Lievä galluppi

siderius nuncius

Eikö olekin outoa että vain harvat myöntävät uskovansa astrologiaan, mutta jokainen tietää oman horoskooppimerkkinsä.

Miten monen ihmisen horoskooppimerkin Sinä tiedät?

13

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertyy jatkuvasti.

      Tiedän kaikkien läheisteni merkit. Aurinko-merkit, nousu-merkit ja kuu-merkit. Tiedän siten, kuka minulla on edessäni ja kuinka keskustella hänen kanssaan. En nyt lähde laskemaan heitä, mutta sen tahdon sanoa, että en enää usko astrologiaan. Usko kaatui lähes kolmenkymmenen vuoden kuluttua uskon alkamisesta.

    • niskat jumissa

      Mitäs outoa tuossa on? Tämä horoskooppi hössötys nyt on sen verran yleistä kamaa, että kummallisempaa olisi, jos ei omaa merkkiään tietäisi.
      Itse lueskelen horoskooppeja ihan huumorilla ja huvikseni. Vakavasti niitä en osaa ottaa. Minua päinvastoin ärsyttää ihmiset, jotka sitä merkkiä tivaavat ja tosissaan uskovat sen minusta jotain olennaista kertovan.
      Välillä olen ihan piruuttani valehdellut oman merkkini ihan vain nähdäkseni, miten hyvin heidän mielestään vastaan tuon valhemerkkini ominaisuuksia. Jostain kumman syystä näytän aina muuttuvan sen merkin kaltaiseksi, minkä satun milloinkin valitsemaan. Mieluummin tulen kohdelluksi ihan omana itsenäni kuin jonain karikatyyrinä.
      Noh. Tuo oikea merkkini ei nyt muutenkaan ihmeemmin vastaa sitä, mitä luonteeltani olen. Jos pyydän kysyjää arvaamaan, se tulee yleensä niille mieleen vasta viimeisten joukossa. Tosin tuolloin on taas helppoa alkaa puhumaan nousevista ja laskevista merkeistä ja selittää väärinkäsitys niillä. Toisinsanoen, minä olen ilmeisesti jokainen horoskooppimerkki, mitä löytyy...XD

      Itse tiedän perheenjäsenten ja lähimpien ystävien horoskooppimerkit. Jos joskus on jonkun vähemmän tutun kanssa tullut puheeksi, tuppaa unohtumaan aika nopeasti. Tosin minä kuulun niihin, joilla on vaikeuksia muistaa edes omaa syntymäpäiväänsä, ellei joku satu onnittelemaan...

      • samaa mieltä

        kanssasi. Olen myös tehnyt noita kikkailuja ystävien kanssa jotka kysyvät horoskooppimerkkiä. Olen myös antanut ystävilleni minulle tehdyn tulkinnan muka heille räätälöitynä tulkintana ja hyvin tuntui osuvan kohdalle "henkilökohtainen analyysi". Kyseinen analyysi oli erään hyvin tunnetun suomalaisen astrologin laatima, mutta jätän nimen pois koska asia ei varsinaisesti tähän kuulu.

        Olen myös noin 15 - 20 vuotta sitten opiskellut astrologiaa mutta kun samaan aikaan innostuin tähtitieteestä, niin sitä mukaa kun oikea tieto ja ymmärrys lisääntyi, usko hälveni pois. Lopulta siirryin myös tutustumaan huijauksiin sekä tekemään huijauksia, ilmaiseksi tosin, ja siinä vaiheessa usko astrologiaan, tarotteihin, näkijöihin ja sen sellaisiin lakkasi täysin eikä ole takaisin tullut.

        Hauskin asia viimevuodelta on tältä palstalta kun tein useita sekä astro-, että tarot-tulkintoja kysyjille saaden aina suuret kiitokset vastaukseksi, eli tulkinta oli osunut hyvin. Tulkinnat olivat kuitenkin toistensa kopioita ja kun paljastin asian tarot palstalla, viestini poistettiin välittömästi ettei kukaan muu lukija huomaisi huijausta jolla todistin sen kuinka yleismaailmallisia nuo "henkilökohtaiset" tulkinnat ovatkaan. Viestini poistattaja ei suinkaan ollut huijauksen uhriksi joutunut koska viestit olivat jo varsin vanhoja kun koko kuvion paljastin, vaan ilmoittajana oli eräs astrologiaan ja tarotteihin uskova jonka kanssa meillä oli pitkät väittelyt.


      • __on

        hyvällä mallilla, kun näin haastat:

        "Itse lueskelen horoskooppeja ihan huumorilla ja huvikseni. Vakavasti niitä en osaa ottaa. Minua päinvastoin ärsyttää ihmiset, jotka sitä merkkiä tivaavat ja tosissaan uskovat sen minusta jotain olennaista kertovan."

        Valitettavasti vuosituhantinen humpuuki on sitkeähenkistä, ja monet onnettomat ottavat sen tosissaan.
        Ja tietenkin aina löytyy kelmejä, jotka käyttävät tyhmiä kaupallisesti hyväkseen.


    • ei se riitä

      Tiedän varmaan lunttaamatta vain puolenkymmenen ihmisen aurinkomerkin.

      Tuollainen "horoskooppimerkki" on kuitenkin vain melkoisen pienimerkityksinen osatotuus. Ei pelkän aurinkomerkin perusteella edes voi tehdä mitään järjellistä horoskooppia.

