Heippa!
Lueskelin tossa tajuttomana otettuja tutkimuksia ja siellä thooraxin natiiviröntgenlausunnossa lukee näin:
"Kookas vasenvoittoisesti suurentunut sydän. Rinta-aortta pullea ja skleroottinen. Normaalia runsaampi verekkyys. Ei tuoreeksi sopivia parenkyymitiivistymiä, ei merkkejä pleuranestekertymistä."
Miten lie tämä on jäänyt minulta lukematta eikä enää ole edes sydänklinikalle aikojakaan, että saisi kysyttyä, mitä tuo skleroottinen aortta käytännössä tarkoitta.
Oman selvitykseni mukaan se tarkoittaisi kovettunutta, mutta kun asiasta ei ole kukaan kuitenkaan mitään maininnut sairaalassa, onko tuolla suurtakaan merkitystä? Osaako tämän palstan kävijät tulkita tuota asiaa?
Poliklinikka ja lääkärikäynnit ovat loppuneet, niin että tuota vartenko pitäisi tilata aika lääkärille? Ei kait?
Rinta-aortta pullea ja skleroottinen
tietäviä
1
3157
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla myös todettu skleroottinen aortta natiiviröntgenissä. Eipä lääkäri reagoinut mitenkään....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 402421
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086