ON24:n "laatua"

ON24-sisustustavaratalosta toimitettiin viime lokakuussa meille työtuoli. Kesäkuun 1. päivänä poikani pyysi minua katsomaan, kuinka tuolin sisusmuovi oli murtunut ja sanoi, että tuolissa on paha istua.

Napsin tuolista muutaman kuvan, joista lähetin pari firman sähköpostiosoitteeseen heti samana päivänä.

Seuraavana päivänä ON24:n asiakaspalvelijalta tuli tämmöinen vastaus:

"Tehdas ja reklamaatio-osasto ovat katsoneet kuvat ja viestinne. Koska
tuoli on tuotettu massatuotantona ja aikaisemmin ei ole vastaava
reklamaatiota esitetty, ei ole tuote viallinen. Valmistusvirheet
ilmestyy heti tuotteen käyttöön otettua.

Pahoittelen päätöstä."

Tuon vastauksen jälkeen aloin äristä ja lukea lakia firmalle, sillä tuo oli törkeää. Tuolilla on vuoden takuuaika, jonka firma härskisti yrittää kiertää.

- Varokaa tätä firmaa, takuuasiat ei tässä firmassa toimi. Kaikki on niin kauan hyvin kuin tavarat kestävät, mutta sen jälkeen ei olekaan mikään enää hyvin.

Reklamoituani tuolista yritys uhkasi jopa irtisanoa kanta-asiakastilini. Yrityksessähän on semmoinen kanta-asiakastilisysteemi, jossa tilille talletetaan yksi euro joka kolmas viikko. Käytännössä kuitenkin vain 25 prosenttia tuotteen hinnasta voi olla tuota ns. "bonusta". Paljon melua siis tyhjästä - pelkästä nimellisestä edusta.

*

Asiamme on edelleen kyseisessä firmassa kesken. Mikään muu ei näytä toimivan kuin tilisiirrot firmaan päin.

Eilen 8.6. firmasta tuli jopa tiedonanto sähköpostitse, etteivät vastaa enää viesteihini. Se oli sen jälkeen, kun olin lähettänyt uusia valokuvia kyseisestä tuolista.

Keksin eilen nimittäin mennä itse kokeilemaan istumista tuolilla, jolloin vasta järkytyin! Tuolin selkänojan sisältä törrötti suoraan kovia piikkejä, jotka osuivat kipeästi selkään!

Lapseni oli joutunut istumaan sellaisella tuolilla jo yli viikon - ja tuommoisessa nettifirmassa kehdataan vielä selitellä, ettei tuote ole viallinen, että valmistusvirheet ilmestyvät muka heti tuotteen käyttöönoton jälkeen.

Olen pahoillani, etten ymmärtänyt kokeilla heti tuolia itse... Lapset ovat lapsia eivätkä osaa kunnolla valittaa. Hyvä muistutus taas siitä, että meidän vanhempien on muistettava tutkia kaikki aina itse.

- Kyseinen firma mainostaa vielä jotain "Lasten maailmaa"... Ei se ainakaan minun lapsestani välittänyt pätkääkään.

No poika istuu edelleen samalla tuolilla, mutta eilen viritimme tuolin selkänojan suojaksi tyynyn ja alle vielä paksun pahvin. On pojan siinä mukavaa istua...

Tuolistahan umpeutuu takuuaika vasta ensi lokakuussa, mutta ei toimi ON24:n palvelu. Kieltämällä virheet välttyvät tietenkin rahdin maksuilta ja muilta kuluilta.

*

On myös huomattava, että hajonnutta tuolia on käytetty vain istumiseen, aivan niin kuin olen käyttänyt omaanikin, joka on kestänyt jo parikymmentä vuotta. Tuoli on kestokulutushyödyke ja kyllä sen kuuluisi kestää.

Jk.

ON24-sisustustavaratalon sivuilla pyydetään lähettämään kuvia tuotteista niiden käyttöympäristössä, jotta niitä voidaan julkaista. Kehutaan, että hyvitystä kuvista tulee viisi tai kaksi euroa kanta-asiakastilille.

Miksihän nämä kuvat eivät ole kelvanneet?

http://www.kuvaboxi.fi/slideshow.html?method=open&moId=8143010478551365429

http://www.kuvaboxi.fi/kansio/8143010478551365107.html

5

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firmasta ei ole kuulunut maanantain 8.6. jälkeen mitään ja nyt eletään jo keskiviikkoa ja huomenna on torstai...

      Hyvä kun tulin eilen kirjoittaneeksi tämän jutun. Kuvittelivat varmaan hoitaneensa asian pois päiväjärjestyksestä vaikenemalla.

      - Vaan eihän se niin mene. Tänään lähti virallinen valitus kuluttajariitalautakuntaankin.

      *

      Toinen linkkini edellä ei toiminut. Jos tämä toimisi:

      http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2cj3x sanasinko-on24n-laatua.html

    • näin ymmärtäisin

      Kyllä tuossa tilanteessa kuluttajasuojalaki on puolellasi. Jos ei ala tapahtua, niin viranomaisiin yhteys.

      Olen lukenut muittenkin kokemuksia kyseisestä nettikaupasta. Olikohan joku talouslehtikin, joka kirjoitti siitä.

    • Hei !

      Myyjän tuotevastuu on Suomessa 2 vuotta!

      • Tiedän enemmän

        Taas yksi koka luulee tietävänsä jotain. Mistä olet tuon keksinyt?


    • judge dredd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka pistetty kylmäksi

      Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3060
    2. Mietin että

      Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

      Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      129
      1484
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

      HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1345
    5. Oletko samaa mieltä

      Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      90
      1247
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

      Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1119
    7. Kirjallinen varoitus

      On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1028
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

      Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      231
      969
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

      On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      950
    Aihe