British Seagull perämoottori

veneenrakentaja

Hei,, British Seagull- perämoottorin pensatankin alla oleva hana vuotaa pensaa ulos. Siinä on tiiviste,, jotain muovia,, saakohan sellaisen tiivisteen suomesta, vai voikohan sellaisen itse tehdä jostain pensaa kestävästä aineesta. Ystävälliset vastaukset: [email protected]

28

5484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forty plus

      Jos se tiiviste on laippamallia, niin lähimmälle autotarvikeliikkeelle askel mars. Sieltä löytynee kyllä vastaava. Minullakin on sarja o-rengastiivisteitä, nailontiivisteitä sekä massatiivisteitä. Pitäisi tietää mitat.

      • veneenrakentaja

        Kiitos neuvostasi, mutta et taida tuntea pensahanan rakennetta, ko. tiiviste on holkkimainen joka on karassa joka liikkuu edestakaisin, siis sulkee, ja avaa, pensan tuloaukon. Tuskin autotarvikeliikkeet niitä myy. Maahantuojaa ei taida Seagullille enää olla suomessa?


      • Forty plus
        veneenrakentaja kirjoitti:

        Kiitos neuvostasi, mutta et taida tuntea pensahanan rakennetta, ko. tiiviste on holkkimainen joka on karassa joka liikkuu edestakaisin, siis sulkee, ja avaa, pensan tuloaukon. Tuskin autotarvikeliikkeet niitä myy. Maahantuojaa ei taida Seagullille enää olla suomessa?

        Jep! Siis se messinkinen/pronssinen hana josta vedetään se "tatti" ulos jolloin bensa virtaa.

        Sinuna kokeilisin www.vmpk.fi sivuilta ja foorumin yleistä keskustelua-osiosta. Tuolla on kavereita joilla löytyy varaosia näihin ja saattaa löytyä jopa uusi tiiviste. Ainakin saat todennäköisesti osoitteen josta voit tällaisen tilata.


      • tkmarkary
        veneenrakentaja kirjoitti:

        Kiitos neuvostasi, mutta et taida tuntea pensahanan rakennetta, ko. tiiviste on holkkimainen joka on karassa joka liikkuu edestakaisin, siis sulkee, ja avaa, pensan tuloaukon. Tuskin autotarvikeliikkeet niitä myy. Maahantuojaa ei taida Seagullille enää olla suomessa?

        Farsons ?


      • jotteisavuuuuta
        Forty plus kirjoitti:

        Jep! Siis se messinkinen/pronssinen hana josta vedetään se "tatti" ulos jolloin bensa virtaa.

        Sinuna kokeilisin www.vmpk.fi sivuilta ja foorumin yleistä keskustelua-osiosta. Tuolla on kavereita joilla löytyy varaosia näihin ja saattaa löytyä jopa uusi tiiviste. Ainakin saat todennäköisesti osoitteen josta voit tällaisen tilata.

        UUsia hanoja saa british seagul sivuilta ja tuon koneen vm. kannattaa tarkistaa tilaamisen ja bensan seoksen suhteen. British seagull parts / serial number


    • merikikkeliin

      Noihin vanhoihin merikikkeleihin löytyy parhaiten osia ulkomailta tilaamalla, eivätkä ole edes kalliita. Kokeiles googleella ettiä esim. "seagull spareparts"
      Muistaakseni joku mainitsi täällä joskus myös jonkin suomalaisen purkaamon, koita etsiä haulla

    • Lonnan Kake

      Laita muoviholkin päälle pätkä sopivaa kutistesukkaa ja lämmitä pätkä kireälle holkin päälle. Sen jälkeen hio liika paksuus pois, vaikkapa hienokivisellä mirkelin kivellä. Kiven sivulaippaa käyttäen. Sovita karaa välillä hanaan. Jos hiot liikaa, uusi sukka ja hio varovammin. O-renkaan saat autotarvikeliikkeestä.

