Onko kahvilakulttuuria?

Mökin Matti

Ajoin sunnuntaina klo 12 - 13 välillä Mikkelin keskustan läpi Pieksämäentieltä Lahdentielle.
Yritin saada kupin kahvia posliinikupissa ja mahd. "dallaspullan" myös.
Kävin kolmella ovella - kahdessa paikassa tarjottiin olutta ja kolmas ovi oli suljettu.

Onko kesäsunnuntaina ainoa mahdollisuus käydä pahvikuppikahvilla torin teltassa tai besa-asemalla? Kaikki eivät, varsinkaan ulkomaisen ystävän kanssa sitä halua.

8

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikka...

      Keskustasta löytyy hyviä kahvipaikkoja...! Esimerkiksi Ramin Konditoriallakin on kaksi paikkaa, joissa voi käydä ja on hyvä tarjonta! Sitruunapisara löytyy, josta en itse niin välitä. Sitten on myös Mybar anttilan talossa ja siitä vähän eteenpäin löytyy biella... vai mikähän sen nimi on.

      että kyllä täällä kahville pääsee muutenkin kuin torille..=)

      • vielä...

        En huomannut, että oli kyse sunnuntaista... pahoittelut... sitten noi minun vinkit ei toimi...:(


      • .......

        Biellan ja MyCoffeen välissä myös Cafe Sole. Ja satamassa tietenkin Toivo-laiva, joka varmasti olisi ollut turisteille eksoottinen kokemus.

        Harmi, ettei näistä mikään sattunut silmään. :-)


      • .......
        vielä... kirjoitti:

        En huomannut, että oli kyse sunnuntaista... pahoittelut... sitten noi minun vinkit ei toimi...:(

        myös kesäsunnuntaisin... Talvella eri juttu kun ei ole porukkaa.


      • .,.,.,., ..,., .,.,.,
        ....... kirjoitti:

        Biellan ja MyCoffeen välissä myös Cafe Sole. Ja satamassa tietenkin Toivo-laiva, joka varmasti olisi ollut turisteille eksoottinen kokemus.

        Harmi, ettei näistä mikään sattunut silmään. :-)

        kahviloita on ympäri maan ollut jo 70-luvulta saakka, ei siis mikään eksoottinen kokemus.


    • Ja myös talvi aikaankin.... Esim. hotelli Cumuluksen yhteydessä, huviretkessä vai mikä se nyt onkaan... Kyllä tuohon aikaan saa pulla kahveet kupista....
      Riippuen tiestysti hieman reitistä, niin auki olisi myös Marski-kioski, Kiiskinmäen kahvio jne jne...
      Kiiskinmäen kahvio tosin ainut, missä ei anniskella keskikaljaa.

    • tori tori tori tori

      Mikkeliläise t on aivopesty käymään vain torilla kahvilla. Ei täällä kukaan edes mieti, että joku haluasi mennä jonnekin muualle kahville.

      Tuuliselle torille vaan keikkumaan epämukavaan likaiseen tuoliin ja pöytään kaatamaan pahvimuki päälleen...

      Minä en myöskään vie torille ketään vieraitani,ellei he ihan välttämättä haula sinne.

      • ei pikkurilli pystyssä

        Missään muussa Suomen kaupungissa ei ole 5 torikahvilaa (tai ainakin muutama niistä) auki 24h vuorokaudessa. Torikahvilat ovat olennainen osa Mikkeliä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe