumala taitaa olla kuuro, tai sillä on harvinaisen valikoiva kuulo!
Minä rukoilin varsinkin nuorempana puolisoa harva se päivä. Sitten aikuisena varsinkin kun sai vain pettyä ja pettyä vuodesta toiseen ja kaikki kaveritkin olivat menneet naimisiin, tuli tunne, että näinkös tässä kävikin. Nyt puolison saanti tuntuisi yhtä isolta ihmeeltä kuin lehmän lentäminen. Luottamus Jumalaan on todella vähissä, myönnän sen. :( Olen ajatellut, että Jumalalla on lellilapsia ja minä en kuulu niihin. Kuulun sarjaan: rankasti kuritettavat.
Niin ne sanoo, että sitä Herra rakastaa jota Hän kurittaa, mutta äh. Ei kiinnostaisi koko ajan kärsiä. Ottaisi mieluummin sieluparkani irti tästä ruumiista taivaaseen ikuisesti eikä antaisi vain kitua täällä. - vl-poikamies......
Minä rukoilin varsinkin nuorempana puolisoa harva se päivä. Sitten aikuisena varsinkin kun sai vain pettyä ja pettyä vuodesta toiseen ja kaikki kaveritkin olivat menneet naimisiin, tuli tunne, että näinkös tässä kävikin. Nyt puolison saanti tuntuisi yhtä isolta ihmeeltä kuin lehmän lentäminen. Luottamus Jumalaan on todella vähissä, myönnän sen. :( Olen ajatellut, että Jumalalla on lellilapsia ja minä en kuulu niihin. Kuulun sarjaan: rankasti kuritettavat.
Niin ne sanoo, että sitä Herra rakastaa jota Hän kurittaa, mutta äh. Ei kiinnostaisi koko ajan kärsiä. Ottaisi mieluummin sieluparkani irti tästä ruumiista taivaaseen ikuisesti eikä antaisi vain kitua täällä.>> Ei kiinnostaisi koko ajan kärsiä.
- Kristalliporsas
>> Ei kiinnostaisi koko ajan kärsiä.
Onhan se porsaiden tehtävä. :)
Nyt tuntuu ihan hirveältä ajatus yksinäisenä, mutta ehkä se on pienempi paha kuin iso perhe. Monet kammoavat joutua ison perheen äidiksi/isäksi. Tätä se on. :/ - ja menettävät uskonsa
Onhan se porsaiden tehtävä. :)
Nyt tuntuu ihan hirveältä ajatus yksinäisenä, mutta ehkä se on pienempi paha kuin iso perhe. Monet kammoavat joutua ison perheen äidiksi/isäksi. Tätä se on. :/tällaisiakin tapauksia siis on. On lapsia ruvennut tulemaan yli oman sietokyvyn. Sitten on iskenyt väsymys ja usko mennyt. Se, että joku jaksaa ison perheen, ei tarkoita, että kaikki jaksaa!
- Humpuukia humpuukia
Koko rukoilu ei auta kun ottaa itse itseään auttaen odottaminen ja rukoilu on turhaa
Koska mitään jmalaa ei ole - elinpiiriä
Koska vapaita vl-miehiä on niin vähän, sinun pitää pyrkiä kartoittamaan kaikki Suomen ja muiden maiden vapaat vl-miehet. Siis paljon kontakteja ja liikkumista eri paikkakunnilla, ihan Amerikkaa myöten. Tulee mieleeni eräs tapaus, jossa varmaan jo yli 30-v. nainen Pohjois-Suomesta nappasi miehen Jenkeistä.
Ei koskaan tiedä, missä kohtalo odottaa. - metaskeema
Tietysti ovat rukoilleet.
Muut ovat niitä, jotka ovat ottaneet asian omiin käsiinsä.
- Extreme-sinkku
metaskeema kirjoitti:
Muut ovat niitä, jotka ovat ottaneet asian omiin käsiinsä.
Rukoileminen ja omiin käsiin ottaminen ovat yhtä hyödyttömiä, jos ne tapahtuvat niin sanotusti ihmisen omassa voimassa. Missä tahansa asiassa menestyminen, ainakin pitemmän päälle, vaatii yhteistyötä Jumalan kanssa.
- metaskeema
Extreme-sinkku kirjoitti:
Rukoileminen ja omiin käsiin ottaminen ovat yhtä hyödyttömiä, jos ne tapahtuvat niin sanotusti ihmisen omassa voimassa. Missä tahansa asiassa menestyminen, ainakin pitemmän päälle, vaatii yhteistyötä Jumalan kanssa.
Yhteistyö Jumalan kanssa ei ole menestyksen kannalta kovin tärkeää. Yksi maailman rikkaimmista ihmisistä Bill Gates esimerkiksi on ateisti. Jos tavoitteena on päästä tekemisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin uskonnosta ei ole ainakaan naisille mitään hyötyä. Miehet ovat paljon useammin uskonnottomia kuin naiset ja näitä ateisti tai muuten melko vapaamielisiä sinkkumiehiä on luultavasti aika hyvin tarjolla.
- Vapaamielisyys
metaskeema kirjoitti:
Yhteistyö Jumalan kanssa ei ole menestyksen kannalta kovin tärkeää. Yksi maailman rikkaimmista ihmisistä Bill Gates esimerkiksi on ateisti. Jos tavoitteena on päästä tekemisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin uskonnosta ei ole ainakaan naisille mitään hyötyä. Miehet ovat paljon useammin uskonnottomia kuin naiset ja näitä ateisti tai muuten melko vapaamielisiä sinkkumiehiä on luultavasti aika hyvin tarjolla.
Vapaamielinen ihminen on jatkuvasti valmis asettamaan uskomuksensa kyseenalaiseksi. Ateismi on mitä alkeellisinta fundamentalismia.
- acimlai nen
metaskeema kirjoitti:
..valitettavan usein muurina ihmisten välillä. Voi kunpa se opittaisiin ylittämään!
- luontevuutta oppimaan
Vl-miesten ei tarvitse taistella naisista. Se tekee osasta heistä ylimielisiä. Toisaalta luulen myös, että epävarmuus naisten seurassa piiloutuu ilkeältä tuntuvaan käyttäytymiseen, siis ollaan hieman ylimielisiä, töykeitä jne.
Olin itse nuorena vl ja minusta miesten ja naisten kanssakäyminen oli jotenkin outoa. Ei voinut ollenkaan luontevasti lähestyä miehiä, koska siitä olisi seurannut se, että olisi käyty uumoilemaan, yrittääkö tuo nainen nyt iskeä jonkun miehistä. Sitä piti sitten esittää tosi leuhkaa, jotta ei olisi tullut leimatuksia munahaukaksi.- vl-poikamies......
>> Vl-miesten ei tarvitse taistella naisista.
- helpommin perille
>> Vl-miesten ei tarvitse taistella naisista.
Olen nainen.
Siis tuo päätelmä faktojen perusteella. Miehiä on niin paljon vähemmän kuin naisia.
Olet varmaan aika nuori mies. Tytöt ja naiset ovat vähän kaikkialla hieman ylpeitä ja vaikeasti käsiteltäviä, koska he ovat tietoisia viehätysvoimastaan ja vallastaan miehiin. Kummasti se sitten kääntyy miesten voitoksi, kun ikää tulee lisää ;)
Oletko miettinyt syvällisemmin, miksi seurustelusuhteesi päättyvät tytön haluun lopettaa? Ehkä jostain syystä valitset sellaisia tyttöjä, jotka eivät loppujen lopuksi ole sinulle sopivia? Tai yritätkö valloittaa juuri ne tytöt, joilla on tavallista enemmän valinnanvaraa seurustelukumppaneiden suhteen? Itsetuntemus auttaa valitsemaan itselle sopivan kumppanin, vaikka puolison valinnassa on paljon kyse myös tiedostamattomista mieltymyksistä.
Voit ajatella päättyneet seurustelusuhteet myös ihmissuhteiden oppimisprosessina. Tunnet nyt itsesi hieman paremmin ja tiedät myös paremmin, millainen tyttö olisi sinulle sopiva. Itselle sopivan kumppanin etsimisessä ei kannata pitää turhaa kiirettä. Onhan kyse elämän tärkeimmistä valinnoista. Minusta ainakin tuntuu, että sopivia miehiä on minua vastaan tullut vain pari. Kun kohtaa soulmaten, sen tunnistaa ja vähempää ei aivan pienin perustein kannata tyytyä.
Onnea sinulle!
- avakas
Jotenkin nekatiivisesti latautunut ja työnnät miehet luotasi; niinkuin magneetti jos toisen kääntää toisinpäin niin niistä rulee positiivinen ja nekatiivinen ja ne työntävät toisiaan luotaan...
Enkai minäkin ole mielestäsi ilkeä ??- Kristalliporsas
mutta monet ovat ilkeitä...ainakin ne, joita itse olen kohdannut. :(
- avakas
mutta monet ovat ilkeitä...ainakin ne, joita itse olen kohdannut. :(
Väärinpäin; työnnät miehet luotasi...
- Kristalliporsas
avakas kirjoitti:
Väärinpäin; työnnät miehet luotasi...
olen niin ruma, lihava ja...muutenkin huono ihminen. Niin niin.
- vakass
Sinulakin on luulotautia; saakohan Apyeekista siihen lääkettä?
Kaiketi siihen jonkinlainen rohto löytyy...
Chatissa yksi vanhapiika potee samaa tautia...
Joten juokse lääkärin luo nopesti.... - älä oo siinä uskosa!!
Katin kontit. Sinä et ole ainakaan tuon kuvan perusteella yhtään lihava, etkä rumakaan! Jos saisin sanoa sanasen, sinä olet todella kaunis. On melko julma Jumala, jos se antaa noin kivan oloisen ja kauniin naisen kärsiä!!!!
Tee, niin kuin monet entiset vl:t. Lähde avarammille vesille. Mene sinne, missä sinut hyväksytään. Älä vietä aikaa omahyväisten ukkeleiden kans, jotka ovat sinulle törkeitä!!!
Toisekseen vanhoillislestadiolaisen liikkeen sisältä jos ettii, joutuu todella monia rajaamaan ulos. Jos näet vaikka kahvilassa jonkin uskomattoman komean miehen, joka flirttailee sulle, niin sä joudut kieltäytyy, jos se ei ole vl. Ei ei niin. Ei muuta, kuin rohkeasti etsimään miehiä sen ahtaan liikkeen ulkopuolelta.
Suosittelen!!!!
Niin minäkin tein! Minulla on nyt maailman kivoin mies rinnallani!!! - Kristalliporsas
älä oo siinä uskosa!! kirjoitti:
Katin kontit. Sinä et ole ainakaan tuon kuvan perusteella yhtään lihava, etkä rumakaan! Jos saisin sanoa sanasen, sinä olet todella kaunis. On melko julma Jumala, jos se antaa noin kivan oloisen ja kauniin naisen kärsiä!!!!