    • Oiwa

      Korjasin juuri tänään vuotavan bensahanan. Aukaise pieni ruuvi hanan kupeessa. Vedä hana ulos. Tiiviste on ainakin 40 plus -61 3 hv. mallissa kiinteä ja korkkia, joka kuivaa ajan kuluessa. Laita hana kiehuvaan veteen. Tiiviste turpoaa pitäväksi noin 15 minuutissa. Liotin hanaa vedessä vielä aamuun asti. Koeajossa oli täysin pitävä. Tämä toimenpide on tehty tähän moottoriin vuosia sitten aikaisemminkin, kun moottori oli ollut varastossa pitemmän ajan kuivana. Muuten ostin omistamani Seagullin ensimmäisillä kesätienesteilläni uutena 48 vuotta sitten. Sillä on ajettu joka kesä avaamatta koskaan konetta tai perää. Yksi asia on hyvä muistaa kestävyyden kannalta. älä käytä koskaa alle 9 % bensaa, vaikka "asiantuntijat" ovat toista mieltä. lisäksi vaihteistoon ei saa laittaa rasvaa. Öljyn pitäisi olla sae 140:stä, jota ei oikein löydy, joten käytän 90:stä, jota pitää lisäillä useimmin. Udemmissä bens. hanoissa voi olla erilainen rakenne, mutta omistamaani ei O rengas sovi ilman hanan vaihtoa.

      • kullittaja myös

        Tuosta allaolevasta taulukosta voi tuon prosentin TAAS kerran tsekata ja ainoastaan ennen vuotta -78 valmistetut koneet ovat 10% seoksella ajettavia. Muihin tuoreempiin ei pidä missään nimessä laittaa kuin suositeltua 4% seosta. Eli tarkista valmistusvuosi ennenkuin teet seoksen. Liika öljy rikkoo koneen ennenpitkään ja savuttaa, karsoittaa ja saastuttaa aivan turhaan.


        http://www.britishseagullparts.com/engine-fuelratio.htm


      • veneenrakentaja
        kullittaja myös kirjoitti:

        Tuosta allaolevasta taulukosta voi tuon prosentin TAAS kerran tsekata ja ainoastaan ennen vuotta -78 valmistetut koneet ovat 10% seoksella ajettavia. Muihin tuoreempiin ei pidä missään nimessä laittaa kuin suositeltua 4% seosta. Eli tarkista valmistusvuosi ennenkuin teet seoksen. Liika öljy rikkoo koneen ennenpitkään ja savuttaa, karsoittaa ja saastuttaa aivan turhaan.


        http://www.britishseagullparts.com/engine-fuelratio.htm

        Kiitos tiedoistasi koskien Seagull Silver, hana ja öljyseospensaa.
        Voisikohan joku vielä kertoa minulle mikä on koneeni VUOSIMALLI ja sen HEVOSVOIMAT.
        Tyyppi nr. on: WS 2220BB6
        Konetta on koekäytetty muutaman kerran lyhyeesti noin 5:n % seoksella, jähdytys vesi kiertää hyvin, ja vaihteistossa (peräv.) Yamahan Gear oils.
        Mainio kone käynnistymään,, kertanykäisyllä.
        Pensahana saatu pitämään, letkun pätkällä.


      • -Mika-
        veneenrakentaja kirjoitti:

        Kiitos tiedoistasi koskien Seagull Silver, hana ja öljyseospensaa.
        Voisikohan joku vielä kertoa minulle mikä on koneeni VUOSIMALLI ja sen HEVOSVOIMAT.
        Tyyppi nr. on: WS 2220BB6
        Konetta on koekäytetty muutaman kerran lyhyeesti noin 5:n % seoksella, jähdytys vesi kiertää hyvin, ja vaihteistossa (peräv.) Yamahan Gear oils.
        Mainio kone käynnistymään,, kertanykäisyllä.
        Pensahana saatu pitämään, letkun pätkällä.

        Koneesi on valmistettu helmikuussa 1076. Kaava menee yksinkertaisesti siten, että yksi kirjain kertoo kyseessä olevan 60 -luvun koneen ja se kirjain vamistuskuukauden ja sitä seuraava numero tarkemman vuoden. Kaksi kirjainta taas kertoo sen olevan 70-lukuinen. BB6 on siis helmikuu 1076.

