Onko kahvilakulttuuria?

Mökin Matti

Ajoin sunnuntaina klo 12 - 13 välillä Mikkelin keskustan läpi Pieksämäentieltä Lahdentielle.
Yritin saada kupin kahvia posliinikupissa ja mahd. "dallaspullan" myös.
Kävin kolmella ovella - kahdessa paikassa tarjottiin olutta ja kolmas ovi oli suljettu.

Onko kesäsunnuntaina ainoa mahdollisuus käydä pahvikuppikahvilla torin teltassa tai besa-asemalla? Kaikki eivät, varsinkaan ulkomaisen ystävän kanssa sitä halua.

8

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikka...

Keskustasta löytyy hyviä kahvipaikkoja...! Esimerkiksi Ramin Konditoriallakin on kaksi paikkaa, joissa voi käydä ja on hyvä tarjonta! Sitruunapisara löytyy, josta en itse niin välitä. Sitten on myös Mybar anttilan talossa ja siitä vähän eteenpäin löytyy biella... vai mikähän sen nimi on.

että kyllä täällä kahville pääsee muutenkin kuin torille..=)

• vielä...

En huomannut, että oli kyse sunnuntaista... pahoittelut... sitten noi minun vinkit ei toimi...:(

• .......

Biellan ja MyCoffeen välissä myös Cafe Sole. Ja satamassa tietenkin Toivo-laiva, joka varmasti olisi ollut turisteille eksoottinen kokemus.

Harmi, ettei näistä mikään sattunut silmään. :-)

• .......
        vielä... kirjoitti:

En huomannut, että oli kyse sunnuntaista... pahoittelut... sitten noi minun vinkit ei toimi...:(

myös kesäsunnuntaisin... Talvella eri juttu kun ei ole porukkaa.

• .,.,.,., ..,., .,.,.,
        ....... kirjoitti:

Biellan ja MyCoffeen välissä myös Cafe Sole. Ja satamassa tietenkin Toivo-laiva, joka varmasti olisi ollut turisteille eksoottinen kokemus.

Harmi, ettei näistä mikään sattunut silmään. :-)

kahviloita on ympäri maan ollut jo 70-luvulta saakka, ei siis mikään eksoottinen kokemus.

• Ja myös talvi aikaankin.... Esim. hotelli Cumuluksen yhteydessä, huviretkessä vai mikä se nyt onkaan... Kyllä tuohon aikaan saa pulla kahveet kupista....
      Riippuen tiestysti hieman reitistä, niin auki olisi myös Marski-kioski, Kiiskinmäen kahvio jne jne...
      Kiiskinmäen kahvio tosin ainut, missä ei anniskella keskikaljaa.

• tori tori tori tori

Mikkeliläise t on aivopesty käymään vain torilla kahvilla. Ei täällä kukaan edes mieti, että joku haluasi mennä jonnekin muualle kahville.

Tuuliselle torille vaan keikkumaan epämukavaan likaiseen tuoliin ja pöytään kaatamaan pahvimuki päälleen...

Minä en myöskään vie torille ketään vieraitani,ellei he ihan välttämättä haula sinne.

• ei pikkurilli pystyssä

Missään muussa Suomen kaupungissa ei ole 5 torikahvilaa (tai ainakin muutama niistä) auki 24h vuorokaudessa. Torikahvilat ovat olennainen osa Mikkeliä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2371
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2267
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1456
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1412
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1160
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    Aihe