Tee, niin kuin monet entiset vl:t. Lähde avarammille vesille. Mene sinne, missä sinut hyväksytään. Älä vietä aikaa omahyväisten ukkeleiden kans, jotka ovat sinulle törkeitä!!!
Toisekseen vanhoillislestadiolaisen liikkeen sisältä jos ettii, joutuu todella monia rajaamaan ulos. Jos näet vaikka kahvilassa jonkin uskomattoman komean miehen, joka flirttailee sulle, niin sä joudut kieltäytyy, jos se ei ole vl. Ei ei niin. Ei muuta, kuin rohkeasti etsimään miehiä sen ahtaan liikkeen ulkopuolelta.
Suosittelen!!!!
Niin minäkin tein! Minulla on nyt maailman kivoin mies rinnallani!!!todella lihava ennen...
En mä uskalla jättää vl uskoa. Kärsisin itse ja muut itkisivät. En edes uskalla ajatella sitä vaihtoehtoa. :/ Ainoa vaihtoehto mulla on enää kuoleman rukoileminen, koska olen tuomittu yksinelävän osaan, jota en kestä. - ...elämänsä..
todella lihava ennen...
En mä uskalla jättää vl uskoa. Kärsisin itse ja muut itkisivät. En edes uskalla ajatella sitä vaihtoehtoa. :/ Ainoa vaihtoehto mulla on enää kuoleman rukoileminen, koska olen tuomittu yksinelävän osaan, jota en kestä.srk:lle elämättä itse päivääkään.." johan on tyly kohtalo?
- porsulille
jokaisen vanhan piian on pitänyt käydä läpi sama taistelu, ennenkuin on lopullisesti luovuttanut ja nöyrtynyt vanhojen piikojen penkkiin.
Taistelet siihen asti kuin tajua, että mikään ei auta mitään, miehiä ei yksinkertaisesti vaan ole tarpeeksi.
Yksin on elettävä, haluaako sen elää katkerana ja vai tyytyen onneensa, sen ratkaisun jokainen joutuu tekemään mielessään.
Menetät uskosi jos maailmasta miestä katselet.- Kristalliporsas
Ehkä menetänkin vielä uskoni...en jaksa elää vanhanapiikana. :(
- raakatotuus
kun miestä ei ole vl-liikkeestä löytynyt.
- Kristalliporsas
raakatotuus kirjoitti:
vanhapiikapenkkiä. Kuolen mieluummin.
- saanti
raakatotuus kirjoitti:
on aina Jumalan lahjaa, niin kuin kaikki muukin kaikkinainen hyvä.
Eihän uskoa kuitenkaan kannata jättää olipa elämän tilanne tai tapahtuipa mitä tahansa. Kaikki täällä ajassa tapahtuu kuitenkin Jumalan sallimuksesta ja näinhän me rukoilemme myös Isä meidän rukouksessakin; .."tapahtukoon Sinun tahtosi niin maanpäällä kuin taivaassakin.."
Kun on rukoillut jotakin asiaa kyllin ja sitten se tapahtuu, niin kyllä saa ja muistaa sitten kiittää hyvää taivaan Isää että hän on kuullut rukoukset. - esimerkiksi
saanti kirjoitti:
Eihän uskoa kuitenkaan kannata jättää olipa elämän tilanne tai tapahtuipa mitä tahansa. Kaikki täällä ajassa tapahtuu kuitenkin Jumalan sallimuksesta ja näinhän me rukoilemme myös Isä meidän rukouksessakin; .."tapahtukoon Sinun tahtosi niin maanpäällä kuin taivaassakin.."
Kun on rukoillut jotakin asiaa kyllin ja sitten se tapahtuu, niin kyllä saa ja muistaa sitten kiittää hyvää taivaan Isää että hän on kuullut rukoukset.joka oli saanut jo toisen vaimon, niin hän kertoi jopa sanat, miten hän oli osannut rukoilla, Jumala oli kuullut ja hän oli osannut kiittääkin.
- ei se tee hyvää sulle!
Tiedän monia entisiä vl:iä, jotka jättivät samasta syystä uskon ja ovat nyt löytäneet sen elämänsä komeimman miehen. Se, että etit miehiä vl-liikkeen ulkopuolelta, ei tarkoita sitä, että sun pitäis kokonaan usko jättää! Ei ollenkaan.
Sinulla on varmasti todella hyvät mahdollisuudet löytää vl-liikeen ulkopuolelta mies. Ehkä se sinulle tarkoitettu "se oikea" ei olekkaan vl. - spurtti
esimerkiksi kirjoitti:
joka oli saanut jo toisen vaimon, niin hän kertoi jopa sanat, miten hän oli osannut rukoilla, Jumala oli kuullut ja hän oli osannut kiittääkin.
Niinpä. Olisipa rukoileva puhuja ollut nainen. Olisiko hänenkin rukoukseenkin tullut vastaus puolison muodossa.
Puhujat ovat jotenkin niin naiiveja tai sitten todella röyhkeitä. Mistä löytyisi puhuja, joka keräisi tilastotietoa vl-miesten ja -naisten suhteellisesta osuudesta vl-liikkeessä. Nämä tilastot voisi esitellä rippikoulussa. Voisi myös kertoa todennäköisyyden, jolla mies saa puolison (siis lähes varmaa) ja toisaalta nainen (paljon epävarmempaa).
Ja sitten rippiläisiä opastettaisiin siinä, miten pitää toimia, jos aikoo avioon. Ohjeet miehille: Odottele ihan rauhassa. Mitä vanhemmaksi odottelet, sitä koulutetumman ja ehkä fiksummankin vaimon saat. Ohjeet naisille: Heitä mielestäsi kaikki muu paitsi miehen etsintä. Jos tulosta ei ole tullut ennen kuin täytät 20, on todella syytä huoleen. Sitten on vielä keinona omien odotusten puntarointi ja liioista vaatimuksista luopuminen.
Nämä ohjeet tulisi antaa, jotta jokainen vl-tyttö olisi tasavertaisessa asemassa kotitaustasta huolimatta. On nimittäin niin, että osassa kodeista tyttöjä valmennetaan aloittamaan taisto mahdollisimman nuorena. Se on suuri kilpailuetu ja tavallaan tosi väärin.
Kirjoitin tämän puolitosissani pilke silmäkulmassa. - ku heinänteko
spurtti kirjoitti:
Niinpä. Olisipa rukoileva puhuja ollut nainen. Olisiko hänenkin rukoukseenkin tullut vastaus puolison muodossa.
Puhujat ovat jotenkin niin naiiveja tai sitten todella röyhkeitä. Mistä löytyisi puhuja, joka keräisi tilastotietoa vl-miesten ja -naisten suhteellisesta osuudesta vl-liikkeessä. Nämä tilastot voisi esitellä rippikoulussa. Voisi myös kertoa todennäköisyyden, jolla mies saa puolison (siis lähes varmaa) ja toisaalta nainen (paljon epävarmempaa).
Ja sitten rippiläisiä opastettaisiin siinä, miten pitää toimia, jos aikoo avioon. Ohjeet miehille: Odottele ihan rauhassa. Mitä vanhemmaksi odottelet, sitä koulutetumman ja ehkä fiksummankin vaimon saat. Ohjeet naisille: Heitä mielestäsi kaikki muu paitsi miehen etsintä. Jos tulosta ei ole tullut ennen kuin täytät 20, on todella syytä huoleen. Sitten on vielä keinona omien odotusten puntarointi ja liioista vaatimuksista luopuminen.
Nämä ohjeet tulisi antaa, jotta jokainen vl-tyttö olisi tasavertaisessa asemassa kotitaustasta huolimatta. On nimittäin niin, että osassa kodeista tyttöjä valmennetaan aloittamaan taisto mahdollisimman nuorena. Se on suuri kilpailuetu ja tavallaan tosi väärin.
Kirjoitin tämän puolitosissani pilke silmäkulmassa.yli 2/3 pojista jättää aikuistuttuaan lahkon vaikkapa neljännes tytöistä aina joku jää ilmanki = siispä 30% naisista pääsee / joutuu vl-avioon eli vain eläkeläis- ja vanhapiikapenkki tarvitaan kohtapuolin - kaikki lapselliset kun kirmaavat huutavan jälkikasvunsa perässä seuratuvassa ja parkkipaikat muutetaan rollaattoreille sopivaan kuntoon
- L. Ukija
ku heinänteko kirjoitti:
yli 2/3 pojista jättää aikuistuttuaan lahkon vaikkapa neljännes tytöistä aina joku jää ilmanki = siispä 30% naisista pääsee / joutuu vl-avioon eli vain eläkeläis- ja vanhapiikapenkki tarvitaan kohtapuolin - kaikki lapselliset kun kirmaavat huutavan jälkikasvunsa perässä seuratuvassa ja parkkipaikat muutetaan rollaattoreille sopivaan kuntoon
"yli 2/3 pojista jättää aikuistuttuaan lahkon vaikkapa neljännes tytöistä aina joku jää ilmanki = siispä 30% naisista pääsee / joutuu vl-avioon"
Tarkoitit kai, että 30% naisista ei mene naimisiin? - rouvanpenkiltä
vanhapiikapenkkiä. Kuolen mieluummin.
Sulle ei taida paljon lohtua tuoda kun sanoo että se ei ilo ja autuus siitä miehestä repiä. Kyllä se nuorena on jossain suhteessa mukavakin, mutta sanonpa vain että se passaaminen alkaa heti alusta lähtien. Mies kyllä saa mennä ja tulla mutta vaimon on oltava niinkuin pidetään. Saako sitä syömistä? Milloin meillä siivotaan? Taas on kaikki paidat pyykkikorissa? Eikö meillä koskaan leivota? Joudu jo! Aina sinä kuhnustelet. Valvo itse, minä käyn töissä ja minun pitää saada nukkua!
Eikä seksikään niin mahtavaa ole. Toinen aikansa kuolaa ja kellahtaa nukkumaan. Siihen pitää muuten olla valmis oli sitten vilu tai nälkä tai molemmat. Muuten nousee rähinä. Siinä kun menet töiden ja kotitöiden ja lastenhoidon ja muun kanssa jatkuvasti juoksunnytkää, niin saattaa välillä tulla ikävä vanhapiikapäiviä. Mutta rukoile sinä vain ja pelkää, että jonain päivänä rukouksesi kuullaan! - sylissä
saanti kirjoitti:
Kun on rukoillut jotakin asiaa kyllin ja sitten se tapahtuu, niin kyllä saa ja muistaa sitten kiittää hyvää taivaan Isää että hän on kuullut rukoukset.Uskon rukouksen voimaan ja omaan enkeliini. Ja rukoukseni on varmaan nyt kuultu juuri puolison valinnassa. Kiitos siitä. Mutta, mutta, on se niin väärin, ettei kaikkien rukousta kuulla juuri tässä elämän tärkeimmässä asiassa. Mutta maailma on epäoikeudenmukainen.