        Seagull -konetta on vain kahta kuutiotilavuutta ja kahta eri tehoa. Tuo on isompi, 112 kuutioinen. Tarkkaa tahoa ei ole selvillä, koska britit ilmoittaa tehon "hieman" toisin kuin muut. Brittimääritelmän mukaan perämoottorissa on tehoa esim 5 heppaa, kun se jaksaa vetää 5 tonnin kuormaa yhden solmun nopeudella ;-)

        Ja käytä reilusti vaan sitä 10-12 % bensaa, koska koneessasi ei ole kampiakselissa stefoja. Se ei käy kunnolla laihemmalla seoksella, koska kampiakseli ei tiivisty ja pronssilaakerit kuluvat suotta vielä väljemmiksi.

        Perään kannattaa laittaa niin paksua öljyä kuin löydät, se 140 olisi oikeata mutta 90 käy myös. Sielä perässäkään ei ole stefoja tai laakareita, joten sinne menee vesi sissän ja se vesi muodostaa yhdessä öljyn kanssa emulsion joka voitelee ja jäähdyttää pronssilaakeriholkit. Yleisin vika noissa koneissa on väärästä peräöljystä johtuva laakerin väljiintyminen ja siitä johtuva pikkurataan hampaiden kuluminen loppuun.

        Hyviä ajoja kunnon koneella, tuollainen sopii hyvin Hain tai Folkkarin perään tai pieneen puujollaan ;-)


      • -Mika-
        -Mika- kirjoitti:

        Koneesi on valmistettu helmikuussa 1076. Kaava menee yksinkertaisesti siten, että yksi kirjain kertoo kyseessä olevan 60 -luvun koneen ja se kirjain vamistuskuukauden ja sitä seuraava numero tarkemman vuoden. Kaksi kirjainta taas kertoo sen olevan 70-lukuinen. BB6 on siis helmikuu 1076.

        Seagull -konetta on vain kahta kuutiotilavuutta ja kahta eri tehoa. Tuo on isompi, 112 kuutioinen. Tarkkaa tahoa ei ole selvillä, koska britit ilmoittaa tehon "hieman" toisin kuin muut. Brittimääritelmän mukaan perämoottorissa on tehoa esim 5 heppaa, kun se jaksaa vetää 5 tonnin kuormaa yhden solmun nopeudella ;-)

        Ja käytä reilusti vaan sitä 10-12 % bensaa, koska koneessasi ei ole kampiakselissa stefoja. Se ei käy kunnolla laihemmalla seoksella, koska kampiakseli ei tiivisty ja pronssilaakerit kuluvat suotta vielä väljemmiksi.

        Perään kannattaa laittaa niin paksua öljyä kuin löydät, se 140 olisi oikeata mutta 90 käy myös. Sielä perässäkään ei ole stefoja tai laakareita, joten sinne menee vesi sissän ja se vesi muodostaa yhdessä öljyn kanssa emulsion joka voitelee ja jäähdyttää pronssilaakeriholkit. Yleisin vika noissa koneissa on väärästä peräöljystä johtuva laakerin väljiintyminen ja siitä johtuva pikkurataan hampaiden kuluminen loppuun.

        Hyviä ajoja kunnon koneella, tuollainen sopii hyvin Hain tai Folkkarin perään tai pieneen puujollaan ;-)

        Niin, siis se valmistusvuosi on 1976 eikä 1076....
        Ja laitteen malli siis Silver Century, joita tehtii vuodesta 1969 vuoteen 1979 ja kaikki ovat samanlaisia tekniikaltaan, 102 kuutioisia, eikä 112 kuten yllä virheellisesti kirjoitin.
        Useat eri teoisiksi ilmoitetut samasta lohkosta ja samalla kaasarilla tehdyt on siis koneeltaan samantehoisia, mutta brittimääritelmäsatä johtuen eri välitykset ja eri potkuri saattaavat muuttaa ilmoitettua "teholukemaa" todellisuudesta poikkeavaksi. Tuon koneen tehoksi on kuitenkin ilmoitettu 4,5 heppaa.

        Varaosia on suomessa myynyt ihan viimevuosiin asti Farsons Helsingin pohjoisrannassa. Ainakin varatulppaa ja potkurijousta heiltä on saanut. Kannattaa tiedustella asiaa puhelimitse.


      • veneenrakentaja
        -Mika- kirjoitti:

        Niin, siis se valmistusvuosi on 1976 eikä 1076....
        Ja laitteen malli siis Silver Century, joita tehtii vuodesta 1969 vuoteen 1979 ja kaikki ovat samanlaisia tekniikaltaan, 102 kuutioisia, eikä 112 kuten yllä virheellisesti kirjoitin.
        Useat eri teoisiksi ilmoitetut samasta lohkosta ja samalla kaasarilla tehdyt on siis koneeltaan samantehoisia, mutta brittimääritelmäsatä johtuen eri välitykset ja eri potkuri saattaavat muuttaa ilmoitettua "teholukemaa" todellisuudesta poikkeavaksi. Tuon koneen tehoksi on kuitenkin ilmoitettu 4,5 heppaa.

        Varaosia on suomessa myynyt ihan viimevuosiin asti Farsons Helsingin pohjoisrannassa. Ainakin varatulppaa ja potkurijousta heiltä on saanut. Kannattaa tiedustella asiaa puhelimitse.

        Kiitos nopeasta, ja tietävistä vastauksesta, nyt voin varmemmin huoltohommat tehdä kun on tietoa,,
        Terveisin ja kiitoksin, kauniita veneilykelejä T: Aaro Tuuli,,Mikkeli


      • Oiwa
        -Mika- kirjoitti:

        Koneesi on valmistettu helmikuussa 1076. Kaava menee yksinkertaisesti siten, että yksi kirjain kertoo kyseessä olevan 60 -luvun koneen ja se kirjain vamistuskuukauden ja sitä seuraava numero tarkemman vuoden. Kaksi kirjainta taas kertoo sen olevan 70-lukuinen. BB6 on siis helmikuu 1076.

        Seagull -konetta on vain kahta kuutiotilavuutta ja kahta eri tehoa. Tuo on isompi, 112 kuutioinen. Tarkkaa tahoa ei ole selvillä, koska britit ilmoittaa tehon "hieman" toisin kuin muut. Brittimääritelmän mukaan perämoottorissa on tehoa esim 5 heppaa, kun se jaksaa vetää 5 tonnin kuormaa yhden solmun nopeudella ;-)

        Ja käytä reilusti vaan sitä 10-12 % bensaa, koska koneessasi ei ole kampiakselissa stefoja. Se ei käy kunnolla laihemmalla seoksella, koska kampiakseli ei tiivisty ja pronssilaakerit kuluvat suotta vielä väljemmiksi.

        Perään kannattaa laittaa niin paksua öljyä kuin löydät, se 140 olisi oikeata mutta 90 käy myös. Sielä perässäkään ei ole stefoja tai laakareita, joten sinne menee vesi sissän ja se vesi muodostaa yhdessä öljyn kanssa emulsion joka voitelee ja jäähdyttää pronssilaakeriholkit. Yleisin vika noissa koneissa on väärästä peräöljystä johtuva laakerin väljiintyminen ja siitä johtuva pikkurataan hampaiden kuluminen loppuun.

        Hyviä ajoja kunnon koneella, tuollainen sopii hyvin Hain tai Folkkarin perään tai pieneen puujollaan ;-)

        Täältä löytyy kattavaa tietoa >http://www.britishseagullparts.com/identification.htm<
        Tulin juuri rannasta. 58 vuotias kone pelaa kuin uusi. Taas oli laituriin tullessa neuvoja pienemmästä seoksesta malliin:"Nykyiset öljyt ovat niin hyviä ettei enää tarvitse noin vahvaa seosta käyttää". Kerronpa tarinan 48 vuoden takaa. Menin ostamaa aivan uuteen "Siikulliini" ensimmäisiä bensoja . Huoltoaseman myyjä kieltäytyi myymästä sisäänajossa tarvittavaa 12% seosta. Sanoi sen palavan vain öljylampussa. Piti ostaa puhdasta bensaa ja sekoittaa itse.
        Ja tässä toinenkin tarina: Rakensin vn. 1963 TM:n piirustusten mukaan pienen fanerijollan. Ensimmäiselle koeajolla unohdin innoissani "vinkkelipuikon" pois koneen ja kiinnitystelineen
        väliltä. Jyrkässä vendassa heti laiturista lähdettyäni varsinainen "koneairo"hyppäsi ja putosi neljän metrin syvyyteen. Hyvä kaverini ja hyvä uimari Hanski meni kivi sylissä ja lasit päässä perään. Laittoi narun kiinni Seagulliin ja kone nostettiin taas pinnalle. Vauhtipyörä aukaistiin, kuivateltiin yön yli ja taas mentiin.
        Moottori on sen jälkeen tehnyt töitä välillä kymmeniäkin tunteja vanhan raskaan saaristopurlehtijan perässä väsymättä Saimaalla ja on nyt kevyemmissä hommissa savolaismallisessa soutuveneessä.


      • veneenrakentaja
        Oiwa kirjoitti:

        Täältä löytyy kattavaa tietoa >http://www.britishseagullparts.com/identification.htm<
        Tulin juuri rannasta. 58 vuotias kone pelaa kuin uusi. Taas oli laituriin tullessa neuvoja pienemmästä seoksesta malliin:"Nykyiset öljyt ovat niin hyviä ettei enää tarvitse noin vahvaa seosta käyttää". Kerronpa tarinan 48 vuoden takaa. Menin ostamaa aivan uuteen "Siikulliini" ensimmäisiä bensoja . Huoltoaseman myyjä kieltäytyi myymästä sisäänajossa tarvittavaa 12% seosta. Sanoi sen palavan vain öljylampussa. Piti ostaa puhdasta bensaa ja sekoittaa itse.
        Ja tässä toinenkin tarina: Rakensin vn. 1963 TM:n piirustusten mukaan pienen fanerijollan. Ensimmäiselle koeajolla unohdin innoissani "vinkkelipuikon" pois koneen ja kiinnitystelineen
        väliltä. Jyrkässä vendassa heti laiturista lähdettyäni varsinainen "koneairo"hyppäsi ja putosi neljän metrin syvyyteen. Hyvä kaverini ja hyvä uimari Hanski meni kivi sylissä ja lasit päässä perään. Laittoi narun kiinni Seagulliin ja kone nostettiin taas pinnalle. Vauhtipyörä aukaistiin, kuivateltiin yön yli ja taas mentiin.
        Moottori on sen jälkeen tehnyt töitä välillä kymmeniäkin tunteja vanhan raskaan saaristopurlehtijan perässä väsymättä Saimaalla ja on nyt kevyemmissä hommissa savolaismallisessa soutuveneessä.

        Mökkinaapurini kertoi vastaavanlaisen upotus tarinan hänen kaveri oli unohtanut varmuus ketjun, joten kone irtosi upposi matalaan veteen, kone saatu heti ylös ja paikalleen veneen perään nykäisy narusta,, ja taas mentiin, ja kehuttiin SEAGULLIA.
        Tämä tarina on tosi,, Terv: Aaro Tuuli


      • -Mika-
        Oiwa kirjoitti:

        Täältä löytyy kattavaa tietoa >http://www.britishseagullparts.com/identification.htm<
        Tulin juuri rannasta. 58 vuotias kone pelaa kuin uusi. Taas oli laituriin tullessa neuvoja pienemmästä seoksesta malliin:"Nykyiset öljyt ovat niin hyviä ettei enää tarvitse noin vahvaa seosta käyttää". Kerronpa tarinan 48 vuoden takaa. Menin ostamaa aivan uuteen "Siikulliini" ensimmäisiä bensoja . Huoltoaseman myyjä kieltäytyi myymästä sisäänajossa tarvittavaa 12% seosta. Sanoi sen palavan vain öljylampussa. Piti ostaa puhdasta bensaa ja sekoittaa itse.
        Ja tässä toinenkin tarina: Rakensin vn. 1963 TM:n piirustusten mukaan pienen fanerijollan. Ensimmäiselle koeajolla unohdin innoissani "vinkkelipuikon" pois koneen ja kiinnitystelineen
        väliltä. Jyrkässä vendassa heti laiturista lähdettyäni varsinainen "koneairo"hyppäsi ja putosi neljän metrin syvyyteen. Hyvä kaverini ja hyvä uimari Hanski meni kivi sylissä ja lasit päässä perään. Laittoi narun kiinni Seagulliin ja kone nostettiin taas pinnalle. Vauhtipyörä aukaistiin, kuivateltiin yön yli ja taas mentiin.
        Moottori on sen jälkeen tehnyt töitä välillä kymmeniäkin tunteja vanhan raskaan saaristopurlehtijan perässä väsymättä Saimaalla ja on nyt kevyemmissä hommissa savolaismallisessa soutuveneessä.

