Miksi Twilight on niin suosittu?

hottoroo

Kertokaa ihmeessä miksi Twilight on niin "hyvä" elokuva. Hyvä vastaus ei ole, että "Ku se Edward Cullen on niiiiin HOT!!!". Onko se elokuvallisesti hyvä vamppyyrielova kuten Bram Stokerin Dracula? Twilightin tekijä on mielestäni ottanu hyvän mytologian ja paskonu sen päälle. Milloin vamppyyreista tuli hinttejä? Vastaus: Silloin kun Twilight tuli ulos kaapista. Miksi tässä rainassa vamppyyrien ihot kiiltelee auringossa? Sparkle sparkle in the sunshine.

That's all folks.

24

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jik,glkhfhfh,fffff

      Sitä samaa tuumin itsekin...
      Ei näin, Twilight fanit!!!

      • ...

        Mie en kyllä palvo Pattinsonia yhtään. Itse katson sitä siksi että se on vaa hyvä, nykyaikainen vampyyrielokuva. Ei kuten vanhat (nukutaa arkuissa, tullaa esiin öisin yms) toki ei vanhoissakaan mitään vikaa ole. Mutta tosiaan, itsekkin ihmettelen että mitä ihmeellistä Pattinsonis on. Ei se miust mikää "ihq komee hottis" ole :D


    • Tristar

      Vampyyrit on olleet "hinttejä", kultaseni, siitä asti kun Anne Rice tuli kuvaan mukaan :D vai etkö muka ole huomannut?

      Ei aina tarvitse kopioida jo olemassaolevia myyttejä orjallisesti, minusta on hienoa että aina joskus joku uskaltaa tehdä erilaisia vampyyrejä, erilaisia taruhahmoja. Eivät ne säännöt ole kiveen kirjoitettuja, vaan jokaisen fiktion tekijän muunneltavissa omaan maailmaansa.

      Löysää pipoa vähän, ei siitä leffasta välttämättä ole pidettävä, sehän on nuorisolle suunnattukin. Kohdeyleisö rakastaa, ja sehän se pointtikin on. Stokerin Dracula tehtiin aivan eri porukalle... ja se näkyy.

      ***

      • Leffafan

        Joo yleisö pitää, mutta VÄÄRISTÄ syistä!! MTV yleisö kuolaa näyttelijöiden perään. Leffa voi olla täysin paska sisällisesti, mutta saa huikeet arvostelut jonkun näyttelijän ulkonäön ansiosta.

        Just tän takia leffa-alan "taide" on kuolemaisillaan, mitä tulee kesän hitteihin. Tekijöiden ei tarvitse antaa parastaan jne..


      • Tristar
        Leffafan kirjoitti:

        Joo yleisö pitää, mutta VÄÄRISTÄ syistä!! MTV yleisö kuolaa näyttelijöiden perään. Leffa voi olla täysin paska sisällisesti, mutta saa huikeet arvostelut jonkun näyttelijän ulkonäön ansiosta.

        Just tän takia leffa-alan "taide" on kuolemaisillaan, mitä tulee kesän hitteihin. Tekijöiden ei tarvitse antaa parastaan jne..

        ja niin edelleen. Kaikki riippuu siitä miten määrittelet "hyvän" elokuvan. Bisnespuolelta, jos se vetää katsojia ja rahaa, se on hyvä, olkoon sisältö aivan mikä vain.

        Henkilökohtaisesti en ole niin näyttelijöiden ulkonäön perään, sanon vain että leffa on viihdyttävä, ja kohdeyleisölleen räätälöity erinomaisella taidolla. Ei sen ole tarkoituskaan olla taide-elokuva :D vaan vetää kohdeyleisönsä teattereihin. Ja siinä se onnistui.

        ***


      • wootty
        Tristar kirjoitti:

        ja niin edelleen. Kaikki riippuu siitä miten määrittelet "hyvän" elokuvan. Bisnespuolelta, jos se vetää katsojia ja rahaa, se on hyvä, olkoon sisältö aivan mikä vain.

        Henkilökohtaisesti en ole niin näyttelijöiden ulkonäön perään, sanon vain että leffa on viihdyttävä, ja kohdeyleisölleen räätälöity erinomaisella taidolla. Ei sen ole tarkoituskaan olla taide-elokuva :D vaan vetää kohdeyleisönsä teattereihin. Ja siinä se onnistui.

        ***

        Ei twilight oo nii paras leffaku siitä sanotaan. :'o


      • Tristar
        wootty kirjoitti:

        Ei twilight oo nii paras leffaku siitä sanotaan. :'o

        Ei se minustakaan paras ole :D mutta joidenkin mielestä kyllä. Kyse on mielipiteestä, makuasiasta jossa ei oikeastaan voi olla oikeassa tai väärässä. Objektiivista asteikkoa elokuvan arvoimiseksi vedenpitävästi kun ei ole olemassakaan.