- tuollaista elämää
rouvanpenkiltä kirjoitti:
Sulle ei taida paljon lohtua tuoda kun sanoo että se ei ilo ja autuus siitä miehestä repiä. Kyllä se nuorena on jossain suhteessa mukavakin, mutta sanonpa vain että se passaaminen alkaa heti alusta lähtien. Mies kyllä saa mennä ja tulla mutta vaimon on oltava niinkuin pidetään. Saako sitä syömistä? Milloin meillä siivotaan? Taas on kaikki paidat pyykkikorissa? Eikö meillä koskaan leivota? Joudu jo! Aina sinä kuhnustelet. Valvo itse, minä käyn töissä ja minun pitää saada nukkua!
Eikä seksikään niin mahtavaa ole. Toinen aikansa kuolaa ja kellahtaa nukkumaan. Siihen pitää muuten olla valmis oli sitten vilu tai nälkä tai molemmat. Muuten nousee rähinä. Siinä kun menet töiden ja kotitöiden ja lastenhoidon ja muun kanssa jatkuvasti juoksunnytkää, niin saattaa välillä tulla ikävä vanhapiikapäiviä. Mutta rukoile sinä vain ja pelkää, että jonain päivänä rukouksesi kuullaan!Nyt kyllä annoit rakkaastasi (?) ja perhe-elämästäsi kurjan kuvan. Olet valinnut mieheksesi passattavan ääliön, jonka seksitaidotkin ovat aivan olemattomat. En vain kestäisi tuollaista. Miehen pitää tuoda kukkia harva se päivä ja illalla haluan nukahtaa tähtien välkkeeseen. Eikä tällaiseen elämään tarvita kuin ripaus rakkautta ja välittämistä - ja intohimoa.
- Uskottavaa
Eikä seksikään niin mahtavaa ole. Toinen aikansa kuolaa ja kellahtaa nukkumaan. Siihen pitää muuten olla valmis oli sitten vilu tai nälkä tai molemmat. Muuten nousee rähinä. Siinä kun menet töiden ja kotitöiden ja lastenhoidon ja muun kanssa jatkuvasti juoksunnytkää, niin saattaa välillä tulla ikävä vanhapiikapäiviä. Mutta rukoile sinä vain ja pelkää, että jonain päivänä rukouksesi kuullaan!Kuvaus on niin hauskasti kirjoitettu, että vakava asia ihan huvittaa. En ole koskaan kuullut ilmaisua "juoksunnytkää".
- vincit omnia
Mitä sitten vaikka vl-usko menee? Kyllä tämä elämä on annettu nautittavaksi. Ja oma kumppani tuo elämään niin paljon. Rakkautta, turvaa, yhteistä tekemistä, läheisyyttä, iloa, naurua, hellyyttä, huolenpitoa, kihelmöintiä, kosketusta, ymmärrystä, jännitettä, riitelytaitoja, lapsia, toivoa, tulevaisuutta, menneisyyttä, muistoja... Voi näistä nauttia muutenkin, mutta puolisossa kaikki on yhdessä paketissa.
En minä ainakaan uskoisi jollakin tietyllä tavalla, jos sen seurauksena menettäisin niin paljon.
Se, ken on onnistunut löytämään juuri itselle sopivan kumppanin, varmasti ymmärtää kumppanin arvon tässä aika kolkossakin maailmassa. Sitten on varmaan myös niitä aviossa olevia, joilla ei ole käynyt yhtä hyvä onni. On tullut otettua puoliso ehkä liian nopeasti ja joka tapauksessa hieman väärä itselle. Sellainen ihminen saattaa toiselle sanoakin, ettei avioon kannata hinkua. - tämä elämä menee
Eikä seksikään niin mahtavaa ole. Toinen aikansa kuolaa ja kellahtaa nukkumaan. Siihen pitää muuten olla valmis oli sitten vilu tai nälkä tai molemmat. Muuten nousee rähinä. Siinä kun menet töiden ja kotitöiden ja lastenhoidon ja muun kanssa jatkuvasti juoksunnytkää, niin saattaa välillä tulla ikävä vanhapiikapäiviä. Mutta rukoile sinä vain ja pelkää, että jonain päivänä rukouksesi kuullaan!"Mutta rukoile sinä vain ja pelkää, että jonain päivänä rukouksesi kuullaan!"
On sillä taivaan Isällä varmasti hauskaa katsella ihmislapsiaan ja heidän ilojaan. - paketin avaaja
vincit omnia kirjoitti:
Mitä sitten vaikka vl-usko menee? Kyllä tämä elämä on annettu nautittavaksi. Ja oma kumppani tuo elämään niin paljon. Rakkautta, turvaa, yhteistä tekemistä, läheisyyttä, iloa, naurua, hellyyttä, huolenpitoa, kihelmöintiä, kosketusta, ymmärrystä, jännitettä, riitelytaitoja, lapsia, toivoa, tulevaisuutta, menneisyyttä, muistoja... Voi näistä nauttia muutenkin, mutta puolisossa kaikki on yhdessä paketissa.
En minä ainakaan uskoisi jollakin tietyllä tavalla, jos sen seurauksena menettäisin niin paljon.
Se, ken on onnistunut löytämään juuri itselle sopivan kumppanin, varmasti ymmärtää kumppanin arvon tässä aika kolkossakin maailmassa. Sitten on varmaan myös niitä aviossa olevia, joilla ei ole käynyt yhtä hyvä onni. On tullut otettua puoliso ehkä liian nopeasti ja joka tapauksessa hieman väärä itselle. Sellainen ihminen saattaa toiselle sanoakin, ettei avioon kannata hinkua.Se on niin ihmeellinen paketti, että ilolle ja ihmettelylle ei loppua näy.
- taivaalliset maisemat
Jokainen uskoo kuten tahtoo, mutta jos todella aiot löytää miehen siis tosi rakkauden, on sinun varmaan harkittava muuta kuin vl-miestä.
Tiedän, että vl-uskoon kasvaneena sinun on vaikea ajatella elämää liikkeen ulkopuolella. Ei se niin kauheaa ole. Itse olen pärjännyt hyvin. Pelkäät tietysti, miten sinun käy kuoleman jälkeen, jos et ole vl. Sitä pelkoa sinusta ei varmaan voi helpolla karkottaa. Tunnut olevan todella syvästi vl ja sen periaatteiden kannattaja.
On aika surullista, että ihminen kasvaa ajattelemaan, että vain tietty tapa ajatella vie taivaaseen. Elämä on niin täynnä kaikkea ihanaa, kuten juuri miehen ja naisen välinen suhde, että minkään opin ei pitäisi antaa kahlita nauttimasta tästä elämästä.
Josta tämä kesä tuo oman rakkaan sinulle! - Kristalliporsas
taivaalliset maisemat kirjoitti:
Jokainen uskoo kuten tahtoo, mutta jos todella aiot löytää miehen siis tosi rakkauden, on sinun varmaan harkittava muuta kuin vl-miestä.
Tiedän, että vl-uskoon kasvaneena sinun on vaikea ajatella elämää liikkeen ulkopuolella. Ei se niin kauheaa ole. Itse olen pärjännyt hyvin. Pelkäät tietysti, miten sinun käy kuoleman jälkeen, jos et ole vl. Sitä pelkoa sinusta ei varmaan voi helpolla karkottaa. Tunnut olevan todella syvästi vl ja sen periaatteiden kannattaja.
On aika surullista, että ihminen kasvaa ajattelemaan, että vain tietty tapa ajatella vie taivaaseen. Elämä on niin täynnä kaikkea ihanaa, kuten juuri miehen ja naisen välinen suhde, että minkään opin ei pitäisi antaa kahlita nauttimasta tästä elämästä.
Josta tämä kesä tuo oman rakkaan sinulle!"Elämä on niin täynnä kaikkea ihanaa, kuten juuri miehen ja naisen välinen suhde..."
---> Huomaan kuitenkin, että lukuisista rukouksistani ja toiveistani huolimatta Jumala ei tahdo sitä onnea minulle antaa. Ehkä Hän valmistaakin minua johonkin paljon suurempaan: kuolemaan. Menen sinne, minne syksyllä edesmennyt vl isänikin meni, vanhurskasten lepoon odottamaan ylösnousemuksen ihanaa aamua. Siinä minun ihanuus, edessäpäin. Rakkautta ei elämä antanut, siis haluan nukahtaa täältä pois. En tee itsemurhaa, silloin joudun helvettiin. Rukoilen luonnollista, mahdollisimman kivutonta kuolemaa. - opettele kiitollisuutta
"Elämä on niin täynnä kaikkea ihanaa, kuten juuri miehen ja naisen välinen suhde..."
---> Huomaan kuitenkin, että lukuisista rukouksistani ja toiveistani huolimatta Jumala ei tahdo sitä onnea minulle antaa. Ehkä Hän valmistaakin minua johonkin paljon suurempaan: kuolemaan. Menen sinne, minne syksyllä edesmennyt vl isänikin meni, vanhurskasten lepoon odottamaan ylösnousemuksen ihanaa aamua. Siinä minun ihanuus, edessäpäin. Rakkautta ei elämä antanut, siis haluan nukahtaa täältä pois. En tee itsemurhaa, silloin joudun helvettiin. Rukoilen luonnollista, mahdollisimman kivutonta kuolemaa.Nyt lopetat heti tuollaiset puheet. Siis elämä on ylipäänsä ihanaa oli miestä tai ei ollut. Tietysti hyvä parisuhde on todella hieno asia, mutta ei elämä siihen lopu, vaikka miestä ei olisikaan.
Itse en ole vl (joskus ollut) ja siksi tuttava- ja ystäväpiirini muodostuu ei-vl:stä suureksi osaksi. Olen kuullut ja nähnyt monenlaisia parisuhteita. Parisuhde voi olla yhtä helvettiä. Ihmiset roikkuvat karmeissa suhteissa jopa vuosikymmeniä osaamatta erota. Kyllä yksineläminen sellaisen voittaa.
Nyt sinun pitää muuttaa asennetta. Ajattele, että elämä on ihanaa. Etsi kauniita asioita. Harrasta jotain mielenkiintoista. Pidätkö matkustamisesta? Tee matka jonnekin vähän kauemmas. Se avartaa kummasti. Suomea ja täällä olevia asioita katsoo aivan eri vinkkelistä. Jos valitset matkakohteeksi sellaisen maailmankolkan, jossa kaikki ei ole niin hvvin kuin täällä, voit sitenkin suhteuttaa oman elämäsi ongelmia joihinkin toisenlaisiin.
Ja sitten vielä lopuksi. Katsoin profiiliasi. Vaikutat oikein viehättävältä. Ajattele myös itse, että olet ihana nainen. Ja älä missään tapauksessa kategorioi itseäsi siten, että päänimittäjänä on miehettömyys. Kokeile nauraa kaikille kaksilahkeisille. Vähät heistä. Siten asia saa oikean mittasuhteen.