        Juu, aina näitä neuvojia löytyy.... Mutta sehän siinä on, että ne neuvojat eivät ymmärrä sen suuren seoksen perimmäistä tarkoitusta: Voidella ja myös tiivistää kampikammion laakerit. Laihemmalla ei kone välttämättä edes käynnisty, kun kampikammioon ei synny riittävää painetta vuodoista johtuen. Stefat tuli seagulliin vasta kuulalaakeriversioon.

        Oon noihin joitakin laakereita vaihtanut, sekä koneeseen että perään pystyakselinlaakeria. Kyläseppä on ne mulle laakeripronssista sorvannut kohtuuhintaan, mitat kun on helpot: ulkohalkaisija tuuman ja akseli puolituumaa... ;-)

        Ja yhden molemminpäin käyvänkin olen tehnyt. Noista muutoksista ja korjauksista oli juttukin kuvien kanssa jossain vaiheessa vaan maikkari lopetti ilmaisen kotisivupalvelunsa yllättäen ja se juttu hävisi bittien taivaaseen.


      • 5pena
        -Mika- kirjoitti:

        Juu, aina näitä neuvojia löytyy.... Mutta sehän siinä on, että ne neuvojat eivät ymmärrä sen suuren seoksen perimmäistä tarkoitusta: Voidella ja myös tiivistää kampikammion laakerit. Laihemmalla ei kone välttämättä edes käynnisty, kun kampikammioon ei synny riittävää painetta vuodoista johtuen. Stefat tuli seagulliin vasta kuulalaakeriversioon.

        Oon noihin joitakin laakereita vaihtanut, sekä koneeseen että perään pystyakselinlaakeria. Kyläseppä on ne mulle laakeripronssista sorvannut kohtuuhintaan, mitat kun on helpot: ulkohalkaisija tuuman ja akseli puolituumaa... ;-)

        Ja yhden molemminpäin käyvänkin olen tehnyt. Noista muutoksista ja korjauksista oli juttukin kuvien kanssa jossain vaiheessa vaan maikkari lopetti ilmaisen kotisivupalvelunsa yllättäen ja se juttu hävisi bittien taivaaseen.

        Juu hienon veneilyporukan kone on juuri " hiljainen puurtaja " . Käytin itse kokeeksi valmista polttoaine seosta ja koin outoja ääniä. EI missään nimessä sitä polttoainetta puurtajaan.
        Kiitos hana vinkistä yritän korjata nyt talvella vuotavan hanan.
        Jo kanssa vuodesta -84 ( 1900 ) kahvaa vääntänyt , jokunen on mennyt ohi niillä isoilla
        amerikan vehkeillä , mutta tyyli on tärkein.
        t. pena


    • samjuell

      Onkohan hana jo tiivis? Omani tiivistin keittämällä holkin kuumassa vedessä, jolloin tiivisteenä oleva korkkirengas turposi käyttökuntoon -se kun kutistuu yleensä kuivilla ollessaan.

    • Brittirautaa

      Britti Helmet, Timo Juurikkala ja Insinööritoimisto Hannu Kolm
      myyvät brittimoottoripyörien osia.
      Ostin juuri tuollaisen vanhan Seagull perämoottorin.
      Ja totesin, että bensiinihana on sama kuin BSA 1962 moottoripyörässäni.
      Samoin kaasuvipu löytyy 50 luvun brittipyörien puolipuristin ja sytytyksen säätö
      vipuna.

    • sea

      Seagullissa ei kierrä jäähdytysvesi mistä kannattaa alkaa katsoa vikaa?

    • -Mika-

      Pumppu ei ainakaan ole rikki, se on varmaa. Näissä koneissa on nelisiipinen kokonaan metallinen vesipumppu suoraan pystyakselissa, ja siellä ei ole koskaan "metalli metallia vasten", joten se ei voi kulua. Jos perä on ollut auki, niin saattaa olla se vesiputki väärässä paikassa, elikkä vesi nousee putkea pitkin moottorilohkon alaosaan asti, mutta ei lohkoon sisään.

      Perä auki, se kuparinen vesiputki irti pumpun päästä ja kunnolla paikallleen sinne moottorissa olevaan reikään. Vasta sitten perää kasattaessa putki paikalleen myös pumpun päästä. Termareita näissä koneissa ei ole ja vesikanavatkin on niin avarat, että en ole kuullut koskaan niiden tukkeutuneen.

      • -lexa-

        Nimimerkki -Mika- :lle
        olistko kiinnostunut katsomaan konettani, siittä alkoi kuulumaan outoa kolinaa ja kerrokset alkoi laskemaan, en valitettavasti ole mekanikko, ja en raaski luopua uskollisesta "kaverista"
        Korvaan tietenkin sinulle kulut
        -lexa-


    • -Mika-

      Terve. Kyllä noiden koneiden kanssa on tullut puuhasteltua, ja voin hyvinkin tutkia masiinaasi. Laita meiliä: [email protected] niin annan yhteystiedot sitä kautta.

    • vm 41

      Odottelen jännittyneenä myös "Trollien" erinomaisia ja monisanaisia korjausniksejä tälle ongelmalle,että saadaan myös jotain hupia tälle päivälle.

    • soromnoo

      luonnonkorkista siinä on oma hommansa .korkki turpoaa kun se on bensassa.

    • Anonyymi

      On tullu hankittua tuommonen Saegull.. tyyppinumero FP. 1362 GG3 , osaisko joku sanoa mikä on vuosimalli ja mikä olisi seosbensa prosentti? Mikähän tuon teho on? Mistä sais bensahanaan tiivisteen, keitin sitä kertaalleen mut on sen verran rikki että ei turvonnut käyttökuntoon. Vastauksia mielenkiinnolla odotellessa! Ari

    • Anonyymi

      -- tuohon edelliseen lisäys että jos sais vastaukset sähköpostiin.. [email protected] Ari

      • Anonyymi

        Arille: Kuten useassa lähteessä on mainittu http://www.saving-old-seagulls.co.uk/buy_spares/buy_spares.htm taitaa olla paras infon suhteen ja kaveri myy myös varaosia. Tuo korkki jos on hajonnut niin käyppä vaikka wurtin liikkeessä tai tarvike kaupasta kattomassa O renkaita, mieluusti nitriili kumista tehtyjä (Kestää näitä uusia alkholi bensoja paremmin). Otat sisä halkaisijan siitä hanan tapin varresta tiivisteen kohdalta ja reijästä mihin se menee sitten ulko mitta. Tästä tiedät sitten sisä ja ulko halkaisijan ja tiivisteen paksuuden. Niitä sitten riviin vanhan tiivisteen tilalle. Suosittelen kumminkin kyselemään linkatulta saitilta oikeaa korkkista tiivistettä tai jopa uutta hanaa ja samalla voi hankkia huolto osia tulevaa varten esim kaasarin tiivisteet, tulppia, bensa letkun jos kovettunut yms. Voit toki ottaa hitusen isommankin o-renkaan mitä paksuuteen tulee jos ei muuta löydy ja sitten vaan hiot siitä ylimääräisiä pois että uppoaa ja tiivistää.

        Nämä moottorit on rakennettu huollettaviksi käyttäjän toimesta, eli jos intoa riittää niin kaupasta viini pullo ja porakoneella sorvailemaan oikean kokoinen tiiviste, muistat vaan poistaa hionta pölyt ennen käyttöä esim huljuttelemalla sitä puhtaassa bensassa vähän aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe