Kairon instituutti Helsingissä?

vakuuttavaa?

millaista koulutus laadultaan, luontaishoitoalan kursseja ja terapioita mainostaa mutta onko arvostettu opiskelupaikka vai rahastusta

6

5668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikka.

Mielestäni ihan hyvämaineinen paikka ja kunnolliset koulutukset kaikista terapioista, kunhan ne suorittaa loppuun. Kaikkein noiden tunnettujen kouluttajien koulutukset ovat sisällöltään suht laajoja ja niillä pääsee esim luonnonlääketieteen keskusliiton terapeuttirekisteriin. Alahan on todella kirjava.

Mieti mitä haluaisit opiskella.Ihan puhtaastiko jotain luontaishoitoa vai jotain sellaista, josta saisi melko samantyyppistä koulutusta muualtakin. Esimerkiksi jonkun "hierontaterapian" tms (en tiedä kouluttaako kairon siihen) sijasta suorittaisin itse ammattiopistossa 1v mittaisen koulutetun hierojan tutkinnon. On halvempaa ja sellaisen koulutuksen käynyt katsotaan terveydenhuollon ammattilaiseksi, eikä tarvitse maksaa alv veroa työstä. Samaa "perushierontaa" ne kummatkin periaatteessa on.

Osteopatiaan saa koulutusta joistain ammattikorkeakouluista, joten jos sitä haluaa opiskella, niin ehkäpä itse opiskelisin tutkinnon ammattikorkeakoulussa.

Muut opetettavat hoitomuodot ovatkin luontaishoitoja, joihin ei mitään "virallista" tutkintoa ole olemassa. Silloin kannattaa vertailla eri kouluttajien koulutuksien sisältöä ja hintoja sekä pohtia mitä suuntausta haluaa opiskella. Esimerkiksi kokokehon vyöhyketerapiaan kouluttaa myös medika nova kaironin lisäksi ja lisäksi on saatavissa jossain opetusta charles ersdalin jalkapohjavyöhyketerapiasta.

• hmmmmmmm

onko laadukasta

• täältäkin:
        hmmmmmmm kirjoitti:

onko laadukasta

Koulutusta saa myös täältä taideterapeutiksi.

http://www.suomentaideterapiayhdistys.fi/koulutus.html

Voisit esimerkiksi ottaa yhteyttä ja pyytää lisätietoja, kysyä koulutuksen laajuudesta ja hinnasta, eroaako jotenkin muista alan koulutuksista ym...
        Kairon sinänsä on ihan ok, tiedän monia hoitajia jotka on opiskelleet siellä paljon, eivätkä ole haukkuneet. Tästä nimenomaisesta taideterapiasta en osaa sanoa.
        Jos vaihtoehtoja on valittavaksi koulutuspaikkojen suhteen, niin kannattaa ottaa yhteyttä ja kysellä tarkemmin koulutuksista ennenkuin menee.

• minniina

Kaironista olen kuullut usein huonoa, medikanovasta ja water- koulutuksesta aina hyvää... Jokainen päättää itse mihin menee. Intuitio on aika hyvä mittari :) Itse valitsisin waterin.. Kouluttavat oulussa ja tampereella. Harkitsen parhaillaan siellä koulutuksen aloittamista.

• oppimassa

Itse olen ollut tosi tyytyväinen MVT opintojen suorittamiseen Kaironissa. :) Aikoinaan valitsin oppilaitoksen sen perusteella, että on LKL:n hyväksymä koulutuspaikka ja olin kuullut hyviä kokemuksia paikasta.. Opetus on ollut mielestäni hyvää kursseilla. voin siis suositella :)

• dsf

Vain hyvää osaan sanoa Kaironista :) Yhden kurssin käyneenä, intuitiota kuuntelin ja tutustuin kurssien sisältöihin, muissa oppia vähemmän (ehkä selkeämpää) MUTTA siitä opista maksan :) Ihana opettaja oli!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      272
      3459
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      121
      1807
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      266
      1524
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      68
      1409
    5. 75
      1372
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1117
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1116
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1011
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      977
    10. IS viikonloppu 16.-17.5.2026

Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.
      Sanaristikot
      35
      893
    Aihe