Kerroit, että olet rukoillut miestä. Se on hyvä. Liitä rukouksiisi myös kiitollisuutta siitä, mitä nyt on. Elämä on kaunis kaikessa rujoudessaan. - itseäsi!
"Elämä on niin täynnä kaikkea ihanaa, kuten juuri miehen ja naisen välinen suhde..."
---> Huomaan kuitenkin, että lukuisista rukouksistani ja toiveistani huolimatta Jumala ei tahdo sitä onnea minulle antaa. Ehkä Hän valmistaakin minua johonkin paljon suurempaan: kuolemaan. Menen sinne, minne syksyllä edesmennyt vl isänikin meni, vanhurskasten lepoon odottamaan ylösnousemuksen ihanaa aamua. Siinä minun ihanuus, edessäpäin. Rakkautta ei elämä antanut, siis haluan nukahtaa täältä pois. En tee itsemurhaa, silloin joudun helvettiin. Rukoilen luonnollista, mahdollisimman kivutonta kuolemaa.Voi mitä melodraamaa nuorelta ihmiseltä. Itsesääli on kuule sairautta!
Ota nyt nenäsi pois sieltä omasta navastasi ja ala harrastaa muutakin kuin pelkkää puolison rukoilua. Tajuatko että itse sinä sen pahan olosi teet vatvomalla kaiken maailman vanhapiikapenkkiasioita, joita muut samalla ry:llä käyvät tuskin edes huomaavat? Rakennat itse oman vankilasi. Mikset tuon turhanpäiväisen vatvomisen sijaan ryhdy harrastamaan jotakin mukavaa?
Miksi muuten suhtaudut sinkkuihin niin halveksivasti? Ovatko "vanhatpiiat" jotenkin alempiarvoisia ja naimisissa olevat sitten ylempiarvoisia? - turhanpäiväistä
itseäsi! kirjoitti:
Voi mitä melodraamaa nuorelta ihmiseltä. Itsesääli on kuule sairautta!
Ota nyt nenäsi pois sieltä omasta navastasi ja ala harrastaa muutakin kuin pelkkää puolison rukoilua. Tajuatko että itse sinä sen pahan olosi teet vatvomalla kaiken maailman vanhapiikapenkkiasioita, joita muut samalla ry:llä käyvät tuskin edes huomaavat? Rakennat itse oman vankilasi. Mikset tuon turhanpäiväisen vatvomisen sijaan ryhdy harrastamaan jotakin mukavaa?
Miksi muuten suhtaudut sinkkuihin niin halveksivasti? Ovatko "vanhatpiiat" jotenkin alempiarvoisia ja naimisissa olevat sitten ylempiarvoisia?nurinaa. Onhan niitä kaikkia senssipalstoja, mihin voi mennä etsimään kumppania.
Tietenkin täällä saa yleistä huomiota, jos sellaista haluaa. - Kristalliporsas
itseäsi! kirjoitti:
Voi mitä melodraamaa nuorelta ihmiseltä. Itsesääli on kuule sairautta!
Miksi muuten suhtaudut sinkkuihin niin halveksivasti? Ovatko "vanhatpiiat" jotenkin alempiarvoisia ja naimisissa olevat sitten ylempiarvoisia?muutakin kuin puolison rukoilua. Olen opiskellut yms. En todellakaan keskity vain siihen asiaan. Silti se kipeänä vihloo sydämessä vuodesta toiseen ja varsinkin kesäisin kun kaikki luontokappaleet parittelevat.
Monet suhtautuvat vanhoihinpiikoihin/sinkkuihin halveksivasti...ja ajattelevat että heissä on jotakin perustavaa laatua olevaa vikaa kun eivät kelpaa. Monet myös ajattelevat niin, että naimisissa olevat ovat parempia. Tämä on fakta!
En ole enää varsinaisesti nuori, vaan yli 30 v.
Tämä sinkku-aihe on lähellä sydäntäni ja onpa tullut siitä vatvottua vuositolkulla. :) Kuka tykkää, kuka ei. Ne jotka eivät jaksa näitä keskusteluja lukea, olkoon lukematta. Toisaalta mitä mahdan sille, kun moniin avauksiini täällä tulee aika iso keskustelu alle? Ei se ole vain omaa syytäni?
Itsesääli on luonnollista ja hyväksyttävää, kun elämä potkii päähän ja toiveet eivät koskaan toteudu. Suren, kun kasvoissanikin on juonteita. Viehätysvoimakin vähenee koko ajan. Sielu on näivettynyt kärsimyksistä ja ohdakkeet ovat repineet sydämen verihaavoille. Yeah. - sukulaiseni
muutakin kuin puolison rukoilua. Olen opiskellut yms. En todellakaan keskity vain siihen asiaan. Silti se kipeänä vihloo sydämessä vuodesta toiseen ja varsinkin kesäisin kun kaikki luontokappaleet parittelevat.
Monet suhtautuvat vanhoihinpiikoihin/sinkkuihin halveksivasti...ja ajattelevat että heissä on jotakin perustavaa laatua olevaa vikaa kun eivät kelpaa. Monet myös ajattelevat niin, että naimisissa olevat ovat parempia. Tämä on fakta!
Tämä sinkku-aihe on lähellä sydäntäni ja onpa tullut siitä vatvottua vuositolkulla. :) Kuka tykkää, kuka ei. Ne jotka eivät jaksa näitä keskusteluja lukea, olkoon lukematta. Toisaalta mitä mahdan sille, kun moniin avauksiini täällä tulee aika iso keskustelu alle? Ei se ole vain omaa syytäni?
Itsesääli on luonnollista ja hyväksyttävää, kun elämä potkii päähän ja toiveet eivät koskaan toteudu. Suren, kun kasvoissanikin on juonteita. Viehätysvoimakin vähenee koko ajan. Sielu on näivettynyt kärsimyksistä ja ohdakkeet ovat repineet sydämen verihaavoille. Yeah.oli melkein 40 vuotias kun hänelle löytyi aviopuoliso ja tiedän monia muitakin jotka ovat vasta 35-40 vuotiaana menneet naimisiin kun ei ole aikaisemmin osoitettu avipuolisoa. Joten ei ole pois suljettu että sullekin vielä puoliso löytyy.
- vielä on toivoa
sukulaiseni kirjoitti:
oli melkein 40 vuotias kun hänelle löytyi aviopuoliso ja tiedän monia muitakin jotka ovat vasta 35-40 vuotiaana menneet naimisiin kun ei ole aikaisemmin osoitettu avipuolisoa. Joten ei ole pois suljettu että sullekin vielä puoliso löytyy.
jotka ovat päässeet naimisiin sitten vanhemmalla iällä, toiselle kierrokselle.
Tiedän myös paljon heitä, jotka elävät vielä toivossa ;) - myönteiseksi
muutakin kuin puolison rukoilua. Olen opiskellut yms. En todellakaan keskity vain siihen asiaan. Silti se kipeänä vihloo sydämessä vuodesta toiseen ja varsinkin kesäisin kun kaikki luontokappaleet parittelevat.
Itsesääli on luonnollista ja hyväksyttävää, kun elämä potkii päähän ja toiveet eivät koskaan toteudu. Suren, kun kasvoissanikin on juonteita. Viehätysvoimakin vähenee koko ajan. Sielu on näivettynyt kärsimyksistä ja ohdakkeet ovat repineet sydämen verihaavoille. Yeah.Asutko jollakin pienellä paikkakunnalla? Asenteesi sinkkuja kohtaan kielivät siitä. Ja jos paikkakunnallasi on paljon vl-ihmisiä, sitä ymmärrettävämpi on maailmankuvasi. Vl-ihmisten keskuudessa perheellisyys on tosi tärkeää ja yksinelävät ovat hankalassa asemassa.
Voisitko kuvitella muuttavasi ainakin joksikin aikaa jonnekin vähän isompiin ympyröihin? Siellä voisit tavata myös niitä vapaita miehiä. Mielestäni tarvitset kunnon tuuletusta, jotta saisit ajatteluusi uusia aineksia.
Itse asun pääkaupunkiseudulla, enkä törmää ennakkoluuloihin sinkkuja kohtaan. Toisaalta täällähän voi valita, kenen kanssa seurustelee, joten sekin auttaa asiaa.
Joka tapauksessa nykyisellä asenteellasi tuhoat tulevaisuuttasi. Olet vielä suht nuori ja kaikki on mahdollista. Muuta elämääsi nyt ja voit huomenna paremmin. Sanon näin, vaikka tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty. Mutta et muutu, elämäsi ei muutu, jos et yritä. Positiivisuus tuo hyvää elämään. Näin on, vaikka se ehkä sadulta kuulostaakin. - sinkkuja?
Itsesääli on luonnollista ja hyväksyttävää, kun elämä potkii päähän ja toiveet eivät koskaan toteudu. Suren, kun kasvoissanikin on juonteita. Viehätysvoimakin vähenee koko ajan. Sielu on näivettynyt kärsimyksistä ja ohdakkeet ovat repineet sydämen verihaavoille. Yeah.Monet? Ketkä "monet" halveksivat sinkkuja? Sinäkö olet tuo "monet"? Miksi SINÄ halveksit sinkkuja? Siksikö kun nämä eivät elä sovinnaisten ideaalinormien mukaan? Monen sinkun elämä voi olla paljon antoisampaa kuin jonkun vl-synnytyskoneen, joksi sinäkin näyt olevan epätoivon vimmalla pyrkimässä.
Eikö sinkkujen halveksunta kuitenkin kerro enemmän noista halveksujista, siitä, miten matalamielistä porukkaa nämä/sinä ovatkaan/oletkaan?
Oletko ikinä tullut pohtineeksi, millaisen kuvan itsestäsi sinä annat tuolla itsesäälilläsi?
Ajatteletko että joku miehenpuoli tykkäisi olla päähän potkitun ruikuttajan kanssa?
- on terveellistä
ja elämää virkistävää, jopa elämää suojelevaa sekä uutta toivoa antavaa.
Siihen kätkeytyy myös oikeanlainen ja terveellinen huumori.
Puolisoksi tai ystäväksi ei kannata odottaa kuuta taivaalta, vaan saa tyytyä siihen mitä Jumala antaa. - asdfghj...
En ymmärrä sitä, miksi jotkut pitävät vanhapiian/vanhapojan osaa kamalana, Me olimme vaimoni kanssa n. nelikymppisiä (eli huomattavasti sinua vanhempia) avioiduttuamme ja saimmehan lapsiakin vielä.
En koskaan ajatellut, että yksinäisen osa olisi jotenkin kamala tai paha, päinvastoin. Onhan suvussani useampia hyvinkin arvostettuja naimattomia. Ehkä kasvoin näkemään, että naimattomanakin voi elää arvokasta ja täysinäistä elämää.
Muuten katsoin profiiliasi, jos kuva on sinusta itsestäsi, ulkonäkösi ei taatusti ole este miehille. Itse olen jostain syystä aina ihaillut punahiuksisia, ne ovat jotenkin reippaan oloisia. Muista iloinen ilme kasvoillesi.- Kristalliporsas
http://images.uncyc.org/fi/c/c0/Ugly.jpg
Tuossa olen oikeasti.
Voihan sitä naimattomanakin elää hyvää elämää, jos on siihen tyytyväinen. Mutta jos ei ole, niin ei siitä nauti. :( - NO HUH HUH
http://images.uncyc.org/fi/c/c0/Ugly.jpg
Tuossa olen oikeasti.
Voihan sitä naimattomanakin elää hyvää elämää, jos on siihen tyytyväinen. Mutta jos ei ole, niin ei siitä nauti. :(@@@ Miksi vl miehet ovat niin ilkeitä @@@
Kyllä ne naisetkin osaa!!! - Kristalliporsas
NO HUH HUH kirjoitti:
@@@ Miksi vl miehet ovat niin ilkeitä @@@
Kyllä ne naisetkin osaa!!!mutta puhuin nyt vl miesten ilkeydestä. Itse käsittelen sitä naisen näkökulmasta, kun mietin miehiä, millaisia he ovat.
- Jumalan pieni köyhä
mutta puhuin nyt vl miesten ilkeydestä. Itse käsittelen sitä naisen näkökulmasta, kun mietin miehiä, millaisia he ovat.
Täytyykö sen miehen välttämättä olla VL?
- Jumalan pieni köyhä
Jumalan pieni köyhä kirjoitti:
Täytyykö sen miehen välttämättä olla VL?
Lukaisin tuossa aiemman viestiketjusi ja vastasitkin siinä jo tuohon kysymykseeni.
Missäköhän voisin liittyä VL:ksi? *virn* - Kristalliporsas
Lukaisin tuossa aiemman viestiketjusi ja vastasitkin siinä jo tuohon kysymykseeni.
Missäköhän voisin liittyä VL:ksi? *virn*missä vain.
- Kristalliporsas
missä vain.
Rauhanyhdistyksellä lähinnä. Tai jos tapaat vl:n jossakin.
- Jumalan pieni köyhä
Heh, tuon oli tarkoitus olla läppä. Tajusin toista viestiäni kirjoittaessa että saan sen kuulostamaan siltä että olen hakemassa seuraa - olen siis sinkkumies - joten päätin jatkaa juttua siihen suuntaan huumorimielessä ;)
- menetetään? Kauhia pelko
Heh, tuon oli tarkoitus olla läppä. Tajusin toista viestiäni kirjoittaessa että saan sen kuulostamaan siltä että olen hakemassa seuraa - olen siis sinkkumies - joten päätin jatkaa juttua siihen suuntaan huumorimielessä ;)
kaikilla, että jos joutuu läheisiin tekemisiin oikeiden ihmisten kanssa, usko haihtuu taivaan tuuliin. Aikamoista kaasua sen täytyy olla. Siinä kaasussa en tahtoisi elää, vaan oikeassa - ainoassa oikeassa Jeesuksen tuntemisessa.
- Täytyy vain tyytyä
NO HUH HUH kirjoitti:
@@@ Miksi vl miehet ovat niin ilkeitä @@@
Kyllä ne naisetkin osaa!!!...miehet ovat enkeleitä naisten rinnalla.
Paitsi ne miehet jopa puhujat, jotka ovat elämässään jutuneet tyytymään tasoiseensa naiseen ja kateellisena joutuvat vain ihailemaan naisia, joiden haluaisi olevan rinnallaan. Näistä miehistä tulee kiusaamisen "yhtiökumppaneita". - Puhujaveli
Täytyy vain tyytyä kirjoitti:
...miehet ovat enkeleitä naisten rinnalla.
Paitsi ne miehet jopa puhujat, jotka ovat elämässään jutuneet tyytymään tasoiseensa naiseen ja kateellisena joutuvat vain ihailemaan naisia, joiden haluaisi olevan rinnallaan. Näistä miehistä tulee kiusaamisen "yhtiökumppaneita".synnytyskoneen rooliin.
- On liittyä
Ilkeiden miesten joukkoon?
- Pari esimerkkilinkkiä
"Naisten välinen kateus myrkytti elämäni
Kirjoittanut: Kateuden uhri / 12.1.08 / klo 21:17
Jouduin viisi vuotta sitten toisen uskovaisen naisen kateuden puuskien kohteeksi. Ensin se oli vain omalla ry:llä ja iltakylissä. Se on johtanut nyt halpamaisten juorujen levittämiseen minusta laajemminkin. Tiedän kuka on levittäjä. Mutta en voi tilanteelle mitään. Nyt kuulin toiselta puolen suomea ilkeitä juttuja. Tuntuu tosi pahalta!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5263342/flat_thread#comment-27929597"
...Ja miksi tällaiseen lähtevät mukaan myös muut kadehtijat?
"Yhteisö suojelee kiusaajia
Kirjoittanut: **** / 19.11.08 / klo 12:02
Aikaisemmin käyty keskustelu jonka löysin palstalta. Ei voi kun ihmetellä miten uskovainen voi tehdä uskovaiselle tälläista, ja miksi esim. johtokunta, puhujat eivät puutu tämän kaltaisiin asioihin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6498920"- Puhujat itse mukana
...kuin ohje. (Osborne)
"Vastausta puhujat itse mukana
Kirjoittanut: tapauksissa / 19.11.08 / klo 13:41 näin voidaan todeta. Muutenhan näin vakavissa asioissa puututaan heti, eikä huomenna." - LÄPPÄ tarkoittaa
Puhujat itse mukana kirjoitti:
...kuin ohje. (Osborne)
"Vastausta puhujat itse mukana
Kirjoittanut: tapauksissa / 19.11.08 / klo 13:41 näin voidaan todeta. Muutenhan näin vakavissa asioissa puututaan heti, eikä huomenna."""Heh, tuon oli tarkoitus olla läppä""
Herää kysymys, että Mistä on kysymys. - Jumalan pieni köyhä
LÄPPÄ tarkoittaa kirjoitti:
""Heh, tuon oli tarkoitus olla läppä""
Herää kysymys, että Mistä on kysymys.Läppä = huuli, zoukki, vitsi
Heittää läppää = heittää huulta, vitsailla yms. - näin.
Läppä = huuli, zoukki, vitsi
Heittää läppää = heittää huulta, vitsailla yms.tätä oli läppä. Ei kuiteskaan kannettava tietokone. Sekin on läppäri, jopa mini-sellainen
- ei voi
muuta tullakaan - äiteensä helmoissa ja jopa naima-asiat äitee päättää - ei ihme että MIEHET jättävät koko köörin
- vaihda levyä
sun ei pitäny enää kitistä miehistä tääl.
- Kristalliporsas
mistä puute...ei vaihdu levy.
- puutetta
on meillä jokaisella ja aina, että olisi joku joka olisi kiinnostunut.
Näin on riippumatta iästä tai säädystä, ihmisen vallan ja kunnian himo on täyttymätöin. - rouvapenkiltä
Minkään puute ei vihkimällä pakene. Leivän saat itsellesi, kun teet työsi. Katon saa päänsä päälle yksinkin. Arvattavasti sinä kuitenkin hellyyttä ja rakkautta tarkoitat.
No minkä sitten sellaiseksi kokee. Soma siitä on lukea ja ikävä sitä tulee, ja niin tulee vaikka on naimisissakin. Se ei ole kuin mielikuvituksessa koko hellyys ja rakkaus. Luuletko että ihmiset monta kertaa menevät naimisiin, elleivät he jatkuvasti jahtaa sitä jalat alta vievää rakkautta. Ja meillä se on uskottava kerta laakista. Tämä yksi ja ainut jumalanlahja se on minulle tarkoitettu. Ja pitää tasapuolisuuden vuoksi sanoa, että sama ajatus se näkyy kumppaninkin sielupeileistä kun tämä aamulla jysäyttää nelivitosensa sängyn laitaan ja katsoo miten peiton alta reagoidaan kukkona toimimiseen. Sieltä kun nousee kaksi rähmäistä silmää ja kuivuuttaan harittava permanentti niin siitä on kiitollisuus kaukana.
Vaikka tunnen minä sellaisenkin vaimon tuolta maailman puolelta että herää joka aamu neljältä ja tekee vessan peilin edessä täydellisen meikin ja menee sitten irtoripset sievästi poskille kaartuen tyynylle miehensä viereen ja nukkuu tekounta. SITÄ minun ihan tekee mieleni sanoa todelliseksi rakkaudeksi! Sellainen on varmaan miehellekin soma herättää vaikka suutelemalla, eikä tule mieleenkään potkaista niin että sänky tärähtää.
- muotia
näin eroitellaan jyvät lentelevistä akanoista.
- acimlai nen
Zen-buddhistien joukosta saattaa löytyä melko helpostikin sinulle mieleinen ja sopiva mies. Ei kannata olla uskontorajoitteinen miehen valinnassa.
- Kristalliporsas
Hmph. Mun pitäs vähitellen ihan oikeesti tajuta se, ettei mulle löydy tästä pallolta miestä. Turhaanpa asialla päätäni vaivaan. Avioliittoon kelpaamattomaksi kohdussa jo tuomittu porsas. Aamen.
- Inhottava realisti
En näköjään pystynyt olemaan täältä poissa lopullisesti. Voi minua...
En oikeastaan ymmärrä mutinaasi, Kristalliporsas. Sinussa ei ainakaan kuvan perusteella ole mitään sellaista ulkonäöllistä piirrettä, joka karkoittaisi miehet luotasi. Sitä Sinun on turha pohtia.
Siltikään en ymmärrä valitustasi. Käsittääkseni olet sitoutunut lestadiolaisuuteen vahvasti. Ethän ole valmis eroamaan?
Kuitenkin kritisoit niin liikettä kuin sen ainakin miespuolisiakin jäseniä usein. Mikäs siinä, ei se minulle kuulu. Minun näkökulmastani lestadiolaisuutta sietääkin arvostella. Sinua en kuitenkaan ymmärrä. Jotenkin toimesi ovat kaksinaismoralistisia ja alituinen marinasi lähes neuroottista.
Sinulla ei ole loputtomiin vaihtoehtoja, jos haluat henkisen tasapainosi säilyttää:
1. Tyydyt osaasi. Sen päätöksen kanssa on elettävä. Silloin Sinun on turha valittaa. Mies löytyy "omiesi" joukosta tai sitten ei. Tänne kirjoittelu ei oloasi niiltä osin paranna. Ellet sitten käytä tätä senssipalstana. Tuntuuhan vapaita lestadiolaismiehiäkin välillä aina löytyvän.
2. Asetat puolison löytymisen ykkösprioriteetiksi elämässäsi. Se voi merkitä sitä, että mies löytyy lestadiolaispiirien ulkopuolelta. Tämä taas voi merkitä sitäkin, että eroat liikkeestä. Oletko valmis kestämään sen?
Sinulla on hieman omituinen käsitys parisuhteesta. Lienee peruja lestadiolaisuudesta, jossa ei turhia aikailla. Me "maailman ihmiset" seurustelemme ensin - joskus vuosia, minäkin vaimoni kanssa kymmenkunta vuotta - ennen avioitumista. Me opettelemme ensin tuntemaan toisen ja suhde sitten joko kestää tai ei. Toki poikkeuksiakin on, muttei kaikkien lähtökohta heti seurustelua aloitettaessa ole se, että pian avioidutaan.
Lestadiolainen käsitys seurustelusta on valitettavasti enemmän menneisyyttä. Tokihan se on ymmärrettävä siinä valossa, kun ehkäisyä ei käytetä. Aikuiset ihmiset eivät loputtomiin selibaatissa elä. Näinhän ei ole laita kaikilla lestadiolaisillakaan. Kiire mennä naimisiin on kuulemani mukaan alle 18-vuotiaillakin joskus kova...
Näytät vielä varsin nuorelta naiselta. Vaihtoehtoni olivat selkeät. Sinun on valittava jompi kumpi niistä. Muita ei ole. Näytät olevan enemmän ensimmäisen vaihtoehdon kannalla, mutta vaikealta se tuntuu Sinulle olevan. Sen verran usein aiheseen palaat.
Olet luultavasti ihminen, joka kaipaa toista rinnalleen. Se on ymmärrettävää. On normaalia kaivata toisen kosketusta. Se, mikä Sinun elämääsi todellisuudessa sekoittaa, on uskosi. Lestadiolaisuus leimaa ilmeisesti näkemyksiäsi siitä, mikä on miehen ja naisen välillä sallittua ja mahdollista, mikä ei. Lisäksi olet luultavasti seurustellut väärien tyyppien kanssa.
Minun vaihtoehtoni on luonnollisesti kakkonen. Se vaatisi kuitenkin Sinulta paljon muutoksia. Sinun olisi luultavasti heti aluksi erottava lestadiolaisuudesta ja alettava elää tavallista nuoren naisen elämää. Se ei ole helppo tie.
Itse Sinä päätät, mitä teet. Kukaan muu ei sitä voi tehdä. Minun puheenikinhan on vain pahan maailman ihmisen syntiin viettelevää jorinaa, eikö niin?
Sinunkin kannattaisi ehkä kuitenkin miettiä asiaa omista lähtökohdistasi. EHKÄ maailmassa on muutakin kuin se "oikea usko". Vai onko?
Mielenkiintoista nähdä, löytyykö joku poistamaan tämän "asiattoman" kirjoitukseni. Tokihan tämä jonkun mielestä sellainen on, eikö niin??- Kristalliporsas
Jumala antaa minulle tyytymisen tähän osaan, vielä kapinoin vahvasti. Olen kesällä 33 v.
Tai sitten Jumala ottaa pois. Kaksi vaihtoehtoa on enää: tyytyminen tai kuolema. Kolmatta vaihtoehtoa ei ole. En halua jättää vl uskoa, koska uskon sen olevan oikea usko, jolla pelastun. Tiedän monien vastakkaisen mielipiteen tähän asiaan, niitä mielipiteitä ja vinkumisia en tähän alle kaipaa. Kiitos. - sun--
Jumala antaa minulle tyytymisen tähän osaan, vielä kapinoin vahvasti. Olen kesällä 33 v.
Tai sitten Jumala ottaa pois. Kaksi vaihtoehtoa on enää: tyytyminen tai kuolema. Kolmatta vaihtoehtoa ei ole. En halua jättää vl uskoa, koska uskon sen olevan oikea usko, jolla pelastun. Tiedän monien vastakkaisen mielipiteen tähän asiaan, niitä mielipiteitä ja vinkumisia en tähän alle kaipaa. Kiitos.sukunimi ässällä?
- Kristalliporsas
sun-- kirjoitti:
sukunimi ässällä?
paljastaa toisen henkilöllisyyttä vaikka sen tietäisikin. Lyön turpiin tuollaista paskapäätä.
- Inhottava realisti
Tai sitten Jumala ottaa pois. Kaksi vaihtoehtoa on enää: tyytyminen tai kuolema. Kolmatta vaihtoehtoa ei ole. En halua jättää vl uskoa, koska uskon sen olevan oikea usko, jolla pelastun. Tiedän monien vastakkaisen mielipiteen tähän asiaan, niitä mielipiteitä ja vinkumisia en tähän alle kaipaa. Kiitos.Nimimerkkini mukaankin olen inhottava.
Ehkäpä Sinä pakenet jotakin? Eihän parisuhdekaan helppoa ole. Siihen liityy monia riskejä ja onnistuminen ei todellakaan ole varmaa.
Olet yli kolmekymppinen. Jos et ole ikinä seurustellut vakavasti, ymmärrän pelkosi. Suuri osa meistä "muista" on tuossa vaiheessa jo seurustellut luultavasti useiden kanssa, ellei sitten ole vakiintunut.
On vaikeaa arvioida onko se Jumala, joka Sinulle on osasi asettanut. Itse en moisiin ajatuksiin kovin vakavasti suhtautuisi. Niin monilla muillakin on vaikeuksia kumppanin löytämisessä. Et todellakaan ole ainutlaatuinen maailmassa.
Kuten jo aikaisemminkin sanoin, on maailmassa muitakin kuin lestadiolaisia miehiä. Sitä vaihtoehtoa Sinulla ei siis ole? Anteeksi vain, mutta sairaalta ajatuksesi tuntuu. Ja lapselliselta. Voiko Jumalan tahto olla se, että joku on onneton? Ja vielä Sinun laillasi oikeassa uskossa oleva?
Kaikkeahan tapahtuu. seurustelukuvioissa onnellakin on osansa. "Se oikea" joko osuu kohdalle tai sitten ei. Ja kaikkein ikävintä on se, ettei elämä edes "sen oikean" kanssa ole aina pelkkää riemua. Jokaisella on pulmia ja niistä on vain jotenkin selvittävä.
En tiedä, miten itse toimisin Sinun osassasi. En ole uskonnollisesti kasvatettu joten en millään ymmärrä sitä, että tarpeesi uskoa "oikein" menee ohi kaikesta muusta. Se ei vain millään tunnu inhimilliseltä. Miksi Jumala vaatisi keneltäkään enemmän kuin hän jaksaa kantaa? Ei se vaatija ole Sinunkaan kohdallasi Jumala. Vaatija olet joko Sinä itse tai uskosi.
Sinun tapauksesi jotenkin surettaa minua. Olet esimerkki niistä murheista, joita lestadiolaisuuden tapaiset uskonnolliset ryhmät aikaansaavat. Jako hyviin ja pahoihin ihmisiin on ainakin Sinun kohdallasi raadollinen ja julma. Se ei tunnu millään mittapuulla inhimilliseltä. Jos usko ei tuo onnea, voiko se olla oikea usko? Jos usko vain rajoittaa ja pakottaa Sinut muotteihin, onko se oikein?
Niin. Olen maallistunut ja paha ihminen; olenhan erilainen kuin Sinä. Ei siinä auta mitään, mitä teen tai miten elämäni elän. Olen syntinen, kurja ja tuomittu. Tuomittu kadotukseen?
En tiedä, millainen koulutustausta Sinulla on. Ehkä Sinunkin kuitenkin oikeasti pitäisi kokeilla ajatteluprosessia. MITÄ SINÄ OIKEASTI HALUAT ELÄMÄLTÄSI? En tarkoita huutaa. Älä heijasta kaikkea uskosi kautta. Vaikka Sinut on opetettukin ajattelemaan tietyllä tavalla, olet kuitenkin oma itsesi. Sinulla on vapaa tahto. Ja se, että käytät tahtoasi EI ole väärin. Jos et käytä, teet paljon suurtemman vääryyden.
En millään tajua, miksi edes joudun käymään tällaista keskustelua kaltaisesi ilmeisen fiksun nuoren ihmisen kanssa. Se, että joku Suomessa vuonna 2009 ajattelee laillasi ja on siksi surullinen ja kyvytön tekemään johtopäätöksiä oman elämänsä suhteen, tuntuu...rikolliselta!!
Ihmisyyden pitäisi olla tärkein asia kaikille - huolimatta Rauhanyhdistyksen sedistä ja tädeistä. Jos et tajua olevasi ihminen siinä missä kaikki muutkin, toimit väärin. - paljasta
paljastaa toisen henkilöllisyyttä vaikka sen tietäisikin. Lyön turpiin tuollaista paskapäätä.
nutkaan?Ässällä alkavia sukunimiä varmasti tuhansia.
- Kristalliporsas
Inhottava realisti kirjoitti:
Nimimerkkini mukaankin olen inhottava.
Ehkäpä Sinä pakenet jotakin? Eihän parisuhdekaan helppoa ole. Siihen liityy monia riskejä ja onnistuminen ei todellakaan ole varmaa.
Olet yli kolmekymppinen. Jos et ole ikinä seurustellut vakavasti, ymmärrän pelkosi. Suuri osa meistä "muista" on tuossa vaiheessa jo seurustellut luultavasti useiden kanssa, ellei sitten ole vakiintunut.
On vaikeaa arvioida onko se Jumala, joka Sinulle on osasi asettanut. Itse en moisiin ajatuksiin kovin vakavasti suhtautuisi. Niin monilla muillakin on vaikeuksia kumppanin löytämisessä. Et todellakaan ole ainutlaatuinen maailmassa.
Kuten jo aikaisemminkin sanoin, on maailmassa muitakin kuin lestadiolaisia miehiä. Sitä vaihtoehtoa Sinulla ei siis ole? Anteeksi vain, mutta sairaalta ajatuksesi tuntuu. Ja lapselliselta. Voiko Jumalan tahto olla se, että joku on onneton? Ja vielä Sinun laillasi oikeassa uskossa oleva?
Kaikkeahan tapahtuu. seurustelukuvioissa onnellakin on osansa. "Se oikea" joko osuu kohdalle tai sitten ei. Ja kaikkein ikävintä on se, ettei elämä edes "sen oikean" kanssa ole aina pelkkää riemua. Jokaisella on pulmia ja niistä on vain jotenkin selvittävä.
En tiedä, miten itse toimisin Sinun osassasi. En ole uskonnollisesti kasvatettu joten en millään ymmärrä sitä, että tarpeesi uskoa "oikein" menee ohi kaikesta muusta. Se ei vain millään tunnu inhimilliseltä. Miksi Jumala vaatisi keneltäkään enemmän kuin hän jaksaa kantaa? Ei se vaatija ole Sinunkaan kohdallasi Jumala. Vaatija olet joko Sinä itse tai uskosi.
Sinun tapauksesi jotenkin surettaa minua. Olet esimerkki niistä murheista, joita lestadiolaisuuden tapaiset uskonnolliset ryhmät aikaansaavat. Jako hyviin ja pahoihin ihmisiin on ainakin Sinun kohdallasi raadollinen ja julma. Se ei tunnu millään mittapuulla inhimilliseltä. Jos usko ei tuo onnea, voiko se olla oikea usko? Jos usko vain rajoittaa ja pakottaa Sinut muotteihin, onko se oikein?
Niin. Olen maallistunut ja paha ihminen; olenhan erilainen kuin Sinä. Ei siinä auta mitään, mitä teen tai miten elämäni elän. Olen syntinen, kurja ja tuomittu. Tuomittu kadotukseen?
En tiedä, millainen koulutustausta Sinulla on. Ehkä Sinunkin kuitenkin oikeasti pitäisi kokeilla ajatteluprosessia. MITÄ SINÄ OIKEASTI HALUAT ELÄMÄLTÄSI? En tarkoita huutaa. Älä heijasta kaikkea uskosi kautta. Vaikka Sinut on opetettukin ajattelemaan tietyllä tavalla, olet kuitenkin oma itsesi. Sinulla on vapaa tahto. Ja se, että käytät tahtoasi EI ole väärin. Jos et käytä, teet paljon suurtemman vääryyden.
En millään tajua, miksi edes joudun käymään tällaista keskustelua kaltaisesi ilmeisen fiksun nuoren ihmisen kanssa. Se, että joku Suomessa vuonna 2009 ajattelee laillasi ja on siksi surullinen ja kyvytön tekemään johtopäätöksiä oman elämänsä suhteen, tuntuu...rikolliselta!!
Ihmisyyden pitäisi olla tärkein asia kaikille - huolimatta Rauhanyhdistyksen sedistä ja tädeistä. Jos et tajua olevasi ihminen siinä missä kaikki muutkin, toimit väärin.En minä mitään paennut ole, minua on aina paettu.
Onhan täällä muitakin kuin vl-uskoisia miehiä, mutta en voi muita katsella.
"Miksi Jumala vaatisi keneltäkään enemmän kuin hän jaksaa kantaa?" Sitä kun en tiedä, Jumala monesti antaa raskaita ristejä.
"Jos usko ei tuo onnea, voiko se olla oikea usko? Jos usko vain rajoittaa ja pakottaa Sinut muotteihin, onko se oikein?" Uskon tie tuo ristin ja minulle se on näköjään tämä yksinäisyyden osa. Se on raskasta mutta voi kai se perheellisen osakin raskas olla ja onkin. En ole kelvollinen perheenäidiksi, arvelen niin. Ja minut on jo tuomittukin siihen osaan, etten "kestä perhe-elämää" kuten x-miehen suku ja itse x-mieskin arvioivat.
"MITÄ SINÄ OIKEASTI HALUAT ELÄMÄLTÄSI?"Sitä samaa mitä muutkin, onnea ja rakkautta. En vain tunnu saavan. Rukoilen kuolemaa.
- ei ilkeä
Mutta en sinun näkemystäsi allekirjoita, henkilöiden yhteensopimattomuuteen vaikuttaa yhtälailla molemmat osapuolet. Niin kuin muistat.
- Kristalliporsas
pervo hörhö korvesta, niin kiitän Jumalaa, ettei tullut paria meistä.
- vaan toinen
pervo hörhö korvesta, niin kiitän Jumalaa, ettei tullut paria meistä.
"hörhösi"
- Kristalliporsas
vaan toinen kirjoitti:
"hörhösi"
Annapa vinkkiä.
- kokokansanneuvonantaja
heitä vähän pakkelia naamaan (meinaan, että et ulkonäöltäsi eroa keskiverto saunanraikkaasta kolmekymppisestä juuri mitenkään joten et ole ruma) ja mene johonkin missä sun ikäisiä miehiä on. etkä sitten pidä itteäs minään idioottina, vaan naisena, ja omana ittenäs.
siis ihan oikeasti. vapaita sun ikäisiä vl miehiä on ehkä tuhat? ympäri suomea. sun oddsit löytää elämänkumppani kasvaa noin tuhatkertaisesti, kun lähdet sieltä häkistäs...
oli pakko laittaa jotain kun nosti niskakarvat pystyyn toi kirjoitukses- Kristalliporsas
...niin ei tarvitse enää ottaa vastaan palautetta eikä ehostus-vinkkejä. Olen sellainen kuin olen ja sillä sipuli. Tai sillä porsas.
- ????????????????????????
...niin ei tarvitse enää ottaa vastaan palautetta eikä ehostus-vinkkejä. Olen sellainen kuin olen ja sillä sipuli. Tai sillä porsas.
Vanhoissa vl-saarnaajissa on useissa kaunista käytöstä, elämän tuomaa kokemusta. kristalliporsas on siinä oikeassa, että jotkut vl-miehet voivat olla toisi ilkeitä. usein sellaiset nuoret vastakääntyneet narsistiset persoonat, joita tapaa joillain nettipalstoilla. Niiden huono käytös saa vl:n huonoon valoon.
- kaunistuu vanhetessa
???????????????????????? kirjoitti:
Vanhoissa vl-saarnaajissa on useissa kaunista käytöstä, elämän tuomaa kokemusta. kristalliporsas on siinä oikeassa, että jotkut vl-miehet voivat olla toisi ilkeitä. usein sellaiset nuoret vastakääntyneet narsistiset persoonat, joita tapaa joillain nettipalstoilla. Niiden huono käytös saa vl:n huonoon valoon.
Kristalliporsaan toiselle kierrokselle, sitten 60 vuotiaana, ei tarvi sitten lapsiakaan valvoa yökaudet.
- irvailla
kaunistuu vanhetessa kirjoitti:
Kristalliporsaan toiselle kierrokselle, sitten 60 vuotiaana, ei tarvi sitten lapsiakaan valvoa yökaudet.
Huomaatko, että iva ei oikein sovi tähän ketjuun? Hyi sinua. Oletko vl? Sitä huonommin, jos ihmisiä nyt ylipäätään voi arvottaa.
- Kristalliporsas
kaunistuu vanhetessa kirjoitti:
Näinhän se vl:lle käy. Kun ei jaksa sitä lapsirallia, niin ole sitten kokonaan yksin. Tai ota joku käytetty leski jos satut saamaan. Tympii. :(
- Inhottava realisti
Näinhän se vl:lle käy. Kun ei jaksa sitä lapsirallia, niin ole sitten kokonaan yksin. Tai ota joku käytetty leski jos satut saamaan. Tympii. :(
"Näinhän se vl:lle käy. Kun ei jaksa sitä lapsirallia, niin ole sitten kokonaan yksin. Tai ota joku käytetty leski jos satut saamaan."
Jätit pitkähkön kirjoitukseni, jolla yritin saada Sinutkin keskustelemaan, kokonaan huomiotta. Sitten jatkat vinkumista samaan tyyliin kuin ennenkin, kuten yllä olevasta näkyy.
Mikä ihme Sinua oikeasti kyrsii? Syntyvyyden säännöstelyä ilmeisesti kaipaat, mutta et kuitenkaan ole valmis eroamaan liikkeestäsi, vaikka olet niin monissa asioissa eri linjoilla kuin SRK? Jotenkin tuntuu jatkuvasti oudommalta.
Mitä Sinä siis kritisoit? Kritisoitko liikettäsi vai sen miespuolista jäsenistöä? Vai kritisoitko loppujen lopuksi itseäsikin? Näin lomalla minulla on aikaa tästä asiasta kanssasi vääntää kättä, joten voisit ehkä oikein paneutua omaan tilanteeseesi, koska se kerran Sinua yhä enenevässä määrin vaivaa.
Mieti tarkasti niitä näkökantoja, joita Sinulle kirjoitin tuossa edellä hieman ylempänä. Onko Sinusta oikeasti miettimään omaa asennoitumistasi eri asioihin ja sitä kautta koko toimintaasi vai keskitytkö mieluiten pelkkään marinaan? - jotakin minäkin
"Näinhän se vl:lle käy. Kun ei jaksa sitä lapsirallia, niin ole sitten kokonaan yksin. Tai ota joku käytetty leski jos satut saamaan."
Jätit pitkähkön kirjoitukseni, jolla yritin saada Sinutkin keskustelemaan, kokonaan huomiotta. Sitten jatkat vinkumista samaan tyyliin kuin ennenkin, kuten yllä olevasta näkyy.
Mikä ihme Sinua oikeasti kyrsii? Syntyvyyden säännöstelyä ilmeisesti kaipaat, mutta et kuitenkaan ole valmis eroamaan liikkeestäsi, vaikka olet niin monissa asioissa eri linjoilla kuin SRK? Jotenkin tuntuu jatkuvasti oudommalta.
Mitä Sinä siis kritisoit? Kritisoitko liikettäsi vai sen miespuolista jäsenistöä? Vai kritisoitko loppujen lopuksi itseäsikin? Näin lomalla minulla on aikaa tästä asiasta kanssasi vääntää kättä, joten voisit ehkä oikein paneutua omaan tilanteeseesi, koska se kerran Sinua yhä enenevässä määrin vaivaa.
Mieti tarkasti niitä näkökantoja, joita Sinulle kirjoitin tuossa edellä hieman ylempänä. Onko Sinusta oikeasti miettimään omaa asennoitumistasi eri asioihin ja sitä kautta koko toimintaasi vai keskitytkö mieluiten pelkkään marinaan?Toivottavasti Kristalliporsas itse ottaa kantaa näihin viesteihisi, joissa on paljon hyviä näkökantoja. Heitän tähän muutaman ajatuksen entisenä vl:nä.
Kun kasvaa vl-liikkeen ajatuksiin siitä, mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä, on äärimmäisen ahdistavaa toimia vastoin sääntöjä, koska sääntöjen rikkojaa uhkaa iankaikkinen kadotus. Vaikka ajatus tällaisesta kuoleman jälkeisestä kohtalosta on suurimmalle osalle ihmisistä aivan käsittämätön juttu, se on täyttä totta silloin, kun on lapsesta asti tottunut ajattelemaan niin. Sääntöjä ei myöskään ollenkaan kyseenalaista ja jos kyseenalaistaakin, kuten Kristalliporsas osin tekee, niitä noudattaa kuitenkin. Vl-liikkeeseen kuuluu paljon älykkäitä ja hyvin koulutettuja ihmisiä, joilla ajattelukapasiteetti riittäisi näkemään säännöstön absurdiuden, mutta hekin kulkevat joukon mukana. Saattaa tosin olla, että esim. koulutus antaa liikkeeseen kuuluvalle valmiuksia käyttää omaa harkintaa enemmän ja olla mukana liikkeen toiminnassa, vaikkei ihan pilkulleen kaikkia nippelisääntöjä noudattaisikaan. Tämä saattaa liittyä myös moraalin tasoon. Korkealla tasolla oleva voi ehkä puntaroida myös uskonasioita eri tavalla kuin se, jonka moraali on alemmalla tasolla. Tarkoitan siis sitä, millä tavalla arvioi sitä, mikä on oikein ja väärin. En muista mitään oikeita termejä tähän. No en tiedä.
Kun ihminen on luopunut omasta harkinnasta suhteessa oikeaan ja väärään ja arvelee väärästä olevan kauheita elämän jälkeisiä seurauksia, ei mikään järkipuhe auta. Miesten ja naisten määrien ero vl-liikkeessä johtaa siihen hankalaan ongelmaan, että suuri joukko naisia jää liikkeessä ilman kumppania. Ja liikkeen ulkopuolelta kumppania ei oikein saa ottaa. Tai toisaalta varmaan osa kyllä - kieltämättä järkevästikin - ajattelee, että liikkeen ulkopuolinen kumppani aiheuttaisi suuria ristiriitoja molemmille osapuolille, eikä siksi etsi kumppania ulkopuolelta. Mitä tästä seuraa yksinäiselle? Jäljelle jää kapina. Miksi juuri minä olen se, jonka tulee elää yksin. Silloin voi jakaa esim. täällä tuntemuksia, joita yksineläminen aiheuttaa ja se voi antaa lohtua. Sellainen ihminen odottaa Jumalaa apuun. Hän ehkä saa aikaan sen, että joku ulkopuolinen tekee parannuksen ja aviopuoliso järjestyy siten. Ihminen on kohtalon armoilla. Kyllähän saarnatkin ovat täynnä sitä, että Jumala johdattaa elämään asioita, jotka katsoo kullekin ihmiselle hyväksi.
Osa varmaan myös kapinoi sääntöjä vastaan. Kuitenkin vasta kun SRK on kumonnut jonkun säännön, jonkin asian tekeminen vapautuu, eikä aiheuta ahdistusta. Sääntönikkareilla on paljon pelissä, kun he miettivät oikeaa ja väärää ja taivaaseen pääsyä. Pienet ihmiset rakentavat elämänsä näille säännöille. Ja se on aivan ymmärrettävää, kun on kasvanut uskonnollisessa yhteisössä. Ehkä sen tajuaa tosissaan vain se, joka tosiaan on kokenut sellaisen kasvualustan. Tosin monet jättävät tämänkin liikkeen, mutta eroprosessi voi olla hankala. Itse olen lähtenyt jo kymmeniä vuosia sitten ja ei ole kauan kun ajattelin, että nyt olen vihdoin vapautunut vl-painolastista. - Kristalliporsas
Mieti tarkasti niitä näkökantoja, joita Sinulle kirjoitin tuossa edellä hieman ylempänä. Onko Sinusta oikeasti miettimään omaa asennoitumistasi eri asioihin ja sitä kautta koko toimintaasi vai keskitytkö mieluiten pelkkään marinaan?...ajan kanssa, kun tunnut olevan niin paneutunut tähän aiheeseen. En nyt päivällä ehdi.
- Inhottava realisti
jotakin minäkin kirjoitti:
Toivottavasti Kristalliporsas itse ottaa kantaa näihin viesteihisi, joissa on paljon hyviä näkökantoja. Heitän tähän muutaman ajatuksen entisenä vl:nä.
Kun kasvaa vl-liikkeen ajatuksiin siitä, mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä, on äärimmäisen ahdistavaa toimia vastoin sääntöjä, koska sääntöjen rikkojaa uhkaa iankaikkinen kadotus. Vaikka ajatus tällaisesta kuoleman jälkeisestä kohtalosta on suurimmalle osalle ihmisistä aivan käsittämätön juttu, se on täyttä totta silloin, kun on lapsesta asti tottunut ajattelemaan niin. Sääntöjä ei myöskään ollenkaan kyseenalaista ja jos kyseenalaistaakin, kuten Kristalliporsas osin tekee, niitä noudattaa kuitenkin. Vl-liikkeeseen kuuluu paljon älykkäitä ja hyvin koulutettuja ihmisiä, joilla ajattelukapasiteetti riittäisi näkemään säännöstön absurdiuden, mutta hekin kulkevat joukon mukana. Saattaa tosin olla, että esim. koulutus antaa liikkeeseen kuuluvalle valmiuksia käyttää omaa harkintaa enemmän ja olla mukana liikkeen toiminnassa, vaikkei ihan pilkulleen kaikkia nippelisääntöjä noudattaisikaan. Tämä saattaa liittyä myös moraalin tasoon. Korkealla tasolla oleva voi ehkä puntaroida myös uskonasioita eri tavalla kuin se, jonka moraali on alemmalla tasolla. Tarkoitan siis sitä, millä tavalla arvioi sitä, mikä on oikein ja väärin. En muista mitään oikeita termejä tähän. No en tiedä.
Kun ihminen on luopunut omasta harkinnasta suhteessa oikeaan ja väärään ja arvelee väärästä olevan kauheita elämän jälkeisiä seurauksia, ei mikään järkipuhe auta. Miesten ja naisten määrien ero vl-liikkeessä johtaa siihen hankalaan ongelmaan, että suuri joukko naisia jää liikkeessä ilman kumppania. Ja liikkeen ulkopuolelta kumppania ei oikein saa ottaa. Tai toisaalta varmaan osa kyllä - kieltämättä järkevästikin - ajattelee, että liikkeen ulkopuolinen kumppani aiheuttaisi suuria ristiriitoja molemmille osapuolille, eikä siksi etsi kumppania ulkopuolelta. Mitä tästä seuraa yksinäiselle? Jäljelle jää kapina. Miksi juuri minä olen se, jonka tulee elää yksin. Silloin voi jakaa esim. täällä tuntemuksia, joita yksineläminen aiheuttaa ja se voi antaa lohtua. Sellainen ihminen odottaa Jumalaa apuun. Hän ehkä saa aikaan sen, että joku ulkopuolinen tekee parannuksen ja aviopuoliso järjestyy siten. Ihminen on kohtalon armoilla. Kyllähän saarnatkin ovat täynnä sitä, että Jumala johdattaa elämään asioita, jotka katsoo kullekin ihmiselle hyväksi.
Osa varmaan myös kapinoi sääntöjä vastaan. Kuitenkin vasta kun SRK on kumonnut jonkun säännön, jonkin asian tekeminen vapautuu, eikä aiheuta ahdistusta. Sääntönikkareilla on paljon pelissä, kun he miettivät oikeaa ja väärää ja taivaaseen pääsyä. Pienet ihmiset rakentavat elämänsä näille säännöille. Ja se on aivan ymmärrettävää, kun on kasvanut uskonnollisessa yhteisössä. Ehkä sen tajuaa tosissaan vain se, joka tosiaan on kokenut sellaisen kasvualustan. Tosin monet jättävät tämänkin liikkeen, mutta eroprosessi voi olla hankala. Itse olen lähtenyt jo kymmeniä vuosia sitten ja ei ole kauan kun ajattelin, että nyt olen vihdoin vapautunut vl-painolastista.Kirjoitit hienosti! Uskoni tähän palstaan palasi taas ainakin hetkeksi. On ilo lukea kaltaistesi kirjoitustaitoisten ihmisten tekstejä.
Kaiken lisäksi kirjoitat vielä asiaa ja totta. Toivon todellakin, että Kristalliporsas vastaa, koska vaikeaa se varmasti on. Tosiasioita ei ole helppoa kumota. - Inhottava realisti
...ajan kanssa, kun tunnut olevan niin paneutunut tähän aiheeseen. En nyt päivällä ehdi.
Koetahan "Porsas" siis vastata...
- Kristalliporsas
Koetahan "Porsas" siis vastata...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8204968/38258821 Vastaukset ainakin erääseen pitkään kirjoitukseesi tein eilen tuonne. Tässä ketjussa, huomasitko jo. Mihin toiseen kirjoitukseen piti vastata?
- Preacher chick
Luulen, että arvaat itsekin, mistä monien vl:ien ilkeys ja tunnekylmyys johtuu... :(
Takana on liikkeen kova arvomaailma ja epäterve ilmapiiri, joka opettaa ihmisiä jo nuoresta sopeutumaan 'pelin henkeen' .
Ikävä kyllä olen törmännyt joissakin ex-vl:issäkin tuohon samanlaiseen kylmyyteen ja kovuuteen..
Toivottavasti jaksat antaa Jumalalle mahdollisuuden osoittaa sinulle, että vl-liike ei ole Totuus.
Voin vain rohkaista sinua luovuttamaan asian Hänelle ja pyytämään Häneltä vastausta rukoukseen. Se voi tulla yllättävällä tavalla... ;)
Itse sain juuri aivan mielettömän muistutuksen Jumalan kaikkivaltiudesta erään avautuneen oven muodossa: en pystynyt siihen edes juuri kunnolla valmistautumaan, ja koko hakutilanne meni penkin alle. Yllätys olikin sitten sitä suurempi, kun sain tiedon hyväksytyksi tulemisesta. Ei ollut omista ansioista, fiksuudesta tai taidoista kyse tuossakaan: Jumalan ihme alusta loppuun!!! :D
Isä osaa järjestää asiat - rehellisyys ja aitous ovat joka asiassa ne siunauksen avaimet...
(Kyseiseen paikkaan oli vielä kuulemma hankala päästä - minuakin kehotettiin yrittämään 'väärän koivun takaa', mutta sellainen ei kiinnostanut. Päätin pyrkiä rehellisesti suoraan sinne, minne halusin, ja ... se palkittiin.)
Kannattaa ihmissuhteissakin olla rehellinen ja aito, oma itsensä - vaikka ei saisikaan kaikkien ihmisten hyväksyntää ...
Jos sitä voisi omalla fiksuudella, vetovoimalla tai millä tahansa saada toisen ihmisen ihastumaan, minä ainakin olisin painanut sitä nappia elämäni varrella varmasti jo monta kertaa - ja todennäköisesti väärän ihmisen kohdalla. Kiusaus olisi silloin suuri kehua omilla kyvyillä ja ihmissuhdetaidoilla... mutta kun itse ei voi tehdä asialle mitään, on jättäydyttävä Jumalan suunnitelman varaan odottamaan niitä Hänen avaamiaan ovia. Ne ovat kuitenkin aina parhaita! :)
"16 Ei kuningas voita paljolla väellänsä, ei sankari pelastu suurella voimallansa.
17 Turha on sotaratsu auttajaksi, ei pelasta sen suuri väkevyys.
18 Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
19 pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksensä heitä nälän aikana." Ps. 33:16-19 - Näin on nähtävä
"Pitäisi olla uskomassa Jumalaan ja rakastaa lähimmäistä kuin itseään, mutta eipä se käytännössä toimi."
Tuo on kaikki teoriaa. Aivopesu tuottaa 'me olemme maailman ainoat ja parhaat' -asenteen, jota sitten kohdistetaan soveltaen niin ulkopuolisiin kuin omaankin väkeen.
Etsi itsellesi parempi hengellinen koti!- sitä niittää
näin siitä seuraa ilkeitä omahyväisiä persereikiä!
Tosin fiksut lähtee ja jättää tään lessufeiki uskon!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2802544Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001354- 1081241
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831231Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971178- 441042
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22890- 33787