Miten päästä yli?

apuatarvitsen..

Olen 16-vuotta täyttävä tyttönen, jolla on päällisinpuolin asiat kunnossa, mutta jostain syvältä itseni sisältä olen täysin rikki ja aivoissani jokin muuttaa ajatuksiani itseni suhteen. :(

Tiedän monista ruuista kalorimäärät ulkoa ja olen aika tarkasti tehnyt listan mitä saisin syödä ja mitä en.
Jostakin syystä syön hyvinkin usein sitä, minkä olen listallani laittanut kiellettyjen ruokien joukkoon ja koen suurta itseinhoa sen jälkeen.

Saatan syödä päivän aikana todella paljon (ahmin suuria määriä ja tulee todella paha olo sen jälkeen), toisinaan taas pakotan itseni paastoamaan ja liikkumaan.
Liikuntakin on pakonomaista, mutta olen päättänyt että mun on todellakin pakko aloittaa säännöllinen lenkkeily.

Olen tällä hetkellä normaalipainon ja lievän ylipainon rajamailla, en todellakaan haluaisi siirtyä ylipainon puolelle. :(

Vihaan shoppailua vain ja ainoastaan sen takia, että kaikki vaatteet näyttävät huonolta päälläni.
Näen peilistä vain ison mahan, jenkkakahvat ja valtavat reidet lukuunottamatta muita läskejä.
Toisinaan taas kun joku on kehunut ulkonäköäni ja katson peilistä näen itseni ihan sopivana, tosin vain hetken aikaa.
Monet kaverini heittävät läpällä, että "tuuppas läski tänne" jne. Se tuntuu todella pahalta, kun en oikeastaan edes tiedä onko se läppää vai yrittävätkö he sanoa, että "LÄSKI LAIHDUTA".. :(

Haluan päästä tästä eroon.
Painoni vallitsee ajatukseni jatkuvasti, en kestä tällästä.
Auttakaa, tarvitsen apua! :(

Vaikka painoindeksit ovat tarkoitettu enemmänkin aikuisille haluan kuitenkin ilmoittaa painoindeksini.

Painoindeksisi on: 24,8

Se tarkoittaa, että painosi on normaali.
Normaalipainoisen painoindeksi on välillä 18,5 - 24,9. Nämä viiterajat soveltuvat parhaiten 18-60 -vuotiaille aikuisille.

Painoni on siis juuri tuossa rajalla ja nousee vaan syömiseni johdosta..

Painan siis 62 ja puoli kiloa suurinpiirtein ja olen n. 158cm pitkä.

Antakaa kaikki vinkkinne ja neuvonne, tarvitsen niitä todella. :(

Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan tai edes lukemaan tämän. KIITOS.

2

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läskikasa

..vaan voisin auttaa sua. mutta kun en voi. en saa autettua edes itteeni tästä irti. sulla kyllä kuulostaa ainakin alkavalta sh:lta. jos vaan pystyt, puhu jonkun kanssa asiasta tai yritä hakeutua jo nyt psykiatrille tai muulle ammattiauttajalle. yritä olla päästämättä syömistarkkailua pitemmälle!

kuulin muuten jostain tosi osuvan vertauksen joka meni jotakuinkin näin: "muista että kehosi on vain kulkuvälineesi". hyvä neuvo, vielä kun osais ottaa sen todesta heh heh..

mutta tsemppiä ja voimia sulle :)

• fghfgsdwe

Musta tuntuu, että jatkat kiellettyjen ruokien syömistä niin kauan, ku kiellät ne iteltäs.
      Neuvon siis: älä listaa kiellettyjä ruokia! Salli itsesi syödä mitä vain, sillä mitä enemmän "pelkäät" jotain tiettyä ruokalajia, sitä houkuttelevammaksi se tulee. Pikkuhiljaa huomaat, ettei siinä ruoassa olekaan mitään niin kiinnostavaa, että sinun tekisi mieli syödä sitä tolkuttomasti.
      Omalla kohdallani on toiminut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      252
      4548
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      128
      2978
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1563
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1461
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1314
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    Aihe