      Horoskooppimerkeistä puhuminen on kuin juteltaisiin siitä että mihin numeroon 0 ... 9 sinun painosi päättyy, eli mikä on kilojesi viimeinen numero, ja unohdettaisiin ne alkupään numerot.

      • riittää.

        Englannissa, tai Ranskassa on tunnettu astrologi, joka käyttää vain Aurinko-merkkiä. Hän on kuuluisa laajasta osaamisestaan.Joten, jokainen osaa jotain. En muista miehen nimeä. Kuka jaksaa kaikenaikaa ajatella merkkejä?


      • tarvihte
        riittää. kirjoitti:

        Englannissa, tai Ranskassa on tunnettu astrologi, joka käyttää vain Aurinko-merkkiä. Hän on kuuluisa laajasta osaamisestaan.Joten, jokainen osaa jotain. En muista miehen nimeä. Kuka jaksaa kaikenaikaa ajatella merkkejä?

        mittään merkkilöitä. Meillä Tuupovaarassa on eukko, joka ristallipallosta näkkee jokkaisen luanteen.


      • puolustelusi

        On ihan turhaa väittää ettei pelkkä aurinkomerkki kerro mitään, vaan pitäisi tietää muka planeettojen kulmat, huoneet, nousu ja laskumerkit jne jne.

        Se on täysin turhaa sen vuoksi koska sellaisten ominaisuuksien määritteleminen ihmisjoukosta, jotka esimerkiksi koskevat tiettyä planeettojen kulmaa, on mahdotonta.

        Siihen ei riitä edes tietokoneet, joten miten siihen riittäisi astrologienkaan tietotaito ja aika, kun astrologit eivät ehdi eläessään käsittelemään niinkään suurta joukkoa kuin mitä tietokoneet ehtisivät.

        Ongelma on noiden asioiden subjektiivisuus! Toisinsanoen, kaikki kokevat erilaisia tunteita ja luonteenpiirteitä eri tavalla. Eli kaikilla on oma totuutensa itsestään ja ihminenhän tuntee parhaiten itsensä. Edes paras ystävä ei pääse ihmisen sisimpään, kuten esimerkiksi Itävallan hirviöisä todistaa.

        On täysin mahdotonta saada kaaoksesta irti järjestystä jolla pystyisi määrittelemään esimerkiksi sen miten jonkin planeetan neliö toiseen planeettaan vaikuttaisi ihmisluonteeseen ja se mahdottomuus tulee erityisesti siinä ilmi että kartat ovat kaikille yksilöllisiä ja ihmisten luonteet ovat yksilöllisiä. Ei ole mitään sellaista joukkoa josta voisi määritellä noita tarkennuksia tulkintaa varten.

        Ei ole kahtatoista luonteen arkkityyppiä, eikä ole muitakaan arkkityyppejä jotka muka jokin astrokartta kertoisi ihmisestä!

        Siinä on myös se osasyy miksi tulkinnat osuvat ihan keneen tahansa. Jotta ne osuisivat mahdollisimman hyvin, niiden täytyy olla liian laveita.


      • ei ratkaisevaa merkityst

        Aivan, jos aurinkomerkki olisi astrologian koko sisältö niin silloinhan esim. syntymähoroskooppia laadittaessa ei tarvitsisi tietää henkilön tarkkaa syntymäaikaa ja -paikkaa.

        Täydellinen horoskooppi voitaisiin silloin laatia pelkän aurinkomerkin perusteella kuten esim. joissakin "naistenlehdissä" on ollut tapana tehdäkin. Mutta sitä tuskin voi nimittää astrologiaksi sanan varsinaisessa merkityksessä.


      • Suomen astrologia Seura
        ei ratkaisevaa merkityst kirjoitti:

        Aivan, jos aurinkomerkki olisi astrologian koko sisältö niin silloinhan esim. syntymähoroskooppia laadittaessa ei tarvitsisi tietää henkilön tarkkaa syntymäaikaa ja -paikkaa.

        Täydellinen horoskooppi voitaisiin silloin laatia pelkän aurinkomerkin perusteella kuten esim. joissakin "naistenlehdissä" on ollut tapana tehdäkin. Mutta sitä tuskin voi nimittää astrologiaksi sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Soita tuohon Seuraan, ja pyydä sitä lehteä, jossa on artikkeli tietystä eurooppalaisesta astrologista, joka tekee noita mainittuja tulkintoja. Artikkeli on Astro Logos-lehdessä.


    • Verrannoillinen väite !

      En ainakaan minä !

      Mielestäni koko veikkaus on huijausta !!!

      Hyväuskoisilta otetaan rahat pois ja joku aina jää pelikoukkuun menettäen omisuutensa.

      • tunnen

        erään lottopäävoiton voittaneen.
        Hänen mielestään lotto ei ollut humpuukia.


      • ...---...
        tunnen kirjoitti:

        erään lottopäävoiton voittaneen.
        Hänen mielestään lotto ei ollut humpuukia.

        Esim. veikkauksen on pakko löytää vähintään 1 voittaja/vuosi, jotta se kelpaa valtiolle selontekona. Siksipä suuret potitkin yleensä menee kahtia, kun veikkaus pitää itse sen toisen puolen.

        Kyllä se on selvästi huijausta !!!

        That's it !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe