ON24:n "laatua"

ON24-sisustustavaratalosta toimitettiin viime lokakuussa meille työtuoli. Kesäkuun 1. päivänä poikani pyysi minua katsomaan, kuinka tuolin sisusmuovi oli murtunut ja sanoi, että tuolissa on paha istua.

Napsin tuolista muutaman kuvan, joista lähetin pari firman sähköpostiosoitteeseen heti samana päivänä.

Seuraavana päivänä ON24:n asiakaspalvelijalta tuli tämmöinen vastaus:

"Tehdas ja reklamaatio-osasto ovat katsoneet kuvat ja viestinne. Koska
tuoli on tuotettu massatuotantona ja aikaisemmin ei ole vastaava
reklamaatiota esitetty, ei ole tuote viallinen. Valmistusvirheet
ilmestyy heti tuotteen käyttöön otettua.

Pahoittelen päätöstä."

Tuon vastauksen jälkeen aloin äristä ja lukea lakia firmalle, sillä tuo oli törkeää. Tuolilla on vuoden takuuaika, jonka firma härskisti yrittää kiertää.

- Varokaa tätä firmaa, takuuasiat ei tässä firmassa toimi. Kaikki on niin kauan hyvin kuin tavarat kestävät, mutta sen jälkeen ei olekaan mikään enää hyvin.

Reklamoituani tuolista yritys uhkasi jopa irtisanoa kanta-asiakastilini. Yrityksessähän on semmoinen kanta-asiakastilisysteemi, jossa tilille talletetaan yksi euro joka kolmas viikko. Käytännössä kuitenkin vain 25 prosenttia tuotteen hinnasta voi olla tuota ns. "bonusta". Paljon melua siis tyhjästä - pelkästä nimellisestä edusta.

*

Asiamme on edelleen kyseisessä firmassa kesken. Mikään muu ei näytä toimivan kuin tilisiirrot firmaan päin.

Eilen 8.6. firmasta tuli jopa tiedonanto sähköpostitse, etteivät vastaa enää viesteihini. Se oli sen jälkeen, kun olin lähettänyt uusia valokuvia kyseisestä tuolista.

Keksin eilen nimittäin mennä itse kokeilemaan istumista tuolilla, jolloin vasta järkytyin! Tuolin selkänojan sisältä törrötti suoraan kovia piikkejä, jotka osuivat kipeästi selkään!

Lapseni oli joutunut istumaan sellaisella tuolilla jo yli viikon - ja tuommoisessa nettifirmassa kehdataan vielä selitellä, ettei tuote ole viallinen, että valmistusvirheet ilmestyvät muka heti tuotteen käyttöönoton jälkeen.

Olen pahoillani, etten ymmärtänyt kokeilla heti tuolia itse... Lapset ovat lapsia eivätkä osaa kunnolla valittaa. Hyvä muistutus taas siitä, että meidän vanhempien on muistettava tutkia kaikki aina itse.

- Kyseinen firma mainostaa vielä jotain "Lasten maailmaa"... Ei se ainakaan minun lapsestani välittänyt pätkääkään.

No poika istuu edelleen samalla tuolilla, mutta eilen viritimme tuolin selkänojan suojaksi tyynyn ja alle vielä paksun pahvin. On pojan siinä mukavaa istua...

Tuolistahan umpeutuu takuuaika vasta ensi lokakuussa, mutta ei toimi ON24:n palvelu. Kieltämällä virheet välttyvät tietenkin rahdin maksuilta ja muilta kuluilta.

*

On myös huomattava, että hajonnutta tuolia on käytetty vain istumiseen, aivan niin kuin olen käyttänyt omaanikin, joka on kestänyt jo parikymmentä vuotta. Tuoli on kestokulutushyödyke ja kyllä sen kuuluisi kestää.

Jk.

ON24-sisustustavaratalon sivuilla pyydetään lähettämään kuvia tuotteista niiden käyttöympäristössä, jotta niitä voidaan julkaista. Kehutaan, että hyvitystä kuvista tulee viisi tai kaksi euroa kanta-asiakastilille.

Miksihän nämä kuvat eivät ole kelvanneet?

http://www.kuvaboxi.fi/slideshow.html?method=open&moId=8143010478551365429

http://www.kuvaboxi.fi/kansio/8143010478551365107.html

5

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firmasta ei ole kuulunut maanantain 8.6. jälkeen mitään ja nyt eletään jo keskiviikkoa ja huomenna on torstai...

      Hyvä kun tulin eilen kirjoittaneeksi tämän jutun. Kuvittelivat varmaan hoitaneensa asian pois päiväjärjestyksestä vaikenemalla.

      - Vaan eihän se niin mene. Tänään lähti virallinen valitus kuluttajariitalautakuntaankin.

      *

      Toinen linkkini edellä ei toiminut. Jos tämä toimisi:

      http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2cj3x sanasinko-on24n-laatua.html

    • näin ymmärtäisin

      Kyllä tuossa tilanteessa kuluttajasuojalaki on puolellasi. Jos ei ala tapahtua, niin viranomaisiin yhteys.

      Olen lukenut muittenkin kokemuksia kyseisestä nettikaupasta. Olikohan joku talouslehtikin, joka kirjoitti siitä.

    • Hei !

      Myyjän tuotevastuu on Suomessa 2 vuotta!

      • Tiedän enemmän

        Taas yksi koka luulee tietävänsä jotain. Mistä olet tuon keksinyt?


    • judge dredd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4452
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      116
      4132
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      169
      3151
    4. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2557
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      21
      2466
    6. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2417
    7. 161
      2380
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      56
      2239
    9. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2117
    10. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2032
    Aihe