        ***


      • Tristar kirjoitti:

        Ei se minustakaan paras ole :D mutta joidenkin mielestä kyllä. Kyse on mielipiteestä, makuasiasta jossa ei oikeastaan voi olla oikeassa tai väärässä. Objektiivista asteikkoa elokuvan arvoimiseksi vedenpitävästi kun ei ole olemassakaan.

        ***

        Eikä yhtään haitannut vaikkei se mikään veri mässäily leffa ollutkaan, vampyyrileffaan oli sisällytetty hieno rakkaus tarina joka kertoi siitä, että rakkaus voi ylittää noinkin suuret rajat kuin kuolevaisen ja kuolemattoman erot.
        Mut tietenkään tämä ei ole pelkästään yksi ja ainoa mielipide, se on hyvä et on erilaisia ihmisiä niin voidaan tehdä mitä erilaisempia elokuvia ja siinä on se rikkaus:)


      • Tristar
        teru84 kirjoitti:

        Eikä yhtään haitannut vaikkei se mikään veri mässäily leffa ollutkaan, vampyyrileffaan oli sisällytetty hieno rakkaus tarina joka kertoi siitä, että rakkaus voi ylittää noinkin suuret rajat kuin kuolevaisen ja kuolemattoman erot.
        Mut tietenkään tämä ei ole pelkästään yksi ja ainoa mielipide, se on hyvä et on erilaisia ihmisiä niin voidaan tehdä mitä erilaisempia elokuvia ja siinä on se rikkaus:)

        Itsekin pidän vanhanaikaisesta traagisesta rakkaustarinasta, se lämmittää kummasti. Ja täytyy kaiken rehellisyyden nimissä sanoa, luin kirjat ja pidin niistä. Romantiikkaa :D saavuttamaton rakkaus, onnellinen loppuu... minä tykkään. Ja pidän tavasta jolla kirjoittaja käsittelee hahmojaan. Siksikin elokuva pääsee joiltkain osin kuin koira veräjästä :D koska suuri osa yleisöstä tuntee jo henkilöhahmot ja heillä on heistä omat mielikuvansa jotka täydentävät elokuvaa niiltä osin kuin hahmojen kehitys jäi siinä vajaaksi. Väitän että kirjan lukekeena saa enemmän tuosta filmistä irti kuin jos ei niitä tunne.

        ***


      • lehteen
        Tristar kirjoitti:

        Itsekin pidän vanhanaikaisesta traagisesta rakkaustarinasta, se lämmittää kummasti. Ja täytyy kaiken rehellisyyden nimissä sanoa, luin kirjat ja pidin niistä. Romantiikkaa :D saavuttamaton rakkaus, onnellinen loppuu... minä tykkään. Ja pidän tavasta jolla kirjoittaja käsittelee hahmojaan. Siksikin elokuva pääsee joiltkain osin kuin koira veräjästä :D koska suuri osa yleisöstä tuntee jo henkilöhahmot ja heillä on heistä omat mielikuvansa jotka täydentävät elokuvaa niiltä osin kuin hahmojen kehitys jäi siinä vajaaksi. Väitän että kirjan lukekeena saa enemmän tuosta filmistä irti kuin jos ei niitä tunne.

        ***

        Katoin just Twilight elokuvan ja must se oli tosi hyvä, mut eräs mun kaveri haluu nyt jo mustat piilarit, koska vampyyreillä on sellaiset. Se on ehkä vähän turhaa, mut antakaa niitte olla hulluina johonkin!!!
        Voisitteko vastata kysymyksiin:
        1. oletko nähnyt Twilight- Houkutus elokuvan?
        Oliko se hyvä?
        Katsoisitko uudelleen?
        Oletko lukenut kirjoja?
        Oliko ne hyviä?
        ne tulee yhteen mun projektiin.kiitti!


      • sielukasta
        lehteen kirjoitti:

        Katoin just Twilight elokuvan ja must se oli tosi hyvä, mut eräs mun kaveri haluu nyt jo mustat piilarit, koska vampyyreillä on sellaiset. Se on ehkä vähän turhaa, mut antakaa niitte olla hulluina johonkin!!!
        Voisitteko vastata kysymyksiin:
        1. oletko nähnyt Twilight- Houkutus elokuvan?
        Oliko se hyvä?
        Katsoisitko uudelleen?
        Oletko lukenut kirjoja?
        Oliko ne hyviä?
        ne tulee yhteen mun projektiin.kiitti!

        Olen nähnyt ja katsonut uudelleen n. 12 kertaa
        Olen lukenut kirjat 2 kertaa: ne olivat yksityiskohtaisempia ja mukaantempaavia: luin niitä yötä päivää, ettei nukkumisestakaan tullut mitään, kun ei malttanut lopettaa.

        Elokuva on hyvä, ei minkään 'kauhun' takia, koska se mua kiinnosta muutenkaan, vaan:
        - voimakas rakkaustarina, jollaisia nyky-pintaliitäjä-sukupolven kyydissä ei koeta
        - pidän hahmoista: juuri Pattinsson näyttelijänä on vampyyrin hahmossaan todella ilmeikäs, mikä myöskin korostaa tunne-ilmaisua. Muutenkin hahmot on hyvin valittu - pidän niistä, paitsi Bellan roolin esittäjä on liian jäykkä, nasaali-ääninen, kierosilmäinen ja 'liian pelokas' koko ajan (pelko on luonnollista vampyyrien keskuudessa, mutta tyttö on liian jäykkä)
        - elokuvamusiikki ja maisemat vievät mennessään omaan maailmaansa, joka on mystinen ja pehmeä
        - odotan kauhulla seuraavaa elokuvaa, joka on miehen tekemä: en usko, että mies-ohjaaja saavuttaa sellaista läsnäolon ja herkkyyden tasoa. Tulee luultavasti toiminta-leffa, mutta toivon, ettei.


    • kyllä tiiä

      ite oon nähny. en tykänny. melko surkea oli. kirja on ihan ok,. mut siis äää en vaan tykkää

      • tota...

        hinttikommenttia, kuinka niin homo? onko joku hahmoista oikeasti homo tulevissa elokuvissa tai kirjoissa? siis kuinka niin homo bella on tyttö? mun mielestä homo vampyyri olis niin hieno hahmo :)


      • joo o
        tota... kirjoitti:

        hinttikommenttia, kuinka niin homo? onko joku hahmoista oikeasti homo tulevissa elokuvissa tai kirjoissa? siis kuinka niin homo bella on tyttö? mun mielestä homo vampyyri olis niin hieno hahmo :)

        Sitä en ymmärrä että tällainen sisällötön elokuva voi voittaa yhtään mitään palkintoja? Ei näyttelijätkään loista mitenkään.. kertakäyttöviihdettä


    • Ootte tyhmii

      Kuule joo o tee ite parempi!!

      • u dumb

        Klassisen lapsellinen ja naiivi vastaus


      • ..-.
        u dumb kirjoitti:

        Klassisen lapsellinen ja naiivi vastaus

        u dumb, oletpa viisas xD


    • Faktat pöytään

      Faktahan on se, että jos elokuvan tekemistä ajatellaan niin ovathan nuo Twilightit sieltä huonoimmasta päästä. Ennakkoluulottomana olen leffoja katsonut ja tuossa joitakin pointteja:
      -Näyttelijät kautta linjan surkeita mm. Kirsten osaa vain yhden ilmeen ja monttu on koko ajan auki
      -Vampyyrienhan pitäisi palaa auringon valossa, kenelle tulee mieleen keksiä kimaltelevia verenimijöitä? äly hoi!
      -Tarinankerronta heikkoa ja dialogeista noin 70 prosenttia täysin yhdentekeviä.
      -Näyttelijä suoritukset kokonaisuudessaan ehkä kaikkien aikojen huonoimpia, dialogit tuskallisia seurattavia minuuttien kestävien tuijotusten kanssa.
      -Koko saagaa venytettiin aivan turhaan pelkästään rahastusmielessä, tekijät tietävät teinityttöjen tuovan mahdollisimman paljon rahaa kassaan, koska onhan Edward ja Bella niin ihaniaa!
      -Yleisesti teineille suunnaattua aivot narikkaan romantiikkaa, joka on juonellisesti täysin yhdentekevää. Varsinkin nuorten teinityttöjen kuva oikeasti hyvistä elokuvista vääristyy tällaisten teosten myötä. Tekijät saisivat hävetä tarjotessaan tällaista "elokuvaa"

      Tuossa vain muutamia pointteja. Näin elokuvien ystävänä, täytyy sanoa että Twilight leffojen loppuminen on pelkästään elokuvien tekemisen riemuvoitto. Se ei onnistunut koskettamaan tai viihdyttämään, mutta järkyttämään kyllä uskomattomalla huonoudellaan. Vähääkään jos elokuvista jotain ymmärtää tietää että koko Twilight saaga on pelkkää roskaa.

    • Senzie

      Twilight on paras!!! :)

      • twilightfani

        Mun mielestä twilightit on ihan sairaan hyviä. Oon muutenki yks suurimmist faneist joten oon samaa mieltä Senzie


    • KristenFanForever

      Twilight on ilmiselvästi hyvä elokuva, koska katsojia on aika paljon, se on kuitenkin aika hyvä mittari:)

    • kirjatvoittaaelokuvat

      se on parempi kirjana koska siin ei oo paskoja näyttelijöitä

    • owosn

      twlight on ihan hyvä. ihmetyttää että miks eka osan jälkeen joka leffassa niillä on vaan entistä punertavammat silmät.. edi on ihan komee mut kyllä se susipoika vie voiton ;)

    • Anonyymi

      Edvart cullen on Hot!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe